Posodobljeno 14. 12. 2022
Ko pišete SEO optimizirano vsebino, ali se vprašate, koliko ključnih besed je dovolj? Koliko jih je preveč? In kaj se zgodi, če Google in drugi iskalniki ugotovijo, da je vaše spletno mesto “polnjeno” s ključnimi besedami?
Gostota ključnih besed je temeljni koncept optimizacije za iskalnike (SEO). Pomembno je razumeti, kako deluje gostota ključnih besed, saj lahko neposredno vpliva na vidnost vsebine vašega spletnega mesta na straneh z rezultati iskalnikov (SERP) in na stroške vaših spletnih marketinških kampanj.
Vendar se je relativni pomen gostote ključnih besed v večini algoritmov za razvrščanje iskalnikov, vključno z Googlovimi, z leti spreminjal, zato je še posebej ključnega pomena razumeti, kako bo ta koncept vplival na vaš SEO.
V našem priročniku za začetnike o gostoti ključnih besed bomo obravnavali osnove, se poglobili, zakaj je ta element optimizacije tako pomemben, ter ponudili funkcionalne formule in preprosta orodja, s katerimi lahko zagotovite, da vaše strategije ključnih besed delujejo, kot je bilo predvideno.
Kazalo
Kaj je gostota ključnih besed?
Gostota ključnih besed – imenovana tudi pogostost ključnih besed – je število, kolikokrat se določena ključna beseda pojavi na spletni strani v primerjavi s skupnim številom besed. Pogosto se poroča kot odstotek ali razmerje; višja kot je vrednost, večkrat je izbrana ključna beseda prikazana na vaši strani.
Zakaj je gostota ključnih besed pomembna
Ključne besede so začetni in zato prvi glavni del del vaše SEO strategije.
Skupaj z ustrezno vsebino in optimiziranim dizajnom spletne strani razvrstitev po pravih ključnih besedah pomaga vaši spletni strani izstopati iz množice – in se približati vrhu strani z rezultati iskalnikov (SERP).
Zato ni presenetljivo, da se precejšnja količina nasvetov za SEO optimizacijo osredotoča na ključne besede: vaše raziskave vam lahko pomagajo izbrati in uvrstiti najuspešnejše ključne besede na vašem trgu, kar posledično poveča angažiranost uporabnikov in poveča skupno prodajo.
Zakaj? Ker ključne besede spodbujajo iskanje. Ko uporabniki iščejo izdelke ali storitve, običajno uporabijo ključno besedo, ki odraža njihov splošni namen, in pričakujejo, da bodo iskalniki prikazali ustrezne rezultate.
Medtem ko orodja, kot je Google, med drugim upoštevajo tudi dejavnike, kot sta geografsko območje in avtoriteto strani – določeno deloma s številom obiskovalcev vaše spletne strani in deloma s povezavami »dofollow« z uglednih spletnih mest, ki povezujejo nazaj na vašo stran – ključne besede ostajajo ključni dejavnik uspeha spletnega mesta.
Opozorilo? Ne morete preprosto “vstaviti” čim več ključnih besed v svojo vsebino in pričakovati zanesljive rezultate.
Ta praksa se imenuje polnjenje ključnih besed in gre za črno prakso SEO, ki lahko vodi do kaznovanja in celo popolne odstranitve iz SERP-ov. Ključne besede so tudi pomemben del vaše SEO analize.
Kaj je polnjenje ključnih besed?
Polnjenje ključnih besed je praksa pisanja nizkokakovostne vsebine z višjo pogostostjo iste ključne besede od povprečja. Namen polnjenja s ključnimi besedami je pretentati iskalnike, torej Google, da vašo stran uvrsti višje na straneh rezultatov iskalnika. Ta “black-hat SEO” taktika ne deluje več.
