Posodobljeno 14. 12. 2022
Izraz spletno trženje se uporablja izmenično z pojmoma digitalni marketing ali internetno trženje. Do te ugotovitve lahko pridete zelo hitro v kolikor se udeležite katere koli marketinške konference ali dogodka. Dejstvo, da se nekatere digitalne agencije poskušajo diferencirati od ostalih tako, da si izmislijo pametno zveneča imena identičnih pojmov, nas hitro vodi samo še do dodatne zmede.
Čeprav imajo vsi trije zgoraj navedeni pojmi kar nekaj podobnosti, pa obstajajo ključne razlike, ki jih je treba upoštevati pri tržni strategiji.
Kazalo
Kaj je spletno trženje?
Spletno trženje je podskupina digitalnega trženja. Vsako trženje, za delovanje katerega je potreben internet, se šteje za spletno trženje. Spletna mesta, blogi, družbeni mediji in e-pošta …. vse to spada pod metode spletnega trženja. Spletno trženje se osredotoča na privabljanje strank preko internetna in ustvarjanje spletne prisotnosti.
Storitve spletnega trženja izkoriščajo digitalne kanale in se izvajajo izključno prek interneta. Če želite svoje sporočilo predstaviti ciljnemu občinstvu, se boste želeli osredotočiti na uporabo storitev spletnega trženja, kot so plačani oglasi v družbenih medijih, SEO optimizacija in spletno oblikovanje.
Razlika z digitalnim trženjem
Digitalni marketing je krovni izraz, ki vključuje vse kar zahteva in vključuje uporabo elektronskih naprav – vključno s spletnim trženjem. Primeri tega vključujejo oddaje, digitalne OOH (ang. out of home) oglase, podcasti in e-knjige. Digitalni marketing raste s prevlado digitalnih platform v 21. stoletju, ki čedalje bolj nadomeščajo tradicionalno trženje.
Torej če poslplošimo – digitalno trženje se uporablja za trženjske strategije, ki za promocijo izdelkov ali storitev uporabljajo digitalne storitve, kot so platforme družbenih medijev ali televizijski oglasi. To pomeni, da digitalni marketing ni omejen le na internet.
Nekaj primerov digitalnega trženja, ki ne spada pod spletno trženje:
- TV oglasi
- SMS sporočila
- Radio oglasi
- Digitalne oglasne deske
Vrste spletnega trženja
Obstaja več vrst spletnega trženja, ki jih lahko podjetje uporabi. Najpogosteje priznane in v praksi uporabljene vrste spletnega trženja vključujejo:
- Vsebinski marketing
- SEO
- PPC
- Email oglaševanje
- Oglaševanje na družbenih omrežjih
- Partnersko trženje oz. ffiliate marketing
Spletno trženje prav tako omogoča podjetjem, da natančno sledijo svojim rezultatom. Zagotavlja pa tudi podrobno analizo, s katero se lahko podjetje izboljša svoje trženjske strategije. Tradicionalno trženje običajno zagotavlja malo ali nič povratnih informacij o vaših rezultatih in zelo redko ponuja načine za sledenje temu, kako dobro deluje trženjska strategija ali nek specifičen oglas.
Prednosti spletnega trženja
Biti na tekočem s trenutnimi internetnimi trendi in uporaba spletnih virov za trženje vašega podjetja je eden najuspešnejših načinov za povečanje prodaje in prepoznavnosti v današnjem času. Pa si poglejmo 6 ključnih razlogov, zakaj je spletno trženje pomembno za lastnike podjetij:
1.Nižji stroški trženja – Spletno trženje je dostikrat veliko ugodnejše od tradicionalnih načinov trženja, kot je objavljanje oglasov v reviji. Številne oblike spletnega trženja vam omogočajo, da dosežete širok nabor potencialnih strank s strateško umestitvijo svojih oglasov. Prav tako omogoča poglobljeno analizo in informacije, kje na spletu lahko najdete ciljno občinstvo za vašo panogo.
2.Možnost sledenju rezultatov – pri spletnem trženju lahko sledimo nakupni poti naših strank in konverzij zelo enostavno. Te meritve vam omogočajo, da ugotovite ali določena marketinška taktika deluje ali ne. V kolikor ugotovite, da nekatera strategija ne deluje dobro, lahk to zelo hitro odkrijete in prilagodite to strategijo, z namenom izboljšanja rezultatov.
Zaključek
Kot lahko vidite, je spletno trženje ključna strategija, ki jo mnoga podjetja uporabljajo za promocijo svojih izdelkov in storitev. Zaradi nenehne rasti elektronike in računalnikov se bo spletno trženje v prihodnjih letih le še bolj razvijalo. Podjetja, ki še zmeraj ne bodo prisotna na spletu, bodo bila v veliko slabši poziciji kakor podjetja, ki bodo uporabljala različne strategije spletnega trženja.
Podjetja bi morala oglaševati prek različnih medijev, vendar biti pozorni na trende – družbeni mediji in spletno trženje so danes prevladujoča oblika trženja, s pomočjo katerih se zelo hitro lahko pride do rezultatov.
Če potrebujete pri zastavljanju ali izvajanju vaše strategije za spletno trženje pomoč ali nasvet, smo vam kot vedno na voljo na info@spletnik.si.
Uspešno,
Spletnik