To spletno mesto uporablja piškotke.
Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Usodne napake pri izdelavi poceni spletne trgovine

Najboljša in najcenejša je tista spletna trgovina, ki na koncu tudi prodaja. 

V kolikor v vašem podjetju razmišljate o postavitvi spletne trgovine zaradi zaznanega dejstva, da prodaja v vašem podjetju ni tako visoka, kot bi si v tem momentu želeli ali pa, ker ste opazili, da tudi vaši neposredni konkurentje svoje poslovanje dodatno širijo na prodajo preko spleta, potem razmišljate v pravo smer.

Dejstvo je tudi, da danes večina ljudi svojo nakupno pot prvo prične s pridobivanjem informacij na spletu. V kolikor ponudniki na spletu to dejstvo izkoristijo in poskrbijo tudi za dobro predstavitev produkta tj. za enostavno in udobno uporabniško izkušnjo ter enostaven nakup, potem bo tudi nakup iz kavča enostavna izbira današnjega uporabnika.

Niso pa vse spletne trgovine žal v enakem izhodišču, ko se dotaknemo dejanskega prodajnega potenciala.

Preden gremo pogledati, katere so najpogostejše napake pri izdelavi poceni spletnih trgovin, pa bi vam želeli podati še dobronameren nasvet, ki vam bo lahko povrnil celotno investicijo v vašo novo spletno trgovino.

Spletno trgovino ne postavljajte tako, da na prvo mesto postavite svoje interese, ampak jo postavljajte tako, da na prvo mesto postavite interes vašega kupca. 

Z drugimi besedami to pomeni, da ne iščite rešitve, ki bo za vaše podjetje pomenila zgolj najnižjo ceno izdelave spletne trgovine, ampak iščite rešitev, ki bo vašemu uporabniku omogočila najboljšo uporabniško izkušnjo in bo za posledico vodila tudi v maksimalen končni prodajni izplen vašega podjetja. 

Zapomnite si, da je najcenejša tista spletna trgovina, ki na koncu dejansko tudi prodaja in ne tista za katero boste za izdelavo odšteli nekaj sto evrov.

Da bi vam prihranili dolgo trnovo pot, ki vas pri izdelavi spletne trgovine lahko doleti v kolikor se spletne prodaje ne boste lotili na pravilen način, smo za vas zbrali 6 najbolj usodnih napak, zaradi katerih spletne trgovine v praksi ne izkorstijo svojega prodajnega potenciala

1. Izbira napačne platforme za upravljanje s spletnimi trgovinami

Zadnje, kar si želite, je to, da celotno spletno trgovino postavite na določeni platformi in kasneje ugotovite, da ta ne nudi niti osnovnih funkcij za vaše poslovanje, kaj šele naprednejših možnosti, ki bi še dodatno izboljšale uporabniško izkušnjo in vašo prodajo. 

Varnost vaših uporabnikov je danes pomemben element a žal prepogosto tudi podrejen zgolj nizki ceni izdelave ne pa izbiri prave platforme. Zato bodite že pri izbiri platforme oziroma CMS sistema pozorni, da izbrani sistem zadostuje vsem varnostnim kriterijem proti morebitni zlorabi podatkov in poskusom vdora. 

Slabo zagotovljena varnost lahko vašemu podjetju povzroči velike težave, vpliva na slab ugled, ob kraji podatkov pa celo uniči vaše podjetje. 

2. Napake na vstopni strani

Če obiskovalci vaše spletne trgovine v prvem trenutku ne ugotovijo, kaj ponujate in zakaj ste njihova smiselna izbira, bodo hitro kliknili na gumb »nazaj« in bodo to, kar rabijo, poiskali drugje. 

Glavni cilj domače strani je ravno v tem, da v obiskovalcu vzbudite zanimanje in mu ponudite dovolj informacij, da na strani vašo ponudbo preveri naprej. Če na vstopni strani ne boste poskrbeli za dober prvi vtis, bodo obiskovalci hitro odšli k vaši konkurenci, ker vedo, da niste edina izbira na trgu. 

Vstopna stran spletne trgovine ima identičen namen kot dobro postavljena izložba fizične trgovine.

3. Napake pri postavitvi menijske strukture

Če ponujate več različnih izdelkov, morajo biti ti nujno ločeni v smiselne kategorije. Ko izdelke delite v kategorije pa morate poskrbeti, da so le te smiselne. Na eni strani kategorije ne smejo biti preširoke, po drugi strani pa ne smejo biti preveč specifične, saj potem deljenje nima več smisla.

V fizični trgovini raje in več kupujete, če so izdelki na prodajnih policah smiselno in lepo razdeljeni po kategorijah ali ste bolj pristaš nakupovanja v t.i. kitajskih trgovinah, ki sicer imajo veliko izdelkov, ampak brez urejene strukture? 

Z dobro obliko menijske strukture spletne trgovine obiskovalce enostavno usmeriti k izdelkom, s tem pa poskrbite za daljši čas zadrževanja na vaši trgovini in boljšo uporabniško izkušnjo, kar na koncu pomeni tudi večji prodajni izplen spletne trgovine. Strani kategorij lahko uporabite tudi za dodatno izpostavljanje informacij, ki jih želite dati, še preden se obiskovalec vaše spletne trgovine osredotoči na same izdelke – gre za t.i. mega meni spletne trgovine.

4. Napake pri postavitvi produktne strani

V primerjavi s klasičnimi trgovinami, kjer lahko kupci izdelke vzamejo v roke, si jih ogledajo ali preizkusijo, v spletni trgovini to ni mogoče. 

To lahko naredijo šele po nakupu, zato je izjemno pomembno, da jim natančno pojasnite, kaj sploh kupujejo. 

Zagotovite dovolj tehničnih in opisnih informacij, ki bodo kupce opremile s kvalitetnimi podatki o izdelku, še preden ga dejansko kupijo. Opis izdelka, je poleg fotografije in cene najpomembnejši dejavnik, ki vpliva na nakupno odločitev, zato naj bo narejen premišljeno in ne po liniji najmanjšega napora. 

Če uporabnik o posameznem izdelku na vaši spletni trgovini ne dobi dovolj informacij, ker se vam za to na vaši strani ni dalo poskrbeti, ste sicer res prihranili nekaj svojega časa, po drugi strani pa boste v uporabniku zbudili močno negativno čustvo – strah. Ta bo v uporabniku, namero po dokončanju nakupa pri vas prekinil in spet ste izgubili potencialnega kupca.

5. Napake v zaključevanju nakupa

Za večino kupcev danes ni hujšega, kot ustvarjanje uporabniškega računa pred dokončanjem nakupa. Kot prvo, podaljša in zakomplicira postopek nakupa, zaradi česar se kupec lahko premisli in nakupa sploh ne opravi. 

Dodatni stroški, ki jih prvič komunicirate šele ob koncu nakupnega procesa, kupce presenetijo, zato nakupa ne opravijo. To ne pomeni, da teh stroškov sploh ne prikažete, je pa prav, da kupcu informacije podate že prej.

Tudi slab nabor plačilnih možnosti je danes prepogost razlog za neuspešno prodajno delovanje spletnih trgovin. 

Če je še pred nekaj leti veljalo, da v Sloveniji nakup s kreditno kartico ni bil pogosto izbrana plačilna metoda, je danes resnica popolnoma drugačna. Ljudje so spoznali, da tudi nakup s kreditno kartico poteka povsem varno in brez zapletov, jasno v kolikor imate na svoji trgovini za varnost dejansko tudi dovolj dobro poskrbljeno. 

