Kaj je SEO optimizacija spletnih strani?

Jun 1, 2022
Jun 1, 2022

Posodobljeno 13. 11. 2024

SEO optimizacija je proces izboljšave spletne strani, s končnim ciljem dosega čim višje organske pozicije na Googlu oz. katerem koli drugem iskalniku. Z odlično SEO optimizacijo spletne strani tako lahko dosežemo prvo mesto na iskalnikih, kar pomeni večji obisk spletne mesta in s tem boljša prepoznavnost.

SEO je angleška kratica za “Search Engine Optimization”, poznan je pa tudi kot optimizacija spletnih strani, optimizacija za iskalnike, SEO optimizacija itd.


Ključna izhodišča

  • Glavni cilj SEO optimizacije je pridobivanje večjega obiska na spletno stran, preko visoke Google uvrstitve.
  • Sestavljena je iz 3 delov – tehnična SEO optimizacija, on-site in off-site optimizacija.
  • Trenutno obstaja preko 200 faktorjev, ki vplivajo na Google uvrstitve.
  • SEO optimizacija je dolgoročen projekt, čeprav ima tudi kratkoročne pozitivne učinke.
  • Je proces, na katerem morate nenehno delati, saj se Googlovi algoritmi konstantno spreminjajo.
  • SEO optimizacijo lahko izvajamo sami, vendar je potrebnega veliko časa in znanja.

Atraktivnost SEO optimizacije izhaja iz tega, ker je brezplačna. Spletni iskalnik oz. Iskalniki imajo algoritme, ki nenehno računajo kakovost in ustreznost vaše strani ali bloga, ter vas na podlagi določenih kriterijev ustrezno tudi uvrstijo.

Z drugimi besedami – SEO ugotavlja, kaj se spletnim iskalnikom zdi pomembno. S tem znanjem lahko potem preko ustreznih SEO tehnik optimizirate vašo spletno stran, da se uvrsti čim višje na iskalnikih, kot je Google.

Tu je kratek video za začetnike, ki zelo dobro povzame celotno SEO področje in tudi razloži, kako delujejo Googlovi boti (več o tem v nadaljevanju):

Vrste SEO optimizacije

Katere so glavne vrste SEO optimizacije?

SEO optimizacijo v grobem lahko delimo na 4 vrste oz. kategorije: on site optimizacijo, off site optimizacijo, tehnično optimizacijo in lokalni seo.

Tehnična optimizacija

Glavni cilj tehnične SEO optimizacije je pomagati Googlovim robotom oz. pajkom pri uspešnem iskanju po vsebini, interpretaciji in indeksiranju strani vašega spletnega mesta.

Aktivnosti tehnične optimizacija zajemajo npr. ustvarjanje obsežnega XML zemljevida splketnega mesta, prilagajanje mobilnim napravam, pohitritev strani ipd. Gre za kar kompleksen proces, ki lahko hitro privede do večjih težav, v kolikor ga že na začetku ne izvedemo pravilno.

povprasevanje povprasevanje

On site optimizacija

Onsite optimizacija so vse izboljšave, ki jih urejamo direktno na naši spletni strani. Sem spadajo elemetni, kot so naslovi strani, meta naslovi, kreiranje notranjih povezav, HTML kode, URLji spletnega mesta, optimizacija slik in še obilica ostalih elementov, s katerimi lahko izboljšamo uvrstitve na Googlu in boljše uporabniške izkušne. Nekaj primerov on site SEO optimizacije:

  • Pisanje informativne, ustrezne in privlačne vsebine za obiskovalce vašega spletnega mesta ob ISTOČASNI optimizaciji za Googlove robote
  • Uporaba HTML oznak za poudarjanje pomembnih delov vaše vsebine
  • Preverjanje in odpravljenje nedelujočih povezav in podvajanja vsebine
  • Zmanjšanje velikosti slik – optimizacija slik
  • Pravilno strukturiranje URL naslovov z namenom zagotovitve jasne menijske strukture strani.

Več o onsite optimizaciji.

Off site optimizacija

Pod Off site SEO optimizacijo si lahko predstavljate vse, kar počnete izven svojega spletnega mesta, s končnim namenom pridobivanja boljših uvrstitev na Googlu. Sem spada pridobivanje povratnih povezav od ostalih verodostojnih spletnih mest, pridobivanje dobre ocene na Google my business in podobno.

Bolj podrobno si lahko preberete v našem članku za offsite optimizacijo.

Lokalni SEO

Lokalni SEO je ena od posebnih vrst SEO optimizacije, ki je zelo pomembna za lokalna podjetja in pomaga, da postanete bolj vidni v rezultatih lokalnega iskanja na Googlu.

Lokalni SEO pomaga podjetjem doseči lokalno občinstvo – z dobro izvedbo nimate samo večjih šans, da se organsko višje uvrstite, ampak imate celo možnost pojave na lokalnem zemljevidu. Vse to pomaga pri rasti vašega podjetja in povečanju prometa na vašem spletnem mestu.

lokalni SEO

Kako deluje SEO ?

Zdaj, ko ste spoznali kaj je seo optimizacija in katere so glavne vrste, pa nas čaka naslednji korak – kako pa sploh deluje?

Da to razumemo, moramo prvo na hitro pogledati spletni iskalniki, kot sta Google in Bing. Ti uporabljajo neke vrste internetnih “robotkov”, ki raziskujejo spletne strani na Googlu, zbirajo podatke in na koncu vse te informacije v nek ogromen indeks.

Indeksiranje si lahko enostavno predstavljate kot vključitev spletne strani na Google iskalnik, da lahko sploh postane vidna na spletu. Še enostavnejše povedano – indeks si lahko predstavljate kot ogromno knjižnico, kjer knjižničar (Google) obiskovalcem pomaga najti knjigo (v našem primeru je to spletno stran), ki jo iščejo.

Ko so spletne strani enkrat zajete v indeksu, pride do procesa razvrstitve. Google ima za to pripravljenih preko 200 faktorjev, ki vplivajo na to, v kakšnem vrstem redu se bodo pojavile spletne strani na iskalniku (za neko posamezno poizvedbo). V naši namišljeni knjižnici je Google prebral vse knjige in točno ve, katera knjiga (spletna stran) je najbolj primerna za obiskovalce.

Indeksiranje spletnih strani za SEO

Za razliko od plačanih oglasov v iskalnem omrežju iskalnikom (kot je Google), ne morete plačati, da bi dosegli višje uvrstitve v organskem iskanju. Tu pride na vrsto SEO optimizacija, ki pa ima vpliv na pozicije na Googlovih iskalnih rezultatih. Namreč le z dobro SEO optimizacijo na spletnih straneh lahko vplivamo na faktorje, ki jih Google upošteva pri razvrščanju strani na iskalnih rezultatih. Optimiziramo lahko seveda tudi bloge, ali pa spletne trgovine, v kolikor jih imamo.

Proces razvščanja iskalnih rezultatov

V zgornjem delu smo se že malce dodatknili različnih kriterijev razvrščanja in po kakšni logiki Google deluje. Da pa še bolj razumemo, kaj je SEO optimizacija, pa bomo šli še malo globje v to, na kakšen način iskalniki najdejo, analizirajo in rangirajo spletne strani.

Proces odkrivanja, analiziranja in rangiranja povzemamo v treh korakih.

  1. korak: roboti iskalnikov najdejo spletno stran;
  2. korak: indeksirajo vsebino in določijo relevantnost;
  3. korak: na podlagi avtoritete določijo mesto v rezultatih.

Iskalnik najprej poišče spletne strani, ki jih bo uvrstil v svojo bazo. V primeru, da spletne strani ne najde, je v iskalnih rezultatih ne more prikazati, posledično je med brskanjem nihče ne bo našel.

Pri indeksiranju spletne strani in določanju relevantnosti za iskalce Googlovi roboti najprej stran pregledajo, da ugotovijo v katero kategorijo jo bodo uvrstili. V pomoč so jim ključne besede v vsebini. Na podlagi ključnih besed iščejo povezave med iskanimi izrazi in spletnimi stranmi, da iskalci dobijo čim bolj relevantne rezultate. Če nekdo išče informacije o vzgajanju vrtička, bo v knjigarni le te našel na oddelku za vrtnarjenje. Prav tako bodo iskalniki iz svoje zbirke podatkov našli tiste zadetke, ki bodo kar najbolje podali iskane informacije.

V zadnjem koraku pa imamo uvrstitev na Googlovem iskalniku, glede na moč avtoritete. Avtoriteto si pridobijo s časom, kvalitetno vsebino in tudi gradnjo zunanjih povezav (+drugih 200 faktorjev), ki delujejo kot citati. Večkrat kot je stran citirana, bolj zanesljiv vir je in zato pridobi na avtoriteti.

Najpomembnejši faktorji SEO optimizacije

Zgoraj smo že omenili, da Google razvršča spletna mesta in določa njihove pozicije glede na določene faktorje, ki jih je dandanes že več kot 200. Pomembno je vedeti, da pa imajo ti faktorji različno težo oz. pomembnost. Zato je smiselno, da seveda svoj fokus pri urejanju naših spletnih vsebin prvo usmerimo v tiste, ki imajo največjo težo.

Pa is poglejmo najpombembnejše SEO faktorje spletnega mesta (ni po vrstnem redu):

  • ime domene
  • Kvaliteta vsebine
  • Povratne povezave
  • H naslovi
  • Dolžina vsebine
  • Avtoriteta
  • Kako sveža je vsebina
  • Hitrost nalaganja
  • Upoabniška izkušnja

V kolikor začnete z optimiziranjem svoje spletne strani poskrbite, da se ne boste zadrževali na manj pomembnih faktorjih predolgo časa. Poskrbite, da so prvo pokrijete osnove oz. najpomembnejše faktorje. Šele nato se spuščajte v tiste manj pomembne faktorje. Predvsem pa ne pozabite na SEO analizo, kar je osnova za uspeh.

povprasevanje povprasevanje

Prednosti SEO optimizacije spletnih strani

Tako kot vsaka stvar, ima tudi SEO optimizacija svoje prednosti in slabosti. Pa si poglejmo prvo ključne prednosti:

  • Organski promet ohranja moč

Dokler se v Google iskalniku visoko uvrščate za izbrane ključne besede, lahko na svoje spletno mesto konsistentno privabljate promet iz iskalnika Google.

Spodaj imate primer rezultate dobre SEO optimizacije

Rast organskega obiska na Ahrefs - Spletnik
Posnetek zaslona iz orodja Ahrefs, oddelek Site Explorer.

Na zgornji sliki je lahko vidite rast organskega promet za spletni dnevnik Ahrefs.

  • SEO optimizacija je na dolgi rok stroškovno dosti bolj ugodna opcija napram plačjivim oglaševanjem

To trditev si lahko ponovno ogledamo na primeru Ahrefs blog. Oni se uvrščajo za več kot 150.000 ključnih besed – mesečno dobijo približno 270.000 obiskovalcev iz naslova Googla. Če bi to isto količino obiska kupili s spletnim oglaševanjem, bi to stalo približno 710.000 EUR mesečno(ali 8,5 milijona EUR na leto). Glede na to, da v ekipi, ki je zaslužena za pisanje vsebin, navadno ni veliko ljudi in ne prejemajo letnih plač v milijonih, je smiselno trditi, da je SEO na dogi rok cenejši.

Vpliv SEO optimizacije na obiskanost spletne strani

Zgornji graf lepo predstavlja neodvisnost obiskanosti spletne strani v povezavi s SEO optimizacijo, v primeru da zmanjšate ali ukinete oglaševanje vaše spletne strani po spletu.

  • Dober ROI (donosnost naložbe)

Glede na uvrstitev za ključno besedo z velikim številom iskanja lahko dobite tudi do 15-krat več klikov, kot bi jih dobili s plačevanjem za to isto besedo. Najboljši neplačljivi SEO rezultati lahko prinesejo več kot 25 % organskih iskanj ključne besede. Po drugi strani pa jih plačani oglasi dobijo zgolj 2–3 %.

  • SEO optimizacija poviša prepoznavnost blagovne znamke

Ljudje pogosto pred nakupom iščejo informacije online. Če SEO vključite v pisanje informativnih vsebine, ki ustreza pričakovanjem bralcem, lahko to sčasoma privede do tega, da se ljudje spomnijo vaše blagovne znamke. Po statistiki morajo ljudje priti na vašo spletno stran ali stran družbenega omrežja vsaj 7-krat, preden so pripravljeni za nakup. Stik z občinstvom na nevsiljiv način je zelo pomembno in ravno to omogoča SEO.

SEO povecanje spletnega obiska

Izzivi SEO

Zdaj si pa poglejmo še katere so glavne pomanjkljivosti, ki nam jih prinaša SEO optimizacija. Če gremo kar po vrsti:

  • Rezultati niso takojšnji

SEO optimizacija lahko vzame kar nekaj časa, da vam prinese konkretne rezultate. To še posebej velja za tiste spletne strani, ki so v konkurenčnih panogah ali pa so bile narejene na novo. Ne morete kar tako čez noč skočiti na prvo mesto. Povprečno gledano, potrebujejo uspešne spletne strani 2–6 mesecev, da se uvrsti med najvišjih 10 zadetkov na Googlu.

  • Potrebno je graditi na vsebinski avtoriteti, v kolikor želite optimalne SEO rezultate

Ljudje se radi učijo od expertov za posamezna področja. Če ste strokovnjak za pasjo opremo, super! V takšnem primeru lahko vsebino napišete kar sami. Če niste strokovanjak pa najamite nekoga, ki bo pisal unikatne in vrhunske vsebine za vas. V kolikor gradite spletno mesto domenske avtoritete, potrebujete obilico člankov na teden, urednike in tudi ekipo za vsebinski maketing. Vsekakor pa se bo investicija na koncu obrestovala. Vrhunska vsebina je tudi ključ za pridobitev povratnih povezav na neplačljiv način.

  • SEO ni lahko obvladati

Če res želite postati SEO strokovnjak, boste morali znati dosti več kot le osnovnega raziskovanja ključnih besed in ustvarjanja povezav. Obstajata dve SEO kategoriji – On site in Off site SEO optimizacija, ki smo ju spoznali na začetku tega bloga. Obvladovanje obeh teh kategorij je lahko zelo zahtevno in hitro lahko pride do napak. Dosti napak se ponavadi tudi spregleda in ko se jih končno najde, je pa spet potreben čas, da se jih popravi in Google zazna te popravke.

  • Precejšna negotovost

Kot je verjetno že jasno, Google deluje na podlagi algoritmov. To pomeni, da lahko vaše spletno mesto kadar koli in brez specifičnega razloga pade po lestvici navzdol. Google se prav tako lahko odloči, da stran ne indeksira več (se ne pojavi med zadetki, ko se vnese glavni iskalni pojem). Običajno se to zgodi, če vključite prepovedane tehnike – to se imenuje BlackHat SEO. Vseeno ne skrbite preveč za takšne drastične ukrepe – če se držite Google smernic, boste načeloma OK.