V času prvih iskalnikov so blagovne znamke in SEO podjetja pisali vsebino nizke vrednosti in jo natrpali s ključnimi besedami ter oznakami ključnih besed skupaj s povezavami do podobno polnjenih strani na istem mestu. Ni presenetljivo, da so obiskovalci postali razočarani in ponudniki iskalnikov so ugotovili, da potrebujejo boljši pristop.
Zdaj ima polnjenje s ključnimi besedami nasproten učinek – iskalniki bodo kaznovali uvrstitev strani na spletnih mestih, ki se odločajo za tak pristop.
Formula za gostoto ključnih besed
Kako izračunate gostoto ključnih besed? Formula je preprosta: preštejte, kolikokrat je ključna beseda uporabljena na vaši strani, in število izbrane ključne besede delite s skupnim številom besed na strani.
Tukaj je preprost primer: vaša stran ima 1000 besed in vaša ključna beseda je uporabljena 10-krat. To daje:
10/1000 = 0,01
To pomnožite s 100, da dobite odstotek, ki je v tem primeru 1 %.
Obstaja tudi druga formula, ki se včasih uporablja za ocenjevanje uporabe ključnih besed: TF-IDF, kar pomeni pogostost ključne besede na določenih straneh (TF) glede na to, kolikokrat se ta beseda pojavi na več straneh vaše spletne strani (IDF). Rezultat pomaga ugotoviti, kako ustrezna je vaša ključna beseda za določene strani.
Čeprav je TF preprost, ga IDF zlahka umakne. Tukaj je cilj razumeti redkost vaše ključne besede v več dokumentih. IDF se meri v vrednostih med 0 in 1 – bližje 0, več besed se pojavi na vaših straneh. Bližje 1, bolj je prikazano na eni strani in nobenih drugih.
Razmislite o tej formuli v praksi. Če se uporablja za zelo pogoste besede, kot sta “to” ali “ampak”, se bo rezultat TD-IDF približal nič. Če se uporablja za določeno ključno besedo, bi morala biti vrednost veliko bližja 1 – če ne, boste morda morali ponovno razmisliti o strategiji ključnih besed.
Kakšna je dobra gostota ključnih besed?
Čeprav ni strogih in hitrih pravil za gostoto ključnih besed, razen vedno ustreznih nasvetov »ne dodaj ključnih besed«, mnogi SEO strokovnjaki priporočajo uporabo približno 1-2 ključnih besed za vsakih 100 besed besedila. To je približno 1-2 % gostote ključnih besed.
Vaša vsebina lahko deluje podobno z nekoliko več ali nekoliko manj ključnimi besedami, vendar splošno pravilo je, da se Google in drugi iskalniki dobro odzivajo na gostoto ključnih besed okoli 0,5 %.
Kot smo že omenili, ni strogih pravil o gostoti ključnih besed. Da bi se zadeve še bolj zakomplicirale, se gostota ključnih besed lahko in bi morala spremeniti glede na naravo zadevne vsebine; pravočasni, relevantni članek z novicami, na primer, bo morda potreboval bistveno manj ključnih besed za visoko uvrstitev kot starejša zimzelena objava v spletnem dnevniku.
Vendar pa obstaja nekaj neuradnih smernic, ki vam lahko pomagajo pri odločanju o strategiji ciljanja na ključne besede.
Mnogi SEO strokovnjaki priporočajo vključitev ene ključne besede na približno 200 besed. Z drugimi besedami, če je spletna stran sestavljena iz enega samega odstavka z 200 besedami, ne sme vsebovati več kot ene ključne besede. Morda boste lahko “varno” vključili več ključnih besed od tega (tj. ne da bi vas Google kaznoval), vendar skupnost SEO šteje približno eno ključno besedo na 200 besed besedila kot dobro merilo.
Kaj pa različice ključnih besed?
Ciljanje na ključne besede je še vedno osnova za veliko današnjih tehnik SEO in druga najboljša praksa SEO, ki bi jo morali upoštevati, je uporaba različic ključnih besed.
Razdelek »Iskanja, povezana z« na dnu SERP je lahko zelo uporabno orodje za iskanje novih različic ključnih besed na podlagi dejanskih iskanja, ki jih izvajajo uporabniki.
