Kako povečati bazo e-mail kontaktov?

Nov 1, 2023
Nov 1, 2023

E-mail marketing je najučinkovitejši del digitalnega marketinga, saj omogoča neposredno komunikacijo z ljudmi, ki si stika z vami dejansko želijo. To odpira izjemne priložnosti za gradnjo poslovnih odnosov, seveda pa tudi za prodajo vaših izdelkov ali storitev.

Pridobivanje kakovostnih e-mail naslovov je torej ključnega pomena za vaše poslovanje, saj lahko brez e-mail marketinga vaše podjetje izgublja veliko prodajnih priložnosti.

Z razumevanjem potreb vašega ciljnega občinstva lahko sicer ustvarite privlačne ponudbe, ki bodo pritegnile več ljudi, da se prijavijo na vaš prijavni oziroma lead generation obrazec. A vse se začne pri kakovostni bazi e-mail naslovov, brez katere vaše kampanje ne morejo dosegati želenih rezultatov.

Kako torej razvijati kakovostno bazo, dodajati kredibilne leade in jih posodabljati, da bodo vaše kampanje zdrave ter optimalne? Kako vaše sledilce in obiskovalce spletnih strani pretvoriti v zveste naročnike?

Povzetek:

  • E-mail marketing je nepogrešljiv segment digitalnega marketinga, ki omogoča neposredno komunikacijo z obstoječimi in potencialnimi strankami ter neznance spreminja v zveste stranke.
  • Lead je v svetu digitalnega marketinga oseba, ki je na neki točki svoje uporabniške izkušnje na vaši spletni strani izkazala zanimanje za vašo storitev ali produkt. To je storila preko obrazca na spletni strani.
  • E-mail baza je seznam e-mail naslovov in drugih podatkov, kot so ime, spol, lokacija, ter se ustvari z zbiranjem podatkov obiskovalcev na spletni strani ali na fizičnih lokacijah.
  • Leade lahko pridobivamo na spletu s pomočjo spletnih strani, pojavnih oken, integriranih prijavnih obrazcev in računov na družbenih omrežjih. Lead generation pa je učinkovit tudi izven spleta kot del drugih marketinških aktivnosti. Spodnja slika obrazca za pregled predstavlja klasičen primer leada:
obrazec na spletni strani

Kaj je baza e-mail naslovov?

Seznam e-mail naslovov je zbirka, ki vsebuje e-mail naslove ljudi, ki so dali svoje soglasje k prejemanju vaše e-pošte.

Gre za zbirko e-poštnih naslovov, ki ste jih zbrali sami, bodisi na spletu ali osebno, na primer z uporabo obrazcev za prijavo, aplikacije ali z dejanskim obrazcem za prijavo na e-pošto v vaši trgovini. Načinov za gradnjo baze je veliko, več o tem boste izvedeli v nadaljevanju.

Na prvi pogled so e-mail kontakti zgolj podatki. A tisto, kar z njimi storite kasneje, je tisto, kjer se zgodi prava čarovnija – vsaka baza e-mail naslovov ima dober potencial, da postane vir prihodka.

Seznam angažiranih e-mail naslovov je eno največjih sredstev podjetja, saj je del podatkov, nad katerimi ima podjetje popoln nadzor. Ti podatki niso občutljivi na nenadne spremembe algoritmov, imajo veliko večji doseg kot plačljivi mediji ter so veliko bolj stroškovno učinkoviti.

Recimo, da se vam pripeti najslabši možni marketinški scenarij in vas Google izloči na SERP lestvici ali pa se soočate z dolgotrajnimi težavami na spletni strani. Morda algoritem družbenega omrežja nenadoma favorizira organske objave namesto sponzorirane vsebine. Vaša baza e-mail naslovov ob tem še vedno ostaja nedotaknjena!

