Google iskalna konzola: nepogrešljivo SEO spletno orodje

Jul 7, 2021
Jul 7, 2021

Imate svojo spletno stran ali pa vzdržujete spletno stran podjetja, v katerem delate? Če želite to narediti na pravilen način, morate pozorno spremljati delovanje spletnega mesta. Google ponuja več orodij za zbiranje in analizo podatkov vaših spletnih strani.

Verjetno že poznate ter uporabljate Google Analytics? Kaj pa Google Search Console (GSC), nekoč znan kot Google Webmaster Tools ?

V primeru, da vam je to orodje neznanka, se še ne zavedate, kako zelo pomembno vlogo igra pri uspehu vaše spletne strani.

Gre namreč za izjemno uporabno spletno orodje, ki ga Google ponuja lastnikom ali administratorjem spletnih strani za spremljanje stanja ter uspešnosti vseh njihovih spletnih mest.

Search

Pomembno je, da raziščete funkcionalnosti ter prednosti nadzorne plošče Google Search Console, preden lahko razumete, kako dragoceno je to orodje za dolgoročni uspeh vašega podjetja in spletne strani.

Je neprecenljiv vir tudi za marketingaše zaradi vseh orodij, ki jih ponuja za zagotavljanje dobrega delovanja spletnih mest v Googlovem iskanju, in orodij, za sledenje uspešnosti strani ter analizi prometa.

Poleg statističnih podatkov, pa vsebuje tudi orodja za odpravljanje težav, ki bi lahko preprečila dobro delovanje spletnih strani. Torej, kaj točno je GSC in kako jo lahko takoj začnete uporabljati za svoja spletna mesta?

Kaj je Google Search Console ali iskalna konzola?

SearchConsole About

Google Search Console (GSC) je brezplačno spletno orodje, ki uporabnikom pomaga izmeriti promet na njihovem spletnem mestu, videti uspešnost ključnih besed, odpraviti težave in prejemati poročila od Googla o spletnem mestu. Vse z namenom, da bo vaša stran iz vidika SEO dosegla kar najboljše mesto med rezultati iskanja v Google.

Daje vpogled v to, kako dobro se obnese spletno mesto v organskem iskanju, in načine za njegovo prilagoditev v Googlovem indeksu. Za razliko od storitve Google Analytics pa Search Console ponuja samo informacije o prometu, ki prihaja iz organskega iskanja, ne pa tudi drugih segmentov, kot so neposredni promet ali promet iz oglasov.

Čemu služi Google search Console in kaj so njene prednosti?

GSC vam v praksi pomaga razumeti in izboljšati, kako Google vidi vaše spletno mesto, pomaga vam pri vzdrževanju spletne strani, analizi spletnega mesta ter daje pregled naj pojavljanjem med organskimi rezultati iskanja.

GSC ponuja orodja in poročila za naslednja dejanja:

  • Preverite lahko ali Google najde in preiskuje (indeksira) vašo spletno stran (spletne strani do katerih ima Google otežen dostop bodo zelo slabo uvrščene na iskalniku).
  • Odpravite težave z indeksiranjem in zahtevate ponovno indeksiranje nove ali posodobljene vsebine.
  • Ogledate si podatke o prometu v iskalniku Google za vaše spletno mesto:
  • kako pogosto se vaše spletno mesto prikaže v Iskanju Google,
  • katere iskalne poizvedbe prikazujejo vaše spletno mesto,
  • kako pogosto iskalci kliknejo za te poizvedbe in še več.
  • Prejemajte opozorila, ko Google na vašem spletnem mestu naleti na določene tehnične težave.
  • Vidite, katera spletna mesta vodijo do vaše spletne strani.
  • Odpravljanje težav z AMP, uporabnostjo v mobilnih napravah in drugimi funkcijami iskanja.

Z Google Search Console ne morete neposredno spreminjati svojega spletnega mesta, lahko pa jo uporabite za pošiljanje strani v Googlov indeks, da se preveri, ali so URL-ji vašega spletnega mesta zdravi ter za preverjanje napak v lastnostih vaše domene.

Je več kot le orodje za SEO optimizacijo.

Prejeti podatki, lahko podjetjem pomagajo odkriti nove priložnosti za uvrstitev, povečati obstoječo uspešnost in izvedeti, kako točno ljudje prihajajo na njihovo spletno mesto. Zato je pomembno orodje za vsa podjetja, ki se zanašajo na svoje spletno mesto in uporabniško izkušnjo ali ustvarjajo potencialne stranke prek organskega prometa.