  • SEO optimizacija je manj naravnan na kupca in več na uporabnika

Ljudje veliko iščejo po spletu, vendar dostikrat iščejo samo informacije – med drugi tudi, odločajo za nakup. Zato je dobro pridobiti email naslove obiskovalcev vaše spletne strani – še posebej, če imate spletno trgovino. Sestava in uporaba tega seznama email kontaktov poskrbi, da bralce ponovno pripeljete na vašo stran.

negotovost googlovih algoritmov je slabos SEO

Spletnik celosten vodič za SEO optimizacijo

Zdaj, ko smo spoznali kaj je SEO optimizacija in njene glavne aspekte, pa je čas za bolj praktičen del. Spletnik celosten vodič za SEO optimizacijo vas bo vodil skozi osnove optimizacije, tako da lahko razvijete svojo lastno SEO strategijo za boljše organske pozicije.

V spodnjem vodiču podrobneje razlagamo te dejavnike in poudarjamo uporabne nasvete optimizacije za iskalnike, ki bodo vašemu spletnemu mestu pomagali pridobiti več obiskovalcev iz organskega iskanja

  • 1. Poglavje – SEO izrazi za začetnike – V kolikor se spuščate v svet SEO optimizacije se boste slej ko prej srečali z obilico (verjetno novih) pojmov. Poznavanje le-teh vam bo močno olajšalo proces razumevanja in implementacije dobre SEO strategije.
  • 2. Poglavje – kako izbrati pravilne ključne besede – V tem delu boste spoznali kaj so ključne besede in kako izbrati tiste prave za vaše spletno mesto. Pravilna izbira ključnih besed je tista prva stvar oz. osnova, na podlagi katere potem gradite naprej. V kolikor je že izbor ključnih besed slab, bodo vse aktivnosti naprej vodile v potrato časa (in po možnosti tudi financ).
  • 3. Poglavje – Dobra arhitektura spletne strani – Dobra arhitektura vašga spletnega mesta bo poskrbela, da se tako obiskovalci, kot tudi Google hitro in enostavno lahko premikajo po vaši spletni strani. Dobra uporabniška izkušnja postaja čedalje bolj pomembna.
  • 4. Poglavje – On site optimizacija spletne strani – Ko imamo temelje postavljene, je čas da začnemo z izboljšavami na sami spletni strani. Z onsite optimizacijo urejamo vse tiste elemente, na katere lahko sami neposredno vplivamo.
  • 5. Poglavje – Preverjanje kaj počne konkurenca – Vedno morate imeti v mislih tudi kaj počne vaša konkurenca, saj se ne boste premikali naprej samo vi. Z dobro analizo konkurence lahko hitro najdete tiste elemente, v katerih je vaša konkurenca bolj slaba in kjer imate največje možnost, da se čim hitreje uvrstite na prvo mesto pred vso vašo konkurenco!
  • 6. Poglavje – grajenje povratnih povezav z Offsite optimizacijo – velik del SEO optimizacije je tudi grajenje povratnih povezav, kar imenujemo tudi offsite SEO optimizacija. Spoznajte različne načine kako lahko prepričate ostale spletne strani, da “linkajo” nazaj na vašo.

Pomembnost SEO optimizacije v letu 2024

SEO optimizacija je že od nekdaj bil zelo pomemben faktor za vsakega lastnika spletne strani ali spletne trgovine. Z rastjo internetna in rastjo uporabnikov Google iskalnika pa pomembnost še toliko bolj raste.

To velja še zlasti v letu 2024, ko se cene digitalnega marketinga samo še dražijo – konkurence na digitalnih kanalih je čedalje več, za isti denar pa danes dobimo dosti manj klikov kakor smo pred dvemi ali tremi leti. Posledično moramo več plačevati, za manjšo profitabilnost.

Globalna pandemija je prav tako skorajda prisilila dosti manjših podjetij, da svoje storitve svoj posel premaknejo na splet. Kdor pa samo postavi spletno stran in se ne osredotoči na SEO, ne bo skoraj nikoli videl prve strani Googla in bo tako praktično neviden. Zaradi tega je ključnega pomena, da vsak lastnik spletne strani sploh ve kaj je seo optimizacija.

Le z dobro optimizacijo spletne strani lahko poskrbite, da zasedete najvišje pozicije na Googlu in s tem pridobite brezplačen vir prometa, ki bo konsistenten!

V letu 2023 smo do meseca decembra imeli 4 core update/posodobitvi, ki čedalje bolj segmentirajo zrno od plevela. Dobre osnove in upoštevanje Googlovih smernic, kot tudi dobra uporabniška izkušnja, se je izkazala kot zelo dober recept za doseg organskih rekordov in boljših pozicij. Iz posodobitve v posodobitvijo je težje skočiti na prva mesta s slabimi osnovami.

Novost maj 2024: zgodil se je pomemben dogodek, ko je bilo (nenamerno) razkritih več tisoč strani internih dokumentov Googla, ki podrobno opisujejo delovanje iskalnega algoritma. Ti dokumenti so zagotovili neprimerljive vpoglede v to, kako Google razvršča iskalne rezultate in katere dejavnike upošteva. To so pomembni podatki za SEO optimizacijo, saj ponudijo zelo koristne, čeprav nepopolne informacije.

Kaj pa SEO in AI?

Umetna inteligenca (AI) je dramatično spremenila področje optimizacije za iskalnike (SEO). Čedalje bolj se uporablja za avtomatizacijo in poenostavitev številnih nalog, ki so bile nekoč ročno izvajane; vključno z raziskavami ključnih besed, optimizacijo vsebine in gradnjo povezav. AI je postal ključni partner v marketinških strategijah in praksah SEO optimizacije, saj podjetjem lahko zelo hitro poveča konkurenčno prednost v digitalnem okolju.

S pomočjo AI lahko podjetja veliko bolje in predvsem hitreje raziskujejo nove ključne besede, optimizirajo obstoječo vsebino, razvijajo SEO strategijo, ter avtomatizirajo številne naloge (kar pa na koncu prinaša boljše rezultate in konkurenčno prednost).

Umetna inteligenca, sestavljena iz različnih tehnologij, kot so strojno učenje, računalniški vid in obdelava naravnega jezika, omogoča strojem izvajanje kognitivnih nalog na podobni ali celo boljši ravni kot ljudje. AI se uporablja v različnih področjih, vključno z razumevanjem naravnega jezika, izboljšanjem SEO strategij in celo avtomatiziranim ustvarjanjem vsebine.

Več o vplivu AI na SEO strategije.

Ali lahko sam izvajam SEO?

Kratek odgovor je – seveda! Optimizacije spletnih strani pa vseeno niso tako enostavne, ko se morda sliši na prvo žogo. Če se boste sami lotili SEO optimizacije spletne strani boste verjetno za to porabili okvirno 15 do 20 ur – in to tedensko. Če pa resno razmišljate o najvišjih pozicijah vaše spletne strani v iskalnikih, boste zagotovo morali porabiti dosti več časa za učenje. Nato pa pride še izvedba, ki traja najdlje. V pomoč so vam tu lahko tudi raznovrstni tečaji za SEO optimizacijo, ki imajo zbrane informacije na kupu.

Poleg vsega tega boste morali redno spremljati tudi z najnovejše spremembe algoritmov iskalnikov in najnovejše strategije, da boste dosegli (in obdržali) najvišje uvrstitve vaše strani v iskalniku. Zaradi tega je v večini primerov najem strokovnjakov spletne optimizacije bolj primerna rešitev.

Spletne storitve Spletnik vključujejo tudi SEO optimizacijo spletnih strani, s katero se ukvaramo že preko 16 let. Smo na tekočem z najnovejšimi trendi in uporabljamo tudi najboljša plačljiva SEO orodja. Posledično dosegamo izvrstne rezultate in visoke uvrstitve na Googlu. Imate še kakšno vprašanje v zvezi s SEO-m? Ali pa potrebujete pomoč pri optimizaciji spletnih strani? Pišite nam na blog@spletnik.si in vam bomo z veseljem pomagali!

Uspešno,
Spletnik

4.6/5 - (34 glas)
Matjaž Sedlar

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

4.6/5 - (34 glas)