Posodobljeno 14. 12. 2022
Povratne povezave so eden najbolj učinkovitih dejavnikov uvrstitve v Google rezultatih iskanja. Več visokokakovostnih povratnih povezav na vašo spletno stran kot dobite, večja je vaša možnost za višjo uvrstitev.
V tem SEO članku vam bomo pokazali, kako pridobiti povratne povezave (t. i. backlinki) na vašo stran s hitrimi in preprostimi strategijami, ki jih lahko preizkusi vsak.
V kolikor želite, da se vaša spletna stran uvršča na visoke pozicije na Googlu in na ta način povečate organski promet vaše spletne strani, samo on-site optimizacija ne bo dovolj. Off-site optimizacija je eden od bistvenih delov uspešne SEO strategije, zato bomo v nadaljevanju podrobneje spoznali, kaj je SEO optimizacija (off-site), kako deluje in kako jo uporabiti za povečanje prepoznavnosti vaše spletne strani.
Kazalo
Kaj je off-site optimizacija spletne strani?
Nanaša se na vse taktike optimizacije spletnih strani, ki ne vključujejo posodabljanja ali objavljanja vsebin na vaši spletni strani, in zajema:
- gradnjo blagovne znamke,
- citiranje,
- vsebinsko trženje,
- družbene medije in še več.
Te taktike pomagajo tako iskalnikom kot uporabnikom bolje razumeti vašo spletno stran in povečajo avtoriteto, zaupanje in ustreznost spletne strani.
Na to lahko gledamo tudi takole:
- vaša spletna stran = optimizacija na sami strani;
- druga spletna stran ali platforma = optimizacija zunaj vaše strani.
Dve taktiki SEO optimizacije
- Optimizacija na spletni strani (on-site SEO optimizacija) pokriva taktike na vašem spletnem mestu, ki pomagajo iskalnikom bolje razumeti vašo vsebino in se uvrstiti. Sem spada ustvarjanje vsebine, optimizacija naslovnih oznak, optimizacija slik in še več. Del on-site optimizacije je tudi tehnična SEO optimizacija, ki se nanaša na dejavnosti, ki neposredno vplivajo na indeksiranje in pajkanje vaše spletne strani s strani iskalnikov. Primeri vključujejo optimizacijo hitrosti spletne strani, strukturirane podatke in drugo.
- Optimizacija izven spletne strani vključuje dejavnosti na drugih spletnih straneh oz. platformah (bistvene so povezave).
Zakaj je off-site optimizacija za vašo spletno stran pomembna?
Pomislite na off-site optimizacijo kot na ustvarjanje avtoritete domene vaše spletne strani na način, da pridobivate povratne povezave. Brez tega bi vaša spletna stran morda težko prehitela spletne strani z višjo avtoriteto. Spletne strani z višjo avtoriteto so običajno boljše od tistih z nizko, saj zanje iskalniki menijo, da so bolj verodostojne, relevantne in zaupanja vredne.
Želite s svojo spletno stranjo sporočati, da je vredna zaupanja? Povratne povezave oz. backlinki so eden od načinov, da to pokažete, vendar se ne morete osredotočiti samo na gradnjo povezav. Obstaja veliko drugih tehnik, ki jih lahko uporabite. V nadaljevanju nekatere tudi predstavljamo.
9 učinkovitih taktik off-site optimizacije, ki delujejo
Oglejmo si 9 različnih taktik, ki jih lahko uporabite za povečanje avtoritete in organskega iskalnega prometa:
- pridobivanje povratnih povezav,
- krepitev blagovne znamke,
- vsebinski marketing,
- PR,
- lokalni SEO (GMB in citati),
- družabni mediji,
- forumi,
- gostujoče objave,
- ocene uporabnikov.
1.Grajenje povratnih povezav (backlinki)
Gradnja povratnih povezav je dolgoročna off-site SEO strategija, ki vključuje gradnjo povratnih povezav z drugih spletnih mest za izboljšanje položaja vašega spletnega mesta na Googlovi lestvici. Te zunanje povezave običajno prihajajo iz strani, kjer se nahajajo podobne vsebine.