Komu je to orodje namenjeno in zakaj?

Orodje je namenjeno vsem, ki urejate in vzdržujete spletno stran!

Omogoča vam enostavno sledenje in analizo uspešnosti spletnega mesta. Iz svojega GSC računa lahko dobite dragocen vpogled v stanje in delovanje vaše spletne strani in tako hitro vidite, kateri del vašega spletnega mesta potrebuje pozornost ter optimizacijo.

Lastniki podjetij: tudi če GSC ne boste uporabljali sami, se morate seznaniti z osnovami optimizacije spletnega mesta za iskalnike in vedeti, katere funkcije so na voljo v orodju.

SEO strokovnjaki ali marketingaši: kot nekdo, ki se osredotoča na spletno trženje, vam bo GSC pomagal spremljati promet na vašem spletnem mestu, optimizirati uvrstitev in sprejemati utemeljene odločitve na podlagi rezultatov iskanja in ključnih besed. Podatke lahko uporabite za onsite optimizacijo, ter za vplivanje na tehnične odločitve za spletno mesto in zapletene tržne analize v povezavi z drugimi Googlovimi orodji, kot so Analytics, Google Trends in Google Ads.

Skrbniki spletnega mesta/administratorji: GSC vam omogoča enostavno spremljanje in odkrivanje napak strežnika, težav z nalaganjem spletnega mesta in varnostnih težav, kot sta vdiranje in zlonamerna programska koda. Z njim lahko zagotovite tudi nemoteno vzdrževanje ali prilagoditve spletnega mesta glede uspešnosti iskanja.

Spletni razvijalci: GSC vam pomaga nadzirati in reševati pogoste težave z označevanjem, na primer napake v strukturiranih podatkih.

6 korakov kako namestiti GSC

SearchConsole Welcome

Postopek dodajanja spletnega mesta v Google Search Console je preprost. Za začetek sledite tem korakom:

  1. Prijavite se v svoj Google Račun. Prepričajte se, da uporabljate svoj poslovni (ne osebni) račun, če gre za poslovno spletno mesto.
  2. Obiščite spletno stran GSC.
  3. Vpišite svojo domeno in kliknite »Dodaj Domeno« (angl. Add a property).
  4. Izberite način, potrjevanja lastništva domene. Lastništvo domene najlažje preverite z vnosom TXT DNS zapisa.
  5. Opravite potrditev z načinom, ki ste ga izbrali.
  6. Lahko začnete z raziskovanjem in uporabo GSC.

Google začne slediti podatkom za vašo stran takoj, ko jo dodate v GSC – še preden preveri ali ste lastnik spletnega mesta.

Glavne funkcionalnosti in poročila, ki jih je potrebno spremljati

Zdaj ko ste namestili in aktivirali svoj GSC račun, je vaš naslednji korak, da spoznate glavne funkcionalnosti, podatke ter informacije, ki vam jih orodje ponuja.

Uspešnost

SearchConsole Performance

Na zavihku Uspešnost (angl. Performance) lahko vidite, kako se vaše spletno mesto uvršča v iskalniku Google. V stari različici GSC je bilo možno videti podatke za zadnjih 90 dni, v trenutni različici pa do 16 mesecev.

Vedite, da so podatki na voljo od trenutka, ko nastavite/aktivirate vaš račun.

Če redno preverjate zavihek Performance, lahko hitro opazite, katere ključne besede ali katere strani potrebujejo nekaj več pozornosti in optimizacije.

Kje torej začeti?

Na tem zavihku je prikazan seznam “poizvedb”, “strani”, “držav” ali “naprav”.

Z »search appearance« lahko preverite, kako uspešna je stran v rezultatih iskanja.

Vsakega od teh razdelkov je mogoče razvrstiti po številu “klikov”, “prikazov”, “povprečnega CTR” ali “povprečnega položaja”, ki jih podrobneje pojasnimo v nadaljevanju.

  • Kliki

Število klikov pove, kako pogosto so uporabniki kliknili vaše spletno mesto v Googlovih rezultatih iskanja.

