Posodobljeno 29. 01. 2021
Kazalo
Spletnik vs. COVID-19
V zadnjem mesecu je ogromno govora, člankov, celo webinarjev na temo spletne prodaje, spletnih trgovin in pomembnosti digitalizacije vašega poslovanja. Veliko je teorije, hipotetičnih scenarijev in nasvetov za tiste, ki se spletnega poslovanja šele lotevajo. Mi se bomo danes osredotočili na tiste, ki so že dolgo pred pandemijo začeli izkoriščati splet. Kaj se je po pričetku izolacije za njih spremenilo in kako v podjetju Spletnik skrbimo, da splet za njih deluje bolje, kot kadarkoli prej? Preberite v nadaljevanju.
Trend obiska in nakupov pri naših spletnih trgovcih
Pred vami so konkretni grafi iz analitik nekaterih naših spletnih trgovcev. Za spoštovanje njihove poslovne zasebnosti ne moremo razkriti točnih številk obiska, zneskov nakupov in samih vložkov v splet (poleg tega pa prihajajo iz različnih branž in primerjava ni smiselna), vendar trend govori sam zase. Vsi predstavljeni klienti v celostni spletni nastop z našo pomočjo vlagajo že vsaj dve leti. To pomeni, da se pri izdelavi spletne trgovine niso ustavili, ampak tam šele začeli. Vlagajo v PPC oglaševanje, SEO optimizacijo in prisluhnejo našim ostalim, dobronamernim in dobro argumentiranim predlogom za rast spletne prodaje.
Iz spodnjih grafov je razvidno, kako se je od začetka leta 2020 dvigala količina obiska na spletno trgovino (temno modra črta) in kako so se dvigali nakupi (svetlo modra črta). Že samo to je dokaz največje prednosti internetnega poslovanja: konstantna prisotnost, ne glede na uro v dnevu, dan v tednu, praznike, vreme ali celo ekstremne razmere, kot je trenutna pandemija.
Osnova spletne prodaje: Spletna trgovina
Vsi naši naročniki so spletne trgovine seveda že imeli. Za bolj vredno kot kadarkoli pa se je izkazala tehnična podpora, ki jo sicer našim naročnikom nudimo vedno. Na spletnih trgovinah naših naročnikov so bile potrebne marsikatere spremembe, večine pa stranke ne znajo/nimajo časa urediti same – zato pa je tukaj naša podporna ekipa. Poglejte si video lastnice trgovine Daja Daja, ki je za našo podporo bila res neskončno hvaležna:
Nekatere pogoste prilagoditve spletnih trgovin:
- Pasice ali pop-up obvestila, vezana na COVID-19
- Spremenjeni načini plačila (večina se jih je odločila začasno onemogočiti plačilo po povzetju ali ga vsaj odsvetovati z opozorilom)
- Spremenjeni dostavni pogoji, vezani na spremembe na strani uporabljene dostavne službe
- Objavljanje pandemsko obarvanih akcij ali ponudb
- Dodajanje novih produktov, ki naslavljajo pandemske potrebe – poslovna adaptacija je v teh trenutkih ključna.
- Ni nas doletela samo pandemija, ampak tudi pomlad. Mnoga podjetja sezonsko spreminjajo svojo ponudbo, da ves čas nudijo aktualne produkte. Zdaj je še bolj kot kadarkoli prej pomembno, da dajete uporabnikom jasno vedeti, da vaše podjetje obratuje in da bodo vaše izdelke prejeli pravočasno.
Skrb za visoke organske pozicije na Googlu
Ves čas ponavljamo, da je SEO optimizacija tek na dolge proge in investicija za jutri. Naročniki, ki so se za optimizacijo odločili lani ali že dve, tri leta nazaj, danes potrjujejo, da je bila to ena izmed najboljših poslovnih investicij. Če situacijo povzamemo v tematskem žargonu: Posejali so lani, žanjejo pa letos. Ker so pravočasno začeli, so si že izborili dobre pozicije na Googlu in vsi tisti, ki se danes borijo za te pozicije, ne bodo mogli v kratkem času nadoknaditi let vloženega dela – že zato, ker Googlov algoritem ne dopušča hitrih preskokov.
Verjamemo, da je pandemija celoten trg naučila pomembne lekcije: nikoli ne vemo, kaj bo jutri (naslednji mesec, naslednje leto). Verjetno si ne gre metati peska v oči in si reči “najhuje je za nami”, ampak se na prihodnost velja bolje pripraviti.
