Posodobljeno 14. 12. 2022
Brezhibno delujoča ter optimizirana spletna stran je ideal in cilj prav vsakega podjetja. Toda ne glede na to, koliko virov vložite v to, da vaša spletna stran deluje brezhibno, še vedno obstaja možnost napak na spletni strani ali povezavah.
Razlog tehničnih težav se lahko skriva na strani gostovanja, v posodobitvah teme ali nedelujočih oziroma prekinjenih povezavah – to so to tiste situacije, ki lahko obiskovalca presenetijo in posledično odvrnejo, ker ne najde tistega kar išče.
Na odziv obiskovalcev sicer ne morete vplivati, lahko pa poskrbite, da bo kljub tehnični napaki , vaša spletna stran imela zanimivo in informativno sporočilo o napaki 404. Tak pristop lahko dela čudeže, saj se obiskovalci kljub začetni frustracije, lažje sprostijo in prejmejo usmeritev kako priti do želenega spletnega mesta ali iskane informacije .
Kazalo
Kaj je »404, strani ni mogoče najti«?
To je podstran, ki jo ustvarite v sklopu vaše spletne strani za primer, ko podstran, ki jo je hotel obiskovalec videti, ne obstaja. To se zgodi, ker je podstran premaknjena na drug URL naslov ali pa je bila preprosto zbrisana s strani. Verjetno se vam je že zgodilo, da ste zašli na takšno stran. In zagotovo vas je zmotilo, ker vas na tej strani niso usmerili naprej na obstoječo vsebino ali ponudili z enim klikom koraka nazaj.
V takih primerih uporabnik običajno vidi eno od standardnih sporočil:
- 404 napaka, stran ni najdena
- Napaka 404 ali “strani ni mogoče najti”
- HTTP404 (ni mogoče najti)
- Žal strani, ki jo iščete ni bilo mogoče najti
- Zahtevanega URL-ja na tem strežniku ni bilo mogoče najti
Povezave, ki ne vodijo nikamor, so znane kot „mrtve povezave“ ali „prekinjene povezave“ (t.i. broken links). Te povezave so napake 404, ki lahko tudi škodujejo uvrstitvi in ugledu vaše spletne strani. Iskalniki, kot sta Google in Bing, bodo imeli negativni vtis o spletni strani, če ima ta veliko 404 napak. Namreč, ko spletni pajki ugotovijo, da veliko URL naslovov vodi na strani 404, domnevajo, da spletna stran ni dobro vzdrževana. To lahko vpliva na uvrstitev spletne strani v iskalniku kot je Google, kar povzroči znatno zmanjšanje števila obiskovalcev spletnega mesta.
Obiskovalec lahko torej izgubi zaupanje v spletno stran, če je veliko prekinjenih povezav ali če ciljna stran (stran, do katere dostopa iz rezultatov iskalnika) ne obstaja. Tem stranem se ne boste morali povsem izogniti, saj jih prav vsaka spletna stran sčasoma pridobi.
Seveda je v prvi vrsti pomembno, da poskušate odpraviti takšne napake in v čim več primerih preprečiti, da obiskovalec naleti na 404 stran. Napake pa se bodo vendarle vedno pojavljale (motiti se je človeško), zato iz njih potegnite najboljše. Poskrbite torej, da ne bodo obiskovalci takoj zapustili strani, ko bodo zagledali oznako 404, ampak kljub temu našli, po kar so prišli.
Zakaj potrebujemo tudi 404 stran?
Ustvarjanje spletne strani “napaka 404” zagotovo ni na vrhu vaših prioritet, pri oblikovanju ali vzdrževanju spletnega mesta. Toda kadar pride do prekinjenih povezav, izbrisanih spletnih strani ali napačno vpisanih URL naslovov s strani obiskovalcev, pa te “404 strani” najboljše delujejo tako, da na premišljen način predstavijo vaše podjetje in zabavajo obiskovalce.