Kliki nam nekaj povedo tudi o uspešnosti naslovov strani in meta opisov: če le nekaj ljudi klikne vaš rezultat, vaša stran morda ne izstopa dovolj med rezultati iskanja.

Položaj strani v rezultatih iskanja seveda vpliva tudi na število klikov. Če je vaša stran na vrhu Googlove prve strani z rezultati, bo samodejno prejela več klikov kot stran, ki se uvrsti na drugo stran rezultatov iskanja.

  • Prikazi

Prikazi (angl. Impressions) povedo, kako pogosto je določena stran prikazana v rezultatih iskanja.

Na primer, v računu GSC podjetja X je lahko besedna zveza “kako zaslužiti” ena od ključnih besed, za katero se uvršča vaše spletno mesto.

Število prikazov te ključne besede, pove, kako pogosto je to spletno mesto prikazano v Googlovih rezultatih iskanja. Če želite videti, katere strani se lahko uvrstijo za določeno ključno besedo, kliknite vrstico “ključne besede”. Če to storite za ključno besedo [kako zaslužiti], je ključna beseda dodana kot filter. Po tem lahko odprete zavihek „Strani“ in si ogledate, katere strani se uvrščajo prav za to ključno besedo.

  • Povprečni CTR

CTR – razmerje med kliki in prikazi – pove, kolikšen odstotek ljudi, ki so videli vaše spletno mesto med rezultati iskanja, je tudi kliknilo na vaše spletno mesto. Jasno je, da višje uvrstitve večinoma vodijo tudi v višje razmerje med prikazi in kliki.

Tudi sami lahko storite nekaj enostavnih korakov, da izboljšate CTR razmerje.

Na primer, meta opis in naslov strani lahko napišete v bolj privlačni obliki. Če bosta naslov in opis vašega spletnega mesta izstopala od ostalih rezultatov, je večja verjetnost, da bo več ljudi kliknilo vaš rezultat in vaš CTR se bo s tem povečal. Vedite pa, da to ne bo imelo velikega vpliva, če se ne uspete uvrstiti na prvo stran iskalnika.

  • Povprečna pozicija

Zadnja na tem seznamu je “Povprečna pozicija” (angl. Average position). Ta vam pove, kakšna je bila povprečna uvrstitev določene ključne besede ali strani v izbranem časovnem obdobju.

Pregled URL

SearchConsole URL is on Google

Orodje za pregled URL-jev vam pomaga analizirati določene URL-je. Stran pridobite iz Googlovega indeksa in jo primerjate s stranjo, ki je zdaj na vašem spletnem mestu, da vidite, ali obstajajo razlike.

Na tej strani lahko najdete tudi več tehničnih informacij, na primer, kdaj so stran obiskali Googlovi pajki in kako je tedaj izgledala.

Lahko se zgodi, da bo GSC sporočila več napak. Razlog najverjetneje tiči v tem, da Google ne more pravilno iskati po vaši strani. Poleg napak vam poda tudi informacije o strukturiranih podatkih na omenjenem URL-ju.

Pokritost indeksa

SearchConsole Coverage

Bolj tehničen, a zelo dragocen zavihek je “Pokritost indeksa” (angl. Index coverage).

Ta razdelek prikazuje, koliko strani je v Googlovem indeksu od zadnje posodobitve, koliko strani ni in katere napake in opozorila povzročajo težave pri pravilnem indeksiranju vaših strani.

Redno preverjate ta zavihek, da vidite, katere napake in opozorila se pojavijo na vašem spletnem mestu.

Pri preverjanju poročil o pokritosti morate biti pozorni na nekaj stvari:

  • Če na spletno mesto redno dodajate novo vsebino, bi moralo biti indeksiranih strani vedno več. To pripomore k dvojemu: Google lahko vaše spletno mesto indeksira, vi pa ohranjate stran “živo” z dodajanjem vsebine.
  • Pazite na nenadne padce! To lahko pomeni, da ima Google težave z dostopom do (celotnega) spletnega mesta. Google je naletel na neko oviro; ne glede na to, ali gre za robots.txt spremembe ali nedelujoč strežnik: to napako morate odpraviti!
  • Nenadni (in nepričakovani) poskoki v grafu lahko pomenijo težavo s podvojeno vsebino (kot so www in brez www, napačen kanoničen URL ipd.).

Priporočamo, da natančno spremljate tovrstne situacije in hitro odpravite napake, saj lahko zaradi preveč napak, Google vaše spletno mesto oceni s slabo oceno kakovosti (Quality Score).

Zemljevid spletnega mesta ali Sitemap

SearchConsole Sitemaps

Zemljevid strani XML je kot načrt za vse pomembne strani in objave na vašem spletnem mestu. Prav vsaka spletna stran ima lahko koristi od tega.

V primeru, da za SEO optimizacijo vaše spletne strani uporabljate WordPress SEO vtičnik Yoast, je kreiranje zemljevida spletne strani dokaj enostavno. Še več, sitemap se ustvari povsem avtomatično.

V nasprotnem primeru priporočamo, da zemljevid strani ustvarite ročno, in tako Googlu omogočite, da bo lažje našel pomembno vsebino in podstrani. Ko bo Google obdelal in indeksiral vaš zemljevid spletnega mesta, se bo le-ta pojavil v poročilu o zemljevidih ​​mesta, zapisan pa bo tudi podatek, kdaj je bil sitemap nazadnje prebran.

Odstranitve ali Removals

SearchConsole Removals

Google Search Console ponuja tudi orodje za pregled odstranjenih in odstranjevanje URL-jev. To orodje ima sicer tri ključne funkcionalnosti: omogoča, da začasno skrijete URL-je, da se ne prikazujejo v Googlovem iskanju, pokaže, katerih vsebin ni v Googlu, ker gre za »zastarelo vsebino«, in pokaže, kateri URL-ji so skriti v rezultatih iskanja, ker jih je skril Google SafeSearch filter.

Izkušnja s stranjo ali Page Experience

SearchConsole Page Experience

Page experience ali prevedeno izkušnja spletne strani, povzema več dejavnikov, ki oblikujejo celostno izkušnjo uporabnika. S pomočjo teh metrik Google meri kako uporabniki dojemajo izkušnjo interakcije s spletno stranjo, ki presega izključno čisto informacijsko vrednost.

Vključuje Core Web Vitals, primernost spletne strani za mobilne naprave, varnost brskanja, prisotnost SSL certifikata za varno brskanje in berljivost spletne strani.

Osnovni podatki za splet ali Core Web vitals

SearchConsole Core Web Vitals

Vse večjo pomembnost, Google daje Core Web Vitals. To je izraz s katerim Google poimenuje skupino dejavnikov, ki so pomembni za splošno uporabniško izkušnjo na spletni strani. Core Web Vitals je sestavljen iz treh metrik hitrosti strani in uporabnikove interakcije s spletno stranjo: čas vizualnega nalaganja (angl. Largest Contentful Paint – LCP), čas do prve možne interakcije (angl. First Input Delay – FID) in ocena stabilnosti strani ob nalaganju (angl. Cumulative Layout Shift – CLS).

Largest Contentful Paint – LCP

Meri hitrost nalaganja strani. Za dobro uporabniško izkušnjo si morajo spletna mesta prizadevati, da se celotna spletna stran pojavi v prvih 2,5 sekundah od začetka nalaganja.

First Input Delay – FID

Meri interaktivnost. Za dobro uporabniško izkušnjo si morajo spletna mesta prizadevati, da imajo FID manj kot 100 milisekund. To je čas od začetka nalaganja strani, do polne interaktivnosti.

Cumulative Layout Shift – CLS

Meri vidno stabilnost. Podatek nam pove koliko se stran ob nalaganju in sestavljanju “premika” oziroma “skače”. Za dobro uporabniško izkušnjo si morajo spletna mesta prizadevati, da bodo imela oceno CLS manj kot 0,1.

Mobile Usability

SearchConsole Mobile Usability

Vse več prometa na spletu prihaja z naslova mobilnih naprav, kar posledično pomeni, da morajo biti spletne strani že zasnovane z mislijo na uporabo na mobilnih napravah. Nujno je, da je spletna stran odzivna (angl. responsive).

Mobile Usability ocena, nam pove ali je stran prijazna do mobilnih naprav. S testom za prijaznost do mobilnih naprav preverite, ali je vaša stran primerna za mobilne naprave, kako dobro se na njih odziva, koliko je pregledna, kako hitro se nalaga itd. Posebno orodje za preverjanje najdete na povezavi.

