Meta opis – kaj je in kako ga pravilno napišemo?

Nov 25, 2022
Nov 25, 2022

Posodobljeno 14. 11. 2024

Meta opis je oznaka HTML, ki jo lahko nastavite za katero koli objavo ali stran vašega spletnega mesta.

Če posplošimo – ko na spletu vtipkate nek iskalni pojem in pogledate rezultate, so ti sestavljeni iz dveh delov: (meta) naslova in (meta) opisa, ki je takoj pod naslovom.

V meta opisu pišemo o čem govori vaša stran. Če imate srečo, ga bo Google prikazal pod naslovom vaše strani v rezultatih iskanja. Meta opis vam prinaša priložnost, da uporabnike iskalnikov prepričate, da bo vaša stran ponudila, kar iščejo.

Pa si poglejmo primer meta opis:

Meta opis - primer
V ozadju spletne strani je pa to zabeleženo kot HTML koda, kar lahko vidimo v spodnji sliki. Tako ta del teksta vidijo Googlovi robotki.
meta opis html koda

Meta opis je eden od velikokrat spregledanih, vendar pomembnih elementov SEO optimizacije.

Zakaj je meta opis pomemben?

Namen meta opisa je preprost: prepričati nekoga, ki išče določen iskalni pojem na Googlu, da klikne vašo povezavo. Z drugimi besedami, meta opisi so namenjeni ustvarjanju klikov iz iskalnikov, kot je Google.

Čeprav meta opis ni eden izmed direktnih faktorjev, ki vplivajo na rangiranje v iskalniku Googla, pa ima posredno zelo pomembno vlogo. Google uporablja razmerje med prikazi in kliki (CTR) kot način za ugotavljanje, ali imate dober rezultat.

Če več ljudi klikne na vaš rezultat, vas bo Google ocenil kot dober rezultat. Posledično boste tudi uvrščeni višje. Zato je optimizacija vašega meta opisa skorajda enako pomembna, kot je optimizacija vaših naslovov.

Na žalost pa ni nobenega zagotovila, da bo Google prikazal meta opis, ki ste ga napisali. V splošnem je bila pred kratkim izvedena študija, kjer je bilo ugotovljeno, da v približno 70% primerih Google sam določi meta opis, ki ga pobere iz vsebine na strani. Kljub temu je pa najboljša praksa, da ročno izpolnite polje meta opisa.

Kako napisati dober meta opis

V nadaljevanju predstavljamo nekaj smernic, na podlagi katerih boste znali napisati dobre in korektne meta opise.

Uporabite ključne besede

Prej smo že omenili, da Google dostikrat kar sam določi meta opise. Če pa v ta opis vključite iskani pojem oz. ključno besedo, bo več verjetno, da bo Google uporabil vašo verzijo meta opisa. Namreč če ste opazili, ko v Google vtipkate neko besedo ali iskalni pojem, se v večini primerov ta beseda tudi odebeli v meta opisih.

ključna beseda v meta opisu

Ujemanje z vsebino na strani

Vsekakor poskrbite, da se vsebina v meta opisu ujema z dejansko vsebino na spletni strani.

Če imate podstran o procesu SEO optimizacije, potem to vključite v meta opis. V tem primeru bi bilo narobe, če bi se meta opis osredotočil na digitalni marketing ali email oglaševanje.

Sicer je pa tudi Google že tako napreden, da bo hitro ugotovil, ali uporabljate meta opise, ki samo zavajajo zavoljo klika. Če to storite, vas lahko Google celo kaznuje s slabšimi pozicijami. Poleg tega bodo zavajajoči opisi vodili tudi v hitrejšo zapustitev obiskovalcev, ko enkrat kliknejo na rezultat in pristanejo na strani, kjer je pa vsebina nekaj popolnoma drugega. To tudi vodi v manjše zaupanje ljudi v vaše podjetje.

Dolžina ne presega 155 znakov

Optimalna oz. pravilna dolžina meta opisa pravzaprav ne obstaja- je povsem odvisno od sporočila, ki ga želite prenesti vašemo potencialnemu obiskovalcu.

Vzemite si dovolj prostora za prenos sporočila, vendar naj bo hkrati kratko, jedrnato in čim bolj zajemalo bistvo. Če zdaj odprete Google in začnete vtipkavati kakšne iskalne pojme, boste večinoma videli meta opise od 120 do 156 znakov, kot je v spodnjem primeru.

Primerna dolžina meta opisa

Na žalost ne moremo popolnoma nadzorovati, kaj Google prikaže v rezultatih iskanja. Včasih se odloči prikazati celoten vaš meta opis, včasih pa samo zagrabi stavek ali dva. Najbolje je torej, da so meta naslovi krajši.

V kolikor bo dolžina presegala 155 znakov, bo Google prikazal samo prvih 155 znakov, nato pa dodal na koncu “…”.

Vključite specifikacije (kjer možno)

Ta nasvet velja zlasti za lastnike spletnih trgovin, kjer je možno izpostaviti posebne tehnične karakteristike produktov. V takšnih primerih je dostikrat pametno v meta opis vključiti podatke, kot je proizvajalec, leto proizvoda, model, cena, barva in podobno.

tehnični meta opis

Takšni meta opisi so zelo vabljivi in dostikrat dodatno prepričajo kupca, da klikne na povezavo.

Unikatni meta opisi

Poskrbite, da bodo različne strani imele različne meta opise. Zadnje kar želite je, da imate ogromno podstrani z enakim meta opisom. Kje je tu problem? Čeprav bodo vsebine sicer od strani do strani različne, pa bo vaša uporabniška izkušnja v očeh Googla trpela.

V takih primerih je dosti bolje, da polje meta opisa pustite prazno – brez skrbi, Google ga bo izpolnil sam. To velja zlasti za lastnike velikih spletnih strani/trgovin, ki ne morejo ure in ure sami urejati meta opise za čisto vsako podstran.

Obstajajo sicer orodja in vtičniki, ki vam lahko pomagajo masovno izpolniti unikatne meta naslov – vendar je to odvisno od platforme, ki jo uporabljate za vašo spletno mesto. WordPress ima daleč največ opcij kar se tiče tega.

Kaj narediti v primeru, da imate ogromno podstrani?

Na tej točki se lahko hitro poraja vprašanje – kaj pa če ima moje spletno mesto na stotine (ali tisoče!) podstrani? Ali moram za vse te zdaj posamično napisati meta naslov?

Google je na to vprašanje odgovori kar sam – v osnovi so rekli, da v kolikor nimate časa za izpolnitev vseh meta naslovov, greste po sistemu prioritizacije. Najmanj kar pa “morate” narediti, je določanje meta naslovov ključnih podstrani, kot je naslovna stran, kategorijske strani, popularne storitve, ipd.

Torej lahko si oddahnite – ne rabite pisati čisto vse meta opise. Vsekakor pa lastnoročno napišite meta opise za vsaj vaše glavne podstrani, s katerimi se želite uvrščati na Googlu.

Nasvet: Z Google Search Console lahko preverite, katere vaše strani so najvišje uvrščene. To vam je super izhodiščna točka.

Zaključek

Ne glede na to, ali ste povsem nov lastnik spletne trgovine, ste izkušen spletni skrbnik e-trgovine, ali pa pisec vsebin/blogger, so privlačni meta opisi pomembni za povečanje prometa na spletnem mestu.

Dobri meta opisi prav tako zagotavljajo dobro uporabniško izkušnjo in na koncu tudi vodijo do povišane stopnje konverzije.

V kolikor upoštevate zgornje nasvete, boste na pravi poti pri optimizaciji spletnega mesta. Končni rezultat? Večji obisk (in večja prodaja) spletnega mesta.

Matjaž Sedlar

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran