Posodobljeno 14. 12. 2022
Ker je večina ljudi trenutno v samoizolaciji, je vaša prisotnost na spletu sedaj življenjskega pomena, da vaše podjetje preživi v tem ne najbolj enostavnem času. Ljudje v samoizolaciji nedvomno preživijo več časa na spletu, kar bo posledično imelo pozitiven učinek na dobro spletno prilagojena podjetja.
Številni bodo naslednje tedne neprestano brskali po spletu in brez dvoma tudi trošili denar preko spleta. Če vaše podjetje prodaja produkte, boste morda zaznali celo povečano povpraševanje.
Ker povprečen človek danes v kontaktu s spletom preživi praktično vsak dan v tednu, je internet zdaj največje in najbolj konkurenčno tržišče na svetu, dober SEO pa je ključna strategija trženja, s katero lahko vaše podjetje zajema zainteresirane stranke.
Kazalo
Verjetno že veste, da optimizacija spletne strani (SEO) poskrbi za visoke pozicije v iskalniku Google, ampak kaj to dejansko pomeni?
Optimizacija spletne strani (SEO) je tehnika, ki v praksi skrbi za to, da je vaša spletna stran uvrščena kar se da visoko med neplačanimi rezultati, na račun dobro in pravilno optimizirane vsebine vaše spletne strani.
Povedano bolj po domače – gre za dejanski odraz kondicije vaše spletne strani v primerjavi z ostalimi konkurenti v vaši dejavnosti. Torej, če se trenutno ne nahajate na visokih pozicijah, potem je priporočljivo za kondicijo vašega spletnega mesta poskrbeti čimprej.
Toda SEO gre v resnici veliko globlje in ni več dovolj, da poznamo samo SEO osnove. V resnici je mnogo več kot samo pojavljanje v iskalniku. Dober SEO je večplastna strategija (vključuje onsite in offsite SEO), ki vam lahko omogoči poceni oglaševati, dobro prodati in uspešno graditi vašo blagovno znamko. Ravno zato je optimizacija spletnih strani tako pomembno področje in smiselna naložba vsakega resnega podjetja.
Poglejmo si nekaj razlogov, zakaj je vlaganje v SEO dokazano dobra naložba.
1. POVEČAN PROMET na spletno stran
Iskalniki so najboljša referenca, ki jo boste kdajkoli dobili. Ljudje danes vse počnejo prek spletnih iskalnikov, Google pa je daleč največji z več kot 90% tržnega deleža med vsemi iskalniki.
Če potrebujete trgovca, vprašate Google. Ko iščete nov pralni stroj, vprašate Google. Če želite rezervirati hotel, vprašate Google. Google je naš zvesti prijatelj, ki mu zaupamo vse, da bi nam pomagal rešiti večino naših vsakodnevnih težav.
Če ste podjetje, ki ne vlaga v SEO, Google morda niti ne ve, da obstajate – kar pomeni, da vas potencialne stranke ne morejo najti.
Drugi največji iskalnik je YouTube, ki prinaša povsem novo področje za optimizacijo. Ni dovolj samo objaviti video in upati, da se bo uvrstil visoko. Kreacija optimiziranih video vsebin z močno osnovo za SEO in strateško strategijo distribucije pomaga oživiti vašo blagovno znamko in odpira še en pomemben način za zajem dodatnega prometa.
S pravimi tehnikami optimizacije vaše spletne strani bodo iskalniki preusmerjali zainteresirane stranke neposredno na vaše spletno mesto brez dodatnega oglaševanja.
Najuspešnejša podjetja ravno z dobro optimiziranimi spletnimi stranmi poskrbijo za izboljšano profitabilnost ob tem, ko še dodatno vlagajo v ostale oglaševalske kanale.
2. OBISK BOLJŠE KAKOVOSTI
Google s svojimi zapletenimi algoritmi skrbi za stalen pregled dejanske kvalitete posameznikove spletne strani. Potencialne kupce želi vedno povezati s potencialnimi prodajalci, dober SEO pa pomaga, da se to uresniči.
Pri optimizaciji ni prostora za zavajanje spletnih iskalnikov pri prikazovanju vašega spletnega mesta. Gre za to, da iskalniki natančno vedo, kaj govorite na vašem spletnem mestu in samo, če ste dovolj dobri znotraj vaše dejavnosti, se boste prikazala pred pravimi ljudmi – ljudmi, ki iščejo podjetja, kot je vaše – na 1. strani Google rezultatov.
Velikost podjetja in čas vašega obstoja na trgu, tukaj ne igrata zadostne vloge. Drži pa, da kdor sprašuje ta kupuje oz. kdor išče na spletu, ta kupuje.
Še več, ker več kot 78% ljudi danes poseduje pametni telefon, se je število mobilnih iskanj znatno povečalo. Google se je na to odzval tako, da je ljudem ponudil bolj lokalizirane rezultate, kar je odlična novica za mala podjetja. Ta lokalizacija jim bo omogočila, da tekmujejo z veliko večjimi igralci, pod pogojem, da imajo ustrezen SEO.
Optimizacija spletnega mesta in vsebine za določeno območje (državo, mesto ali regijo), skupaj z lokalnimi vsebinami, kakovostnimi povratnimi povezavami in močnim seznamom Google My Business so ključnega pomena, če želite, da vas bodo našli visoko na lokalni ravni.
Če sebi zagotovite dobro optimizirano spletno stran, tako, da uporabniki v vas lahko prepoznajo ustrezno lokalno podjetje, vam tudi iskalniki zagotavljajo, da boste našli ustrezne, lokalne in kar je najpomembneje, zainteresirane stranke.
3. IZBOLJŠANO DOŽIVETJE UPORABNIKOV
SEO je ravnovesje med optimizacijo vaše vsebine za iskalnike in za uporabnike (tj. potencialne stranke). Imeti površno in uporabniku nenaklonjeno vsebino na spletnem mestu pomeni, da so ključne besede pisane na pamet, brez strategije, to pa je za Google tudi znak, da je za obiskovalce vaša vsebina podobna neželeni pošti in posledično vašega podjetja ne bo želel izpostaviti iskalcu.
Kot je že leta 1996 rekel Bill Gates, je “vsebina kralj”, dober SEO pa ustvarja ravno kakovostne in ustrezne vsebine.
Torej mora vaše spletno mesto vključevati optimizirano vsebino, ki ne samo da se dobro bere, ampak tudi prodaja, navdihuje, izobražuje in navsezadnje ljudem daje potrebne informacije, da jih vodi tudi skozi postopek nakupa. Preverite naše napotke, kako napisati kakovostno vsebino za vaše spletno mesto.
Če želite vzpostaviti dobro uporabniško izkušnjo, potem bo treba za začetek vašo vsebino predstaviti na pametno oblikovanem in pravilno izdelanem spletnem mestu, ki je navzven videti čudovito in je enostavno za upravljanje, s hitrim nalaganjem in prijazno vsem napravam, navznoter pa je za iskalnike pravilno strukturirano, s pravilno poimenovano vsebino in s tehnično brezhibnim delovanjem.
Redne in ažurne vsebine, kot so dobro opisana storitev, dobro opisan produkt, kvalitetne in optimizirane blog objave in izobraževalni videoposnetki, so odlični načini za dodajanje uporabniške vrednosti in posledično izboljšanje vaših uvrstitev.
Na koncu dneva bo potencialna stranka, ki ima pozitivno izkušnjo na vašem spletnem mestu, veliko bolj verjeten kupec, s tem se verjetno lahko vsi skupaj strinjamo.
4. POVEČANA PREPOZNAVNOST BLAGOVNE ZNAMKE
Poznan pregovor pravi: si tisto, kar ješ, in ta pregovor velja tudi v SEO svetu. Od kakovosti, ki jo namenite vaši spletni strani, bo odvisno koliko boste od nje v resnici tudi imeli.
Indikatorji kakovostnih spletnih strani v očeh uporabnika pa so izgled in vsebine, ki izražajo: strokovnost – verodostojnost – zanesljivost.
Če vaše spletno mesto izkazuje te značilnosti, bodo tudi iskalniki imeli vašo spletno stran raje od drugih in vas posledično tudi višje uvrstili.
SEO strategijo je torej smiselno uporabiti za vzpostavitev indikatorjev kakovosti tj. da boste izpadli kot avtoriteta na svojem področju. To pa posledično gradi tudi vašo blagovno znamko.
Dobra strategija za SEO mora vključevati taktike, kot so varna SSL povezava, vzdrževanje močnih profilov na socialnih medijih, objavljanje informativnih člankov v blogih, gradnja povratnih povezav z avtoritetnih spletnih mest in stalno iskanje načinov za še boljši stik s potencialno stranko. Samo kombinacija vsega tega bo pomagala izboljšati vašo prepoznavnost na spletu.
Ko se vaše ime podjetja pojavlja na več mestih po internetu, se ozaveščenost ljudi o vaši blagovni znamki povečuje, kar ni le kratkotrajna pridobitev. Prednosti tega statusa “priljubljenega strokovnjaka” boste še naprej uživali v prihodnjih letih, tako v razvrščanju kot v kapitalu blagovne znamke.
5. ZDRAV NAČIN ZA POVRAT INVESTICIJE
SEO je stroškovno zelo učinkovito orodje za trženje. Nedavne raziskave kažejo, da prinaša največji donos naložbe (ROI) za večino podjetij.
Po nedavni interni raziskavi, ki smo jo opravili na več kot 100 zajetih naročnikih za katere izvajamo optimizacijo spletne strani, se je za več kot 60% podjetij pokazalo, da imajo ravno na račun dobro pokritega organskega iskanje tudi skupno najvišjo donosnost naložbe pri vlaganju v dodatne kanale na spletu. Samo na dobrih 20% podjetij pa je bolje od optimizacije vplivalo samo plačano iskanje.
In čeprav je vlaganje v dodatne strategije digitalnega trženja absolutno smiselna, sam SEO postavi temelje za dolgoročne donose vašega podjetja. Povečan obisk, pozitivna uporabniška izkušnja in status kredibilnosti, ki jih gradi SEO, bodo ohranjali vašo prodajo še dolgo po izginotju vašega morebitnega oglasa pri zakupu ključnih besed. Še posebej, če imate tudi na teh dodatnih kanalih še neizkoriščen potencial.
KAKŠEN JE OBIČAJEN ali DOBER ROI ZA SEO?
Na podlagi več virov in raziskav je pričakovani ROI za spletno trženje sledeč, čeprav je lahko odvisen od trga/izdelka, vendar običajno:
- Razmerje 5:1 (5x) velja za večino podjetij
- Razmerje 10:1 (10x) je izjemno.
- Mogoče pa je doseči razmerje, večje od razmerja 10:1, vendar tega ne bi smeli pričakovati na kratek rok in velja za res najbolj proaktivna podjetja
V podjetju Spletnik si vedno prizadevamo za preseganje značilnih ROI za SEO. V kar nekaj zabeleženih primerih smo dosegli več kot 19-kratni ROI! Zato za vsakega naročnika organiziramo izvedbo po meri željenega rezultata in ne zgolj z izhodiščem najnižje izvedbene cene na trgu.
6. VZDRŽEVANJE KONKURENČNE PREDNOSTI
Pojavljanje na prvi strani z rezultati iskanja (SERP) je ključno za vašo konkurenčno prednost. Raziskave kažejo, da prvi trije zadetki dobijo 40% vseh klikov, zato se splača biti na vrhu.
SEO ni nov koncept in nekateri igralci so že zelo dobro uveljavljeni na spletu, kar pomeni, da v optimizacijo spletne strani ne bodo nehali vlagati – vedo kaj jim visoke pozicije prinašajo že danes. Tekmovanje s temi podjetji v pozicijah je lahko že težavno in vsak dan je vse težje.
Po drugi strani pa v Sloveniji v večini dejavnosti obstaja še povsem vse odprto in vse je odvisno predvsem od vašega pravilnega zavedanja in vprašanja ali želite ta trenutek najugodneje izkoristili v svojo dolgoročno korist.
Če ne izboljšujete svojih uvrstitev s SEO, se razkorak med najboljšimi po obisku in vami samo povečuje.
Tudi na lokalni ravni velja enako, če ne investirate v SEO, je to priložnost za veliko vaših konkurentov. Ko želi nekdo višje pozicije, se mora nekdo odmakniti. To pa privede do manjšega zajema novih potencialnih kupcev tistega, ki po pozicijah pada in obratno za tistega, ki raste.
In ta proces je v stalnem teku. Z vsako novo posodobitvijo algoritmov si iskalniki prizadevajo uporabnikom ponuditi najboljšo in najprimernejšo vsebino. Spletna mesta, ki niso v koraku z najboljšo prakso, bodo hitro izgubila svoj položaj.
Poleg tega dober SEO zahteva obsežno analizo spletnih strani vaših konkurentov, spletnega trga in vedenja kupcev. SEO ekipa, ki za vas izvaja pravilen SEO, bo fokusirana v vašo blagovno znamko, vaše stranke in vaše konkurente. Ta raven razumevanja je ključna in pogosto prinese nove priložnosti, še posebej se pojavi kot past pri tistih podjetjih, ki so v (všečno) optimizacijo spletnih strani že vlagali pa niso čutili rezultatov.
7. ZAHTEVANO STROKOVNO ZNANJE
SEO se nenehno razvija, saj iskalniki aktivno poskušajo odpraviti slabo vsebino in uporabnikom zagotoviti najboljšo možno izkušnjo. Ti spreminjajoči se parametri in številni dejavniki na strani/izven strani, ki prispevajo k vaši končni uvrstitvi vaše spletne strani, pomenijo, da je za zagotavljanje rezultatov potrebno trendom stalno slediti.
Za zagotovitev optimalne uvrstitve boste potrebovali strokovnjaka za SEO s preverjenimi izkušnjami, takega, ki je na tekočem s trendi, ter uporablja vse najnovejše tehnike in orodja za SEO.
Rešite vašo spletno stran s pravilno optimizacijo
Se strinjate, da je pametno imeti SEO strokovnjaka? Če ste podjetje, ki se zaveda svoje kakovosti, potem mislimo, da si ga zaslužite tako vi, kot vaši uporabniki.
V podjetju Spletnik našo strokovno ekipo zastopajo naročniki, ki že čutijo kaj pomeni vedeti več o optimizaciji spletnih strani. Naša edinstvena mešanica optimizacije, digitalnega marketinga in spletnega oblikovanja je izboljšala uvrstitev že nekaj sto podjetjem v Sloveniji in tujini – nekateri beležijo rezultate boljše tudi za več kot 2000%! Ampak še bolj pomembno je, kaj si želite vi.
90% naših strank prihaja na podlagi priporočil.
Izzive s SEO področja rešujemo vsak dan. Če potrebujete rešitev ali argumentirano spodbudo za neizkoriščen potencial, se obrnite na nas in spoznajte, kako si lahko pomagamo.
Pišite nam na info@spletnik.si ali nas pokličite na 01 600 99 30.
Srečno, Spletnik