Politika piškotkov

To spletno mesto za potrebe zagotavljanja funkcionalnosti košarice in zaključka nakupa uporablja piškotke. Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.
Kliknite za več informacij o piškotkih.

Ali mobilno indeksiranje vpliva na vaše pozicije? “Mobile-first indexing” - vroča tema, ki je za nekatere precej spremenila pravila igre

V digitalnem svetu se spremembe dogajajo na dnevni ravni. Vedno moramo biti z njimi na tekočem in se hitro odzvati. Tisti, ki se ne prilagodi, hitro ostane zadaj in tega si ne želimo. Letos je večja sprememba prišla tudi s strani Googla, ki je dopolnil svoje algoritme indeksiranja spletnih strani, kar morda vpliva tudi na vas.

Mobile-First Indexing ali mobilno indeksiranje je v digitalnem svetu trenutno zelo aktualna tema. Uporabniki orodja Google Search Console že nekaj mesecev prejemamo obvestila, da je za spletne strani nov sistem indeksiranja že omogočen. V nadaljevanju boste izvedeli kaj to pomeni, kako ga uporabiti sebi v prid in če to vpliva tudi na rangiranje.

Indeksiranje vs rangiranje

Googlov iskalnik izvaja dve primarni funkciji: indeksiranje in rangiranje. Indeksiranje pomeni “branje” in “skladiščenje” vsebine spletne strani. Ko Googlovi roboti obiščejo spletno stran, morajo najprej razumeti vsebino in jo potem indeksirati v svojo bazo. Indeks je tako podoben veliki knjižnici, v kateri so shranjene vsebine spletnih strani.

Rangiranje je proces, pri katerem Google zbrane informacije v indeksu ocenjuje in določi, katera spletna stran je bolj ali manj primerna kot rezultat za posamezno iskanje po ključnih besedah, uporabljeno napravo in druge kriterije. Rangiranje je na nek način podobno knjižničarki, ki nam priporoči knjigo, ki je glede na naše želje najboljša izbira.

Rangiranje in indeksiranje sta dva ločena procesa, čeprav sta med seboj povezana. Osnova je indeksiranje, saj spletna stran ne more biti rangirana, če ni najprej indeksirana.

Kaj je mobilno indeksiranje?

Mobilno indeksiranje se zelo razlikuje od Googlovega “tradicionalnega” indeksiranja. Do nedavnega je Google namreč primarno indeksiral namizno verzijo spletne strani (t.i. desktop version), sedaj pa najprej pregleda/indeksira vsebino mobilne verzije – v kolikor le ta obstaja.

Potrebno se je zavedati, da ima Google samo en indeks, ki trenutno ni ločen glede na mobilne ali namizne verzije. Sprememba bo zato opazna predvsem pri tistih spletnih straneh, katerih vsebina se razlikuje v mobilni in namizni verziji.

Danes večina strani uporablja odzivno obliko (responsive design), kar pomeni, da ima spletna stran samo namizno verzijo, ki pa se z obliko prilagaja tudi vsem napravam (tablicam in mobilnim telefonom). Na take strani nov algoritem nima neposrednega vpliva, saj je vsebina vedno enaka.

Če ima vaša spletna stran mobilno verzijo (običajno poimenovana “m.imestrani.si”), ki se razlikuje od namizne verzije (“imestrani.si”), pa morate biti na to spremembo zelo pozorni. Google bo najprej indeksiral vsebino mobilne verzije spletne strani, zato morate poskrbeti, da ima mobilna verzija vaše spletne strani enako kvalitetno vsebino kot namizna. To verzijo bo Google mobilnim uporabnikom (ki danes predstavljajo že veliko večino) sedaj predlagal kot primarno, zato je resnično ne smete zanemariti.

Se spreminja tudi način rangiranja?

Ta sprememba vpliva zgolj na vsebino, ki jo bo Google rangiral, ne pa tudi na sam način rangiranja. Ne smemo pa pozabiti, da se organski rezultati iskanja že sedaj v večini primerov razlikujejo glede na napravo, ki je uporabljena – rangiranje je posledično v mobilnih napravah lahko drugačno kot na namiznih. Google namreč uporablja različne faktorje rangiranja, ki vplivajo na razvrstitev rezultatov, kot je npr. prilagojena oblika, hitrost mobilne spletne strani itd.

Poglejmo si še, kako nov algoritem deluje v praksi.

Recimo, da se vsebina spletne strani vaše namizne in mobilne verzije ne skladata. Morda ste se odločili, da bo vsebina na mobilnih napravah krajša, da se uporabnikom ne bo treba preveč pomikati po strani. Z novim algoritmom Googlovi roboti najprej pregledajo mobilno verzijo, ki pa ima manj vsebine kot namizna. To pomeni, da bo indeksirana krajša vsebina.

Sedaj sledi rangiranje; Google svoje odločitve o rangiranju temelji na indeksiranju. Ne glede na to, ali bodo uporabniki iskali preko namizne ali mobilne naprave, bo vaša spletna stran rangirana glede na oceno vaše mobilne verzije. V kolikor mobilne verzije nimate, bo pri rangiranju upoštevana ocena namizne verzije strani.

Najboljša rešitev je torej odzivna spletna stran. Z njo se izognete razliki v vsebinah in pri indeksiranju, zato ne boste imeli dodatnih skrbi. Hitro izdelavo kvalitetne odzivne spletne strani nudimo tudi v podjetju Spletnik – kontaktirajte nas in naši strokovnjaki vam bodo z veseljem svetovali.

Uspešno,

Eva Poljanšek

Poganja Spletnik | Vse pravice pridržane © 2017
-->