Za podjetja je izgradnja e-mail baze ključna strategija, saj vpliva na nakupne odločitve potrošnikov. Statistike kažejo, da 59 % potrošnikov navaja, da promocijski e-maili pozitivno ali negativno vplivajo na njihove nakupne odločitve. Hkrati pa 80 % strokovnjakov trdi, da e-mail marketing povečuje zadrževanje strank.

Ne glede na velikost podjetja se lahko obeti e-mail baze izkažejo kot ključni za oblikovanje uspeha vaših marketinških kampanj.

Enostavno sledenje metrikam, kot so:

  • stopnja odpiranja e-pošte,
  • število klikov in
  • stopnja konverzije,

vsem ponuja uporabne informacije o tem, kaj počnejo pravilno in kaj je treba prilagoditi. Na primer, z ocenjevanjem števila klikov na e-mail ali razmerja med odpiranjem in kliki lahko podjetja ugotovijo, ali je njihovo občinstvo zainteresirano za vsebino, ki jo ustvarjajo.

Potem je tukaj še  A/B testiranje naslovov emailov, kot so recimo “20% popusta” proti “Brezplačna dostava”, ki lahko ponudi več vpogleda v to, kakšna vrednostna ponudba najbolj odmeva pri strankah.

Vendar pa je izgradnja baze e-mail naslovov lahko precej zapletena naloga. Utopično je pričakovati, da boste zgolj z enim obrazcem čez noč pridobili na tisoče novih in, še pomembneje, relevantnih kontaktov.

Gradnja in povečevanje učinkovite baze zahteva potrpežljivost in predvsem premišljeno ter dodelano strategijo.

“Učinkovit email marketing lahko prinaša odlične prodajne rezultate, vendar pa se njegova prava vrednost razkriva v dolgoročnih odnosih, ki jih vzpostavlja. Z e-mail marketingom lahko neposredno komunicirate z vašimi naročniki, gradite odnose in neznance spremenite v zveste stranke. To se sicer ne zgodi čez noč, pa vendar – s pravo strategijo in dovolj časa boste videli, da je to mogoče, ne glede na to, ali začenjate graditi svojo bazo e-mail kontaktov od začetka ali jo že širite.”

Če povzamemo:

  • Gradnja baze e-mail naslovov je najvarnejši in najučinkovitejši način za vzdrževanje stika z obstoječimi in morebitnimi potencialnimi strankami.
  • E-mail marketing je zelo učinkovit. Po zadnjih znanih podatkih je za vsak porabljen evro za trženje preko e-maila povprečno pričakovani donos 42 evrov. Za primerjavo – oglaševanje s plačilom na klik ima donos samo 2 dolarja za vsak porabljen dolar.
  • Baza e-mail kontaktov lahko postane orodje z visoko stopnjo konverzije zvestih strank.

Ključ do uspeha so dodelane strategije in cilji

Preden začnete graditi svoj seznam, pomislite na popolnoma vsakdanjo situacijo, ko bi se radi spoprijateljili z novo osebo – ko se z njo srečate prvič, želite narediti dober vtis in najti skupne interese. Podobno velja za e-mail marketing.

Ko nekdo naleti na vašo blagovno znamko, je vaša naloga, da z njim najdete neko skupno točko in mu ponudite nekaj, kar bo začelo vaš poslovni odnos.

K temu pa je seveda potrebno pristopiti premišljeno in strateško. Vprašanju, kako povečati bazo e-mail kontaktov, dodajte še vprašanja: kaj so cilji vašega email marketinga, kako jih boste dosegli in kako jih boste merili oziroma analizirali? Pred izgradnjo vaše baze kredibilnih e-mail naslovov nujno opredelite tudi svojo strategijo trženja vsebin.

Vprašajte se:

  • Kakšen bo vaš uvodni e-mail naslov?
  • Kako pogosto boste pošiljali kampanje?
  • Kako boste oblikovali e-mail blagovno znamko?
  • Kako boste ljudi dolgoročno ohranjali zainteresirane?

Torej, vzpostavite jasno strategijo vsebine, tako da lahko takoj, ko se ljudje prijavijo, ponudite močne in prepričljive vsebine.

Osnovne smernice za povečanje baze e-mail naslovov

V nadaljevanju predstavljamo nekaj osnovnih smernic, ki vam bodo služile pri procesu povečanja baze e-mail naslovov.

Spoznajte svoje ciljno občinstvo in kako zadovoljiti njihove potrebe

Ko razumete »pain pointe«, demografijo, interese in poslovne potrebe vaših potencialnih strank, boste lahko začeli ustvarjati vsebine in spodbude, v zameno za katere bodo z vami z veseljem delile svoj e-mail naslov.

Lahko uporabite tudi segmentacijo, da bodo sporočila vaših e-mailov še bolj personalizirana za različne skupine na vašem seznamu.

Ustvarite ponudbe, ki bodo pritegnile

Ljudje vedno iščejo stvari, ki jim bodo pomagale oziroma bodo rešile njihove težave. Naj bo to znanje, ugodne ponudbe ali kar koli drugega, kar jim bo olajšalo življenje, vaša naloga je vašemu občinstvu ponuditi nekaj vrednega in prepričljivega.

Ponuditi jim torej morate nekaj, kar jih bo spodbudilo k sodelovanju.

  • Nasvet: preko svojih e-mailov ljudem ponudite stvari z visoko zaznavno vrednostjo, ki jih nihče drug ne more dobiti brez prijave. Stvari, kot so darila, brezplačne ponudbe, podcasti, spletni seminarji, študije primerov, brezplačne e-knjige, posebni popusti ali ekskluzivni dostop do vsebin – vse to so nekakšni magneti, ki se zelo dobro obnesejo pri spodbujanju prijav.
prijava na e-novice s popustom

Omogočite enostavno prijavo

Ko vaše občinstvo sprejme vašo ponudbo, morate poskrbeti, da bo prijava preprosta in hitra, ob pravem času in na pravem mestu.

  • Nasvet: ne zahtevajte preveč informacij. Vse, kar resnično potrebujete, je njihov e-mail naslov. Več informacij lahko pridobite, ko vzpostavite zaupanje.
prijava na e-novice

Redno delite relevantno, dragoceno vsebino

Z rednimi, relevantnimi in dragocenimi vsebinami morate ohranjati zanimanje svojih naročnikov, sicer se njihovi prsti lahko hitro obrnejo k gumbu za odjavo od vaših emailov!

Ti 4 koraki predstavljajo osnovne temelje tega, kar potrebujete za pridobivanje kakovostnih e-mail kontaktov. Vendar pa jih boste še vedno morali angažirati ob pravem času, ko so najbolj verjetno svoje podatke pripravljeni deliti z vami.

In kako zagotoviti, da bodo vaši lead generation obrazci pripravljeni za uporabo? Preverite v nadaljevanju!

 Kako zgraditi email bazo od začetka – 12 preprostih trikov!

V svetu offline marketinga je najboljši čas za angažiranje potencialnega kupca takrat, ko pridejo k vam. Takrat že veste, da jih je nekaj pritegnilo in da se zanimajo za vas oziroma za to, kar počnete. Vaša naloga na tej točki je, da jim daste vedeti, da so dobrodošli, ugotovite njihove potrebe in jim obrazložite, kako jim lahko pomagate.

In na spletu je stvar precej podobna, če ne celo enaka. Le da okolje, v katerem se vaša potencialna stranka znajde, ni vaša fizična lokacija, pač pa vaša spletna stran, blog, pristajalne strani ali družbeno omrežje. Bistvo je, da so ljudje na vaših straneh, ker ponujate nekaj, kar želijo.

Najboljši čas, da obiskovalce teh strani nagovorite k soglasju za pridobitev njihovega e-mail naslova je takrat, ko so v vašo vsebino močno vključeni. Če to storite pravilno, lahko svoje spletno mesto spremenite v neustavljivi stroj za gradnjo baze e-mail kontaktov z neverjetnimi stopnjami konverzij!

Torej, predstavljamo vam 12 preprostih načinov, kako hitro zgraditi vaš seznam e-mail kontaktov in ga uspešno večati!

1. Na spletno stran premišljeno integrirajte obrazce za prijavo

Več obrazcev za prijavo, ki jih boste umestili na vašo spletno stran, več možnosti boste imeli za pretvorbo obiskovalcev v naročnike.

Ključ uspeha pa je v tem, da na tak način nikoli ne prekinjate njihove uporabniške izkušnje.

prijava na e-novice na spletni strani

Tukaj so nekatera mesta na vaši strani, ki lahko dobro konvertirajo:

  • Vrh stranske vrstice je najbolj priljubljena lokacija za postavitev obrazca za prijavo, zlasti na blogu. To je ena prvih stvari, ki jih bo bralec videl, ko ga bo obiskal.
  • V nogi oziroma na koncu vsakega bloga postavite obrazec za prijavo z vabilom k dejanju (CTA), ki bralcem omogoča povezavo takrat, ko ste še v ospredju njihovih misli.
  • Za mnoge spletne strani je stran “O nas” ena izmed najbolj obiskanih. Poskusite obrazec za prijavo dodati sredi strani z mikavnim CTA ali ponudbo.
prijava na e-novice spletnik

2. Prilagodite CTA za vsako stran

Vaš CTA oziroma »klic k akciji« je besedilo na gumbu, ki obiskovalce vaše spletne strani prepriča h kliku. Verjetno prepoznate klasične:

  • Prijavi se
  • Registriraj se
  • Pošlji
  • Prenesi

Vendar pa lahko svoje CTA prilagodite tudi demografiji, potrebam in željam vaše ciljne skupine:

  • Pridobi prvih 30 dni brezplačno
  • Preizkusi zdaj
  • Želim 50 % popusta

In če presodite, da je primerno, lahko uporabite tudi sarkazem, humor ali bolj sproščen ton. S tem lahko obiskovalca spletne strani nasmejite in ga morda tako še bolj pokličete h kliku:

  • Da, želim možnost za zmago/Ne, ne maram zmagovati
  • Gremoooo!
  • Bodi super
  • Štej. Me. Zraven.

3.    Ustvarite POP-UP okna

Za mnoge ljudi je pojav POP-UP oken na spletnih straneh precej moteč in kvari njihovo uporabniško izkušnjo, kar je najslabša stvar, ki jo lahko storite, če želite pritegniti nove naročnike.

A ob tem je zanimivo dejstvo, da je študija podjetja Sumo ugotovila, da lahko POP-UP okna, uporabljena ob pravem času, dosežejo tudi do 40 % konverzije.

Pojavna okna imajo mešan sloves, pa vendar – če so ustrezno nameščena, so lahko izjemno učinkovita.

MailerLite je to vzel v ozir in z njihovo funkcijo nastavitve časa lahko določite, kdaj točno se bo POP-UP okno obiskovalcu vaše spletne strani pojavilo. Torej, dajte mu nekaj časa, da prebere vsebino, šele nato pa njegovo uporabniško izkušnjo »prekinite« z možnostjo prijave.

pop-up prijava na e-novice

Mnoga podjetja beležijo uspeh s POP-UP okni, ki se pojavijo, ko uporabnik želi spletno mesto zapustiti. Drugo mesto, ki pritegne obiskovalčevo pozornost brez motečega učinka, pa je stransko pojavno okno. V tem primeru POP-UP okno ne pokrije pomembne vsebine, zato prekinitev ni tako huda.

Pozor! Redno spremljajte svojo analitiko, da se prepričate, da POP-UP okna ne negativno vplivajo na čas, preživet na vaši spletni strani, število ogledov strani ali stopnjo zapuščanja strani.