Prilagojeno oglaševanje
Tudi PPC oglaševalske kampanje (Google Ads oglaševanje, Facebook Ads oglaševanje) za naše stranke niso novost. In tako kot ob vsaki spremembi sezone, ob vsaki spremembi ponudbe ali nove akcije, smo tudi tokrat v oddelku za PPC oglaševanje reagirali in oglase prilagodili.
- Prilagodili smo izpostavljeno ponudbo glede na aktualnost, vezano bodisi na pandemijo, bodisi na sezono
- Prilagodili smo oglasna komunikacijska sporočila, da posredno naslavljajo situacijo – s tem smo izrazili zavedanje, empatijo in aktualizirali ponudbo. Neprilagojena sporočila delujejo ignorantsko in celo zastarelo – v uporabniku vzbujajo dvom, da podjetje morda trenutno ne posluje.
- Oglaševalske proračune smo obržali, pri nekaterih celo zvišali. Za naše stranke je bila ta poteza smiselna, saj smo v letih oglaševanja pridobili že ogromno podatkov in ceno akvizicije že tako optimizirali, da je bilo to za njih bistveno bolj profitabilno, kot pa za nekoga, ki v trenutni situaciji z oglaševanjem šele pričenja.
Če trenutno že vlagate v spletno oglaševanje, pa razmišljate o zmanjšanju proračuna, nikar. V času, ko je na spletu bistveno več uporabnikov in povpraševanje po spletnih nakupih večje, kot kadarkoli (večje, kot v času Črnega Petka, poroča med drugim tudi Magento, platforma za spletne trgovine), je splet zadnji, kjer je racionalizacija stroškov smiselna. Tudi, če vaša ponudba trenutno ni aktualna, je ne morete prilagoditi in od nje ne morete profitirati v tem trenutku, izkorisitite to pozornost množice uporabnikov za ozaveščanje o svoji znamki in ustvarjanje odnosa z uporabniki, prodajo pa požanjite po koncu karantene.
Kaj pa, če s spletnim poslovanjem šele začenjate?
Ne mislite, da je vse izgubljeno, če na spletu še niste prisotni. Verjamemo, da smo svojo ekspertizo dokazali tudi v tej stresni situaciji, zato nam dovolite, da pomagamo tudi vam. Nekaj nasvetov, kako s spletnim poslovanjem začeti pametno:
Najprej izdelajte spletno trgovino. Zagotovo imate že na to temo več kot le nekaj vprašanj in čeprav odgovore nanje v naših blog zapisih najdete precej hitro, vam glede na časovno občutljivost trenutne situacije priporočamo, da nam pišete na info@spletnik.si ali pa nas vsak delavnik med 8.00 in 16.00 uro pokličete na 01 600 99 30. Povezali vas bomo s strokovnjakom za spletno prodajo, ki bo na vaša vprašanja odgovoril strokovno in iskreno, ter vam tako prihranil čas, denar in vam razjasnil predstavo, katere in kolikšne investicije so potrebne in katere niso.
Takole je po začetnem pogovoru z enim od naših strokovnjakov bila zadovoljna ga. Urša:
Oglaševanje je najbolj “instant rešitev”, s katero lahko svojo ponudbo strankam pokažete dobesedno takoj. Je pa tudi oglaševanje znano po tem, da kljub instant izpostavljenosti ne prinaša instant učinka, saj smo uporabniki nezaupljivi do povsem novih prodajalcev in vseeno traja, da vam zaupajo dovolj, da dejansko opravijo nakup. Zato je v tem času izjemnega pomena, da svojo kredibilnost in svoje prednosti izpostavite na način, na katerega se bo vaša ciljna publika odzvala hitro in pozitivno. Pri tem bo za vas poskrbela naša ekipa za Facebook in Google oglaševanje, ki ima s tem leta izkušenj in bo za vas znala izluščiti tisto bistvo, ki bo na koncu vašo ciljno občinstvo prepričalo v nakup.
Če povzamemo napisano, je osnova za začetek uspešnega spletnega trgovanja spletna trgovina z dobro uporabniško izkušnjo in vrhunsko podporo, nujno pa je tudi oglaševanje, ki bo na spletno trgovino pripeljalo relevantne obiskovalce. Ker pa je v poslovnem svetu vedno potrebno razmišljati korak naprej, ne smemo pozabiti niti na optimizacijo spletne trgovine. Čeprav vam ta ne bo prinesla instant rezultata, je to vaša garancija za prihodnost. Če nameravate na spletu poslovati dolgoročno (kar je edina smiselna poteza), bo investicija v optimizacijo neizbežna. Prej, kot boste začeli, prej boste uživali v njenih rezultatih.
Uspešno in zdravo vam želi ekipa Spletnik!