Iskalniki uporabljajo zunanje povezave za odkrivanje novih spletnih strani. Skupni ugled spletnih mest, ki se povezujejo z vašo spletno stranjo, in teme teh spletnih mest določajo, na podlagi katerih ključnih besed in na kakšnem položaju na SERP-u se bo prikazala vaša spletna stran.
Glede na Googlov algoritem ostaja gradnja povratnih povezav sestavni del katere koli strategije off-site optimizacije. Vendar je pomembno razumeti, kateri so najboljši načini glede pridobivanja povratnih povezav za svojo spletno stran in nišo.
Pridobivanje povratnih povezav iz spletnih strani z visoko avtoriteto pomaga vaši spletni strani do višje avtoritete. Te povratne povezave oz. backlinki z visokimi avtoritetami delujejo kot “glas zaupanja” pri prehajanju iz ene na drugo spletno stran. Primarni cilj pri ustvarjanju povezav bi moral biti pridobivanje kakovostnih povezav (backlinki) z avtoritetnih spletnih strani. Vedno se morate osredotočiti na kakovost pred količino. Tu so trije glavni dejavniki, ki jih morate upoštevati pri gradnji povezav:
Avtoriteta spletnih strani, iz katerih se pridobiva povratne povezave
Zdaj verjetno že razumete, zakaj je avtoriteta povezav tako pomembna. Ocena avtoritete je sestavljena ocena domene, ki ocenjuje splošno kakovost spletne strani in vam pove, kako vplivna je lahko povratna povezava oz. backlink s spletne strani. Višja kot je ocena, večja je avtoriteta povratne povezave.
Ocena zunanje povezave temelji na naslednjih podatkih:
- količina in kakovost (avtoriteta) povratnih povezav domene,
- količina napotitvenih domen in količina napotitvenih IP-jev,
- follow povezave oz. backlinki proti nofollow backlinki,
- promet organskega iskanja,
- število uporabnikov.
Povezave z edinstvenih domen
Druga kritična metrika uspeha pri ustvarjanju povezav je število povezovalnih korenskih domen, ki kažejo na vaše spletno stran, celo nad številom povratnih povezav. Študije so pokazale jasno povezavo med povezovalnimi domenami in višjimi uvrstitvami. Raznolikost domen bi morala biti ključni poudarek kot del vaše strategije. Z drugimi besedami – stran, iz katere prihaja povratna povezava, naj bo uporabljena le enkrat.
Aktualna relevantnost
Vedno si prizadevajte pridobiti povratno povezavo s spletnih strani, ki so tematsko usklajene z vašo.
Na primer: če vodite spletno stran za potovanja, bi si morali prizadevati, da večina povezav, ki jih pridobite, prihaja iz drugih potovalnih strani; blogi, spletni založniki (kot je Lonely Planet), turistične skupnosti in podobno. Kljub temu imate lahko nekaj povezav iz drugih tem, če so naravne, smiselne in tematsko usklajene. Vendar je najmočnejša povezava oz. link tisti, ki prihaja iz zunanje tematsko sorodne strani, ki ima visoko oceno domene.
2.Krepitev blagovne znamke
Dobro znano je tudi dejstvo, da Google nagrajuje blagovne znamke. In dejavnosti krepitve blagovne znamke bi morale biti ključni del vaše širše strategije optimizacije in trženja ter del vašega pristopa k off-site optimizaciji. In še enkrat, vse je povezano z gradnjo vaše spletne avtoritete – tako za uporabnike kot za iskalnike. Toda kako se ustvarjanje blagovne znamke križa z vašo optimizacijsko strategijo in kakšne so metrike uspeha?
Iskanje blagovnih znamk
Morda je eden najpomembnejših kazalcev, da krepite svojo blagovno znamko, povečano iskanje blagovne znamke. To je lahko vaša blagovna znamka, izdelki ali iskanje po imenu domene. Ogledate si lahko tudi Google Trends, da boste lažje spremljali zanimanje za vašo blagovno znamko. Ponovno vnesite ime svoje blagovne znamke in si oglejte, kako se je zanimanje sčasoma spremenilo; mogoče je pogledati nazaj vse do leta 2004.
