Donosnost marketinških investicij zavisi od tega kaj obiskovalci z našo vsebino napravijo

Okt 19, 2014
Okt 19, 2014

Posodobljeno 15. 12. 2022

Marketing je ribolov. Vi ves čas namakate trnek, na njega navežete različne vabe: plastične, svetleče, mesene, sladke, koruzne… Karkoli se spomnite, samo da bi premamili ribo, da se ji najbolj splača ugriz v vašo hrano. Še to ni dovolj, kupite celo več palic… Vlagate denar, trud, energijo. Raziskali ste katere ribe so v tem jezeru in kakšna hrana jim najbolj ugaja. Maksimalno ste se pripravili. Trnki so odvrženi, palice so nastavljene, laks je sproščen, gladina umirjena….
Vendar kaj se dogaja pod vodo? Ali veste? Ne. 10, 20, 50 metrov od obale, globoko pod motno vodo se vam sanja ne kako se ribe odzivajo na vašo vabo. Edino povratno informacijo, ki jo dobite, je, ko riba zagrabi. In ste veseli. In tako je prav. Ampak če bi vam mi povedali, da je v vašo vabo zagrabila 1 riba izmed 300 rib, ki so si prišle to vašo vabo ogledati, se ne bi počutili več tako impresivno…
lovljenje rib
Če ste zadovoljni z ulovom, če vam je vseeno da se vam ta investicija časa in opreme sploh ni obrnila, ker boste z ribo nahranili zgolj sebe in vašo mačko, če vam odtehta zen lova in vam za plen sploh ni mar, potem uživajte naprej. Ni vam potrebno več brati tega prispevka, saj je za vas že sedaj vse na svojem mestu. Za tiste, ki pa se trudite od ribolova ne le preživeti, temveč tudi prosperirati, pa boste najbrž želeli še nekaj časa ostati z mano.

Kakšno vezo ima to z donosnostjo mojih marketinških kampanj?

Dobro vprašanje. Dovolj o ribolovu, torej. Marketing. Preučili ste idealnega obiskovalca, pomerili kateri viri vam pripeljejo največ obiskovalcev, naredili strategijo za nadaljnje marketinške kampanje. Akcija! Trnek je odvržen, obiskovalcem ste ponudili novo vsebino. Kako se bodo na njo odzvali? Ali jo sploh pogledajo? Ji dajo pozornost? Jo takoj zavržejo? Jih ne angažira? Jim je privlačna in želijo še pa ne znajo do nje prit?
Ko ste naredili vse, da ste absolutno čim večjo maso ljudi angažirali v obisk vaše spletne strani, se prične nadaljnje delo: merjenje vedenja obiskovalcev, ki se smukajo okoli vabe. Donosnost bo odvisna od tega koliko obiskovalcev bo vaba takoj odvrnila, koliko pa jih bo vanjo ugriznilo. Ves čas imejte v mislih koliko sredstev ste vložili v vašo marketinško kampanjo. Tako si lahko izračunate najnižji prag, ki ga le-ta mora doseči, da bo donosna. Če potrebujete, da 1000 ljudi ostane na vaši spletni strani in vam posreduje svoj kontakt, potem boste morali začeti meriti kje se zatakne pri tem cilju.

Ali moram res zopet po pomoč h Google Analytics?

Ja. Merjenje vedenja obiskovalcev je na koncu dneva merjenje: gledanje pod vodo, medtem ko vi stojite na obali. To je kompleksno opravilo, zato ga je dobro razbiti na posamezne delčke. Za to so potrebne dodatne meritve, ki jih vodite v Google Analytics, in z njimi boste ugotovili kako se obiskovalci obnašajo na vaši spletni strani: kateri odhajajo, kje zapuščajo vašo spletno stran, zakaj jo zapuščajo, kako hitro jo zapuščajo…
Stranka, ki vstopi v našo trgovino in se že na pragu obrne in odkoraka iz nje, nam pušča močno sporočilo. Od nas je odvisno ali se bomo iz tega kaj naučili ali bomo še naprej puščali, da bodo naši dragoceni obiskovalci že po prvem pogledu na našo ponudbo odšli drugam. S tem ne le da ne ustvarjamo dobička, temveč tudi ves naš trud in vložek, ki smo ga do sedaj vlagali v angažma obiskovalcev, da nas pridejo obiskat, dajemo v nič.
plovciIz Google Analytics boste razbrali iz katerega vira / medija obiska prihaja največ obiskovalcev. In obenem, iz katerih virov / medijev obiska pride največ takšnih obiskovalcev, ki spletno stran zapustijo nemudoma, kar nam pove stopnja obiskanosti ene strani – Bounce rate.
To je zelo pomemben podatek, saj na ta način vidimo, katere so tiste strani na naši spletni strani, kjer je potrebno izboljšati stopnjo konverzije in jih osveževati.
Vaš trud se mora torej sedaj preusmeriti v izboljšanje bounce rate stopnje.
Ne bodite le pasivni ribič, ki cel dan preživi na obali in nemočno strmi v svoje plovce. Bodite aktivni lovec, s harpuno za zobmi, pripravljeni na vse. 😉
Pa prijeten (u)lov vam želim!
Maja Ptičar

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran