Posodobljeno 03. 01. 2024
Vsebinski marketing je priljubljen način za doseganje in vključevanje ciljne publike v interakcijo s podjetji ter dosega lepe rezultat. Vendar je to tek na dolge proge.
Če občinstvu ponudite koristne vsebine, s katerimi jih lahko poučite o svojih izdelkih in storitvah ter jim pokažete, kako ti izdelki in storitve učinkovito rešujejo njihove težave in izzive, lahko povečate konverzije, izboljšate prepoznavnost blagovne znamke, povečate prihodke in še več.
Kazalo
1. Kaj je vsebinski marketing in zakaj je pomemben?
Vsebinski marketing je načrtovanje, ustvarjanje, distribuiranje, deljenje in objavljanje vsebin, s katerimi boste dosegli ciljno občinstvo. Pomaga vam lahko izboljšati prepoznavnost blagovne znamke, povečati prodajo, se povezati s ciljnimi skupinami in pritegniti potencialne stranke.
Danes osnovne marketinške strategije niso tako učinkovite za doseganje občinstva in konverzijo v stranke kot nekoč. Vsebinski marketing je vsekakor tudi del strategije digitalnega marketinga.
2. Vrste vsebinskega marketinga in primeri
Čeprav je vsebinski marketing učinkovita taktika skoraj vsakega podjetja, ustvarjalni in prepričljivi načini za dosego in konverzijo občinstva niso samoumevni. Kako torej izstopati in uspeti pri vsebinskem marketingu?
Če želite odgovoriti na to vprašanje, si oglejmo različne vrste vsebinskega marketinga in nekaj primerov. To vam bo omogočilo boljše razumevanje, kako lahko vključite vsebino v marketing vašega podjetja.
2.1. Vsebinski marketing na družbenih omrežjih
Z več kot 3,7 milijarde globalnih uporabnikov je enostavno razumeti, zakaj toliko podjetij vlaga v vsebinski marketing na družbenih omrežjih. Različne socialne mreže in načini skupne rabe ter deljenja vsebin vam nudijo veliko priložnosti za povezovanje s svojim občinstvom.
Lush Cosmetics je blagovna znamka in njena stran na Instagramu dopolnjuje njihovo preostalo marketinško vsebino. Tudi če nikjer na profilu ni napisano »Lush Cosmetics«, bodo kupci še vedno vedeli, da profil pripada Lush. Njihov profil je namreč barvit, svetel, vesel in edinstveno Lush. Na tej strani so prikazani tudi ljudje vseh okolij, narodnosti in spola, ki svoje izdelke uporabljajo na načine, ki ustrezajo njihovim specifičnim potrebam.
2.2. Infografika v vsebinskem marketingu
Infografika prikazuje vsebino, informacije in podatke v razumljivi grafični obliki. Z mešanico preprostih besedil, kratkih izjav in jasnih slik je infografika odličen način za učinkovito sporočanje vsebine.
IBM je ustvaril infografiko, ko je predstavil svojo tržnico v oblaku. Informacije njihove blagovne znamke so dobro organizirane in lahko berljive. Infografika jasno razloži, kaj počnejo s svojo tržnico v oblaku in kakšno korist imajo lahko od tega stranke. Bralcem tudi pove, kako lahko dostopajo do tržnice in jo začnejo uporabljati.
2.3. Vsebinski marketing in blog
Blog je močno orodje vsebinskega marketinga in izmenjave informacij s strankami ter ciljno publiko.Z njim lahko bralce pretvorite v kupce, povečate prepoznavnost blagovne znamke in/ali zgradite odnose s svojim občinstvom.
Expedia ima blog, imenovan »Out there starts here«, ki deli vse informacije, povezane s potovanjem. Vsebine svojega bloga redno objavljajo z namenom, da bralce pritegnejo v sodelovanje. To storijo tako, da pišejo o strankah, ki so že imele pozitivne izkušnje z njihovim podjetjem.
2.4. Vsebinski marketing v podkastih
Ali ste vedeli, da samo v ZDA trenutno podkaste posluša več kot 120 milijonov ljudi? Podkasti so zaradi svoje priročnosti postali priljubljen vsebinski medij – v njih lahko uživate med sproščanjem ali na poti. Pomagajo izboljšati prepoznavnost blagovne znamke, vzpostavljati odnose s člani občinstva in promovirati njihove izdelke, storitve in partnerje.
Harvard Business Review (HBR) ima tedenski podcast, imenovan HBR IdeaCast. Podcast dopolnjuje preostale objavljene vsebine HBR-ja. Prav tako služi kot odličen način, da se HBR poveže s svojo ciljno publiko, izboljša prepoznavnost blagovne znamke in pridobiva sledilce.
2.5. Vsebinski marketing v video vsebinah
Po nedavni raziskavi HubSpot več kot 50 % potrošnikov pravi, da si želijo ogledati videoposnetke blagovnih znamk, s katerimi komunicirajo.