Izboljšave

Tu boste našli vse, kar potrebujete za izboljšanje uspešnosti svojega spletnega mesta. Dobili boste vpogled v izboljšave strukturiranih podatkov, ki bi lahko privedle do boljših rezultatov na straneh rezultatov iskanja (angl. SERP).

Poročila o izboljšavah vam pomagajo najti in odpraviti težave, ki ovirajo vašo uspešnost pri iskanju. Z odpravljanjem težav in popravki lahko povečate možnosti za boljšo uvrstitev strani v rezultatih iskanja.

Navigacijska sled ali Bradcrumbs

Iskanje Google uporablja oznake drobcev v telesu spletne strani za kategorizacijo informacij s strani v rezultatih iskanja. Kot je razvidno iz naslednjih primerov uporabe, lahko uporabniki pogosto pridejo na stran iz zelo različnih vrst iskalnih poizvedb. Medtem ko lahko vsako iskanje vrne isto spletno stran, drobna vsebina kategorizira vsebino v okviru iskalne poizvedbe Google.

Izdelki ali Products

Google Search Console nedolgo nazaj dodal nov razdelek v odsek izboljšav: “izdelki”. Ta razdelek vam pomaga ugotoviti, kako uspešen je vaš izdelek v Googlovih rezultatih iskanja.

V tem delu nadzorne plošče so prikazani nekateri podatki o uspešnosti izdelkov. Prikazane so napake, veljavne oznake, ki vsebujejo opozorila, in veljavni URL-ji.

Delčki pregleda ali Review snippets

Review snippets
Vir: developers.google.com

Ste se kdaj spraševali zakaj se poleg nekaterih zadetkov na spletu pojavi ocena? Gre za Review snippets, ki jih Google najde v kodi vaše spletne strani in običajno gre za povprečje več ocen oziroma mnenj o iskanem izdelku ali storitvi, ki jo ponujate na spletni strani.

Nekateri CMS že samodejno omogočajo vključevanje teh informacij v kodo spletne strani, da jih lahko Google prebere.

V tem razdelku lahko vidite ali Google pravilno prebere strukturirane podatke o ocenah izdelkov in pri katerih izdelkih se morda pojavljajo težave.

Zavihek “manual actions”

Ta zavihek je tisti, na katerem ne želite videti ničesar. Če vaše spletno mesto kaznuje Google, boste tukaj našli več informacij kaj je do tega pripeljalo. Običajni razlogi so kupljene/nenaravne povezave, vdori na spletno stran, skrivanje informacij, povezav ipd.

Vsa ta poročila oziroma funkcionalnosti so le nekateri glavni viri, ki so na voljo v storitvi Google Search Console. Glede na to, kakšno podjetje imate in kako je postavljeno vaše spletno mesto, so vam na voljo tudi druga poročila.

Povezave

V razdelku “povezave” do vašega spletnega mesta lahko vidite, koliko povezav z drugih spletnih mest kaže na vaše spletno mesto. Poleg tega lahko vidite, katera sidrna besedila (angl. anchor text) se najpogosteje uporabljajo za povezavo do vašega spletnega mesta.

Ta seznam povezav je dobro redno analizirati, saj želite, da vaše najpomembnejše strani in objave dobijo največ notranjih povezav.

Izredno koristno orodje vseh spletnih strani

GSC je eden najbolj koristnih načinov za prepoznavanje težav spletnih strani, njihovo odpravljanje in celo odkrivanje novih priložnosti za SEO optimizacijo in povečanje konverzij.

Šele ko spoznate funkcije, ki jih ponuja GSC, ga lahko uporabite v svojo korist. Prejete podatke tako lahko uporabite za izboljšanje člankov, strani, več povratnih povezav in boljšo optimizacijo spletnega mesta.

In sedaj že veste, da je optimizacija vaše spletne strani za boljše konverzije in uvrstitev v iskalnikih, ključnega pomena! Bolj ko je vaše spletno mesto vidno v Googlu, več klikov in konverzij bo dobilo. Vaš prvi korak k spletnemu uspehu je, da ustvarite GSC račun in začnete zbirati podatke o svojem spletnem mestu že danes!

Potrebujete pomoč pri razumevanju podatkov vaše spletne strani? In pri izboljšanju vaše vidnosti ter uspeha na spletu? Pišite nam na blog@spletnik.si.

Uspešno,

Spletnik

5/5 - (1 vote)
Matjaž Sedlar

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 vote)
Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.