Posodobljeno 01. 07. 2024
Velika večina podjetij danes že ima spletno stran. Spletna stran je osnoven del digitalnega marketinga vsakega podjetja. Obiskovalcem omogoča, da želene informacije dobijo vse dni v letu, 24 ur na dan, kjerkoli že so. Vseeno pa imamo še dandanes veliko spletnih strani, ki ne dosegajo želenih rezultatov. Spletne strani bodisi nimajo dovolj obiskovalcev, ali pa ti niso relevantni (obiščejo spletno stran z nekim drugim, ne-nakupnim razlogom). Spletno oglaševanje omogoča reševanje teh izzivov, ki ovirajo uspešnost vaše strani.
Spletno oglaševanje je sodoben, učinkovit ter natančno merljiv način, kako povečati vidnost in obiskanost vaše spletne strani. Google je največji svetovni iskalnik, preko katerega večina uporabnikov interneta išče informacije na podlagi ključnih besed, Facebook pa je največje družbeno omrežje, katerega uporablja tudi velika večina Slovencev. Obstaja seveda še veliko drugih spletnih kanalov in oblik, preko katerih je možno oglaševanje na spletu in vam jih v nadaljevanju podrobneje predstavljamo.
Kazalo
Kaj je spletno oglaševanje?
Oglaševanje na spletu je postopek objavljanja promocijskega gradiva/oglasov na različnih spletnih platformah, kot so družbeni mediji, iskalniki, spletna mesta in katero koli drugo spletno mesto, do katerega je mogoče dostopati digitalno. Oglasi so lahko v slikovni, tekstovni ali video obliki (video oglaševanje).
Potrošniki veliko svojega časa preživijo na internetu, zato vam spletno oglaševanje omogoča, da svoje podjetje usmerite neposredno tja, kjer je vaše ciljno občinstvo.
Spletno oglaševanje in njegove prednosti
Največja prednost spletnega oglaševanja (predvsem v primerjavi s tradicionalnim oglaševanjem) je merljivost. Merite lahko vsak obisk, vsak korak, vsak gib vaših obiskovalcev. Merite lahko, kako se (ne)odzivajo na različne vrste oglasov, ob različnih urah, preko različnih umestitev in naprav. Merite lahko, kaj obiskovalce zmoti na naši spletni strani, merite lahko, kje izgubljate največ obiskovalcev, analizirate lahko celo, kaj so skupni imenovalci tistih obiskovalcev, ki so tudi opravili želeno akcijo (nakup, povpraševanje, klic…).
Merite lahko uspešnost posamezne ključne besede, oglasa, lokacije, ure, naprave in oglaševalskega kanala. Skratka, karkoli vas o vaših obiskovalcih potencialno zanima, lahko na spletu izmerite. To je pomembno zato, ker je to osnova za pametno vlaganje vašega denarja – seveda si želite investirati v kanale, ki se vam bodo obrestovali. Ni niti nujno, da bo kanal, ki je nekoč že deloval za vas, deloval v nedogled.
Konstantno spremljanje, merjenje in prilagajanje trgu je osnova za uspeh spletnega oglaševanja. Ravno zaradi razsežnosti možnosti merjenja in analiziranja pogosto pravimo, da je vsako spletno oglaševanje uspešno: morda ni generiralo povpraševanj ali nakupov, kot ste si želeli, vendar pa je generiralo ogromno podatkov, ki jih, če ste tega seveda vešči, lahko uporabite za uspešnejše naslednje poslovne poteze in vložke.
Pravilna izbira kanalov za oglaševanje na spletu
Pomembno je, da pred investicijo v spletno oglaševanje in katerikoli oglaševalski kanal, zelo dobro poznate obstoječe obiskovalce spletne strani in svojo ciljno publiko (uporabnike, za katere želite, da še postanejo obiskovalci vaše strani in kasneje tudi stranke).
Ni vsak kanal primeren za vse (vsaj ne na enak način), niti navadno ni samo en kanal tista “magična rešitev”, ampak je pomembna kombinacija različnih pristopov. Osnova za poznavanje vaših uporabnikov je Google Analytics – orodje, ki o vaših uporabnikih ponuja res neskončno dragocenih informacij. Zakaj in kako ga uporabljati, smo podrobneje pisali v članku Kaj zamujate, če Google Analytics ni del vašega vsakdana?.
Različne vrste spletnega oglaševanja
Obstaja veliko različnih vrst spletnega oglaševanja in ni nujno, da so vsa ustrezna za vaše podjetje oziroma dejavnost. V pomoč smo izpostavili nekaj najpomembnejših vrst spletnega oglaševanja, ki vam lahko pomagajo, pri vašem uspehu na spletu:
1. Oglaševanje na družbenih omrežjih
Ko določite jasno strategijo trženja na družbenih omrežjih, lahko začnete razmišljati tudi o oglaševanju. Družbeni mediji oglaševalcem omogočajo, da povečajo vidnost, doseg blagovne znamke in promovirajo svoje izdelke znotraj platforme. Vključena so tudi analitična orodja za oceno uspešnosti izvedene kampanje. V to kategorijo spada Facebook oglaševanje, Instagram, Linkedin ter TikTok oglaševanje.
2. Oglaševanje na iskalnikih
SEM (Search Engine Marketing) ali oglaševanje na iskalnikih, pomeni, da oglašujete svojo vsebino na straneh z rezultati iskanja SERP (Search Engine Results Page) ustreznih ključnih besed. Že med samo kampanjo lahko kot oglaševalec optimizirate kampanjo, tako da izključite določene ključne besede in/ali oglase in s tem vplivate na višanje ali znižanje cene na klik.
Google prikaže tudi neplačane rezultate iskanja glede na primernost in pomembnost ključnih besed, za kar pride v poštev optimizacija spletnih strani. SEM se izvaja v Google Adwords ali Microsoft Bing Ads. Učinkovitost kampanje običajno merimo s CPC (cena na klik) ali CPI (cena na prikaz).
3. Prikazno ter nativno oglaševanje
Gre za vrsto oglaševanja s prikaznimi oglasi imenovanimi tudi pasice in običajno gre za fotografije, videoposnetke ali grafike. Ti oglasi so postavljeni na spletna mesta tretjih oseb, ki ob kliku uporabnika napotijo nazaj na vaše spletno mesto.
Pomembno je, da izberete taka spletna mesta, ki bodo dopolnjevala pozicioniranje vaše blagovne znamke. To pomeni, da se boste vedno pojavljali na spletnih mestih, na katerih dejansko želite biti, namesto na spletnih mestih, ki jih izbere neodvisna platforma. Ena najučinkovitejših oblik prikaznega oglaševanja je ponovno ciljanje ali remarketing.
Za razliko od drugih oglasnih pasic se ti oglasi prikazujejo le tistim uporabnikom, ki so že obiskali vaše spletno mesto. Pri nativnem oglaševanju se vsebina oglasa odlično spoji s temo in vsebino spletne strani na kateri se oglas prikazuje. Da pa ne bo šlo za prikrito oglaševanje je potrebno označiti, da gre za sponzorirano vsebino.
Kakšne oblike spletnih oglasov imate na voljo?
Poznamo več vrst spletnih oglasov, ki se razlikujejo po svoji obliki, namenu in poziciji na spletu oziroma spletne strani. Zato ločimo:
- statične slike: spletne pasice in oglasi na različnih pozicijah spletnih strani.
- lebdeče pasice: prikažejo in premikajo se po zaslonu spletnih strani, na spodnji ali zgornji vrstici in v kotu pojavnega okna imajo običajno gumb za zapiranje ali izhod, ki uporabniku omogoči, da zavrne oglas in se vrne na vsebino spletne strani.
- ozadje: oglas je zasnovan tako, da prevzame celo ozadje spletne strani.
- Pop-up oglasi: novo pojavno okno, ki se odpre in prekrije vsebino na spletni strani. Lahko se sproži takoj, ko obiščemo neko spletno stran, po nekaj sekundah ali preden jo zapustimo.
- animirane grafične vsebine: so animirane oglasne pasice in grafični elementi, ki se jih je nekoč ustvarjalo s pomočjo tehnologije Flash. Sedaj je na voljo HTML5, s katerim je oglas zapisan v istem jeziku kot spletna stran.
- video oglasi: oglas, ki avtomatično predvaja video vsebino ali pa jo aktivira obiskovalec.
