Dolgorepe oz. Long tail ključne besede

Nov 16, 2010
Nov 16, 2010

Posodobljeno 11. 04. 2024

Spletni marketing je vse bolj zasičen z zvenečimi izrazi, ki pomenijo še bolj odmevne pojave. Eden izmed takšnih so »long tail« ključne besede, ki je zanimiv in pomemben za oglaševanje na iskalnikih, zato zasluži tudi svoje mesto na našem blogu.

Kaj so long tail kjučne besede?

»Long tail«« je relativno mlad pojav. Izraz je prvi uporabil Chris Anderson v svojem strokovnem članku leta 2004. Originalni pomen je »long tail« socio-statistična teorija, ki trdi, da je lahko prodaja po manj povpraševanih izdelkih večja od prodaje popularnih izdelkov in bestsellerjev.

Če teorijo prezrcalimo v spletni marketing, z njo želimo opisati na stotine ključnih besed, preko katerih redkeje pridemo na spletno stran. »Long tail« (»dolg rep«) ključne besede so besedne zveze treh ali več besed, ki jih uporabniki spleta uporabljajo za iskanje informacij. So veliko bolj specifične, ciljajo bolj ozko kot splošne besede in so pravzaprav potrebe po informaciji izražene v besedi. Teorija razlaga, da večina spletnih strani pridobi več obiska preko različnih redko iskanih ključnih besed kot pa z najbolj očitnimi ključnimi besedami.

Princip je nasprotje konceptu »top ključnih besed«, torej ne fokusiranje na najbolj očitnih 10-20 ključnih besed za oglaševanje strani, ampak na dolg seznam tistih, ki so morda iskane od enega samega iskalca. »Long tail« besede so dejanske ključne besede za iskanje preko iskalnikov, zato je optimiziranje spletne strani in ustvarjanje vsebine z namenom targetiranja teh besed tudi pravi način za pridobivanje relevantnega obiska.

V večini primerov 10 najbolj očitnih besednih zvez generira veliko obiska na stran, vsekakor pa ne toliko kot vse druge besede skupaj. Če pogledamo bližje – večina strani bo sklenila posel preko besed, ki so redko iskane.

Koristi »long tail« ključnih besed

Dolgorepe ključne besede imajo zelo veliko prednosti, ki jo lahko prinesejo vaši spletni strani. Pa si poglejmo tiste, ki najbolj izstopajo:

  • »long tail« besede vodijo v več konverzij – obiskovalci, ki pridejo na stran preko večbesedne iskalne besede, so bolj dovzetni h konverzijam; targetirate »long tail« besede – targetirate kupce;
  • z »long tail« besedami je lažje priti do visokih pozicij – zaradi nizke konkurence na te besede je relativno lahko doseči visoke pozicije na iskalniku;
  • več obiska na stran – če ciljate na »long tail« besede, boste na dolgi rok pridobili več obiska na stran, saj boste imeli veliko poindeksiranih in uvrščenih strani za specifične besede;
  • potencialna visoka prodaja – uporabniki spleta, ki iščejo preko iskalnikov, so zelo dragoceni, ker natančno vedo, kaj želijo na internetu; zato bodo raje kliknili na oglas in kupili vaš izdelek/storitev.

Zaključni nasveti

Naš nasvet je seveda upoštevati vse besed, ki vam generirajo obisk na strani. Ko potegnemo črto, je bistvo konverzija (nakup, prijava na e-novice …) in ne ključna beseda, preko katere nas je našel kupec. Če boste pri vaši onsite SEO optimizaciji strani upoštevali tudi dooolg seznam »long tail« besed, pa se kar pripravite – zaradi dolgega repa ne boste morali zapreti vrat spletnega oglaševanja!

Pri podjetju Spletnik se zavedamo, kako pomembne so vse variacije ključnih besed v sklopu celotne SEO strategije podjetja. Raziskava ključnih besed (zlasti longtail/dolgorepih) se morda zdi preprosto opravilo, vendar ga absolutno ne smemo podcenjevati. Enako seveda velja za celotno pripravo in vodenje bodisi Google Ads oglaševalske kampanje ali procesa optimizacije vašega spletnega mesta. Za dodatna vprašanja smo vam na voljo na blog@spletnik.si.

Uspešno,
Spletnik


Želim vam lep da in veliko uspeha!

Matjaž Sedlar

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran