To spletno mesto uporablja piškotke.
Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kakšna je dobra konverzija spletne trgovine?

Stopnja konverzije spletnega mesta ponazarja kako uspešno lahko blagovna znamka uporabi svojo spletno prisotnost za pretvorbo obiska v prihodek. 

Kadar je stopnja konverzije nizka pomeni, da podjetje izgublja donosne potencialne stranke, ki enake izdelke iščejo in kupujejo na spletu pri drugih konkurentih. Nizka stopnja konverzije je prvi pokazatelj, da vaša spletna trgovina potrebuje večjo pozornost, saj ta pomeni, da spletno mesto preprosto ne deluje tako dobro, kot bi moralo. 

Vendar pa je nizko stopnjo konverzije mogoče popraviti, rešitev pa je lahko razmeroma preprosta. V tem članku se bomo podrobneje seznanili s tem, kakšen je dober procent konverzije in kako je mogoče vaše spletno mesto optimizirati, da obiskovalce spodbudi k večjemu številu nakupov.

Dobra konverzija spletne trgovine zagotavlja boljšo prodajo

Kaj sploh je stopnja konverzije?

Konverzija je vsako željeno dejanje, ki ga obiskovalec na vašem spletnem mestu izvede. Primeri konverzij so lahko različni, najpogostejši primeri konverzij so prijava na e-novice, prenos priročnika ali kataloga izdelkov, poslano povpraševanje, klic v vaše podjetje ali končen nakup na vaši spletni trgovini. 

Stopnja konverzije je torej odstotek tistih obiskovalcev, ki izvedejo eno od omenjenih in vnaprej določenih dejanj. Na spletnih trgovinah so najpogostejše konverzije običajno:

  1. vpis v nov račun, 
  2. dodajanje izdelkov v košarico, 
  3. shranjevanje izdelkov na seznam želja in 
  4. zaključek nakupa. 

Stopnja konverzije je ena ključnih metrik spletne trgovine, ker vam pove, kako uspešno je vaše spletno mesto vključeno pri usmerjanju obiskovalcev v prodajni tok vse do končnega nakupa. 

Visoka stopnja konverzije dokazuje, da vaše spletno mesto uspešno prepriča obiskovalce, da postanejo potencialne stranke ali kupci. Nizka stopnja konverzije pa pomeni, da je izkušnjo uporabnika na vaši spletni trgovini mogoče še dodatno izboljšati.

Stopnja konverzije je znak privlačnosti trgovine

Pogosti razlogi za nizko stopnjo konverzije

Med pogoste razloge, ki se odražajo v nizki stopnji konverzije, lahko štejemo kar nekaj različnih dejavnikov in jih ne gre določiti kar enoznačno. Če pa pogledamo glavne razloge iz prakse pa so najpogosteje:

  1. Zastarela tehnologija vaše spletne trgovine (neodzivnost trgovine glede na napravo s katere obiskovalec pride na vašo spletno trgovino)
  2. Delovanje spletne trgovine na nevarni spletni povezavi (spletne trgovine brez SSL certifikata beležijo bistveno nižjo stopnjo konverzije. Bi sami zaupali ponudniku, katerega trgovina vas prvo obvesti, da se nahajate na nezaščitenem spletnem mestu?)
  3. Počasno delovanje vaše spletne trgovine (posledica počasnega delovanja je lahko odvisna od večih faktorjev, zato velja ta del preveriti bolj natančno in poskrbeti za odpravo razlogov)
  4. Slaba uporabniška izkušnja (skromna vsebina in slabo izpostavljeni razlogi zakaj naj nekdo pri vas opravi nakup)
  5. Slabe in nekakovostne slike izdelka (ali radi nakupujete v spletnih ali fizičnih trgovinah, če je izdelek, za katerega je potrebno odšteti določeno količino denarja predstavljen po liniji najmanjšega napora? Verjetno ne. Enako razmišljajo tudi obiskovalci vaše spletne trgovine)
  6. Nekonkurenčne cene (kadar prodajate identičen produkt kot vaša neposredna konkurenca in za isti produkt navajate bistveno višjo prodajno ceno, ne poskrbite pa za jasno izpostavitev kaj višja cena odraža za uporabnika – vključen servis, podajšana garancija, brezplačna poštnina, hitrejša dobava itd.)
  7. Skromna ponudba plačilnih možnosti (poleg nakupa po povzetju priporočamo, da poskrbite tudi za možnost plačila s kreditnimi karticami ali vsaj za integracijo Paypal plačila)

Kakšna je dobra stopnja konverzije?

Stopnje konverzije na spletnih mestih za e-trgovino se lahko v različnih sektorjih precej razlikujejo. To je posledica narave panoge, neposrednih zahtev glede nakupa in vrednosti transakcij. Zato v kolikor beležite nižje stopnje konverzije, veste pa, da imate poskrbljeno za osnovne tehnične prilagoditve in dobro uporabniško izkušnjo, potem velja preveriti tudi kakšne so povprečne konverzije v vaši branži. 

Primer za lažje razumevanje, kako industrija vpliva na stopnjo konverzije

Naš primer bodo tokrat potrošniki pri odločanju o izdelkih za dom. Porabijo veliko časa za raziskovanje in primerjavo svojih možnosti, zlasti pri nakupu izdelka z višjo prodajno ceno. 

Ljudje, ki kupujejo izdelke za dom in vrt, se pogosto za končni nakup odločajo za nakup v trgovini (po drugi strani pa se preko spleta ob dobri uporabniški izkušnji tudi ti izdelki prodajajo zelo dobro). Medtem ko bodo verjetno izvajali začetne raziskave na spletu, jih pogosto radi osebno vidijo, preden se zavežejo nakupu.

Primer študije: Preko spletne trgovine smo prodali tudi traktorje

Pomislite, na primer, ko ste zadnjič kupovali kavč. Na spletu lahko izgleda popolno, vendar boste prepričani, da je to prava naložba, verjetno šele, ko se boste nanj usedli in preverili trdoto. Večina ljudi verjetno ne bo tvegala nakupa na slepo, še posebej ker gre za produkt z višjo vrednostjo, kar pojasnjuje izjemno nizko stopnjo konverzije na spletni trgovini.

Povprečna, globalna stopnja konverzije znaša med 1% in 4%

Plastično to pomeni, da se na vsakih 100 obiskovalcev spletne trgovine do 4 obiskovalci odločijo za takojšen nakup. 

Morda se vam zdi številka nizka, vendar v resnici ni. Drži pa, da je izplen lahko tudi večji, seveda pa je končna količina dnevne ali mesečne prodaje, poleg dobre uporabniške izkušnje, odvisna predvsem od količine obiska, ki ga uspete generirati s pravilnimi marketinškimi pristopi, pravilno in dobro optimizirano spletno stranjo itd.

Kako izboljšati stopnjo konverzije za e-poslovanje?

Ključ do povečanja prometa je analitičen pristop, redno spremljanje zajetih informacij, argumentacija rezultatov in reakcija oz. vpeljava sprememb za izboljšave. Poskusiti bo potrebno verjetno več taktik, med drugimi: Prilagoditve vstopne strani, prilagoditve na produktni strani, prilagoditve ob zaključku nakupa itd. 

Nizka stopnja konverzije je na podlagi izkušenj najpogosteje odraz pomanjkanja privlačnosti spletnih mest in slabo zaupanje v spletno mesto v očeh uporabnika. Zato imejte pri oblikovanju spletnega mesta vedno v mislih svojega obiskovalca spletne trgovine:

  1. Ali je uporabniku omogočena enostavna navigacija po spletnem mestu? 
  2. Ali na vašem spletnem mestu doživi dober občutek in jasne informacije, ki so podane v zadostni količini? 
  3. Ali je postopek nakupa preprost?

Včasih lahko že preproste nastavitve spletnega mesta zelo spremenijo njegovo sposobnost pretvorbe obiskovalcev v potencialne stranke ali kupce.

Spletna trgovina je izložba vašega podjetja

Če prodajate izdelke, zgolj nekaj slik in skope vsebine ne bodo motivator za nakup. Odločite se za kakovostne slike in videoposnetke, poleg opisov, ki zagotavljajo ustrezne in prepričljive informacije. Dobra spletna trgovina bi morala prikazati vaše izdelke v dobri luči, ne pa skrbeti za odvračanje ljudi. 

Spletna trgovina je izložba vašega podjetja in kot taka mora biti urejena lično in privlačno.

Naredi pretvorbo enostavno

Recimo, da je ena od meritev konverzij na vašem spletnem mestu število novo registriranih kupcev. Uporabite jasne in neposredne klice k akciji (CTA), poenostavite postopek prijave in vključite obrazce na intuitivna mesta. Če je konverzijo naporno izvesti, obiskovalci tega preprosto ne bodo storili.

Ne pretiravajte

Čeprav mora biti postopek pretvorbe v nakup hiter in enostaven, vseeno ne bodite vsiljivi. Ni treba, da so  pojavna okna pred očmi uporabnika, še preden je sploh dobro zadihal na vaši trgovini. Preveč obrazcev na isti strani ali preagresivna strategija zasledovanja nista potrebni. Pogosto zaradi nepravilnega umeščanja ti elementi prinesejo nižanje konverzije in ne obratno. Obiskovalcem torej ponudite motivatorje za nakup, vendar se izogibajte pretiravanju.

Premislite koliko obrazcev, promocij in zasledovalnega marketinga boste uporabili, da ne odženete svojih potencialnih strank.

Zgradite zaupanje v očeh obiskovalca

Zaupanje je ključni sestavni del potrošnikovega odločanja. Pozitivne ocene in pričevanja obstoječih strank so lahko neverjetno prepričljivi, saj dokazujejo, da je vaša znamka zanesljiva. Namenite jim svoje mesto v vaši spletni trgovini.

Zaključek 

Stopnje konverzije se razlikujejo po dejavnostih in tudi državah (v kolikor se spogledujete s prodajo v tujini), zato je treba te dejavnike upoštevati pri argumentaciji, ali je stopnja nakupa dobra ali ne. Vse je relativno in vedno se lahko izboljša, kar je odvisno od optimizacije nakupnega procesa vaše spletne trgovine. Z nekaj preprostimi popravki lahko za vašo spletno trgovino hitro izboljšate svojo uspešnost. Naučite se, kako optimizirati in izboljšati spletno mesto za e-trgovino. 

Prenesite priročnik za izboljšanje konverzij vaše spletne trgovine še danes!

Vodenje spletne trgovine ni tako enostavno, kot se morda zdi na prvi pogled. Vendar s pravim pristopom, zavedanjem in primerno investicijo v zagon dobre spletne trgovine lahko tudi vašemu podjetju zagotovo omogočite stik z najboljšimi spletnimi trgovci, ki danes svoje poslovanje že uspešno dopolnjujejo s spletno prodajo.

Za našimi naročniki  je veliko uspešnih zgodb na katere smo upravičeno ponosni, predvsem zato, ker so želeli in dokazali da svojim uporabnikom lahko ponudijo le najboljše

Seveda z veseljem pomagamo tudi vam, torej če imate dodatna vprašanja v zvezi z učinkovito izdelavo spletne trgovine, stopite v stik z nami.

Copyright © 2020 Spletnik . Vse pravice pridržane