Posodobljeno 16. 12. 2022
Spletni marketing je podskupina digitalnega marketinga in vključuje strategije marketinga na spletu. Za svoje delovanje potrebuje internetno povezavo. Razlika med digitalnim in spletnim marketingom je majhna oz. se v marsikaterih strategijah pokrivata.
Internet marketing torej vključuje vse tržne strategije, vključene v digitalni marketing. Strategije spletnega marketinga (ki so tudi strategije digitalnega marketinga) so:
- Optimizacija iskalnikov (SEO),
- oglaševanje s plačilom na klik,
- e-poštni marketing,
- marketing na družbenih omrežjih,
- vsebinski marketing,
- oglaševanje na družbenih omrežjih
- in spletne strani ter trgovine.
Za številne kampanje je spletno mesto (t.j. spletna stran ali spletna trgovina) izhodišče in cilj. Za doseganje dobrih rezultatov pa mora biti primerno optimizirano. Iskalni marketing (ang. Search Engine Marketing oz.. SEM) je osnova spletnega marketinga in je sestavljen iz dveh pomembnih dejavnosti – SEO optimizacije in plačljivega oglaševanja (Paid Search Advertising, PSA).
Kazalo
Plačani iskalni rezultati
Oglaševanje s plačljivim iskanjem (PSA) je namenjeno pridobivanju obiskovalcev z oglaševanjem na iskalnikih. Najbolj priljubljen pristop je plačilo na klik (PPC), najbolj znano orodje pa je Google Ads, ki vam omogoča oglaševanje v Googlu in partnerskem omrežju.
SEO optimizacija spletnih strani
SEO je povezan s tehnikami optimizacije z namenom doseganja višjih uvrstitev v iskalnikih. Ima dve glavni komponenti: on-site SEO in off-site SEO. Podrobno o SEO optimizaciji si lahko preberete v blog zapisu SEO optimizacija spletnih strani – do prve pozicije v 19 korakih.
Spletni marketing na družbenih medijih
Marketing prek socialnih medijev je še ena sestavina spletnega marketinga, ki v zadnjih nekaj letih pridobiva veliko pozornosti. Milijoni uporabnikov preživijo veliko časa na spletnih platformah Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, YouTube, LinkedIn idr.
To dejstvo je opozorilo spletne tržnike, da socialne medije jemljejo resno in jih vključijo v kampanje spletnega marketinga.
Preberite tudi: 12 strategij Facebook oglaševanja vaše spletne trgovine in 12 strategij Facebook oglaševanja vaše spletne trgovine in Osnove Instagram oglaševanja za podjetja.
Vsebniski marketing
V začetkih SEO optimizacije spletnih mest se je v večini govorilo o gradnji povezav, vendar se je ta trend od leta 2011 začel spreminjati. Vsebinski marketing je postal ogromen del SEO procesa.
Drugače povedano to pomeni, da je dobra vsebina postala temelj SEO in prav vsebina je tista, s pomočjo katere boste lahko ustvarili boljšo prisotnost na internetu (in ne zgolj z povratnimi povezavami).
E-mail marketing
E-poštni marketing je še vedno aktualno in eno najpomembnejših orodij v vsaki kampanji spletnega marketinga. Kljub vplivu socialnih medijev je e-pošta še vedno najučinkovitejši način za pretvorbo obiskovalcev ali bralcev v stranke. Cilj e-mail marketinga pa je zbiranje e-poštnih naslovov ljudi, ki jih zanimajo vaši izdelki ali storitve, z namenom pošiljanja glasila ali ponudbe.
Mobilni marketing
Vse več uporabnikov uporablja mobilne telefone za iskanje po spletu, sodelovanje v družabnih omrežjih ali iskanje izdelkov ali storitev za nakup. Dejansko se ocenjuje, da 60 % prometa, ki prihaja na spletno mesto, prihaja iz mobilnih naprav.
Mobilni marketing je ustvarjanje vsebine ali oglasov, ki so vidni in primerni za mobilno napravo. Na primer, spletna mesta morajo imeti mobilnim napravam prijazen dizajn, oglas, prikazan na mobilni napravi, pa lahko upošteva lokacijo naprave in prikazuje najbližje trgovine, ki prodajajo določen izdelek.
Oglaševanje s pasicami
Pasice lahko najdete na skoraj vseh spletnih mestih, aplikacijah za mobilne naprave, iskalnikih, glasilih, Facebooku, Twitterju, YouTube itd. Spletni tržniki poskušajo svoje izdelke ali storitve promovirati z različnimi vrstami pasic (statične, besedilne, animirane, slikovne, video pasice, pametne pasice) na različnih platformah.
SMS Marketing
SMS ni mrtev. Kljub porastu kanalov spletnega oglaševanja veliko podjetij združuje spletno oglaševanje in SMS trženje, da doseže bolj ciljno usmerjene stranke. Pravzaprav številne platforme za marketing odnosov s strankami in elektronsko pošto ponujajo kampanje SMS kot del svojih avtomatiziranih delovnih tokov.
Podjetja se pogosto že poslužujejo vsaj nekaterih delov spletnega marketinga, mi pa smo tu zato, da zapolnimo manjkajoče elemente. Če tudi vi želite nadgraditi ali izpopolniti vaš spletni marketing, nam pišite na info@spletnik.si.
Uspešno,
Spletnik