Google in Facebook oglaševanje med najbolj priljubljenimi
Najpogostejši način Google oglaševanja je zakup ključnih besed. Če želite, da vaši spletno stran najdejo vsi uporabniki (oz. ciljno običnstvo), ki iščejo npr. motorno žago, potem lahko zakupite ključno besedo “motorna žaga” in vsakič, ko bo nekdo na Googlu vtipkal “motorna žaga”, bo vaša spletna stran med prvimi štirimi oglasnimi zadetki (če to seveda dovoljujeta vaš proračun in lokacijske, časovne, demografske nastavitve).
Google oglaševanje lahko uporabite tudi za to, da vaši potencialni publiki prikazujete slikovne oglase, izvajate ponovno trženje oz. remarketing in jim s slikovnimi oglasi sledite po spletnih straneh, ki jih obiskujejo, oglašujete na Gmail omrežju… opcij je ogromno. Če vas o tem zanima več, si preberite naš nedavni članek “11 tipov Google Ads kampanj in kaj si od njih lahko obetate”.
Facebook oglaševanje pa deluje na malo drugačen način. Tam izberete interese in lastnosti ljudi (ciljno običnstvo), za katere želite, da vidijo vašo ponudbo, in jim prikazujete različne slikovne oglase. Če torej npr. prodajate dodatke za telefone, lahko ustvarite oglase, ki prikazujejo zabavne ovitke iz iPhone telefone in jih prikazujete vsem iPhone uporabnikom ženskega spola, med 18 in 30 let. Targetirate lahko tudi uporabnike, ki so se nedavno zanimali za nakup dodatne opreme za telefon ali pa uporabnike, ki so vašo spletno stran že obiskali in niso opravili nakupa oz. z vami stopili v stik (remarketing oz. ponovno trženje).
Skratka, opcij je ogromno, pomembna pa je agilnost in testiranje različnih sporočil, kreativ in publik. Omeniti moramo še, da pod isto streho spada tudi Instagram oglaševanje. Podrobneje smo o tem pisali v članku “Osnove Instagram oglaševanja za podjetja”.
Ponovno trženje ali remarketing vaše ciljne skupine
Ponovno trženje vključuje natančno ciljanje potencialnih strank, ki so si že ogledale nekaj na vašem spletnem mestu ali pokazale zanimanje za vašo ponudbo. To je spletno oglaševanje, ki je del iskalnega ali prikaznega omrežja in je aktualno šele zadnjih nekaj let.
S pomočjo piškotkov ali konverzijskih kod, na odličen način ponovno vključi obiskovalce in potencialne stranke, ki so brskale po vašem spletnem mestu, vendar niso opravile želene konverzije: obiskovalec ni dokončal svojega nakupa, ker je zapustil spletno košarico ali pa si je ogledoval določen izdelek ali storitev.
Vedeti morate, da 70–96% uporabnikov obišče spletno mesto brez, da bi karkoli ukrenili oziroma opravili neko konverzijo. Zato je pametno izkoristiti izkazano zanimanje za vašo ponudbo ali vsebino na strani in jih prepričati, naj se vrnejo s ponovnim trženjem. S posebnim sledenjem boste lahko prepoznali stranke, ki so preživele čas na teh straneh, ne da bi pri prvem obisku izvedle konverzijo. Ko določite cilje, lahko prikažete posebne oglase, ki promovirajo izdelke ali storitve, ki so si jih že ogledali.
Kako začeti s spletnim oglaševanjem?
Spletno oglaševanje predstavlja vedno večji del celotnega letnega proračuna za trženje, zato ne smemo spregledati njegovega pomena. Pomembno je, da dosežete vaše stranke tam kjer so prisotne in čedalje več, se jih nahaja na spletu. Da pa bo izkušnja uporabnika na spletu karseda čim bolj prijetna in da ne bodo oglasi za njega preveč moteči, je pomembno, da poskrbite za pravi spletni nastop ter premišljene oglase na pravem mestu.
V podjetju Spletnik se vsak projekt začne z analizo vaše trenutne spletne prisotnosti. Izkoristimo vsak podatek, ki nam ga vaši trenutni spletni kanali ponujajo in na podlagi tega (ter analize vašega spletnega potenciala in vaše konkurence) oblikujemo začetno strategijo, ki ima največ možnosti za najhitrejši uspeh. Želite, da brezplačno analizo pripravimo tudi za vašo spletno stran? Kontaktirajte nas na info@spletnik.si in začnimo pogovor o vašem spletnem uspehu še danes.
Uspešno,
Spletnik