Home » Izdelava spletnih strani » Google Analytics » Nadzirajte vaš posel in učinkovitost spletne strani s pomočjo Googlove analitike

Nadzirajte vaš posel in učinkovitost spletne strani s pomočjo Googlove analitike

Google Analytics (GA) je orodje, ki ga lahko uporablja vsakdo, ki ima danes spletno stran. Edini pogoj je, da se prijavite v enega od Googlovih uporabniških računov in nato izberete možnost Google Analytics.

Zaenkrat orodja še ni v slovenskem jeziku, zato vam bom skušal orisati, kako si nastaviti račun, kakšne podatke lahko pridobite iz te mogočne statistike in kako lahko s temi podatki nato razpolagate. S pomočjo statistike lahko ugotovite:

– koliko internetnih uporabnikov dnevno obiskuje vašo spletno stran,
– koliko od teh obiskovalcev je prvič na vaši spletni strani,
– koliko od teh obiskovalcev takoj odide s strani,
– koliko od teh obiskovalcev prihaja iz Slovenije,
– koliko od teh obiskovalcev je prišlo preko iskalnika, direktno ali preko neke druge spletne strani,
– katere so ključne besede, po katerih vas iščejo,
– katere so tiste podstrani na spletni strani, ki jih najbolj obiskujejo,
– koliko časa v povprečju se obiskovalec zadrži na spletni strani,
– itd.


Skratka, GA je kot nekakšen monitor analize vaše spletne strani in vsega, kar se okoli spletne strani dogaja. Vse te informacije se lahko izkoristi za izboljšanje spletne strani in predvsem za določanje smernic, po katerih naj bi spletno stran spremenili v učinkovito prodajno orodje.To je tako, kot če bi v podjetju imeli analitika, ki bi dnevno spremljal trg in vam svetoval naslednje korake. Namreč, marsikaj lahko ugotovimo s pomočjo statistike, le interpretirati jo moramo pravilno.


Kaj je potrebno storiti za integracijo GA statistike v spletno stran? Oglejte si naslednje korake:

1. V Google analytics se lahko prijavite z vašim Google uporabniškim računom. Torej če ga že imate, v desnem zgornjem kotu izberite „Moj račun“ in nato spodaj levo „Google Analytics“.

screenshot-217


2. Z vpisom v GA bo najprej potrebno določiti osnovne informacije:

– Naslov spletne strani (URL) – Vpišite vašo delujočo domeno
– Ime računa – To je lahko vaše ime, ime vaše spletne strani ali recimo ime vaših storitev, ki se bo pojavilo kot naslov na nadzorni plošči (dashboard).
– Lokacija

screenshot-2132

3. Kliknite na gumb za potrditev in nato sprejmite splošne pogoje. Ko ste to naredili, kliknite na gumb „Create Account“ – Ustvari račun.

4. Preusmerjeni boste na stran za dodajanje kode za sledenje (add tracking code), ki jo je sedaj potrebno vstaviti v vašo spletno stran.

screenshot-213441


Kako dodati kodo na vašo spletno stran?


1.
Kodo, ki jo sedaj vidite, označite in prekopirajte (Ctrl + C).


2.
Vpišite se v administracijo vaše spletne strani, s pomočjo katere ponavadi urejate vašo spletno stran.

3. V zgornjem desnem meniju izberite HTML izseček in ga dodajte v nogo strani. Torej takoj za vsebinskim delom (<Body>). Odprlo se vam bo okno.

html


4.
Kodo, ki ste jo prekopirali sedaj vstavite (Ctrl + V) v okno, kliknite na osveži in nato objavite spremembe s klikom na rdeči gumb desno zgoraj. Tako bo vaša spletna stran osvežena in koda vstavljena. (V primeru da ne uporabljate Spletnik urejevalnika vsebin, kontaktirajte vašega urednika in ga poprosite za 5 minut, ki bi mu jih ta nastavitev vzela)

screenshot-21354

V vašem GA uporabniškem računu nato kliknite na gumb za nadaljevanje (Finish).
S tem ste aktivirali kodo, ki ste jo ravno vstavili v vašo spletno stran in analiza se lahko prične.


Tukaj lahko spremljate, število unikatnih obiskov na spletni strani, njihov povprečen čas obiska, koliko obiskovalcev je takoj odšlo s spletne strani (bounce rate) in dosežene (zastavljene) cilje.


Pri statusu bo najprej pisalo „Uknown“ (neznano), dokler Google v 24 urah ne osveži kode, ki ste jo vstavili na vašo spletno stran. Po 24 urah bo pisali „Receiving Data“ (sprejemam podatke), kar pomeni, da statistika že deluje.


Vsi obiski in kliki na vaši spletni strani bodo sedaj zabeleženi tudi znotraj vašega Google Analytics uporabniškega računa. Do statistike lahko dostopate kadarkoli, s klikom na „View Reports“ (oglej si poročila).


S tem člankom začenjam serijo člankov v katerih bom tedensko opisoval, kako lahko statistiko v vašem Google Analytics uporabniškem računu uporabite sebi v prid.
Veliko je nekih postavk, ki jih morda sedaj še ne razumete, ravno zato pa vam bomo pri tem pomagali. Bistveno je, da veste kako je pozicionirana vaša spletna stran, saj šele tako veste kaj na vaši spletni strani sploh deluje in kaj ne.

Za dodatne informacije o uporabi Google Analytics uporabniškega računa, nas lahko vedno vprašate preko kontaktnega obrazca, e-maila info@spletnik.si ali pa nas pokličete preko telefona 080 33 39.


Kaj več o Google Analytics, si lahko ogledate še na spodnjih povezavah:

Overview
Export Analytics Report and Email Analytics Report
Compare Date Ranges

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*