Posodobljeno 20. 03. 2023
Oglašujete na Googlu? Čudovito! Kakšne so torej sedaj vaše prednosti pred konkurenco? Kje ste močni? Kje se vas tekmeci morajo bati?
- Pojavljate se na prvih mestih v iskalniku.
- Ko kupci primerjajo ponudbe, ste vedno v njihovem izboru TOP3 ali TOP5 podjetij.
- Vaš oglas jih vodi direktno tja, kamor bi želeli, da se na vaši strani zaustavijo, malo vdihnejo in nato kupijo.
- Če imate akcijo, jo lahko vedno začinite še s slikovnimi oglasi, ki hkrati komunicirajo vašo znamko.
- Lahko testirate različna oglasna sporočila in pridete do tistega, ki najbolje deluje.
- Dobite vpogled v to, kako ste pozicionirani na trgu in kdo od konkurentov pravtako investira v svoj marketing.
- In konec koncev izveste, kako učinkovita je vaša spletna stran pri prodaji.
Kar naenkrat se “nekaj dogaja”, dobivate klice, pišejo vam maile in vi samo prodajate!
Hm, pa je tako tudi pri vas?
Ali pa se tudi vam morda dogaja, da kljub temu, da obiskovalci prihajajo bolj pogosto, vi tega enostavno ne občutite v takšni meri, da bi lahko rekli, da se vam investicija vrača?
Da je oglaševanje na Googlu AdWords prodajno in stroškovno učinkovito, se mora za to poklopiti kar nekaj pomembnih dejavnikov.
Google namreč že dolgo več ne favorizira oglaševalcev, ki samo dajo več denarja. Glede na poanto iskalnika (da prikazuje najbolj relevantne rezultate), tudi pri oglasih pozicije le teh določa algoritem, ki se sproži ob vsakem iskanju. Takrat se zgodi avkcija in v sklopu te avkcije Google oglase razvrsti glede na njihov rang. Rang oglasa izračuna glede na trenutno oceno kakovosti ključne besede in maksimalno ceno na klik,
Oceno kakovosti pa izračuna (in tukaj je poanta) glede na relevantnost v razmerju ključna beseda -> oglas -> spletna stran in zgodovino uspešnosti oglasa ob vpisu ključne besede, ki jo merimo s kratico CTR.
Torej če poenostavim … Sami lahko zakupite katerokoli ključno besedo in napišete kakršenkoli oglas, vendar pa če Google ugotovi, da na spletni strani ni nič takšnega, kot se omenja v ključni besedi ali oglasu, v takšnem primeru temu razmerju ne bo dal ravno visoke ocene. V tem primeru namreč ne bo želel stati za rezultatom, torej informacijo, ki jo po vpisu ključne besede in kliku na oglas uporabnik dobi. Z manjšo oceno kakovosti in posledično višjo ceno na klik, oglaševalca celo želi odvrniti od tega, da oglašuje in hkrati investira v obiskovalce, ki se bodo zmedeni dobesedno “odbijali” od spletne strani. Zato bodo v tem primeru višjo oceno kakovosti dobile tiste ključne besede, ki obiskovalce vodijo na spletno stran, ki z relevantnostjo in lepšo uporabniško izkušnjo (ko obiskovalci ostanejo na strani, si ogledujejo še druge vsebine, oddajo povpraševanje, …) lahko potencialnemu kupcu ponudijo bogatejše informacije in krajšo pot do cilja – konverzije.
Predstavljajte si, da imate v BTC-ju trgovino, v katero prihajajo naključni obiskovalci in obiskovalci, ki so na spletu videli, da imate akcijo.
Pa recimo, da jih v enem trenutku pride toliko, da trgovina poka po šivih, v trgovini je zgolj 1 prodajalec, robe je premalo, cene so previsoke, plačajo pa lahko kupci samo in izključno z gotovino. Vseeno bodo kupci, ki bodo kljub temu nekaj kupili, a veliko število bo takšnih, ki bodo razočarani zapustili trgovino takoj, ali pa v kasnejšem nakupnem procesu. Veliko bo tudi takšnih, ki se tja ne bodo vrnili nikoli več.
V tem primeru je krivda za “slabši izplen” izključno na strani trgovca, lastnika trgovine in ne tistega, ki je te obiskovalce tja uspel preusmeriti, jih animirati, v njih povzročiti zanimanje, trgovino uspel “postaviti na mapo”, jo izpostaviti.
V primeru spleta je tako … na spletno stran lahko preko oglasov na Googlu pride 1000 najbolj kvalificiranih obiskovalcev, ki vedo vse o izdelku, cena jim je všeč, vendar pa nakupa ne bodo opravili, ker je proces nakupa mukotrpen, trgovec ni kredibilen, ali pa se trgovina nalaga izredno počasi.
Pa recimo, da jih 5 vseeno opravi nakup. V tem primeru bi vsota teh nakupov morala presegati investicijo v tistih 1000 kvalificiranih obiskovalcev. Če je torej v tem primeru stopnja konverzije strani 0,5% (5 nakupov/1000 obiskovalcev) in ROI negativen, se oglaševanje ne izplača. Če pa jih izmed 1000 obiskovalcev nakup opravi 30 (stopnja konverzije je v tem primeru 3%), pa se že lahko zgodi, da smo s tem presegli točko preloma in je od tega trenutka dalje v to dobičkonosno oglasno kampanjo potrebno vlagati samo še več.
Velikokrat se pri vodenju oglasnih kampanj srečujem s spletnimi stranmi ali trgovinami, ki imajo na strani še vedno lansko akcijo, nedelujoče povezave, izdelke, ki jih ni na zalogi, predpotopne števce, ali pa razen telefona nimajo možnosti za oddajo povpraševanja ali kontakta.
Več kot 70% naših naročnikov na strani, preden so prišli k nam, še nikoli ni imelo nastavljenega merjenja strani (četudi so že oglaševali pri drugih agencijah), kaj šele, da bi kdaj poskusili izpeljati kakšen AB test z namenom optimizacije uporabniške izkušnje na strani. Mogoče je to še nekako razumljivo pri tistih straneh, kjer naročnik nima možnosti urejanja strani, ali pa je urednik / programer trenutno na dopustu oz. ima na faksu ravno izpit iz statistike, vendar pa v tem primeru ne bi smeli preveč lahkomiselno žezla prepuščati nekomu, ki mu je to dejansko samo hobi ali obštudijsko delo.
Po drugi strani je prav lepota oglaševati spletno stran, kjer lahko vidiš kdo so obiskovalci, odkod prihajajo, katera ključna beseda proda največ izdelkov, koliko je vreden posamezni kupec, katero napravo uporablja pri svojem nakupu in kaj ga eventuelno zmoti pri njegovem nakupnem procesu.
“Če spletna stran svojim obiskovalcem ponuja bogate informacije in lepo uporabniško izkušnjo, ki jo lahko izmerite, potem ni dvoma, da je lahko kakovostna oglasna kampanja na Googlu en korak proti vrhu.”
Jaz osebno (in tako počnete vrejetno tudi vi). ko iščem ponudbo na internetu, primerjam ponudbe večih ponudnikov in pri tem glavni dejavnik ni cena. Pomembna je celotna nakupna izkušnja, ki mora biti vrhunska. To, da nekdo spletne strani ne osvežuje ali pa je spletno mesto tehnološko že nekaj let zastarelo, to je samo pokazatelj, da ponudnik očitno ne misli resno, ker mu je pač za kupce vseeno. To me seveda pripelje do tega, da se vprašam: Ali je ta kupec sploh zanesljiv, mu sploh lahko zaupam?
Če se navežem na primer trgovine v BTC-ju. Če so police prašne, trgovci neprijazni, ali pa če je postavitev izložbe še vedno takšna kot je bila za časa, ko je bila odprta samo hala A (cca. 20-25 let nazaj), potem je vprašanje, ali ne bi raje naredil par korakov več in isto stvar za isto ceno kupil nekje drugje. Mene to ne stane nič. No, tako na spletu razmišljajo tudi vaši kupci.
Odzivna stran, dobra konverzija, dober SEO, a vseeno malo kupcev?
Kaj pa v primeru, če je spletna stran nova, odzivna na mobilne naprave, z odlično stopnjo konverzije in dobro uvrščena na Googlu, pa se vseeno še vedno mučite s pridobivanjem kupcev?
Spletna stran kot sama brez novih in starih obiskovalcev nima nikakršne vloge. Je brezveze. Stoji pač tam nekje na nekem strežniku in to je to. Sicer se to redko zgodi, a vseeno. Velikokrat pa se srečamo s situacijo, ko sta edina dva vira obiskovalcev plačljivi in organski obisk iz Googla. In danes to najverjetneje ni več dovolj.
Vsi mi največ dnevnega časa preživimo hočeš nočeš pri pregledovanju e-pošte ali pa na nekem družabnem omrežju. Zato že nekako pričakujemo, da bomo o določeni stvari več skušali izvedeti tudi drugače. Preko e-novic, objav na družabnih omrežjih ali recimo preko prijateljev. Kaj nam to pove? Kdor je s svojo ponudbo prisoten tudi preko večine teh kanalov, lahko na ta način uporabniku poda občutek vseprisotnosti, njemu pa omogočajo, da potencialne kupce z oglasi obseva kjerkoli se ti nahajajo in katerokoli napravo uporabljajo.
Tu seveda ne govorim o nikakršnem nasilju prikazovanja oglasov :). V povprečju naj bi namreč uporabnik interneta, preden opravi svoj nakup preko spleta, pri tem uporabil vsaj tri različne vire obiska.
Recimo, da Tomaž izdelek prvič vidi na oglasu na strani Bolha.com, klikne na oglas, se na spletni strani vpiše na prejemanje e-novic, obišče Facebook, vidi oglas tam in si nato odpre iskalnik Google, vpiše ime izdelka, najde oglas na Googlu, obišče stran in opravi nakup. Tipično. Ker je nato Tomaž zadovoljen z nakupno izkušnjo, spletno stran priporoči svojim prijateljem, sam pa v roku enega tedna prejme e-novice tega istega podjetja z nasveti in seveda komplementarnimi izdelki. … In spet nekaj kupi. – Idealno!
Da bi dosegli ta “idealni multikanalni” efekt, ne potrebujete veliko. Nekaj investicije časa in denarja, ki pa sta v primerjavi s prodajnim potencialom zanemarljiva.
Če potegnem črto.
Oglaševanje na Googlu je v praksi veliko bolj učinkovito, če:
- je spletna stran odzivna in nudi lepo uporabniško izkušnjo,
- je vsebina na spletni strani relevantna glede na iskane ključne besede in oglase, ki vodijo na to spletno stran,
- oglasno kampanjo lahko merimo in se na podlagi tega odločamo, katere ključne besede in oglase še bolj izpostaviti,
- ste z vašo ponudbo prisotni tudi na družabnih omrežjih, ali pa vašim kontaktom pošiljate e-novice in tako obiskovalce vračate na spletno stran.
Od vsega rečenega je najbolj pomembno to, da se zavedate dejstva, da oglasna kampanja sama po sebi (četudi je ta najbolj optimalna in kakovostna) ne more delati čudežev, če ni hkrati podprta tudi z drugimi elementi, ki sestavljajo t.i. idealni spletni ekosistem – Prodajno naravnana in iskalnikom prilagojena spletna stran, plačljivi in neplačjivi kanali do virov obiska, kjer se nahajajo vaši potencialni kupci in pa način, kako s temi kupci vzpostaviti odnos, jih zadržati in jih ponovno vračati na spletno stran – s profesionalnim e-mail marketingom in premišljenim ponovnim trženjem (remarketingom).
Zato vam v sklopu izvedbe oglasne kampanje vedno svetujemo tudi, kako oblikovati svoj spletni ekosistem in s tem postati še bolj vidni uporabnikom interneta, ki si želijo vašega produkta. Verjemite mi, vaši potencialni kupci potem ne izbirajo med TOP3 ali TOP5 ponudniki, temveč že v štartu poiščejo vas!
Veliko uspeha vam želim.
Uroš Bogdanović
Želite izvedeti, če je vaš spletni ekosistem primeren za to, da prodate še več?
Mogoče mu manjka le še pika na i.
Kontaktirajte nas in svetovali vam bomo, kaj je potrebno narediti v vašem primeru. Pokličite nas brezplačno ali nam pišite na info@spletnik.si.
- 8 načinov za izboljšanje Facebook oglasov in vpogled v oglase konkurence - 20. 11. 2024
- Učinkovitost offline marketinga v kombinaciji z online marketingom - 13. 11. 2024
- 91 nasvetov za optimizacijo pristajalne strani - 23. 10. 2024