Politika piškotkov

To spletno mesto za potrebe zagotavljanja funkcionalnosti košarice in zaključka nakupa uporablja piškotke. Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.
Kliknite za več informacij o piškotkih.

Zakulisje vaše AdWords kampanje

Zakulisje vaše AdWords kampanje

Nikomur ni všeč, če se njihovega dela ne ceni, ne spoštuje, ali pa celo nihče zanj ne ve. Zato sem se postavila v kožo naših naročnikov in si poskušala predstavljati, kako delo njihovih skrbnikov dojemajo oni. Seveda je nemogoče (in predvsem nesmiselno) dejansko obveščati stranko o vsaki malenkosti, ki se zgodi v sklopu nekega njihovega večjega projekta. Po drugi strani pa vem tudi, da “Ne skrbite za kako in kaj, bomo uredili, vzelo nam bo 4 ure, to je 160€.” prej vzbuja kakšen dvom, kot pa zaupanje.

Danes vam bom zato poskusila predstaviti primer mojega delovnega dne v vlogi skrbnice nekaterih naših AdWords strank.

7.55

Začne se kot povsem normalno pisarniško delo. Kuhanje kave, prižiganje računalnika, pregledovanje e-pošte, strmenje v nerealno dolgo listo opravkov za ta dan. Nekje v krogu tega procesa, jutranje kave zmanjka in čas je, da se začne zares.

Zakulisje vaše AdWords kampanje

8.15

Vidim, da smo včeraj dobili novega naročnika za Google oglaševanje. Ta projekt dobi glavno prioriteto, da naša Google ekipa pravočasno prejme navodila za pripravo oglaševalske kampanje in je v idealnih razmerah lahko aktivirana še znotraj istega dneva. Svetovalec, ki se je s stranko dogovoril za oglaševanje, mi preda vse informacije – kaj je bilo že dogovorjeno, kaj še ni bilo, morebitne posebnosti… Da si ustvarim pravilno sliko in začrtam kvalitetno kampanjo, nato stranko pokličem še jaz. Se predstavim, povem da se name obrne v primeru kakršnih koli vprašanj, povprašam o načinu poslovanja, ciljih, željah, pričakovanjih, in vse to umestim v karseda realen scenarij – to bo mogoče, to absolutno ne. Ko mi torej ne manjka nobena informacija več, se začne priprava strategije. Z ekipo se najprej posvetujemo, nato pa se naši certificirani Google strokovnjaki lotijo dejanskega postavljanja kampanje.

9.00

Medtem ko je ekipa prevzela delo na novi stranki, preverim, kaj se dogaja z nekaj dni nazaj aktivirano kampanjo druge stranke. Ko se prepričam, da vse v kampanji teče po načrtu, da se proračun porablja po načrtu, da lovimo relevantne ljudi, etc., preverim še, kako daleč smo z bannerji za prikazno omrežje in ponovno trženje. Ravno prav, dizajnerji so končali z oglasnimi pasicami. Pogledam bannerje, ki so bili izdelani po mojih navodilih, skladno s strategijo celotne oglaševalske kampanje, ter jih pošljem stranki v predogled. S stranko se tudi o tem pogovoriva, ona mi poda še svoje mnenje, želje, morebitne zahteve s strani njihovega podjetja, vse to pa se potem še uskladi z našim znanjem o učinkovitosti in konvertibilnosti bannerjev. Če je to potrebno, se le-ti pred objavo še prilagodijo, od tu naprej pa je zgodba praktično enaka kot pri ostalih delih Google kampanje – ažurno spremljanje analitike in sprotno prilagajanje, da se čim hitreje in čim bolje približamo optimalni sestavi.

9.40

Poklicati moram stranko, kjer s kampanjo nisem zadovoljna zaradi slabe spletne strani.

Včasih mi ne verjamejo, ko jim rečem, da ne želim oglaševati njihove strani, če je ne prenovijo. Ko jim rečem, da mi je dejansko mučno gledati rezultate njihove kampanje, če vem, da bi lahko s kvalitetno spletno stranjo bili bistveno boljši. Poskusite mizarju dati trohel les in naročiti izdelavo mize. Najverjetneje vas bo, milo rečeno, odslovil v istem trenutku. Če boste vztrajali, da mizo vseeno želite, vam jo bo nejevoljno izdelal, izdal račun, vam pa bo miza razpadla. Vidite, kako absurden primer dajem? Povsem enako je na internetu. Zakaj se vam zdi OK vlagati karkoli v spletno stran, ki ni optimalna niti za generiranje strank, kaj šele za generiranje posla?

Da se vrnem k zgoraj omenjeni stranki… Že tretjič letos ji argumentiram, kaj točno na njeni spletni strani ji ne samo ne koristi, temveč celo škodi… Že tretjič letos ji argumentiram, na kakšne načine bi njeni oglaševalski kampanji na Googlu in Facebooku bili boljši, koliko boljši izkoristek bi bil za že obstoječ vložek, kaj bi to pomenilo za njen posel.. Vsaka prava stranka je na neki točki zrela, pripravljena za korak naprej in v tem primeru je to danes. Dogovorimo se za prenovo spletne strani, obenem pa še za optimizacijo le-te, da začnemo graditi temelje tudi na dolgi rok.

Sledi še papirologija, usklajevanje oddelkov, pripravljanje navodil za stranko… Nato pa smo zares pripravljeni na korekten, celostni nastop na spletu.