Stroški dostave so v spletnih trgovinah element, ki je nujen, ni pa prijeten v očeh uporabnika. Še posebaj to velja za spletne trgovce, ki ponujajo cenejše produkte. Zato velja razmišljati v smer, kako lahko ceno dostave vključite v prodajno ceno in poskrbite za jasno izpostavitev, da ponujate brezplačno dostavo. Delež nakupov se bo na ta način gotovo povečal.

6. Strateške napake

Ena največjih in napogostejših napak lastnikov spletnih trgovin je spremljanje napačnih metrik. Osredotočanje zgolj na število obiskovalcev vaše spletne trgovine namesto na konverzije je velika napaka. 

Seveda večje število unikatnih obiskovalcev vodi v večje število potencialnih kupcev, vendar ne pozabite na tiste glavne cilje. Vaš fokus ne sme biti le privabljanje čimvečjega številka obiskovalcev, temveč čimvečja prodaja. Več obiskovalcev na strani namreč ne pomeni nujno tudi več nakupov, zato pozornost namenite predvsem izboljšanju konverzij.

Preden se lotite prodaje preko spletne trgovine, morate dobro poznati vaš ciljni segment. Poznati morate obnašanje vašega uporabnika na spletu, kaj ga zanima, kaj išče ipd.

Žal pa ne bo dovolj, da svoj ciljni segment samo poznate, morali ga boste znati tudi doseči. Spletna trgovina brez obiskovalcev žal ne mora prodati, pa če je še tako dobro zasnovana. 

Zato ne pozabite tudi na vlaganje v zajem obiska vaše spletne trgovine v nadaljevanju – po postavitvi vaše spletne trgovine. 

Bodisi preko družbenih omrežij, z optimizacijo vaše spletne trgovine, z e-mail marketingom, z oglaševanjem preko zakupa ključnih besed itd.

Izberite kanale, kjer je prisotna vaša ciljna publika in v te kanale zadostno vlagajte pri tem pa ne pozabite na kvalitetne vsebine, ki bodo poskrbele za to, da vaša dodatna investicija v spletno trgovino ne bo zgolj dodaten strošek na poti do vašega razočaranja.

Zaključek

Tako kot pri vsakem poslu, je tudi za spletno trgovino potrebna celovita strategija in dobro zavedanje. 

Za posel ugodna spletna trgovina mora zajemati vse, kar smo omenili v prejšnjih točkah – od poznavanja ciljnega segmenta, postavitve varne in učinkovite spletne trgovine, pametnega oblikovanja in strukturiranja kategorij ter produktnih strani, pa vse do vsebinskega marketinga in komuniciranja vaše ponudbe ciljni publiki.

Vodenje spletne trgovine ni tako enostavno, kot se morda zdi na prvi pogled. Vendar s pravim pristopom, zavedanjem in primerno investicijo v zagon dobre spletne trgovine lahko tudi vašemu podjetju zagotovo omogočite stik z najboljšimi spletnimi trgovci, ki danes svoje poslovanje že uspešno dopolnjujejo predvsem pa gradijo v luči spreminjajočih se trendov, ki prihodnost nakupovanja bolj kot kadarkoli pripisujejo ravno spletu.

Za podjetja, ki v tem momentu razmišljajo o postavitvi ali prenovi spletne trgovine in bi pred končno odločitvijo o primerni izbiri na trgu želela svojo odločitev sprejeti povsem varno, smo pripravili tudi priročnik v katerem podrobno opisujemo 30 pasti, ki jih skrivajo poceni spletne trgovine in v praksi pomenijo drago končno odločitev pri gradnji prodaje na spletu.

Za našimi naročniki  je veliko uspešnih zgodb, na katere smo upravičeno ponosni, predvsem zato, ker so želeli in dokazali da svojim uporabnikom lahko ponudijo le najboljše

Seveda z veseljem pomagamo tudi vam, torej če imate dodatna vprašanja v zvezi z učinkovito izdelavo spletne trgovine, stopite v stik z nami

Srečno,
Spletnik

Poganja Spletnik | Vse pravice pridržane © 2017