Najboljši obrazci za prijavo na e-novice

Sep 21, 2022
Sep 21, 2022

Email marketing je in bo orodje, ki služi svojemu namenu – informiranje, obveščanje in seveda prodaja prejemnikov iz e-mail seznama.

Kljub temu, da smo v času, ko se nove platforme, nove strategije in novi načini digitalna oglaševanja razvijajo z nadzvočno hitrostjo, je e-mail marketing še vedno velik del digitalnega oglaševanja. Ker pa smo že vsi malce naveličani klasičnih pristopov – prijavi se na e-novice in pridobi popust, smo skrenili iz okvirov in poiskali alternative, ki vam bodo v veliko pomoč, da se bo vaša baza prejemnikov večala in večala.

Vrste prijavnih obrazcev

Začeli bomo na začetku. In sicer pri osnovnih dveh možnostih, ki jih imate, da na spletno stran dodate obrazec za prijavo na e-novice.

📍Vdelani obrazci, ki so del spletne strani

Obrazci so del spletne stran, ki se lahko nahajajo na vsaki podstrani, ali pa se pojavijo le na določeni strani/zavihku. Če je vaš namen, da vam preko obrazca čim več ljudi odda povpraševanje ali se prijavi na vaše e-novice, potem je priporočljivo, da se obrazci pojavijo na vsaki podstrani.

📍Pop up – pojavno okno

Pojavno okno se pojavi po določenem času, ki ga obiskovalec preživi na spletni strani, lahko pa se pojavi samo takrat, ko obišče točno določeno podstran.

Pod osnove razumevanja spletnih obrazcev pa pašejo še trije osnovni elementi, in sicer:

1. Prepričljiva vsebina – ta obiskovalca prepriča, da ali izpolni kontaktni obrazec ali se prijavi na e-novice.

2. Vidna lokacija obrazca.

3. Skladnost z GDP zakonodajo o čemer obiskovalca pred izpolnitvijo tudi obvestimo skozi vsebino.

13 ključnih elementov dobrega obrazca za prijavo na e-novice

Sedaj pa preidemo k bistvu – ključne komponente vrhunskih obrazcev , ki smo jih povzeli v 13 pomembnih točkah in sicer:

1. Vrednost prijave ali oddaje povpraševanja za obiskovalca

Najboljši obrazec za prijavo na e-novice jasno sporoča vrednost prijave. Obiskovalcu dajte jasno vedeti, kaj dobi oziroma, kaj se bo zgodilo, ko bo oddal svoj e-naslov. Skozi vsebino obrazca ga poskušajte kar najbolj motivirati, da odda svoj e-naslov.

Obrazec za prijavo na e-novice

Vsi, ki se prijavijo na Burberry e-novice prejmejo dostop do ekskluzivnih dogodkov, omejene izdaje produktov, novic o novih sodelovanjih… Pristop deluje, ker se obiskovalec počuti, da dobi nekaj več. In to se nato res zgodi. Nikoli namreč ne smete obljubljati nekaj, kar potem ne boste izpolnili.

Drug, učinkovit pristop je vsekakor brezplačna poštnina (vsaj pri prvem nakupu). Velikokrat se nam zgodi, da kakšno košarico zapustimo, ker ugotovimo, da je poštnina draga in raje odidemo drugam. Ali pa počakamo na popuste, vikende brezplačne poštnine. Tak “klic k akciji” pa povzroči da:

– obiskovalec odda svoj e-mail naslov

– istočasno opravi nakup

Prijava na e-novice in brezplačna poštnina

Ko snujete strategijo za oblikovanje vsebine obrazcev, imejte v mislih, da obiskovalci želimo nekaj več, nekaj, kar nas bo prepričalo, da bomo oddali svoj e-mail.

2. Minimalno število polj v obrazcu

Uporaba minimalnega števila polj v obrazcu poenostavi postopek oddaje povpraševanja ali e-mail naslova. Kratek obrazec omogoča hitro prijavo, hkrati pa obiskovalca ne obremenimo, da nam posreduje podatke, ki jih v resnici ne potrebujemo.

Obrazci, ki najbolje delujejo (konvertirajo) običajno “zahtevajo” samo e-poštni naslov. V primeru obrazca za povpraševanje pa ime, telefonsko, e-mail naslov in sporočilo.

V kolikor je specifika vaše ponudbe taka, da za obdelavo potrebujete več informacij, razmislite katere so tiste, ki jih nujno potrebujete in katere so tiste, ki jih lahko pridobite naknadno, ko boste s stranko že stopili v stik.

Spletnik prijava na e-novice

3. Optimizirajte klic k akciji

Gumb za klic k akciji je trenutek, ko stranke prosite, da se prijavijo na e-novice ali oddajo povpraševanje. Z vami delimo tri strategije, ki bodo izboljšale vaš klic k akciji:

  • Gumb naj izstopa – lahko je večji kot ostali elementi, lahko je drugačne barve, lahko uporabite drugačno pisavo. Pomembno je, da je drugačen od ostalih elementov, da izstopa in da je dobro viden.
  • Tekst na gumbu – ta obiskovalca spodbudil, da odda svoj e-mail naslov ali odda povpraševanje. Besede, ki delujejo motivacijsko so: prijavite se, pridobite ponudbo, oddajte svoj e-mail naslov, začnite tukaj… Bralcu s temi besedami sporočamo, da naj ukrepajo.
  • Jasnost sporočila – bralcu dajte točno vedeti, kaj lahko pričakuje, da se bo zgodilo, ko bo oddal svoj e-mail naslov ali oddal povpraševanje.

Za več idej in inspiracije za oblikovanje elementa “klic k akciji” ne spreglejte odličnega članka, kjer boste našli kar 50 praktičnih primerov, ki jih lahko uporabite takoj.

4. Izboljšajte vidnost obrazca

To, kje je obrazec za prijavo na e-novice ali oddajo povpraševanja pozicioniran, je ključnega pomena za njegovo uspešnost. Če obrazec ni viden ali izpostavljen, je skoraj tako, kot da ga ne bi bilo.

Za še večjo uspešnost je priporočljivo, da se obrazec pojavi na več različnih podstraneh in izpostavljenih elementih na spletni strani: glava spletne strani, podstran “o nas”, pod blog objavo, v nogi spletne strani, na strani “kontakt”. Najbolj učinkovito je, da je kontaktni obrazec “skupni element” (ang. shared element) kar pomeni, da se pojavi na čisto vsaki podstrani v sklopu spletne strani.

Že na začetku smo omenili, da imate dve možnosti za implementacijo kontaktnega obrazca oziroma obrazca za prijavo na e-novice. Pojavno okno (pop up) je ena izmed možnosti, ki ima eno super lastnost in sicer, da poveča vidnost obrazcev. Zaradi takega načina je obrazec nemogoče spregledati, saj se pokaže “pred” vsebino, ki si jo bralec ogleduje. Bralec se mora za nadaljevanje ogledovanja vsebine prijaviti, oddati svoje e-mail naslov, da lahko nadaljuje z branjem. Ni pa tak način vsem po godu, zato ga je pametno potestirati.

5. Izjave obstoječih strank

Ljudje imamo zelo izrazit “čredni nagon”, kar se najbolje pokaže v tem, da se bomo raje usedli v restavracijo, ki je polna, in počakali na mizo, kot da bi večerjali v prazni restavraciji poleg.

Enako se obnašamo na internetu, kar je še posebej izrazito v trenutnem trendu “infuencer” oglaševanja. Zato bo nastal pozitiven učinek, če boste poleg obrazca objavili tudi izjavo stranke, ki že prejema vaše e-novice, uporablja vaše izdelke ali storitve. Če izjav nimate, vam vsekakor priporočamo, da jih začnete čim prej pridobivati, saj jih boste lahko uporabljali na sto in en način.

Edina slaba stran izjave je ta, da vam lahko vzame veliko prostora, kar pa lahko elegantno rešite tako, da izjavo dodate pod obrazec in ne direktno na obrazec – za referenco si oglejte spodnjo sliko.

Kontaktni obrazec in izjava stranke

6. Izbira interesov

V primeru, da vaša ponudba vključuje različne storitve ali različne produktne skupine, potem pri prijavi na e-novice omogočite, da izberejo kaj je tisto kar jih zanima. Tako boste gradili na segementirani bazi, ki vam bo prišla prav pri pripravi naslednjih e-novic. Ljudje se vedno raje odzivamo na vsebino in sporočila, ki so nam prilagojena, kot na neka splošna, generično oblikovana sporočila.

Izbira interesov ob prijavi na e-novice

7. Spodbude za več motivacije

Spodbude so preprost način, da obiskovalcu ponudite dodano vrednost, ki ga bo prepričala, da izpolnil kontaktni obrazec ali se prijavil na e-novice. Spodbuda je virtualno darilo, ki ga ponudite v zameno za oddan e-mail naslov. Lahko je popust, lahko je brezplačen priročnik, karkoli kar je virtualno mogoče prenesti in je v obliki “darila”.

8. Odzivni obrazci

Odzivniprilagojeni vsem napravam/zaslonom. Danes v povprečju 70% obiskovalcev pride na spletno stran iz pametnega telefona, zato je v prvi vrsti pomembno, da je obrazec prilagojen pametnim napravam – seveda pa ne smemo pozabiti na klasične zaslone in naprave. Preden boste kontaktni obrazec ali obrazec za prijavo na e-novice objavili, preglejte kako se prikazuje na različnih napravah.

9. Odštevalnik

Če je vaša ponudba časovno omejena, lahko kot dodatek k prijavi na e-novice dodate odštevalnik časa. Tako namreč obiskovalca spodbudite, da odda svoj e-mail naslov preden se bo ponudba iztekla.

S tem ko damo obiskovalcu občutek, da ima omejen čas za prijavo, ga še dodatno motiviramo, da naredi to takoj. Ključno je, da jasno komunicirate, kaj se bo zgodilo po tem, ko bodo e-naslov oddali, in kaj časovno omejena ponudba vključuje.

Odštevalnik e-novice

10. Odpravite pomisleke

Če le lahko, v obrazcu odpravite dvome in pomisleke, ki lahko nastanejo v glavi obiskovalca, ko se bo ustavil pri obrazcu. Pomembno je, da je prijava brez obveznosti in da se lahko od prejemanja vaših e-novic kadarkoli odjavijo. Le tako se bodo namreč počutili varne in jih ne bo “strah” posredovati svojega osebnega podatka, kar e-mail naslov vsekakor je.

11. Dvojna prijava

Dvojna prijava je mišljena predvsem v smislu, da obiskovalec, po tem, ko odda svoj e-mail, prijavo tudi potrdi znotraj svojega e-poštnega predala. To je sistem, ki ga uporablja še skoraj čisto vsako podjetje.

Slaba stran takega načina je, da bo seznam manjši, kot bi bil brez dvojne prijave, saj se bodo na ta način izločili e-naslovi s tiskarskimi napakami in odpadli bodo tisti, ki ne bodo dovolj motivirani, da bi šli v svoj poštni nabiralnik in prijavo na e-novice potrdili.

Ima pa tak način dvojne prijave kar tri prednosti in sicer:

a.) izboljšanje ugleda vašega podjetja, saj e-novic ne boste pošiljali na neznane naslove, kar bo posledično povečalo verjetnost, da bodo vaše novice dosegle mapo “prejeto” in ne “neželena pošta”

b.) zvišanje glavne metrike e-mail marketinga in sicer stopnjo odprtih e-novic, saj boste zaradi relevantnosti e-mail baze, pošiljali sporočila samo takim, ki jih vaše informacije zanimajo in jih dejansko odpirajo ter berejo.

c.) zmanjšanje mesečnega stroška orodja za pošiljanje e-novic

Če je vaša stopnja odprtih e-novic že sedaj nizka, je to morda ravno zato, ker imate velik odstotek takih e-naslovov, ki so nizke kakovosti. To so lahko naslovi s tiskarskimi napakami, naslovi, ki ne obstajajo več, naslovi s katerimi bralci niso več aktivni. Zato je priporočljivo, da vsaj 1x letno pregledate seznam in izločite e-mail naslove, ki niso kvalitetni.

obrazec dvojna prijava

12. Skladnost z GDPR pravili

V vseh Evropskih državah mora biti kontaktni obrazec skladen z GDPR pravili, ki morajo prav tako biti objavljena na vaši spletni strani. Pravil ne rabite obešati na veliki zvon, pomembno je, da so na strani objavljena in jasno predeljena.

Poleg tega pa mora vsak obrazec vsebovati “soglasje” s katerim se obiskovalec strinja, da se njegov e-mail naslov uporabi za namene pošiljanja e-novic. Obiskovalec mora biti v tem koraku seznanjen s tem, v kakšne namene se bo njegov e-mail naslov uporabljal.

GDPR za pošiljanje e-novic

13. Avtomatizirana serija sporočil (dobrodšlice)

Gre za serijo avtomatiziranih e-sporočil, ki ga pošljete vsem, ki se prijavijo na vaše enovice. Kljub temu, da primarni namen teh sporočil niso konverzije, je lepa gesta, ki ljudem pove in pokaže, da ste za e-mail, ki so ga delili z vami, hvaležni in jih hkrati opomnijate na to, da obstajate.

Prvo avtomatizirano sporočilo pošljite takoj, ko se oseba prijavi na e-novice. S tem prvim sporočilom se zahvalite za prijavo in mu podate osnovne informacije, ki so odvisne od cilja vaših naslednjih sporočil. Če imate bazo segemntirano, pošljite smiselno sporočilo, vezano na namen, s katerim se je oseba prijavila na e-novice. Najbolj pogosto taka sporočila vsebujejo:

  • predstavitev vašega koncepta e-novic, ki jih boste pošiljali, časovnica pošiljanja, vsebina, ki jo lahko pričakujejo
  • povezava do “nagrade” oziroma darila, ki ste ga obljubili ob prijavi na e-novice
  • navodila kako naj prejemnik doda vaše sporočilo v mapo “prejeto”, da bodo vaša sporočila vedno prihajala v to mapo
  • povezave do vaših socialnih omrežjih, kjer vas lahko spremljajo in stopijo v stik z vami
  • povezave do anket ali oddaje mnenja o izdelku, storitvi

Ekstra: Inspiracija za kreativne obrazce

👉🏼 Naslov obrazca jasno sporoča prednosti prijave na e-novice. Dodan pa je tudi opis tega, kaj naročniki lahko pričakujejo od e-novic in vse kar je potrebno narediti je to, da obiskovalec odda svoj e-mail naslov.

Obrazec za prijavo na e-novice primer 1

👉🏼 Pop up obrazec se pojavi po nekaj sekundah, ko pristanete na njihovi domači strani. Popolnoma spremeni barvo, zato, da čim bolj izstopa in se loči od vsebine na prvi strani. Glavno sporočilo obrazca je obljuba, da bodo obiskovalci s prijavo na e-novice prvi izvedeli za nove izdelke, bodo prvi obveščeni o promocijah in hkrati prejmemjo 15 % popust za prvi nakup.

Obrazec za prijavo na e-novice primer 2
👉🏼 Primer obrazca, ki se premika skupaj z obiskovalcem. Obrazec je v tem primeru v enakih barvah kot domača stran, a je še vedno dovolj viden, da ga ne gre spregledati. Še vedno pa se zlije s celotno stranjo, da ni preveč moteč.

Obrazec za prijavo na e-novice primer 3

👉🏼 Primer lebdečega pojavnega okna za prijavo na e-novice. Nahaja se v spodnjem desnem kotu spletne strani, tako, da ne moti preveč. Še vedno je pa obrazec na vidnem polju na zaslonu, vse dokler se na novice ne prijavi ali zapre spletno stran v brskalniku.

Obrazec za prijavo na e-novice primer 4

Zaključek

E-novice so še kako živa stvar, ki v veliki večini podjetij še vedno učinkovito deluje. Edino, kar je drugače kot pred leti je to, da smo prejemniki e-novic postali bolj zahtevni in imamo velika pričakovanja. Zato je prednostna naloga vsakega podjetja, ki pošilja e-novice smiselna strategija, ki je usmerjena h kupcu. E-novice nimajo smisla, če so same sebi namen.

Mi e-novice pošiljam že 16 let, stopnjo odprtih e-mailov nam je uspelo z zadnjih mesecih dvigniti za 10%, tako, da trike in nasvete z veseljem delimo tudi z vami. Pišite nam na oglasevanje@spletnik.si.

Vaš Spletnik

Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.