V idealnem primeru sicer ne želite, da uporabniki sploh kadarkoli vidijo napake 404, vendar lahko situacijo obrnete sebi v prid in te spletne strani uporabite kot “ambasadorje” vaše blagovne znamke. Obstaja pa tudi opcija popolne preusmeritve obiskovalca ter spletnih pajkov iz starega in nedelujočega URL naslova na novo spletno mesto. To je t.i. preusmeritev 301.
Ključni elementi optimizirane spletne strani “napaka 404”
Standardna stran z napakami 404 je boljša kot nobena, pa vendar je prilagojena stran iz več razlogov bolj zaželena in za vas koristna. Kljub glavnemu sporočilu, da želena “stran ne obstaja”, lahko ustvarite posebej zasnovano spletno stran z optimiziranimi elementi, ki obdržijo obiskovalca ali pa ga preusmerijo na želeno spletno mesto.
Kako se lahko tega lotite?
- Uporabnike na vljuden način obvestite, da zahtevana stran ni na voljo.
- Stran 404 oblikujte na enak način kot druge strani vašega spletnega mesta. Tudi elementi za krmarjenje bi morali izgledati enako.
- Vstavite povezave do vašega glavnega spletnega mesta, podstrani ali člankov, kjer se vsebina prekriva s tisto, ki jo je obiskovalec prvotno iskal.
- Uporabnikom omogočite, da prijavijo prekinjene povezave.
- Tudi če je vaša stran 404 uporabna in izgleda čudovito, ne želite, da se prikaže v Googlovih rezultatih iskanja. Prepričajte se, da iskalniki ne morejo indeksirati takšnih strani.
- Dodajte funkcijo iskanja (t.i. search), s katero bo lahko obiskovalec poiskal tisto kar išče.
Če izvedete te dodatne ukrepe in s tem optimizirate klasično obliko strani z napako, imate večje možnosti, da obiskovalci ne zapustijo vašega spletnega mesta takoj ko zagledajo “404”.
Kako narediti svojo 404 stran “po meri”?
Nekateri sistemi za upravljanje vsebine (CMS), kot so WordPress, Joomla in Drupal, samodejno ustvarijo stran z napako 404, ko URL-ja spletne strani ni mogoče najti. Stran “napaka 404” je zgolj preprosto standardno sporočilo o napaki, vendar jih je večino mogoče prilagoditi s posebnimi razširitvami CMS.
Če vam sistem za upravljanje vsebin ne omogoča ustvarjanja ali spreminjanja strani 404 ali če vaša spletna stran temelji izključno na HTML, PHP itd., je potrebno v to vložiti nekaj več dela.
Stran “napaka 404” lahko ustvarite na naslednji način:
- V korenskem direktoriju (t.i. root directory) ustvarite stran z napako (‘404.html’ ali ‘404.php’) (če še ne obstaja).
- Odprite datoteko .htaccess (ali jo po potrebi ustvarite) v korenskem direktoriju, vnesite to v ‘ErrorDocument 404 /404.html’ in shranite spremembo. Ustvarjena bo stran z napako.
- Če želite preveriti ali deluje, poskusite odpreti nedostopno spletno stran in v brskalniku se mora pojaviti sporočilo o napaki 404.
5 ustvarjalnih primerov 404 nedelujočih spletnih povezav
Odlično zastavljene spletne strani 404 zajemajo vidike dobre uporabniške izkušnje, odličen dizajn ter ostale elemente, ki ublažijo dejstvo, da se je uporabnik znašel na neobstoječi spletni strani. Oglejte si 8 najbolj ustvarjalnih strani napake 404, ki bodo zagotovo navdušile vsakogar, ki naleti nanje.
1. McDonald’s
Obiskovalci morajo kljub nedelujoči spletni povezavi ter strani z napako, videti znane barve blagovne znamke, logotip, meni in navigacijske elemente. Dodajte še povezave do najbolj prodajanih ali najbolj priljubljenih kategorij, da bo uporabnik ostal na spletnem mestu.
2. H&M
Na stran lahko umestite vrstico za iskanje. Obstaja možnost, da jo bodo obiskovalci uporabili, vnesli ustreznejšo zahtevo in našli točno tisto, kar potrebujejo.
3. Sprout Social
Dodajte obrazec za stik, da vas bodo uporabniki lahko obvestili o težavi in prijavili prekinjeno povezavo. Tako lahko učinkovito komunicirate z uporabniki, izboljšate kakovost svojega spletnega mesta in celo najdete skrite napake.
4. LEGO
Stran Lego 404 je precej preprosta, a izžareva osebnost. Zgrožen izraz Lego figure in uporaba slogana blagovne znamke (‘vse je še vedno super’) je odličen primer dobre uporabniške izkušnje, ki sproži tudi nasmehe.
5. Mantra Labs
404 stran podjetja Mantra Labs je preprosta, a učinkovita. Ilustracijo astronavta, ki lebdi v ‘404 brezmejnem vesolju’, so pospremili z besedo “Ups! Zmanjkalo ti je kisika!”. Poleg tega so vstavili časovnik, ki vas po nekaj sekundah avtomatično preusmeri nazaj na domačo stran. Zares kreativna ter zabavna 404 stran!
6. Ready to go survival
Zagotovo je prav vsem všeč dobra filmska referenca na 404 strani, ki ima običajno veliko humorne note. To podjetje se na svoji 404 strani sklicuje na film The Matrix in ponuja dve možnosti: klik na rdečo ali modro tableto. Seveda oba klika obdržita obiskovalca na spletnem mestu podjetja.
7. 20th Century Studios
Ne najdete želenega filma? Filmsko podjetje 20th Century Studios (prej znano pod imenom 20th Century Fox) je iznašlo odličen način, da vas navdihnejo, če ste napačno naslovili URL; na njihovi 404 strani se prikaže posnetek iz kultnega filma z osupljivim napisom in izborom drugih filmov, ki bi jih morda radi gledali. Dober primer premišljene rabe napačnih spletnih povezav 404 strani!
8. BluePath
Spletno mesto, ki na svojih straneh napake 404 uporablja humor, je svetovalno podjetje Bluepath za podatkovno strategijo s sedežem v Atlanti.
Na strani je prikazan zemljevid Atlante in pika na drugi polovici strani pa kaže, da je obiskovalec “Daaaaleč izven zemljevida”. Zemljevid vključuje tudi podatke, ki prikazujejo prijavljena kazniva dejanja na tem območju. Pojasnilo za tak prikaz je izredno duhovito ter izvirno: “Zakaj? Ker je zločin, da nas še niste najeli!”.
Prepričajte se, da se oblikovanje sporočila o napaki ujema s slogom vašega spletnega mesta in s tem že imate temelje za dobro stran o napaki 404. Če obiskovalcem na smešen in lahkoten način sporočite, da vaša vsebina ni na voljo, jih boste uspeli nasmejati in najverjetneje vam ne bodo niti malo zamerili.
Kako se boste vi lotiti svojih 404 strani?
Videli smo, da nekatera podjetja na svoji 404 spletni strani vstavijo junaško sliko, duhovit opis, zemljevid spletnega mesta, preusmeritve, opcijo za iskanje ali osnovne kontaktne podatke. Ne glede na to kateri pristop boste ubrali, je najbolj pomembno to, da obiskovalce zadržite na spletni strani.
Poskrbite da boste tudi vi med tistimi, ki popestrijo svoje 404 strani, da pozabavate obiskovalce, sprostite njihovo frustracijo in jih preusmerite na želeno spletno mesto.
Z ustvarjalnim sporočilom 404 boste morda celo ugotovili, da obiskovalci dopustijo tudi take občasne “kikse” in napake. Seveda bodo razočarani, ker ne najdejo obljubljene vsebine, a izvirna ter smešna stran 404 , jo lahko uspešno nadomesti. Če se tega pravilno lotite, imajo strani z napakami veliko potenciala.
Veriga je močna toliko, kolikor je močan njen najšibkejši člen. Poskrbite, da bo tudi 404 neobstoječa stran močan člen vaše spletne strani in kot druge podstrani privabljala kupce.
Če na spletu najdete še kakšen zanimiv primer 404 strani ali če imate dodatna vprašanja, smo vam vedno na voljo na blog@spletnik.si.
Uspešno,
Spletnik