Seveda želite, da Google Ads kampanje ustvarijo čim več konverzij, vendar morda niste povsem prepričani, ali je to, kar počnete, pravilno. In če lahko primerjate zgolj svoje metrike ter rezultate, ni vedno tako lahko videti, kaj je dobra konverzija in kaj ne – znotraj vaše panoge.
V različnih panogah je povprečna stopnja konverzije pristajalne strani 2,35 %, vendar najboljših 25 % podjetij, dosega konverzije pri 5,31 % ali več. V idealnem primeru se želite prebiti med 10 % najboljših – to so pristajalne strani s stopnjo konverzije 11,45 % ali več. Po analizi več 100 Google Ads kampanj je bilo jasno, da nekateri oglaševalci “pridobivajo” konverzije po stopnjah, ki so dvakrat ali trikrat višje od povprečja.
Z analizo te ogromne količine podatkov o pristajalnih straneh in stopnjah konverzije smo lahko prepoznali nekatere skupne lastnosti teh spletnih strani z največ konverzijami.
Kaj imajo oni, česar vi nimate? Verjeli ali ne, med vami ni veliko razlike in stopnje konverzije so se izboljšale zaradi dejstev, ki jih izpostavljamo skozi ta članek. Toda način, kako boste prišli tja, je popolnoma v nasprotju s tipično modrostjo optimizacije stopnje konverzije.
Ali ste pripravljeni ugotoviti, zakaj je vse, kar ste mislili, da veste o optimizaciji stopnje konverzije, napačno? Začnimo, a najprej: Ali je vaša stopnja konverzije višja ali nižja od povprečja v vaši panogi?
Kazalo
Optimizacija stopnje konverzije: konvencionalna modrost
Vse, kar ste se naučili o optimizaciji stopnje konverzije, je približno tako: sijoče in lepo na prvi pogled, vendar z luknjami v vsebini.
?Klasični test optimizacije stopnje konverzije ni pravilen
Sledi klasična pravljica o optimizaciji stopnje konverzije. Nekdo vam je najbrž rekel, da je zelo pomembno, da optimizirate svoje spletno stran. Najverjetneje je izpostavil primer, ko je avtor spremenil barvo gumba, razmik med pisavami ali sliko. In nenadoma je stopnja konverzije poskočila za 2-7%.
Neverjetno, kajne?! Hm, niti ne. To so resnično osnovne, običajne najboljše prakse testiranja A/B prodajne spletne strani. Da, te optimizacije bi morali izvajati nenehno in verjetno boste opazili majhna, enomestna povečanja vaše stopnje konverzije – vendar vas to verjetno ne bo izstrelilo v 10-odstotno ali večjo stopnjo konverzije.
Poglejmo si primer, kaj se zgodi, ko vstavite majhne popravke na vaši spletni strani. Na spodnji sliki je primer A/B testa pristajalne spletne strani, ki ga je izvedlo podjetje Wordstream; siva črta na dnu je različica prve strani, modra črta pa prikazuje drugo različico. Na začetku je nova stran daleč prekašala staro.
Vendar, kot lahko vidite, uspehi niso bili dolgotrajni. Pravzaprav bi se »boljša« stran sčasoma ustavila. Začeli so izvajati 20 do 30 testov naenkrat in opazili ta vzorec med različnimi testi. Temu se reče t.i. “dilema predčasnega testiranja”. Vidite zgodnjo prednost/uspeh, vendar kmalu zatem ta prednost izgine.
To seveda ne drži ves čas.
Vendar so ugotovili, da v večini primerov majhne spremembe, kot so razmik med vrsticami, barve pisave itd., prinašajo le majhne koristi. Če želite velike, resne in dolgotrajne uspehe pri konverzijah, morate preseči te kratke uspehe, ki trajajo le nekaj dni ali tednov.
Zakaj se to dogaja? Pogosto zato, ker je skupni obseg konverzij, ki jih merite, na začetku nizek. Če gledate 50, 100 ali celo 200 konverzij v celotnem preizkusu, se lahko majhne spremembe zdijo bolj vplivne, kot so v resnici. Nekaj konverzij lahko pomeni 4-odstotno povečanje konverzije (če je skupno samo 50 konverzij), ker velikost vašega vzorca res ni dovolj velika za začetek.
Kadar gre za optimizacijo pristajalne strani, se lahko hitro zamotite z majhnimi stvarmi, ki nimajo velikega vpliva. To miselnost moramo premakniti k velikim taktikam in optimizacijam, ki bodo dramatično spremenile vašo uspešnost.
Kaj je dobra stopnja konverzije?