4.    Ciljne spletne strani optimizirajte z najboljšimi praksami

Družbeni mediji so močna platforma digitalnega marketinga in omogočajo vodenje spletnega poslovanja, prav tako pa enako velja tudi za e-mail marketing! Zakaj torej ne bi združili njihovih moči?

Na družbenih omrežjih LinkedIn, Instagram ali Twitter lahko najdete mesta, na katera lahko vključite povezave, ki vaše sledilce usmerjajo na ciljno stran. Seveda morate pri tem ponuditi nekaj, kar ljudi motivira za klik.

Tekmovanja, nagradne igre, ponudba brezplačnih prenosov ali ekskluzivni popusti na izdelke so dobri načini za pritegovanje pozornosti.

Ko potencialna stranka klikne na povezavo do vaše ponudbe, pa je vaša naloga, da poskrbite, da vaša ciljna stran pritegne ter jim poda vse potrebne podrobnosti za konverzijo. A pozor – ne vključujte preveč informacij! Vaš cilj je, da obiskovalec svoj e-mail naslov pusti brez pomisleka.

prijava na e-novice na pristajalni strani

Pri oblikovanju ciljne strani je dobro imeti v mislih naslednje elemente:

  • Močan naslovVaš naslov mora jasno opisati najprivlačnejšo korist vaše ponudbe.
  • Podporne točkePodkrepite svojo trditev s kratkim opisom. Lahko uporabite alineje ali zgolj preprost dodaten stavek.
  • Privlačne slikeLjudje se odzivamo na vizualne informacije. Dokler je relevantna za ponudbo, lahko privlačna slika poveča konverzije.
  • Preprost obrazecManj kot mora oseba storiti, višje so konverzije.
  • Vidni gumb za prijavoZa vaš gumb za prijavo uporabite kontrastno barvo in poskrbite, da izstopa.

5. Integrirajte obrazce za generiranje potencialnih strank na Facebooku

Če vaši sledilci na Facebooku še niso del vaše baze e-mail naslovov, zamujate veliko priložnost za interakcijo z ljudmi, ki si želijo biti v stiku z vami.

Integracija MailerLite s Facebookom vam omogoča enostavno umestitev obrazcev za prijavo na vaše profile, tako da lahko pridobite e-mail naslove neposredno iz Facebooka, ne da bi ljudje sploh morali zapustiti stran.

obrazec za e-novice na facebooku

6. Kontakte zbirajte tudi na fizičnih lokacijah

Veliko smo govorili o pridobivanju e-mail naslovov na spletu, kar pa ne pomeni, da fizično okolje ni pomembno. Še vedno živimo v okolju, kjer obstaja ogromno priložnosti za srečanje potencialnih naročnikov in jih povabiti k prijavi.

Ne glede na to, ali ste na sestanku, na sejmu ali če nekdo vstopi v vaše poslovne prostore, vsako srečanje vam ponuja priložnost za gradnjo vaše baze e-mail kontaktov.

zbiranje email naslovov na fizični lokaciji

Vendar pa pri tem ne pozabite, da za obdelavo potrebujete njihovo dovoljenje. In če zbirate kontakte v »offline« svetu, na primer z ročno napisanimi obrazci za prijavo, potem se prepričajte, da seznam preverite z orodjem za preverjanje veljavnosti e-mail naslovov.

S tem se boste izognili morebitnim tipkarskim napakam ali neveljavnim naslovom. Pomagate si lahko tudi z MailerLite aplikacijo iPad, ki omogoča enostavno zbiranje e-mail naslovov in pridobivanje dovoljenj.

7. »Priporoči prijatelja«

Ko imate zadovoljne in aktivno vključene e-mail kontakte, jih lahko prepričate, da to veselje delijo tudi s svojimi prijatelji! Referenčni programi vašim e-mail kampanjam dodajo nekakšen družbeni dokaz in so bolj osebni.

priporoči prijaltelja v e-novicah

8. Povečajte rast z nagradnimi igrami

Nagradne igre so odličen način za hitro ustvarjanje navdušenja okoli vaše blagovne znamke, hkrati pa so priložnost za povečanje vaše baze e-mail kontaktov.