Poleg tega video trženje lahko poveča konverzije, izboljša donosnost naložbe in pomaga pri vzpostavljanju odnosov s člani občinstva na različnih kanalih.
Večina video vsebin Dollar Shave Cluba je postala viralna. Njihova trženjska prizadevanja so blagovna, šaljiva in zabavna. Pravzaprav ima en njihov videoposnetek več kot 26 milijonov ogledov na YouTubu. Dollar Shave Club si je s svojim spletnim video vsebinam prislužil ime zase in doživel impresivno rast in prepoznavnost blagovne znamke.
2.6. Vsebinski marketing v plačljivih oglasih
Plačljivi oglasi z vsebino vam lahko pomagajo doseči širok krog občinstva. Obstaja veliko načinov za ustvarjanje in objavo plačljivih oglasov z vsebino.
Revolve – podjetje za oblačila in dodatke – uporablja plačljive in sponzorirane oglase na družbenih omrežjih z namenom, da doseže ciljno občinstvo, medtem ko le-to brska po svojih novicah.
V vsebinskih oglasih so predstavljeni nekateri njihovi izdelki in podrobnosti o njihovi brezplačni politiki pošiljanja ter vračanja, s katero bodo občinstvo potegnili na svoje spletno mesto in ga (upajoč) pretvorili v kupce.
3. Strategije vsebinskega marketinga
Postavite SMART cilje: Prvi del vaše strategije vsebinskega marketinga je določitev SMART ciljev. Ti naj bodo specifični za vaše podjetje – verjetno bodo dopolnili vaše širše marketinške in podjetniške cilje.
Določite svoje KPI: Nato za svoje SMART cilje nastavite ključne kazalnike uspešnosti (KPI). KPI so merljive podatkovne točke, ki jih lahko uporabite za merjenje dejanske uspešnosti glede na vaš cilj.
Odločite se za vrsto vsebine: Izberite vrsto vsebine, ki jo boste ustvarili. Začnite z razmislekom o vaši ciljni publiki in osebnosti kupcev, oblikujte persone. Odgovorite si na naslednja vprašanja o vaši ciljni publiki, da boste lažje zožili prave vrste vsebine zanje:
- Kaj potrebujejo od vas?
- Katere izzive želijo premagati?
- Zakaj potrebujejo vaš izdelek ali storitev?
- Kako jim lahko pomagate do uspeha?
Izberite svoje vsebinske kanale: Pri nekaterih vrstah vsebin bo distribucijski kanal očiten. Če na primer ustvarjate vsebino spletnega dnevnika, bo vaš kanal sam blog. Vendar bodo nekateri kanali manj očitni. Če na primer izberete socialne medije, se boste morali odločiti, na kateri platformi boste tržili (Instagram, Facebook, Twitter itd.).
Pošljite super personalizirana e-poštna sporočila: Ne glede na to, ali gre za vsebinski marketing ali stopate v stik z vplivniki (influencerji), morajo biti vaša e-poštna sporočila za najboljši rezultat čim bolj personalizirana.
Določite proračun: Razmislite o vrsti vsebine, ki jo ustvarjate, in na katerih kanalih oglašujete to vsebino. Za vsak kanal posebej določite proračun.
Ustvarjajte, dokumentirajte in distribuirajte vsebino: Kakovostna vsebina je še vedno številka ena vsebinskega marketinga. Po drugi strani pa lahko samo preprosto dokumentirate, kar v poslu že počnete in iz tega ustvarite vsebino.
Promovirajte svojo vsebino s partnerstvi: Želite z vsebinskim marketingom dobiti več publike? Poskusite vsebinsko partnerstvo. Gre za obliko partnerstva, ko skupaj z drugimi podjetji sodelujete na eni sami vsebini.
Analizirajte in merite rezultate: Tako boste lahko izvedli vse potrebne spremembe, da boste izboljšali svoja prizadevanja v vsebinskem marketingu, dosegli več občinstva in povečali število strank.
4. 8 največjih trendov vsebinskega marketinga, ki prevladujejo v letu 2022
4.1. Vsebina, vsebina, vsebina
Vsebina vsebinskega marketinga mora:
- biti epska: Ob poplavi vsebin, mora vaša izstopati. Epska vsebina množična, poglobljena, kakovostna in tako impresivna, da mora pritegniti pozornost bralca. Dizajn predstavitve vsebine lahko k temu resnično pripomore.
- biti usmerjena na rezultate: Bralcem lahko olajšate brskanje po vsebinah na način, da čim hitreje pridejo do želenih informacij. To lahko dosežete s filtri za izbor vsebine, čimer bralci izberejo njihov primarni cilj zanimanja. Rezultat je vsebina, ki jo je lažje prebrati in se osredotoča na najpomembnejše informacije.
- biti v koraku s časom: Skočite na nastajajoče teme, preden se te »razpasejo« po spletu. Pri tem si lahko pomagate s poizvedbami v Google Trends ali Exploding Topics. Nato pa ustvarite vodič. Ker je tema tako nova, bo vaš vodič takoj postal vodilni vir za to temo.
- biti spremenljiva v namenu vsebine (Content repurposing): Ponovna postavitev vsebine je odličen način za doseganje boljših rezultatov v vsebinskem marketingu brez da bi orali ustvariti novo vsebino. Staro vsebino prikažite v novi luči in jo prilagodite novi obliki sporočanja (npr. iz bloga v video).
- biti ustvarjena glede na namen uporabnika: V najširšem smislu obstajajo 4 vrste spletnih iskanj po nameri, in sicer informacijski, usmeritveni, raziskovalni in transakcijski. Vsebina naj bo prilagojena namenu uporabnika in vašim ciljem.
- temeljiti na podatkih: Občinstvu morate ponujati resnične podatke, ki temeljijo na dejstvih. Ta dejstva pa morajo biti sledljiva. To za uporabnika predstavlja veliko vrednost blagovne znamke. Bodite vir relevantnih in s podatki podprtih informacij, ki vsebujejo nove, zanimive podatke.
- biti usmerjena v izgradnjo avtoritete: Google ocenjuje celostno vrednost spletne strani in spletnega mesta z vidika posameznega iskalca. Ali svoji publiki ponujate kvalitetno vsebino iz določenega tematskega področja? Potem si izgradite avtoriteto na tem področju. Ustvarjajte kvalitetno vsebino, ki temelji na dokazljivih podatkih.
- biti personalizirana: Sodobni potrošnik pričakuje, da jim bo blagovna znamka nudila personalizirano izkušnjo. Vaša publika ne želi prejeti popolnoma iste zbirke vsebin, ki jo dobijo vse vaše druge stranke. Namesto tega želi posamezni potrošnik prejemati vsebino, ki je prilagojena njegovim interesom in potrebam.
4.2. Video in predvajanje v živo
Video in predvajanje v živo sta trenutno v središču vsebinskega marketinga. Sta njegova prihodnost. 72 % potrošnikov pravi, da raje gledajo video posnetke kot berejo.
4.3. Trženje po telefonu
Telefonski marketing bo iz različnih razlogov ključnega pomena za sodelovanje z občinstvom v letu 2022 in tudi pozneje. S telefonskim pogovorom s svojimi strankami komunicirate na »naraven« način. S sodelovanjem v pogovoru s svojim občinstvom lahko izveste več o njihovi osebnosti, njihovih specifičnih potrebah in predvidenih ciljih – vse to, ne da bi od njih zahtevali izpolnjenega obrazca z informacijami.
4.4. Glasovno iskanje in pametne naprave
Vsebina je vse bolj prilagojena glasovnemu iskanju in pametnim napravam. Blagovne znamke bodo postale bolj osredotočene na zagotavljanje glasovnih iskanj prek pametnih naprav. Število mesečnih glasovnih iskanj je od januarja 2018 doseglo več kot milijardo.
4.5. Podkasti
Kot poroča Statista, se je število poslušalcev podkastov v zadnjem desetletju skoraj potrojilo in bo še naprej naraščalo. Kot ugotavlja Forbes, poslušalci podkasta se bodo zelo verjetno po dokončani epizodi svojih najljubših oddaj še bolj ukvarjali z zadevno blagovno znamko. Trg podkastov je še v povojih. Večina blagovnih znamk še nima svojega podkasta.
4.6. Snippet
Pri iskanih zadetkih Google pogosto predstavlja dodatne informacije na svoji prvi strani z rezultati (poleg tradicionalnega seznama rezultatov iskanja). Eden najpogostejših pripomočkov, predstavljen tukaj, je t.i. snippet. Gre za odseke na vrhu strani z rezultati oz. kratek povzetek ključnih točk znotraj vsebine.
4.7. E-pošta
Trženje po e-pošti je že star način vsebinskega marketinga, a še vedno zelo učinkovit. Po podatkih Inštituta za vsebinski marketing 79 % tržnikov trdi, da je elektronska pošta njihov najbolj učinkovit kanal za distribucijo vsebine.
4.8. LinkedIn
LinkedIn ima na voljo številne funkcije (kot so video objave, aktivne skupine in dinamični profili). Ampak najpomembnejše za tržnike je podatek, da je organski doseg na LinkedIn-u trenutno zelo velik. Ta platforma še ni dosegla takega razcveta kot npr. Facebook in Instagram.
Če želite za vsebinski marketing v vašem podjetju konkretne ideje in predloge, smo vam na voljo na info@spletnik.si.
Upešno,
Spletnik