?? Namig: veliko višja je, kot si morda mislite.
Konvencionalna modrost pravi, da je dobra stopnja konverzije nekje 2% do 5%. Če ste pri 2 %, se zdi izboljšanje na 4 % ogromen skok. Podvojili ste stopnjo konverzije! No, čestitamo, vendar ste še vedno obtičali v krogu povprečne uspešnosti.
Podjetje Wordstream je v svoji analizi začelo z vsemi računi, ki so jih lahko analizirali, in se vrnili v obdobje treh mesecev. Odstranili so tiste, ki niso imeli pravilno nastavljenega sledenja konverzijam, tiste z nizkim obsegom konverzij (<10 konverzij/mesec) in račune z majhnim obsegom (<100 klikov/mesec), pri čemer je ostalo na stotine računov za analizo. Nato so ugotavljali, kako se računi razvrščajo glede na stopnjo konverzije.
Kakšna je torej dobra stopnja konverzije? Ugotovili so, da približno 1/4 vseh računov ima manj kot 1 % stopnjo konverzije. Mediana je bila 2,35 %, vendar ima prvih (najboljših) 25 % računov dvakrat toliko – 5,31 % – ali več. Oglejte si skrajno desno rdečo vrstico – najboljših 10 % Google Ads oglaševalcev ima stopnjo konverzije računa 11,45 %.
Ne pozabite, da to ni za posamezne pristajalne strani – ti oglaševalci dosegajo 11,45 % konverzije in več v celotnem računu.
Jasno je, da to ni neka anomalija; to je popolnoma dosegljivo. V kolikor trenutno dosegate 5-odstotno stopnjo konverzije, ste boljši od 75 % oglaševalcev … vendar imate še vedno ogromno prostora za rast!
Prizadevati bi si morali za 10 %, 20 % ali celo več, s čimer bi vaše stopnje konverzije bile 3x do 5x višje od povprečne stopnje konverzije.
Stopnja konverzije po panogah
Morda mislite: “Toda stopnje konverzij so nizke v moji panogi.” To je povsem možno. Podatke o stopnjah konverzije smo segmentirali po panogah (stopnja konverzije za pravne zadeve, stopnja konverzije za e-trgovino itd.), da bi ugotovili, ali ti vpogledi veljajo za vse oglaševalce.
To smo ugotovili v analizi štirih glavnih panog in podatki so pokazali, da je med panogami veliko dinamike. Stopnje konverzije v spletni trgovini so precej nižje, zlasti v primerjavi s storitvenimi dejavnostmi.
Pomembno je poudariti, da če ste v visoko uspešni panogi, kot je storitvena, 3 % ni prav zelo visoka stopnja konverzije. V primeru, da se primerjate s povprečjem v vseh panogah, se v resnici slepite in mislite, da vam gre bolje, kot ste. V resnici gre tistim 10 % najboljših – skoraj petkrat bolje.
Tudi, če so povprečne stopnje konverzij v vaši panogi nižje, vas najboljši oglaševalci prekašajo za 3–5x ali več.
Konverzije prek namizij je povsem druga zadeva; običajno bo nižja oziroma nizka stopnja konverzije. V kolikor oglašujete v prikaznem omrežju, lahko uporabite orodje, kot je Smart Ads Creator, da ustvarite oblikovalsko kakovost, ki vam bo pomagala doseči klike in konverzije z višjo stopnjo.
5 načinov, da povečate stopnjo konverzije pristajalne strani ali spletne trgovine
Kako je videti teh 10 % najboljših (pristajalnih) strani in kako ali s čim prekašajo vso konkurenco? Pregledalo se je 1.000 ciljnih strani in izvedlo kvalitativno analizo, da se je našlo skupne lastnosti najuspešnejših spletnih strani oglaševalcev na trgu.
Izpostavljamo pet najboljših nasvetov, ki vam bodo pomagali doseči status “samoroga” pristajalnih strani ali spletne trgovine:
1. Spremenite ponudbo
Na vseh zelo uspešnih pristajalnih straneh je videti zelo ustvarjalne in raznolike ponudbe. Vendar imajo na splošno podjetja največkrat ponudbo, ki je lahko enaka ali zelo podobna ponudbi vseh njihovih konkurentov.
Odvetniki bodo na primer nudili brezplačno svetovanje. Podjetja programske opreme bodo ponudila brezplačno preskusno različico. Vse skupaj nam je že poznano in brez prave domišljije ali drugačnega pristopa.
Kako ste lahko ustvarjalni s svojo ponudbo? Potrebno je razmišljati izven okvirov in pripraviti nekaj drugačnega ter edinstvenega; nekaj bolj oprijemljivega in prepričljivega kot ste bili do sedaj vajeni.
