14 učinkovitih načinov za testiranje spletne trgovine

Avg 31, 2022
Avg 31, 2022

Ali veste, da je po vsem svetu približno 12 do 24 milijonov spletnih trgovin? Ker vse več ljudi kupuje prek spleta, je priljubljenost spletnih trgovin dramatično narasla. To tudi pomeni, da na trgu vlada huda konkurenca.

Imeti dobro spletno trgovino v današnjih časih ni dovolj; poskrbeti morate, da bo vedno delujoča, funkcionalna in varna. Za vse našteto je potrebno podrobno testiranje, ki ustreza spremembam trga, vašim ciljem in zahtevam uporabnikov.
Skozi proces testiranja preverite funkcionalnost spletne trgovine, ocenite njeno delovanje med napravami in tveganja, ki jih spletna trgovina premore.

Oglejmo si pomen in prednosti testiranja vaše spletne trgovine.

Testiranje spletne trgovine - Spletnik

Kaj je testiranje spletne trgovine?

Testiranje spletne trgovine, je postopek vrednotenja in ocenjevanja spletnih mest in aplikacij za spletno prodajo, glede njihove pravilne operativne funkcionalnosti. Testiranje spletne strani za spletno trgovino upošteva:
✓ različne zasnove,
✓ specifikacije,
✓ funkcionalnosti,
✓ lastnosti, strani in
✓ funkcije spletnega mesta, za katere velja, da so občutljive na tveganja in izzive, povezane z delovanjem spletnega mesta. Glavni razlog za izvedbo temeljitega testiranja je izboljšanje uporabniške izkušnje.
Če vaš uporabnik obišče spletno trgovino, ki se nalaga kar nekaj časa ali pa je polna napak, bo zapustil trgovino, še preden bo videl vso vašo ponudbo.

Poleg tega, vam testiranje spletnih trgovin pokaže natančne napake na straneh. Prav tako pomaga izboljšati funkcionalnost in zaščititi funkcije spletnega mesta.

Še nedolgo tega je veljalo, da gre pri testiranju le za izboljšanje varnostnih funkcij. Vendar je učinkovito testiranje spletne strani za spletno prodajo bolj povezano z delom na vsaki komponenti spletnega mesta, da postane funkcionalno, varno ter prijazno uporabniku.

📍 Z izvajanjem učinkovitega testiranja boste lahko vnaprej opazili in rešili številne težave, nemoteno ponudili svoje storitve, zmanjšali finančna tveganja in hkrati upoštevali mednarodne standarde za zmanjšanje kibernetskih groženj.

Prednosti testiranja spletne trgovine

Za začetek si poglejmo ključne prednosti, ki jih prinaša testiranje:

Izboljšate uspešnost vaše spletne trgovine

Tudi, ko je vaša spletna trgovina videti v redu, lahko učinkovit test odkrije hrošče. Podjetja običajno uporabljajo različno programsko opremo in mobilne aplikacije ter enotne, integrirane sisteme. Izvajanje poskusne avtomatizacije (angl. trial and test automation) na vaših straneh je ključnega pomena, ko gradite spletno trgovino po meri.

📍 Avtomatizacija testiranja lahko naredi trženjski proces učinkovitejši. Seznanite se z zahtevanimi spremembami in izvedete ustrezne ukrepe, medtem ko razvijate odličen načrt za obvladovanje tveganja.

Zagotovite razpoložljivost spletne strani

Razpoložljivost spletnega mesta je ključnega pomena za podjetje. Ocenjuje se, da lahko 98-odstotni “uptime” povzroči izgubo skoraj 200.000 EUR potencialnega prihodka, čeprav se zdi, kot da je razpoložljivost spletne strani visoka. Ugotovili so tudi, da se 9 % obiskovalcev, ki naletijo na nedelujoče spletno stran, ne bo več vrnilo na stran.

Visokokakovostno testiranje programske opreme lahko prepreči tveganje izpadov spletnega mesta, zlasti pri visokih obremenitvah, hkrati pa prepreči izgubo prihodka, nezadovoljne stranke in pokvarjen ugled blagovne znamke. Poleg tega je dobro, da je vaša spletna trgovina dostopna za invalide ter za ostale uporabnike kot so starejši ali slabovidni. Zato je ugotavljanje skladnosti vašega spletnega mesta ključnega pomena.

Zagotovite funkcijo iskanja in hitrost nalaganja

Večina uporabnikov bo brskala po izdelkih v ponudbi, preden jih bo kupila. Statistični podatki kažejo, da gre 43 % strank neposredno v iskalno vrstico med obiskom spletne strani.

Iskalna funkcija v spletni trgovini

V kolikor je hitrost nalaganja vaše spletne strani počasna in ima neučinkovito iskalno funkcijo, bo to vplivalo na kvaliteto uporabniške izkušnje in posledično nizko konverzijo. Po statističnih podatkih 40 % ljudi zapusti spletno stran, če je hitrost nalaganja več kot 3 sekunde. Izvajanje testa spletnih trgovin zagotovi funkcionalnost iskanja in hitrost nalaganja ter hkrati poveča stopnjo zadrževanja strank.

Preprečite slabo delovanje nakupovalne košarice

V kolikor pride do težave s funkcijo spletne košarice, stranke ne bodo mogle oddati naročila, čeprav so našle produkt, ki so ga iskale. Ali pa ne bodo mogle uporabiti kupona za popust, če ta ne deluje. To preprečite tako, da opravite test vaših spletnih strani oziroma trgovine.

Preprečite zavajajočo analitiko

Ko želite pridobiti vpogled v to:
👉🏼 kdo obišče vaše spletno trgovino,
👉🏼 stopnjo konverzije prodaje,
👉🏼 prihodek glede na vir prometa,
👉🏼 povprečno vrednost naročila,
👉🏼 število strank, ki se vračajo, in drugo – potrebujete analitiko spletnega mesta. Če je vaša analitika zavajajoča, ne boste mogli izkoristiti prednosti zanesljivih podatkov za ocenjevanje svoje celotne poslovne strategije. Učinkovito testiranje spletnih strani lahko prepreči zavajajoče analize.

Zagotovite varnost spletni trgovini

Kadar testirate, preverite in potrdite izdelke ali aplikacije – bodo le-ti precej bolj varni pred spletnimi napadi in hekerji. Testiranje spletnih trgovin prav tako zagotavlja, da so vse strani vašega spletnega mesta temeljito preizkušene glede kakršnih koli težav, transakcije pa so potrjene in varno izvedene.

Na kaj morate biti pozorni, ko testirate spletno trgovino?

Glavni razlogi za testiranje spletnih strani in spletnih trgovin je preverjanje funkcionalnosti in uporabnosti strani ali aplikacije, kako prijazna je do uporabnikov in odpraviti napake. Da boste lahko izvedli brezhibno testiranje, navajamo pomembne funkcije, ki bi jih morali preizkusiti na spletnem mestu ali aplikaciji za spletno prodajo:

1. Glavna slika na domači strani

Glavna slika/fotografija je velika slika pasice na vrhu vaše spletne strani. Nudi prvo izkušnjo obiskovalca z vašim podjetjem in vpogled v to kaj ponujate.

Glavna slika na domači strani - spletna trgovina

Ko boste razmišljali o svoji sliki oz. bannerju, upoštevajte naslednje:

👉🏼 Ali se bo slika samodejno premikala? Če da, v kakšnem časovnem intervalu se bo osveževala?

👉🏼 Ko se bodo obiskovalci z miško pomaknili na to sliko/banner ali se bo zgodil samodejni premik na naslednjo prikazno sliko?

👉🏼 Ali se ta slika naloži skupaj s preostalo ali traja več časa?

👉🏼 Si lahko ogledate preostalo vsebino?

👉🏼 Je zmogljivost enaka v različnih brskalnikih in ločljivostih zaslona?

2. Stran z opisom/podrobnostmi izdelka

Kadar uporabniki najdejo izdelek, ki ga iščejo, bodo takoj usmerjeni na stran z informacijami o izdelku. Ko vaša ciljna skupina pristane na tej strani, se bo odločila ali bo izvedla nakup. Zato je zelo pomembno, da stran s podrobnostmi o izdelku deluje nemoteno ter da je dovolj vsebinsko privlačna. Cilj te strani naj bo, da privabi obiskovalca in ga motivira, da opravi zadnji korak ter zaključi svoj nakupni proces.

Za začetek morajo biti slike izdelkov visoke kakovosti in prikazovati vaš izdelek v najboljši možni luči. Če je mogoče, dodajte videoposnetke za boljšo predstavo o videzu in uporabi vaših izdelkov. Nato bodite pozorni na elemente, kot so cena izdelka, opis izdelka ter specifikacije, informacije o pošiljanju, različne izbire barv ali različic itd.

Opis izdelka v spletni trgovini

Navigacijska sled (angl. breadcrumb navigation) je še en pomemben dejavnik. Tukaj je primer za »kategorije«, ki so spodaj označene z rdečo barvo.

📍Ne pozabite vključiti mnenj in pričevanj, da še bolj spodbudite svoje obiskovalce k nakupu. Vključite tudi bistvene podrobnosti, kot so možnosti odjave, možnosti dostave, stanje na zalogi/ni na zalogi in drugo.

3. Košarica v spletni trgovini

Vaša spletna košarica je predzadnja faza celotne nakupne poti. Preprosto povedano, to je faza, v kateri se kupec zaveže k nakupu. Med testiranjem košarice je pomembno, da preverite ali procesi, kot je dodajanje izdelkov v košarico in nadaljevanje nakupovanja, potekajo gladko.

Kočarica v spletni trgovini

Vaša spletna trgovina mora kupcem omogočati dodajanje ali brisanje izdelkov tudi po tem, ko so izdelke dali v košarico. In ko stranke dodajo več artiklov, se mora to odražati v skupnem znesku. Zdaj obstaja velika verjetnost, da se bo obiskovalec od tu končno usmeril na spletno stran za dokončanje nakupa/plačilo.

👉🏼 Da jim olajšate odločitev pa poskrbite, da boste prikazali stroške pošiljanja z različnimi možnostmi pošiljanja, skupaj z davki glede na njihovo specifično lokacijo.

Poleg tega, bi morale stranke imeti možnost vzeti artikle iz košarice tudi tik pred nakupom in zapreti spletno trgovino brez odjave ter se vrniti kasneje v košarico. Spletna trgovina mora torej kljub (začasnemu) odhodu stranke – ohraniti artikle v košarici.
👉🏼 Na koncu preverite ali postopek »Nadaljuj na blagajno« dobro deluje in ali lahko stranke uporabijo kupone popusta brez kakršnih koli težav.

4. Prepričajte se, da iskalni algoritmi delujejo nemoteno

Iskalni algoritmi so ključnega pomena za uspeh katerega koli spletnega poslovanja. To je zato, ker ne morete vedno imeti ali dobiti to, kar želijo uporabniki videti.

Pri testiranju “iskanja” (angl. search) upoštevajte naslednje:

  • Iskanje na podlagi imena izdelka, blagovne znamke ali kategorije,
  • ustrezni rezultati iskanja,
  • različne možnosti/filtri glede na znamko, barvo, ceno in ocene itd.,
  • število rezultatov, ki bodo prikazani na stran,
  • za večstranske rezultate preverite, ali so na voljo možnosti za navigacijo do njih,
  • ker iskanje poteka na različnih mestih, pri preverjanju pristnosti te funkcije iskanje poglobite na več ravni.

5. Zadnja stran za dokončanje nakupa

Na tej točki bo vaše občinstvo izvedlo konverzijo – nakup. Vaša končna stran za dokončanje nakupa ali plačilo (angl. checkout page) je eden najpomembnejših vidikov spletnih trgovin, ki ga je treba testirati. Uporabniki lahko zapustijo svojo košarico, če se zataknejo pri tem koraku in ves vaš trud bo šel v nič.

Za začetek poskrbite, da boste zagotovili različne možnosti plačila, tako da bodo vaši uporabniki vedno imeli možnost dokončati plačilo na način, ki jim ustreza. Če dovolite »odjavo gosta«, se prepričajte, da je nakup dokončan. In ne pozabite ponuditi izbire za registracijo na koncu ali celo prijavo na e novice.

📍Tukaj je odličen primer postopka plačila po korakih:

Zaključek nakupa v spletni trgovini

Poskusite testirati tudi sledeče zadeve:

  • Stranke, ki se vračajo, se lahko nemoteno prijavijo in odjavijo.
  • Prijava uporabnika.
  • Če shranjujete finančne podatke o strankah, kot so podatki o kreditni kartici, izvedite varnostni preizkus, da zagotovite njihovo varnost.
  • Kadar so uporabniki prijavljeni dlje časa, preverite, ali so seje potekle ali ne.
  • Testirajte e mail sporočila/besedilno potrditev. Ustvariti morajo številko naročila.

6. Sorodni ali priporočeni izdelki

Sorodni ali priporočeni izdelki vam običajno pomagajo zagotoviti dodatno raznolikost vašim uporabnikom, kar lahko celo pripelje do navzkrižne prodaje (angl. cross-sell) ali prodaje sorodnega, običajno dražjega produkta (angl. up-sell). Ko vaši uporabniki opazijo nekaj drugega, kar jim je všeč, si lahko premislijo in kupijo tisti izdelek, ki ste jim ga »priporočili«.

👉🏼 Prav tako uporabnike, ki se vračajo, spodbudite k končnemu nakupu. Ob vrnitvi bodo uporabniki na domači strani ali v nakupovalni košarici videli priporočene izdelke in se morda le odločili za nakup.

Tukaj je primer:

Priporočeni izdelki v spletni trgovini

Zato se prepričajte, da vaša koda ali algoritem, ki prikazuje »Priporočene produkte«, deluje dobro. Bistveno je zagotoviti, da se pravi izdelek priporoči pravi osebi – in tudi ob pravem času.

7. Izpostavljeni izdelki

Izpostavljeni izdelki (angl. featured products) so še en pomemben vidik, ki ga morate preizkusiti. Razdelek »Izpostavljeni izdelki« se običajno spreminja skoraj vsak dan, da prikaže določene izdelke za določen čas. Tako kot razdelek priporočenih izdelkov tudi ta del spada med dinamične funkcije. Tako lahko te dele preizkusite tako, da preizkusite algoritem, na podlagi katerega so ti deli vključeni. Svoje sisteme za podatkovno rudarjenje (angl. data mining)/BI sisteme lahko preverite iz backenda.

Izpostavljeni izdelki v spletni trgovini

8. Testiranje, ko je naročilo opravljeno

Med testiranjem, ko stranka odda naročilo lahko preizkusite elemente, kot so: “spremeni datum” ali “naslov naročila”, “prekliči naročilo”, “sledi naročilu” in “nazaj”. Prav tako morate preveriti prijavo, pogosta vprašanja, stran za stik z nami, stran za pomoč strankam itd.

9. Združljivost s spletnimi brskalniki

Ključnega pomena je, da preizkusite združljivost spletne strani ali aplikacije z različnimi vrstami spletnih brskalnikov kot so Google Chrome, Firefox, Opera, Safari itd. Zagotoviti morate dobro uporabniško izkušnjo brez, da se stranke soočajo s tehničnimi napakami.

10. Delovanje aplikacije

Testirati morate celoten potek/proces vaše spletne ali mobilne aplikacije, saj želite strankam ponuditi odlično uporabniško izkušnjo v vaši spletni trgovini. Ta vključuje:
✓ funkcije prijave,
✓ iskanja,
✓ funkcije razvrščanja,
✓ dodajanja in odstranjevanja nakupovalne košarice,
✓ postopka odjave,
✓ plačilnega prehoda in
✓ obdelave plačil.

11. Odzivnost spletne strani

Število ljudi, ki uporabljajo mobilne naprave, se iz dneva v dan povečuje. Zato je ključnega pomena, da dajete prednost mobilnim napravam. Posebno pozornost posvetite testiranju odzivnega dizajna v mobilnih napravah z različnimi velikostmi zaslona.

Integracija spletne trgovine z družbenimi omrežji

12. Integracija z družbenimi omrežji

Družbena omrežja so ključni dejavnik, ki določa uspeh vaše aplikacije ali spletne trgovine. Zato je potrebno preveriti, ali je integracija družbenih omrežij popolnoma usklajena z arhitekturo spletne strani in potekom dela/procesi. Izvedete lahko tudi test za izboljšanje poteka dela in funkcionalnosti družbenih omrežij.

13. Funkcije, povezane s SEO optimizacijo

Poleg testiranja splošne uspešnosti vaše spletne strani, morate preizkusiti tudi funkcije povezane na optimizacijo spletne trgovine, da se boste uvrstili višje v iskalnikih. Preverite, ali so naslovne oznake, struktura URL-jev, meta opisi itd. pravilno implementirani in izpolnjujejo zahteve. Izkoristite možnost za brezplačno analizo spletne trgovine.

Prav tako ne zanemarite testiranja funkcij v aplikacijah za spletno prodajo, vključno z vsebino ter obliko spletne strani, dostopnostjo strani, piškotki, povezave do profilov na družbenih omrežjih, odstranjevanjem in dodajanjem povezav ter analitiko.

14. Varnost

Testiranje spletnih trgovin, brez varnostnega testiranja za preverjanje varnosti in ranljivosti – bi bilo nepopolno opravljeno. Ker se vaše strani ter aplikacije ukvarjajo z dragocenimi informacijami, vključno s finančnimi podatki strank, je treba oceniti varnostna tveganja. Izvedete lahko teste, kot je SQL Injection in vdore pri prijavi.

Učinkovitost spletne trgovine

Cilj je boljša učinkovitost spletne trgovine

Učinkovito testiranje spletne trgovine bo poskrbelo za optimizacijo uporabniške izkušnje, kar pomeni zadovoljne stranke, večjo prodajo ter dobiček.


Težave, kot so počasna hitrost nalaganja trgovine, slaba funkcionalnost košarice, nezanesljive transakcije, neodzivnost spleta ali aplikacije itd., lahko povzročijo nezadovoljstvo strank in zapuščanje spletne strani. Zaradi teh napak boste sčasoma izgubili priložnosti za prodajo ter rast. Zato je nujno, da izvedete podrobno testiranje in zmanjšate napake na spletni strani ter poskrbite za vrhunsko uporabniško izkušnjo. Ne pozabite testirati tudi najmanjše (in na videz nepomembne) elemente spletnih strani, da strankam zagotovite nemoteno nakupno pot.

Ste pripravljeni na uspeh in rast spletne prodaje? Povežite se z našimi strokovnjaki za uvid, nasvet ali strategijo. Pišite nam na oglasevanje@spletnik.si

Uspešno!

Vaš Spletnik

5/5 - (1 vote)
Andreja Ogrinc Vidic

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 vote)
Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.