Prizadevanja za krepitev blagovne znamke Googlu pomagajo razumeti vašo verodostojnost, zato je to tako bistvena taktika. Ko krepite blagovno znamko, boste tudi ugotovili, da boste pridobili kakšno nenačrtovano povratno povezavo in omembo na spletu, tudi brez proaktivnega dela zanje.
3.Vsebinski marketing
Vsebinski marketing zajema tako taktike na sami strani kot izven nje. Objavljanje odlične blog vsebine na vašem spletnem mestu je le en del te taktike; vsaka vsebina, ki jo ustvarite in objavite kjer koli na spletu, je v bistvu vsebinsko trženje. Načini, ki pomagajo povečati signale zunaj strani, vključujejo:
- blog objava oz. članek,
- infografika,
- ankete, študije in raziskovalni prispevki,
- e-knjige.
Vsebinski marketing dobro deluje tudi z drugimi tehnikami izven strani, kot so izgradnja povezav, družbeni mediji in PR.
4.PR zunanje povezave
PR in optimizacija sta bili dolgo časa obravnavani kot dve različni marketinški disciplini, a v zadnjih letih so se meje zabrisale. Digitalni PR je zdaj taktika, s katero lahko pridobite povratno povezavo ali več njih. To je popolna taktika za nabiranje avtoritetnih povezav v velikem obsegu.
PR prispeva k uvrščanju na več načinov kot zgolj z ustvarjanjem povezav. Odlična PR kampanja lahko tudi:
- Poveča prepoznavnost blagovne znamke in posledično iskanje blagovne znamke,
- postavi vaše podjetje pred ciljno občinstvo in jih spodbudi, da govorijo o vas,
- spodbuja obisk na vašo spletno stran,
- postavlja vas za avtoriteto v vaši panogi in pomaga graditi zaupanje.
5.Lokalni SEO
Medtem ko je lokalni SEO sam po sebi samostojna taktika, so nekateri elementi ključni tudi za optimizacijo izven stani – dva izmed njiju sta Google My Business in omembe.
Google My Business
Google My Business ima ključno vlogo pri spletni prisotnosti skoraj vsakega lokalnega podjetja. Optimizacija vaše strani in njena uvrstitev je pomembna tudi za uvrščanje na zemljevide na spletu. GMB ni vaše spletno mesto in ne pozabimo, da se vsa prizadevanja, ki se osredotočajo na karkoli drugega kot na vaše spletno mesto, štejejo kot off-site optimizacija.
Nedavno so poročali, da so 46 % vseh iskanj v Googlu lokalne informacije in da 4 od 5 potrošnikov uporabljajo iskalnike za iskanje lokalnih informacij. Če se med lokalnimi rezultati iskanja ne pojavi vaše podjetje, se bo pa pojavila vaša konkurenca.
Omembe
Gre za omembo vašega podjetja na spletu, ki se običajno sklicuje na podatke vašega podjetja (ime, naslov in telefonska številka). Če ste lokalno podjetje, ki se želi uvrstiti za geografsko usmerjene iskalne izraze v SERP-ih ali zemljevidih, se ne morete izogniti pomembnosti navedb.
Toda eden od ključev do uspeha z omembami je doslednost. Nekonsistentne omembe kažejo na pomanjkanje skladnosti. Vzeti si morate čas in zagotoviti, da se vsi vaši podatki ujemajo.
6.Družbena omrežja
Danes živimo v svetu, kjer je na prvem mestu digitalna interakcija z drugimi ljudmi. 93 % rednih uporabnikov interneta se prijavi na družbena omrežja. Le-ta imajo veliko vlogo pri uporabi spleta in iskanju odgovorov na naša vprašanja. O družbenih omrežjih lahko razmišljamo tudi kot o vrsti iskalnikov. Vaša prisotnost na teh omrežjih vas lahko postavi pred potencialne stranke in vse, ki iščejo odgovore na svoja vprašanja.
Družbena omrežja se pogosto uporabljajo tudi kot platforma za storitve za stranke. Ali stranka želi kontaktirati vaše podjetje, da bi poslala poizvedbo ali vprašanje? Večina vaših strank se bo najprej oglasila na družbenih omrežjih.
Vzdrževati morate aktivno prisotnost in obravnavati družbena omrežja kot še en kanal podjetja, ki komunicira s (potencialnimi) strankami.
7.Komentarji na forumih
Vas je ta taktika presenetila? Če se forumi uporabljajo kot del bolj celovite strategije, lahko vaši marketinški strategiji dodajo vrednost. Namesto da uporabljate forume za ustvarjanje povezav oz backlinkov, jih uporabite drugače.
Pomislite na uporabo forumov kot na način, da se neposredno vključite v pogovore, ki se nanašajo na vaše strokovno znanje in se predstavite kot strokovnjak na svojem področju. Zelo malo drugih platform vam namreč omogoča odprte razprave s potencialnimi strankami, ki že postavljajo vprašanja o tem, kar ponujate. To je fantastičen način za začetek gradnje odnosov in zaupanja.
Priljubljenost forumov je upadla od svojega razcveta v 2000-ih, zato obstaja precej velika verjetnost, da vaših konkurentov ne bo tam, zaradi česar je veliko lažje doseči svoje potencialne stranke.
8.Povezave iz gostujočih objav
Gostujoče objave vključujejo pošiljanje vsebine na spletno mesto nekoga drugega, da svojemu občinstvu zagotovite relevantne informacije in vrednost. V kolikor to naredite na pravi način, lahko gostujoče objave prispevajo veliko več k vaši marketinški strategiji, kot da se uporablja le kot način za ustvarjanje povezav. To ostaja ena najučinkovitejših taktik gradnje povezav.
Gostujoče objave oz. objavljanje člankov s povezavami do vaše spletne strani na drugih straneh ali platformah postavlja vašo blagovno znamko/podjetje pred ciljno občinstvo in vas pomagajo predstaviti kot strokovnjaka na svojem področju. Vaš glavni cilj gostujočih objav bi moral biti doseči novo občinstvo, se približati prometu sorodnih spletnih strani in krepiti svojo blagovno znamko. Povratne povezave ne bi smele biti edini razlog, zakaj objavljate kot gost, ampak so dodatna korist kakovostne vsebine.
9.Ocene uporabnikov
Ali ste vedeli, da 89 % ljudi pred nakupom pregleda spletne ocene na različnih spletnih straneh? Vaš spletni ugled še nikoli ni bil tako pomemben. Mnenja so zelo podcenjena SEO taktika izven spletne strani in za upravljanje spletnega ugleda.
Kot pravi TrustPilot: “Morda je najbolj podcenjena prednost zbiranja mnenj ta, da lahko ocene, če so pravilno izvedene, pomagajo Googlu bolje razumeti vaše spletno mesto. Splošno razumevanje je, da jih Google uporablja kot signal za blagovne znamke, kar lahko poveča avtoriteto domene vašega spletnega mesta in končno vaš položaj v iskanju.“
Ko se vrnemo k osnovam, se SEO optimizacija izven spletne strani vrne k krepitvi vaše blagovne znamke in ustvarjanju signalov, ki vas prikazujejo kot tistega, ki si zasluži uvrstitev na vrh SERP. Podjetje, ki je zbralo odlične ocene na platformah tretjih oseb, se pozicionira kot blagovna znamka. Odlične ocene pomagajo povečati konverzije in ponovno zaupanje.
Prepričajte se, da imate urejen off-site na spletni strani
Dandanes ne morete prezreti off-site SEO optimizacije, vendar je bistveno vedeti, da gre za veliko več kot samo izgradnjo povratnih povezav oz. backlinkov. Off-site optimizacija se je premaknila z osrednjega poudarka na spodbujanju signalov, ki vplivajo na dejavnike razvrščanja, na osredotočanje na povratne povezave, ustvarjanje vsebine in razvrščanje tudi v drugih iskalnikih in ne samo v Googlu.
Potrebujete nasvet ali konkretno strategijo za uspešen spletni nastop vašega podjetja ali blagovne znamke? Pišite nam na blog@spletnik.si, naši strokovnjaki vam z veseljem priskočijo na pomoč!
Uspešno!
Vaš Spletnik
- 9 pogostih napak pri Google oglaševanju - 21. 02. 2024
- 7 ključnih orodij za analizo spletnega nastopa v letu 2024 - 12. 12. 2023
- Za koga SEO ni primeren? - 23. 08. 2023