Zakulisje vaše AdWords kampanje

11.20

Dobila sem email od stranke, ki v prejetem poročilu Google oglaševanja ne vidi več neke ključne besede. Poleg tega v emailu dobim še cca 15 ključnih besed, za katere želi, da se jih vključi v AdWords kampanjo.

Ko se kampanja za neko storitev ali produkt prvič nastavlja, lahko samo kar se da natančno predvidevamo, kaj bo za stranko dejansko pilo vodo. Vedno pa se skozi pridobljeno statistiko lahko izkaže, da ta ključna beseda vseeno ni dobra. Ljudje zapuščajo spletno stran, cena na klik je dražja v primerjavi z ostalimi, povezani iskalni termini niso relevantni. V tem primeru je edino odgovorno od mene, da to ključno besedo pavziram in strankinega denarja ne mečem stran. Kar pa se tiče njenih predlogov ključnih besed – te vedno poizkušam upoštevati, vendar ne brez predhodne skrbne ocene in analize, ali je beseda smiselna ali ne.
Največkrat se izkaže, da so strankini predlogi ali preveč splošni, ali že testirani in ne pijejo vode, ali pa vključeni v kampanjo preko podobne ključne besede. Redno se preverjajo tudi dejanski iskalni termini, na podlagi katerih se dodaja nove, tudi negativne ključne besede. Bistvo, ki ga želim povedati je, da stvari nikoli niso prepuščene naključju, za vse obstaja razlog, predvsem pa, da optimizacija AdWords kampanje ni delo naročnika, temveč izvajalca.

Tudi v takih primerih stranko pokličem in ji obrazložim razloge za konkretnimi (ne)vključnenimi ključnimi besedami.

13.00

Kampanja, ki sem jo v izdelavo predala zjutraj, je končana. Pregledam nastavitve, ključne besede, oglase, črkovanje, razširitve, lokacijske in časovne omejenosti, nastavljene proračune… skratka en zajeten sklop pregledovanja, da je res vse skladno s strategijo, ki smo si jo zadali. Ko je vse pregledano in po potrebi tudi popravljeno, stranki pošljem predogled dejanskih oglasov. Takoj za tem stranko pokličem in ji povem, da je AdWords kampanja pripravljena, da pa želim še njen komentar pred dokončno aktivacijo. Na srečo je stranka pri računalniku in skupaj pregledava poslano. Odgovorim še na nekaj vprašanj glede poteka kampanje, predstavim kje lahko spremlja statistiko, nato pa zaključiva in kampanjo lahko aktiviram. Nastavim si opomnik, da naslednji dan preverim, ali je vse bilo odobreno s strani Google, ter, da se je vse “prijelo” tako, kot se mora.

Prav tako so popravljeni bannerji za drugo stranko, o katerih smo debatirali dopoldan. Vstavim jih v AdWords kampanjo in si tudi tukaj nastavim opomnik, da naslednji dan preverim, ali jih je Google odobril.

14.00

Jutri imam sestanek z dolgoletno stranko in seveda se moram na sestanek pripraviti. Vzamem si dobro uro s fokusom samo na to, odprem strankin Analytics račun, spletno stran, AdWords kampanjo, Facebook kampanjo, SEO poročila, skratka vse, kar lahko o stranki zberem na kup. Potem pa je moj postopek podoben učenju za izpit. Pregledati je treba vsak majhen parameter posebej in izluščiti tisto, kar izstopa. Stranko se praktično “naštudira” kot učbenik biologije – razumeti je seveda treba vse od začetka do konca, izpostaviti pa samo dejansko pomembna poglavja. Fokus je na dveh področjih – predstavitev doseženih rezultatov ter predlog za še optimalnejše rezultate v prihodnje (torej ugotovitev, kje je še prostor za napredek).

Iz tega bi lahko nastala skoraj mini seminarska naloga, sevedxa pa ugotovitve zapakiram v kratko in jedrnato predstavitev, ki bo stranki jutri razumljiva.

15.30

Dan začnem zaključevati z odgovarjanjem na e-pošto z manj prioritetni vsebino, še enkrat pregledam, da nisem tekom dneva spregledala česa nujnega, za konec pa pregledam, kaj me čaka jutri in v primeru kakšnega timskega dela to napovem tudi sodelavcem.

Ko sedaj gledam tole čudovito organizirano poročilo, si samo želim, da bi moj dan dejansko izgledal takole. V osnovi je sicer nekako tako, ampak je potrebno zraven šteti še vse nepredvidljive trenutke in razne “Nuša, telefon imaš”, “Nuša, potrebujem nasvet pri predlogu oglaševanja tega produkta”, “Nuša, moramo se pripraviti na novega naročnika” itd. Če potegnem črto, pa tega “sitnarjenja” iz leve in desne ne bi zamenjala za nič, saj vem, da ravno to sitnarjenje ustvarja zadovoljne naročnike – ti pa so glavni cilj nam vsem.

Če vam tak način sodelovanja ustreza in želite tudi vi biti del mojega procesa, si lahko predstavitev storitve Google AdWords ogledate tukaj in mi pošljete sporočilo.

Se beremo,

Nuša Pavlič

Nuša Pavlič - Spletnik

Poganja Spletnik | Vse pravice pridržane © 2017
-->