Analiza spletnih strani

Mar 2, 2021
Mar 2, 2021
Analiza spletne strani

Ste vedeli, da veliko malih podjetij ter samostojnih podjetnikov naredi popolnoma enako napako na svoji spletni strani? In da jim ta preprečuje, da bi dosegli večje rezultate ter želene konverzije svojega spletnega mesta? Napaka, o kateri govorimo je to, da obiskovalcu ni takoj jasno, kaj je sporočilo spletne strani. Ne razume kaj podjetje ponuja, ne najde kontaktnih podatkov, cene ali pa se izgubi nekje v nepreglednem meniju. Temu običajno sledi še počasno nalaganje strani, neprilagodljivost za mobitele in tablice in še bi lahko naštevali! Ali vaše spletno mesto dela eno ali več teh napak in izgublja stranke, ker ne veste kaj bi bilo potrebno izboljšati? Ste že kdaj opravili analizo spletne strani?

Tudi če so vaše spletne strani vizualno lepo oblikovane, so zelo pogoste in za uspeh usodne napake v sami izdelavi spletnih strani. Slednje vplivajo na uporabniško izkušnjo, konverzije, čas nalaganja spletne strani, uvrstitev na iskalnikih ipd. Kdaj veste, da stran ne dela najbolje in v dobrobit vašega posla in da je potrebna analiza spletne strani? No, zagotovo je eden najbolj očitnih znakov, ko ne prejmete želenih konverzij! Dobra novica je, da je vedno dovolj prostora za izboljšavo vaše spletne strani in/ali spletne trgovine, je pa koristno vedeti kje in kako začeti. V nadaljevanju boste spoznali kateri so znaki, da je analiza spletne strani (pre)potrebna in kako vam lahko pomaga pri optimizaciji, da ustvarite zadovoljne obiskovalce in na vaši spletni strani dosežete želene rezultate.

1. Kdaj je analiza spletnih strani nujna?

Veliko je kazalcev, ki naznanjajo, da spletna stran ne dela najbolje in da je pametno opraviti analizo. Analiza spletne strani je smiselna, ko opazite sledeče kazalce:

  • spletna stran ali spletna trgovina vam ne prinaša želenih rezultatov/konverzij (nakupov, povpraševanja, e-mailov potencialnih strank ipd.)
  • vašo spletno stran obišče premalo (novih in starih) obiskovalcev
  • spletne strani ni možno najti v spletnih iskalnikih, ker ne dajete nobene pozornosti na on-site SEO optimizacijo
  • obiskovalci ne ostanejo dalj časa na spletni strani, jo hitro zapustijo ali pa ne obiščejo drugih podstrani (to kaže na visoko zapustno stopnjo vaših spletnih strani oz. visok bounce rate)
  • obiskovalci spletne strani so zmedeni, se ne znajdejo in ne dobijo tistega, kar iščejo
  • spletne strani že dolgo niste posodobili
  • veste, da je nekaj narobe in želite slišati strokovno mnenje za možnosti izboljšav

Ali velja za vašo spletno stran ali več strani vsaj eden od zgornjih kazalcev? Potem vam bo prav prišla analiza spletne strani, ki je osnova za optimizacijo spletne strani.

Rezultat iskanja za ključno besedo "optimizacija spletnih strani"
Rezultat iskanja na Googlu za ključno besedo “optimizacija spletnih strani” – posledica uspešne optimizacije strani spletnik.si

2. Kaj vam pove analiza spletnih strani?

Analiza spletne strani je temeljit pregled vaše celotne strani, kar zajema od izgleda pa vse do raznih tehničnih funkcionalnosti. Opravimo jo za analizo obstoječe strani ali spletne trgovine ter kadar jo želimo prenoviti ali narediti novo. S pomočjo analize spletne strani hitreje vidimo, katere elemente ali funkcije je potrebno spremeniti, dodati ali izboljšati za večjo uspešnost spletne strani.

2.1. Kako se spletna stran pozicionira in vidi v iskalnikih

V kolikor se vaša stran ne nahaja na prvi strani iskalnih zadetkov, zagotovo s tem izgubljate velik del svojih potencialnih strank. Zato je pomembno, da ugotovite pozicijo vaše strani ter vaših konkurentov na iskalnikih (kot je recimo Google) na podlagi relevantnih ključnih besed. Poleg tega je koristno preveriti, kako vaša stran izgleda v različnih iskalnikih.

2.2. Kakšna je uporabniška izkušnja obiskovalca strani (t.i. User Experience – UX)

Pomembno je, da svojim uporabnikom zagotovite odlično uporabniško izkušnjo, ko obiščejo vašo spletno stran. Hitrost spletnega mesta, jasna navigacija ter kvalitetna vsebina so le eni izmed načinov, kako lahko to storite. Za boljše razumevanje obnašanja vaših obiskovalcev si pomagajte z orodji, ki generirajo t.i. “heat map”. Ta vam prikaže, kje na vaši spletni se uporanbiki največ zadržujejo, kje klikajo in katere dele preskočijo. Tako se lahko prepričate, da je fokus vaših uporabnikov res tam, kjer želite.

Heatmap primer
Vir: Hubspot

2.3. Vsebina, navigacija spletne strani in predstavitev ponudbe

Analiza spletnih strani vsebuje tudi pregled vsebine vaše spletne strani ali trgovine. Od tega kako smiselno je razporejena, kako si sledijo določeni koraki in tega ali so vaši produkti ter storitve ažurno in optimalno predstavljeni? Koliko ključnih besed ste uporabili ali pa bi jih morali?

2.4. Analiza ključnih besed (izdelkov, storitev in kategorij)

Verjetno ni potrebno posebej poudarjati, da so skrbno izbrane ključne besede izrednega pomena za uspeh na spletu. Na podlagi teh besed, nam iskalniki (kot je Google) prikažejo rezultate. Zato je ključnega pomena, da imate nabor ključnih besed (relevantnih za vašo dejavnost) in da veste kakšna je uvrstitev vaše spletne strani ob vpisu določene ključne besede.

2.5. Meta oznake: naslovi in opis za SEO

Meta naslov je namenjen iskalnikom in je prvi stik uporabnika in vaše spletne strani, v rezultatih iskanja. Viden je tudi v zavihku v brskalniku, ter recimo kadar delite vsebino na družbenih omrežjih. Meta naslov predstavi iskalniku temo in vsebino vsake strani, zato da jo le-ta lahko razume in umesti na spletu. Pomembno je, da uporabite eno izmed vaših ključnih besed že v meta naslovu, preostale pa v naslovih H1.

2.6. Oblika/dizajn in odzivnost spletne strani

Kakšen je izgled vaše spletne strani? Je oblika in dizajn primeren in optimalen za vašo dejavnost? Je kje podvojena vsebina, prekinjena povezava ali neobstoječa slika? Z analizo najdete tudi vse “on site seo” napake. Danes je ključno za posel tudi to, da se spletna stran prilagaja različnim napravam s katerimi obiskujemo internet. Analiza spletne strani vam bo pokazala kako je spletna stran vidna tako na pametnem telefonu, tablici in pa tudi na računalniku.

Oblika/dizajn in odzivnost spletne strani

2.7. Kvaliteta povezav

Analiza spletne strani pa vključuje tudi podatke o tem kako dobro imate zgrajene zunanje povezave, čemur v spletnem jeziku SEO optimizacije rečemo „off site seo“. Dobro je narediti tudi seznam spletnih strani, ki imajo kvalitetne povezave do vaše konkurence oziroma njihovih strani.

2.8. Kakšen je plačilni postopek spletne strani

Na spletni strani kjer poteka spletna prodaja je nujno potrebno narediti analizo plačilnega postopka. Torej kakšni so koraki spletne košarice, da lahko stranka čimprej opravi nakup. Zaželeno je, da je čim manj korakov in nepotrebnih motečih dejavnikov, ki bi povzročili, da se stranka tik pred zdajci premisli in zapusti košarico. Pomembno je tudi katera plačilna sredstva damo stranki na voljo.

3. Vas čaka analiza spletne strani?

Zaželeno in koristno je, da vsake toliko časa naredite analizo spletne strani, saj boste le tako najbolje vedeli kako dobro vam služi. Če niste prepričani, kje začeti, se obrnite na naše orodje SEO Monitor, ki bo odlična izhodiščna točka za analizo vaše spletne strani. Z njim namreč analizirate vaše trenutne uvrstitve, volumen iskanja po vaših ključnih besedah, vaš trenuten IN potencialen obisk ter povpraševanja, poleg tega pa so rezultati tedensko osveženi in dostavljeni v vaš e-pošni nabiralnik skupaj s praktičnimi nasveti, kaj vse še lahko naredite sami za izboljšanje uspešnosti vašega spletnega mesta.

Spletnik SEO Monitor

Seveda pa nam za dodaten nasvet kot vedno lahko pišite na blog@spletnik.si ali pa nam pošljete povpraševanje za optimizacijo vašega spletnega mesta.

Uspešno,
Spletnik

Ocenite to stran

Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.