Pri Spletniku smo recimo poskusili z orodjem Spletnik SEO monitor za analizo pozicij spletne strani, v katerega obiskovalci vpišejo domeno svojega spletnega mesta. V zameno prejmejo poročilo o oceni strani s pozicijami na Googlu za določene ključne besede in priporočili, ki jim pomagajo izboljšati uvrščenost spletne strani oziroma spletne trgovine v iskalniku.
To je bila za nas VELIKA prelomnica. Potencialne stranke so nam s svojim sodelovanjem dale vedeti, da jim je ta možnost izredno všeč in stopnja konverzije spletne strani je šla skozi streho.
Kako torej veste, ali vaša ponudba ni ravno najboljša? Če je vaša stopnja konverzije 2 % ali manj, še niste na želeni točki. Toda pravi način, da ugotovite ali je ponudba slaba je, da vprašate vaše stranke ter pripravite več edinstvenih ponudb za testiranje. Nikoli ne boste vedeli, katera je zmagovalna, dokler ne preizkusite nekaj različic.
2. Spremenite tok oziroma proces
Včasih postavljate ovire na spletni strani za doseganje konverzij, ne da bi se tega sploh zavedali.
V zgornjem primeru si lahko ogledate prvo različico spletne strani in koliko informacij so morali navesti ljudje, preden so lahko prenesli preskusno različico programske opreme. Očitno je bilo to za mnoge preveč. Deluje zastrašujoče in odvračajoče – ni takšna uporabniška izkušnja, kot si jo želite na svoji strani.
Tukaj si lahko ogledate njihovo novo verzijo strani, ki se je izkazala za veliko boljšo stran. Spremenili so tok dejanj, tako da lahko vsakdo prenese in namesti datoteko. Na zadnjem koraku je uporabnik pozvan, da registrira programsko opremo. Na tej točki so s programsko opremo že porabili 10 ali 15 minut in je veliko bolj verjetno, da bodo čas vložili v izpolnjevanje obrazca z informacijami.
To je bilo dejansko tako učinkovito, da so bili zasuti s konverzijami. Na koncu so se nekoliko umaknili in uporabili registracijo za iskanje bolj kvalificiranih potencialnih strank. Tako da so en teden po prenosu zahtevali informacije in ko so imele njihove potencialne stranke čas, da bolje spoznajo njihovo programsko opremo. Spreminjanje toka jim je pomagalo povečati konverzije, a tudi upravljati kakovost potencialnih strank na veliko bolj učinkovit način.
Tukaj je še en odličen primer, ko je oglaševalec ugotovil, da ponudba njegove strani ni nujno nagovarjala osebe, ki bo iskala to kar oni nudijo. V njihovem primeru je ljubljena oseba ali prijatelj le-te, ki morda išče pomoč.
Ta oglaševalec se je odločil, da bo obiskovalcu pustil, da izbere svoj korak. To je bilo neverjetno učinkovito ne le pri konverziji, ampak tudi pri segmentaciji za njihovo ponovno trženje in prizadevanja za pridobivanje potencialnih strank.
Torej, česa se lahko naučite iz primerov dobrih praks? Poiščite tok, ki najbolje deluje za vaše potencialne stranke, in ga uporabite na spletnem mestu za povečanje stopnje konverzije in pridobitev potencialnih strank.
3. Uporabite ponovno trženje za višjo konverzijo
V povprečju bo velika večina obiskovalcev, ki obiščejo spletno mesto, zapustilo stran, ne da bi se kdaj konvertirali v potencialno stranko ali izvedli nakup. Ponovno trženje vam pomaga stopiti pred te ljudi s ciljno usmerjenim, ustreznim sporočanjem, ko sodelujejo pri drugih dejavnostih po spletu, kot so e-pošta, gledanje videoposnetkov na YouTube, uporaba družbenih omrežij ali iskanje informacij.
4. Preizkusite 10 verzij strani, da najdete 1 zmagovalno
Kakšno optimizacijo konverzije morate narediti, da najdete lastne najboljše strani? Da bi to razumeli, si oglejmo podatke teh vrhunskih izvajalcev:
Včasih imate lahko srečo, a če želite doseči teh 10 % najboljših spletnih strani v svojem segmentu, morate večkrat ponoviti zgornje korake in redno izvajati testiranje.
V povprečju bi morali preizkusiti štiri edinstvene pristajalne spletne strani – z različnimi ponudbami, potekom in sporočili – da bi našli eno odlično stran. Vendar, če želite najti zmagovalno stran – tistih 10 % najboljših strani, na katerih vaše konverzije dosežejo 3- do 5-krat večjo povprečno vrednost – morate preizkusiti vsaj deset pristajalnih strani.
Spodaj vidimo analizo spletne trgovine s 1000 edinstvenimi pristajalnimi stranmi. Približno tretjina prometa gre na najpogosteje obiskano spletno stran v njihovem računu. Ko se poglobimo, vidimo, da približno 80 % prometa gre le na prvih 10 % strani.
Ni vam treba narediti na tisoče in tisoče pristajalnih spletnih strani. Najti morate vrhunske strani, ki jih že imate, in se nanje osredotočiti. Oziroma, če imate samo eno odlično spletno stran oziroma spletno mesto, je pametneje, da svoja prizadevanja usmerite tja.
Spodnji graf je dokaz, da ustvarjanje na desetine ali na stotine različic pristajalnih strani, ni najboljša poraba vašega časa:
Graf ne prikazuje močne korelacije med večjim številom (pristajalnih) spletnih strani in povečano konverzijo. To le potrjuje, da količina še ne prinaša kakovosti. Konverzija je rezultat večih dejavnikov, med drugim tudi optimiziranih vsebin in drugih tehnikalij vaše spletne trgovine oziroma spletnega mesta. Preden vas bo pričela skrbeti konverzija spletne strani, boste morali najprej sploh dobiti potencialne stranke na vašo stran ali spletno trgovino. ž
5. Prvo kvalificirane potencialne stranke, nato šele konverzija
Izboljšati konverzijo je želja vsakega podjetja. Vendar, če pretvarjate manj kvalificirane potencialne stranke, dejansko mečete več denarja stran, saj so vas te možne stranke stale trdega truda in oglaševalskega budgeta.
Povečajte konverzijo tako, da se osredotočite na optimizacijo strani v smeri višje kakovosti in na bolj kvalificirane leade, ne samo na večjo konverzijo.
Kako se boste lotili svojih korakov do višjih konverzij?
Vsaj zgornja dejstva smo povzeli v nekaj glavnih točk za lažje razumevanje:
- Večina optimizacije pristajalnih/spletnih strani pomeni slednje: majhne spremembe = prinašajo majhne koristi.
- Osredotočena in strateška optimizacija pristajalnih strani prinaša 3-5x večje konverzije IN izboljšuje kakovost leadov.
- V nekaterih panogah niti 5% stopnja konverzije še ne pomeni velikega dosežka. Če ste obtičali v rangu 2-5% stopnje konverzije, imate še veliko prostora za rast.
- Postanite bolj kreativni in preizkusite več različnih ponudb, da najdete tisto, ki najbolje rezonira z vašim občinstvom.
- Najdite vse, kar ovira možnosti za konverzijo in s spremembo toka rešite izziv. Preizkusite različne različice strani, da ugotovite katera pot do konverzije lahko najbolje deluje za vaše obiskovalce.
- Uporabite ponovno trženje, če želite ponovno ujeti osebe, pri katerih ni bila opravljena ali dokončana želena konverzija.
- V kolikor želite najti 1 vrhunsko stran, morate preizkusiti 10 edinstvenih različic, vendar to presega spreminjanje barve pisave ali drugih malih detajlov.
- Rešite se balasta in s tem (naj)slabših pristajalnih strani, ki ne dosegajo rezultatov. Usmerite svojo energijo na top 10% pristajalnih strani, ki zaslužijo 80% prometa.
- Svoj fokus usmerite na prodajo ali generiranje leadov, ki bodo najverjetneje pripeljali do nakupa izdelka ali storitve. Ne dovolite, da visoke stopnje konverzije prevzamejo prednost pred kakovostjo leadov. Najti morate zlato sredino, kjer vse deluje kot dobro naoljen stroj.
Doseči visoko stopnjo konverzije je super, vendar bi lahko šlo še bolje? V Spletniku smo tukaj, da vam pomagamo ugotoviti, kako lahko optimizirate vašo spletno trgovino ali pristajalno/spletno stran za najboljše rezultate. Naša izkušena digitalna marketinška ekipa izvede kakvostno SEO analizo, ki pomaga vašemu podjetju, da stopnjo konverzije prenese na naslednjo raven. Pišite nam na oglasevanje@spletnik.si.
Uspešno!
ekipa Spletnik
- 8 načinov za izboljšanje Facebook oglasov in vpogled v oglase konkurence - 20. 11. 2024
- Učinkovitost offline marketinga v kombinaciji z online marketingom - 13. 11. 2024
- 91 nasvetov za optimizacijo pristajalne strani - 23. 10. 2024