Organizirajte tekmovanje, na katerega se ljudje lahko prijavijo z vpisom svojega e-mail naslova, in nato opazujte, kako vaša baza raste!

nagradna igra za povečanje e-mail baze

9. Ne pozabite na lead magnet

Lead magnet je izdelek ali storitev, ki se ga, v zameno za osebne kontaktne podatke, podari brezplačno. Takšni prodajni magneti so dobrodošli medtem, ko prepričujete ljudi, da se prijavijo, saj vam pomagajo, da v svojo marketinško strategijo dodate še malo spodbude.

Lead magnet so lahko prenosljiv vodič, brezplačna elektronska knjiga ali morda ekskluziven dostop do podcasta.

lead magnet za pridobivanje e-mail naslovov

 10. Organizirajte spletne dogodke samo za člane

Spletni seminarji in konference so enostaven način za pridobivanje e-mail naslovov. Ko pripravljate svoj dogodek, temu dodajte tudi obrazec za prijavo in tako hkrati povečajte svojo bazo.

prijava na dogodek

11.  Ustvarite ekskluzivnost

Ko se obiskovalec vaše spletne strani odloča, ali želi pustiti svoj e-mail naslov ali ne, lahko pomanjkanje in/ali ekskluzivnost močno vplivata na njegovo končno odločitev.

Oglejte si ta odličen primer obrazca za prijavo od Backlinko. Precej mamljivo, kajne? Razlog, zakaj je to tako privlačno, je v ekskluzivnosti. Ljudje ne bodo vedeli, kakšni so edinstveni nasveti za SEO… razen, če se prijavijo na novice. Preprosto, a učinkovito.

pridobivanje e-mail naslovov

12. Izkoristite moč kvizov in anket

V skupno rabo dajte spletni kviz ali anketo, nato pa ljudem predlagajte, da se prijavijo in tako dostopajo do rezultatov. Do konca kviza boste že pritegnili njihovo radovednost in komaj bodo čakali, da izvedo izid. Odlična spodbuda za prijavo.

Baza e-mail naslovov naj bo ažurirana

Kakovosten seznam e-mail naslovov je poln zainteresiranih naročnikov, ki želijo prejemati vaše novice.

Če je vaša baza polna e-mail naslovov ljudi, katerih zanimanja niste (dovolj) pritegnili, bodo vaša elektronska sporočila ostala neodprta ali pa, kar je še slabše, označena kot neželena pošta.

To se rado zgodi pri nakupu baz e-mail naslovov ali pa če na listi obdržite kontakte, ki so postali neaktivni.

Pozor – nikoli, res nikoli, za pridobivanje kontaktov ne kupujte e-mail liste! Morda se ideja zdi mamljiva, ampak kontakti, ki jih boste pridobili, vas ne poznajo in zato boste izpadli kot SPAM.

Velikost vaše baze e-mail naslovov ni tako pomembna kot pa to, kako dobro je segmentirana in kako personalizirano nagovarjate svoje kontakte.

Redno upravljanje seznama e-mail naslovov je najboljši način, da ga ohranjate relevantnega. Bazo ažurno segmentirajte, saj je to ključ do dobre konverzije (večji % odpiranja e-mailov, več klikov in prodaje).

Komuniciranje na osebni ravni s strankami je področje, kjer je e-mail marketing neprekosljiv. Izberite pravilne metode in orodja za povečanje svoje baze, prilagajajte strategijo in skrbite za ciljna ter relevantna e-sporočila. Če pa pri tem potrebujete podporo, smo samo klik stran!

Če potrebujete stregijo in plan, smo mi vsekakor pravi naslov. Pišite nam na oglasevanje@spletnik.si.

Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran