Posodobljeno 01. 07. 2022
Vsebinski marketing postaja čedalje večji sestavni del oglaševanja na spletu, blog pa je orodje s katerim lahko uporabnikom ponudite kakovostno vsebino, ki je obenem koristna tudi za večji obisk vaše spletne strani.
Skoraj nujno je, da si vzamete čas za pisanje bloga, da se izognete številnim nevšečnostim, kot so slaba SEO optimizacija, pomanjkanje promocijskih vsebin za družbene medije in manj priložnosti za ustvarjanje želenih konverzij. Bloganje je zato odličen način, da marketing podjetja popeljete na novo raven.
Izjemno pomembno je, da se naučite, kako učinkovito zagnati in pisati blog na način, ki podpira vaše podjetje. Veliko podjetnikov najde številne razloge zakaj “ni časa”, da bi se resno posvetili blogu in ga vpeljali na svojo spletno stran. Ali pa je blog že prisoten na strani vendar ne ponuja nobenih uporabnih ali novih informacij. To je zato, ker mnogi podcenjujejo rezultate, ki jih prinese vsebinski marketing v obliki bloga na dolgi rok. Nekateri pa menijo, da je pisanje bloga nezanimivo, dolgotrajno in celo težko. Vendar je škoda, da bi zamujali priložnost za rast podjetja, ki ga bloganje omogoča.
V nadaljevanju podrobneje pojasnimo kaj je blog, zakaj naj postane pomemben del vaše marketinške strategije in kako lahko začnete pisati blog, da bo kar najbolj služil vašim ciljem ter potencialnim strankam.
Kazalo
Spletni dnevnik ali blog?
Začetek dejavnosti, ki jo danes poznamo pod besedo “blog” in “bloganje”, se je sprva imenoval spletni dnevnik. Ti so se začeli pojavljati leta 1994, v obliki osebnih dnevnikov in pripovedi, ki so jih tedaj ljudje delili po spletu. Pisali so o svojem vsakdanjem življenju ter delili osebne zgodbe ali stvari, ki so jih počeli. Kmalu so ljudje v tem videli priložnost, da sporočajo informacije na nov način prek spleta.
Spletni dnevnik je s tem razširil svojo definicijo ter možnosti uporabe in ni bil več omejen le na osebne izpovedi in zgodbe posameznikov, ampak so njegovo dodano vrednost prepoznala tudi podjetja. Blog je dejansko sopomenka spletnemu dnevniku, vendar danes razumemo ta pojem v širšem kontekstu. Blog na splošno označuje informativno spletno mesto, ki prikazuje vsebine ter informacije v določenem kronološkem vrstnem redu. Običajno tako, da se na vrhu spletne strani prikažejo najnovejše objave. Je platforma ali nova stran na vaši spletni strani, na kateri posamezniki ter podjetja delijo svoja stališča, izkušnje, znanja ter informacije na določeno temo.
Kaj je blog objava?
Objava v blogu je katerakoli vsebina, članek ali novica, ki je objavljena na blog (pod)strani nekega spletnega mesta. Blog objava običajno zajema določeno temo ali poizvedbo, je izobraževalne narave, obsega od 600 do 2000 in več besed ter vsebuje druge vrste medijev, kot so slike, videoposnetki, infografike in interaktivne vsebine.
Recimo, da na svoji spletni strani ustvarite modni blog. Ena objava v blogu bi lahko nosila naslov “Najboljši jesenski čevlji za prihajajočo jesen”. Ta objava se navezuje na temo vašega bloga kot celoto (moda), obravnava pa tudi zelo določeno podtemo (jesenski čevlji). Objave v blogu omogočajo uvrstitev v iskalnikih po različnih ključnih besedah.
V zgornjem primeru bi lahko blog objava omogočila, da se vaše podjetje uvrsti v Google po kategoriji “jesenski čevlji”. Ko nekdo išče jesenske čevlje in naleti na vašo objavo v blogu, dobi tako dostop do vsebine vašega podjetja. In ko preberejo vašo objavo, lahko kliknejo še zavihek »Izdelki« ali »trgovina« ter si ogledajo preostalo ponudbo.
Blog in spletno mesto – v čem je razlika?
Blog je običajno le del spletnega mesta podjetja – vendar se mora za razliko od ostalih strani, pogosto posodabljati z dodajanjem novih, ažurnih objav. Na spletnem mestu lahko sicer delate vsebinske spremembe, vendar običajno sestoji iz statičnih oziroma stalnih informacij, ki se redko spreminjajo. Sem spadajo predstavitev podjetja in ekipe, splošni pogoji ter kontaktni podatki.
Poleg tega je vaš blog orodje, ki vam omogoča večjo interakcijo z občinstvom bodisi z analizo, koliko bralcev deli vaše objave na družbenih omrežjih, bodisi s tem, da komentirajo vaše posamezne objave. Na ta način je blog bolj podoben dvosmernemu pogovoru kot ostala spletna stran. Blog pa je lahko tudi celostna spletna stran in je pogosto zelo specifično tematsko orientirana. Na primer – potovalni blog.
Zakaj bi morali začeti pisati blog?
Vaš vsebinski marketing bo hitreje obrodil rezultate s pomočjo bloga ter konsistentnim in vztrajnim bloganjem, pomaga pa vam doseči tudi druge poslovne cilje kot so:
1. Lažja in boljša uvrstitev podjetja na iskalnikih
Blog vsebine pomagajo spletnemu mestu podjetja, da se bolje uvrsti na spletnih iskalnikih. Seveda se da to doseči tudi na druge načine, vendar je bloganje učinkovita a dolgotrajna rešitev za enak rezultat.
V kolikor že razmišljate, kako se lahko vaše podjetje uvrsti na iskalnikih s pomočjo bloga, bomo najlažje pokazali s primerom – recimo, da imate start-up na področju spletnega oblikovanja z zelo skromno prisotnostjo na spletu.
Odločite se, da boste prvo leto namenili pisanju in objavljanju blog vsebin, ki so povezane s spletnim oblikovanjem. Po nekem času se vaš promet na strani poveča in druga podjetja pričnejo ustvarjati povratne povezave (t.i. backlinks), ki kažejo nazaj na vašo spletno stran. Ko se to zgodi, Google prepozna vaše podjetje kot kredibilen vir informacij o spletnem oblikovanju. Sčasoma (z veliko poskusov in napak) se objave v vašem blogu začnejo uvrščati na prvo stran Googla po izrazih, kot so recimo “spletno oblikovanje”, “gradnja spletnih strani” in “spletna stran oblikovanje”.
Nato nekega dne poiščete »podjetja za spletno oblikovanje« in ugotovite, da je vaše podjetje zdaj na prvi strani. K temu je v veliki meri prispevalo tudi vaše vztrajno, konsistentno in premišljeno bloganje.
2. Položaj vodilne avtoritete v vaši panogi
Pisanje bloga je odličen način, da postanete avtoriteta znotraj vaše panoge. Ljudje vsak dan v iskalnik kot je Google vpisujejo različne poizvedbe, ker iščejo odgovore na svoja vprašanja ali rešitve svojih težav. Če vaš blog ponuja te odgovore in rešitve, boste lažje ter hitreje pridobili nove, zveste uporabnike in sledilce. In ti sledilci bodo, če jim boste še naprej pomagali z novimi uporabnimi prispevki, postali nove stranke. Vaš cilj je, da postanete glavni naslov, kamor se bodo ljudje obrnili, ko bodo potrebovali pomoč ali informacijo na vašem področju. Visoka avtoriteta je tudi eden od najpomembnejših faktorjev SEO optimizacije bloga.
3. Konverzija obiskovalcev v stranke
Vaš blog je lahko splošen vir za pomoč in uporabne vsebine obiskovalcem, še preden so ti pripravljeni kupiti od vas. Recimo, da prodajate storitve za spletne trgovine. Morda boste pritegnili nekatere lastnike spletnih trgovin, ki že iščejo vaše storitve na spletu, vendar v večini primerov ne bodo pripravljeni kupiti takoj, četudi imate to kar potrebujejo. V kolikor se lotite bloga in začnete pisati nasvete za pomoč spletnemu trgovcu, ki šele začenja, na primer »Kako odpreti stran za maloprodajo« ali »Prednosti spletne prodaje«, boste počasi pritegnili občinstvo, ki uživa v vaši vsebini in se ji zdi koristna.
Kasneje, ko se bodo spletne trgovine bralcev vašega bloga, začele razvijati ter postajati čedalje bolj uspešne (tudi po zaslugi vsebin na vašem blogu), bodo ti trgovci že vedeli za vašo spletno stran in vam pričeli zaupati. Na tisti točki, bodo postali bolj radovedni ter zaupljivi do vas. Zanimalo jih bo kdo ste, zato bodo preverili kaj še vsebuje vaša spletna stran in od vas tudi kaj kupili.
4. Ustvarjanje spletne skupnosti
Bloganje vam omogoča, da ustvarite praktične in uporabne vsebine, ki bodoe ustvarjale spletno skupnost bralcev s podobnimi interesi. Pisanja bloga se lahko lotite tako, da vključite vaše sledilce in jih spodbudite k deljenju njihovih izkušenj ali mnenj. Dober primer so kuharski blogi, kjer imate možnost pozvati uporabnike, da z vami delijo lastne recepte.
Ali pa, da pišete blog, ki se osredotoča na DIY projekte. To je oznaka za raznolike projekte, ki jih oseba lahko naredi ali ustvari sama (t. i. Do It Yourself). Vsak članek ali DIY video, ki je umeščen znotraj blog objave, naj vsebuje na koncu poziv k akciji v obliki komentarjev, kamor lahko bralci vpišejo svoja vprašanja, mnenja ali izzive. S tem poskrbite, da se ustvarja med vami in uporabniki močna vez in skupnost, ki vam sčasoma prinese zvesto publiko in stranke.
Struktura bloga
Videz blogov se je sčasoma spreminjal in dejansko ne obstaja nek poenoten izgled, ki bi ga morali obvezno posnemati. Vendar večina blogov vsebuje nekatere standardne funkcije in strukture, ki so se skozi prakso ter uporabniško izkušnjo izkazale kot najboljše.
To so običajne značilnosti, ki jih vključuje tipičen blog:
- Na vrhu spletne strani je navigacijska vrstica z menijem vseh (pod)strani, med njimi tudi bloga
- Znotraj bloga so vidne kategorije tem ter najnovejše oziroma kronološko razvrščene objave
- Stranska vrstica ponuja povezave s profili na družbenih omrežjih, priljubljeno vsebino ali specifične pozive k akciji (t. i. call to action)
- V nogi spletne strani moramo dodati ustrezne povezave in pravne vsebine, kot so izjava o rabi piškotkov, politika zasebnosti, naš kontakt itd.
Kako začeti s pisanjem bloga?
Dobra novica je, da je pisanje bloga ali njegovo dodajanje na obstoječo spletno stran relativno enostavno in dostopno. Vse kar morate storiti je, da sledite naslednjim korakom.
1. Nastavite ali aktivirajte možnost bloga
Obstajajo različne možnosti bloganja na platformah kot sta WordPress in Blogger kjer lahko brezplačno postavite in objavite svoj blog. Toda za ohranjanje nadzora nad stranjo in vsebinami ter profesionalne podobe vašega podjetja, razmislite raje o nakupu domene in gostovanja. Seveda to pride v poštev kadar še nimate svoje spletne strani ali pa razmišljate o novi. Sicer lahko le dodate novo blog stran vašega obstoječega spletnega mesta in si pomagate s sistemom za upravljanje vsebine, o čemer smo podrobneje pisali v tem prispevku.
2. Strategija
Ko vaš blog “zaživi”, ga morate redno posodabljati z novo vsebino, da boste lahko ponudili svojim uporabnikom ažurne in uporabne informacije.
Bloga pa ne morete ustvariti brez strategije. Vaša strategija mora odgovarjati na vprašanja, kot so:
- Koga ciljate?
- Kakšno vrsto vsebine boste izdelali?
- Kdaj boste objavljali?
- Kje boste promovirali svojo vsebino?
- Na splošno bi morali imeti poslanstvo, vizijo in cilje za svoj blog.
Določite si tedenski urnik in termin v dnevu, ko pišete vsebine in objavljate članke. Ustvarite vsebinski koledar, najbolje mesečni ali več, da boste vedno vedeli, kakšne bodo teme prihajajočih vsebin in kaj želite z njimi doseči.
3. Struktura člankov
Kadar pišete svoje objave v blogu, je pomembno upoštevati strukturo člankov. Na primer, ali uporabljate podpoglavja in odstavke, da je tekst bolj berljiv? Ali uporabljate razdelke in slike, ki olajšajo pregledovanje članka? To so pomembni dejavniki, ki bodo pomagali ohranjati bralca na strani. Poleg tega se prepričajte, da uporabljate pozive k dejanju (CTA), ki bodo bralca usmerjali k nadaljnjim korakom in konverzije.
Vemo, da je vsebina kraljica in je potrebna za višje pozicije v iskalnikih, ki so cilj optimizacije spletne strani, je blog odlično orodje za doseganje tega cilja. Namesto, da si izmišljujete vsebino za spletno stran, vsakič, ko objavite blog, vsebino objavite tudi na spletni strani. Google pajki bodo z veseljem indeksirali novo vsebino in vam na podlagi le te ponudili višje pozicije.
4. Poskrbite za marketing
Tako kot zavisi uspeh vašega podjetja od različnih medsebojno povezanih dejavnikov, tako je potrebno poskrbeti tudi za vidnost bloga, da bo le-ta dosegel pravo publiko. Odlični načini za doseganje vaše ciljne publike so deljenje blog vsebin preko družbenih omrežij, spletne pošte ter sodelovanja z ostalimi blogerji, podcasterji in mediji.
Vsebino svojega bloga uporabite za promocijo vašega podjetja in uporabite le določen del ali misel v pisani ali video obliki, ki spodbudi uporabnika, da obišče vaš blog in spletno stran.
5. Analiza konkurence
Opravite analizo konkurence znotraj vaše panoge in preverite vsebine blogov drugih podjetij. To vam bo pomagalo prepoznati trende, odkriti vrzeli v vaši vsebini in dalo vam bo ideje o temah in načinih za promocijo vašega bloga.
6. Monetizacija bloga
Blog za podjetja vsebuje različne strategije in metode, da čimbolj nevsiljivo predstavi bralcu svojo ponudbo in prične ustvarjati potencialne stranke na račun bloga. Eden najbolj elegantnih načinov je, da pišete o temah, ki so nekako povezane z vašo ponudbo, vendar članek podaja rešitev ali odgovor, ki ga bralec išče.
Znotraj besedila ali na koncu pa povežete temo s svojim izdelkom ali storitvijo in tako ima bralec možnost, da se sam odloči ali bo kliknil na želeno povezavo. Lahko umestite tudi bolj mamljivo ponudbo kot je nagradna igra, kupon popusta ali brezplačen E-priročnik, ki ga uporabnik prejme tako, da vpiše v opt-in obrazec svoj email. V partnerskem trženju lahko promovirate izdelke in storitve drugih podjetij, ali pa se lotite Google prikaznih oglasov.
Iskanje po blogih
Kako poiskati blog na določeno temo?
V podjetju Spletnik redno spremljamo trende v spletnem marketingu, beremo različne objave, da sledimo spremembam in novostim v svetu. Na Googlovem blogu je bilo že pred nekaj časa objavljeno, da je veliko lažje najti celovite bloge na določeno ključno besedo. Spremenili so se namreč algoritme – čedalje večji fokus predstavlja Googla določitev, ali je celoten blog relevanten določeni ključni besedi in ne posamezna objava, kot je bila to praksa kar nekaj časa. Pri tem Google analizira vsebino objav, naslove objav, avtorje objav, avtorje bloga, naslov bloga, podatke o avtorjevem profilu in drugih informacijah.
Včasih je Google imel ločeno sekcijo na svojem iskalniku, ki je bila specifilno narejena za vsebinsko iskanje po blogih. Dandanes pa je Google že tako napreden in zna prepoznati iskalni namen (ang. search intent) v skladu katerega pokaže blog vsebine na prvem mestu, če smatra, da to uporabnik išče.
Čas je, da se lotite bloganja!
Z upoštevanjem nasvetov in predlogov boste zagotovo zastavili dobre temelje vašega novega bloga. Tako boste na dobri poti, da ustvarite blog, ki bo služil tako vašemu podjetju kot potencialnim strankam. Bralci vam tako ne bodo ušli, nasprotno, želeli si bodo še več vaših vsebin!
V poplavi vsega, kar uporabnik najde na spletu, se vsebin lotite z misijo, da pritegne njegovo pozornost prav vaš blog. Stranka oziroma potrošnik je morda res razlog vašega uspeha, a vsebina je kraljica. Temu primerno ji posvetite svojo pozornost in vpeljite blog v strategijo vsebinskega marketinga.
Za dodatna vprašanja smo vam na voljo na blog@spletnik.si.
Uspešno pri bloganju,
Spletnik