Različice ključnih besed so majhne različice določene ključne besede. Uporabnik, ki na primer išče rabljene avtomobile za prodajo, lahko na primer uporabi iskalne izraze, ki niso »rabljeni avtomobili naprodaj«, ko poskuša najti prodajalca. Morda bo uporabil besedno zvezo »prodaja rabljenih vozil« ali drugačen, a tesno povezan iskalni izraz.
Namen ključnih besed za temi iskanji je enak – uporabnik želi poiskati in verjetno kupiti rabljen avtomobil – vendar se lahko ključne besede zelo razlikujejo. Zato je pomembno, da ciljate na različice ključnih besed, saj to predvideva številne načine, na katere lahko potencialna stranka najde vaše podjetje med iskanjem v Googlu, kar poveča potencialno vidnost za močno komercialne poizvedbe.
Vendar pa je koncept različic ključnih besed tudi zelo niansiran, kar lahko privede do napak in zamujenih priložnosti, če se ravna napačno. Poglejmo si na primeru ključne besede »poceni hoteli«, ki so najboljši primeri različic ključnih besed, ki se lahko izkažejo za problematične za novince v SEO svetu.
Sama po sebi tovrstna različica ključnih besed – »poceni hoteli Ljubljana«, »poceni hoteli Portorož« in tako naprej – niso »slabe« ključne besede. Še vedno so lahko izrazi ustrezni in uporabni, kot bi bili za iskalce, ki iščejo namestitev v večjih mestih, tudi po vsem svetu. Lahko pa so škodljivi, če so natrpani na spletni strani, kot smo ugotovili prej. To pomeni, da morate biti previdni in dobro presojati, ko se odločite za vključitev različic ključnih besed v svojo vsebino.
Prav tako si je vredno zapomniti vrednost različic ključnih besed – besed in besednih zvez, ki so podobne, vendar ne identične vaši primarni ključni besedi. Recimo, da vaše spletno mesto prodaja rešitve za zunanjo razsvetljavo. Medtem ko je vaša ključna beseda z najvišjo vrednostjo za SERP “zunanja razsvetljava”, bo čim več uporab te ključne besede na čim več straneh zmanjšalo in ne izboljšalo splošni SEO spletne strani.
Namesto tega razmislite o različicah ključnih besed; izrazi, ki so blizu vaši primarni ključni besedi, vendar niso natančna kopija. V primeru “zunanje razsvetljave” lahko različice, kot so “vrtna razsvetljava”, “razsvetljava na terasi”, “razsvetljava na terasi” ali “krajinska razsvetljava”, pripomorejo k višji uvrstitvi vaše strani, ne da bi pri tem kršili pravila o polnjenju s ključnimi besedami.
Skratka, lahko in morali bi uporabiti različice ključnih besed na posameznih spletnih straneh in na celotnem spletnem mestu, da povečate vidnost in pritegnete čim širšo – in ustrezno – občinstvo, vendar si še vedno morate prizadevati samo za eno ključno besedo ali različico ključne besede na 200 besed vsebin.
Orodja za gostoto ključnih besed
Medtem ko lahko sami izračunate gostoto ključnih besed tako, da izračunate skupno število besed in ključnih besed na vsaki strani na vašem spletnem mestu, lahko to hitro postane dolgotrajno in intenzivno, ko se vaše spletno mesto širi in povečuje obseg strani.
SEO orodja za gostoto ključnih besed pomagajo poenostaviti ta postopek. Možna orodja so:
1. Orodje za pregledovanje SEO – Preverjevalnik gostote ključnih besed
To brezplačno orodje temelji na brskalniku – preprosto vnesite URL svojega spletnega mesta ali besedilo strani, nato pa izpolnite captcha »Nisem robot«, da izvedete preverjanje gostote ključnih besed. Čeprav to orodje ne ponuja poglobljene analize drugih možnosti na seznamu, je odličen način za pregled, kakšna je trenutna gostota ključnih besed.
Zakaj nam je všeč?
Preverjevalnik gostote ključnih besed orodja SEO Review vključuje barvno opozorilo za ključne besede z nenormalno visoko stopnjo videza, tako da lahko preprosto vidite, katere morate zmanjšati. Omogoča tudi razčlenitev ključnih besed po številki besed in omogoča izključitev določenih besednih zvez.
2. Analizator gostote ključnih besed SEOBook
Podobno kot zgornje orodje je tudi analizator gostote ključnih besed SEOBook brezplačen, vendar za uporabo potrebujete račun. Poleg osnovnih poročil o gostoti ključnih besed vam to orodje omogoča tudi iskanje ciljne ključne besede v Googlu, pridobivanje podatkov za pet najbolj uvrščenih strani z isto ključno besedo, nato pa jih analizirate, da vidite, kako se vaša ključna beseda sklada.
Zakaj nam je všeč?
Analizator gostote ključnih besed SEOBook vam omogoča, da vključite meta informacije in izključite »stop besede«, ki se pogosto pojavljajo v besedilu (kot so »da«, »a«, »the« in tako naprej). Nastavite lahko tudi najmanjšo dolžino besedila. To vam daje možnost, da vključite samo besede, ki izpolnjujejo določena merila za število znakov.
3. Preverjevalnik gostote ključnih besed s pisanjem
Preverjevalnik gostote ključnih besed Copywritely prikazuje vaše najboljše ključne besede glede na gostoto in barvne kode izrazov, ki se pogosto pojavljajo. To orodje je nekoliko bolj omejeno od drugih, saj vam ne daje možnosti, da izključite zaustavitvene besede, ne nudi tudi možnosti vključitve meta opisov. Je pa odlično začetno orodje.
Zakaj nam je všeč?
Copywritely je zaradi preprostosti in prijaznosti do uporabnika dobra izbira, če iščete hitro in hitro preverjanje, kakšna je gostota ključnih besed. Prijavite se v račun Copywritely in preverite ter popravite napake.
4. Semrush-ov SEO pregledovalnik ključnih besed na strani
Semrushov zmogljiv pregledovalnik SEO na strani vključuje preverjanje gostote ključnih besed, imenovano »uporaba ključnih besed« znotraj orodja. Skupaj z oceno gostote ključnih besed orodje vključuje avtomatizirane preglede in poročila SEO, ocene naslovov in metapodatkov, orodja za iskanje povratnih povezav ter poglobljeno iskanje po spletnih mestih, skeniranje in poročila. Prav tako vam pomaga primerjati gostoto vaših ključnih besed s konkurenco. To uporabno orodje žal ni zastonj, je pa na voljo po premium ceni, ki se začne pri 119,95 USD/mesec.
Zakaj nam je všeč?
Semrush ni samo orodje preverjanje gostote ključnih besed, temveč zmogljivo orodje SEO, ki vam lahko pomaga pri SEO optimizaciji strani, vključno s konkurenčno primerjavo. Izveste lahko, kolikokrat konkurenti uporabijo določene ključne besede. Nato se lahko približate njihovi ravni zmogljivosti, tako da upoštevate področni standard.
Ključne besede vodijo do Kraljestva
Želite izboljšati svoj položaj v SERP-ih in povečati vpliv spletne strani? Začnite z močnimi ključnimi besedami. Kot pri skoraj vsem v SEO svetu je tudi pri odločanju o ciljanju na ključne besede, vključno z gostoto, ključnega pomena, da uporabite podatke in ne predpostavke.
Če opazite upad prometa ali deleža prikazov lahko naredite A/B test kopije, vsebine in oglasov svoje spletne strani, da zagotovite, da ne boste nehote škodovali vidnosti svoje spletne strani ali oglasov v rezultatih iskanja. Ugotovite ali večja/manjša gostota ključnih besed izboljša vašo uvrstitev.
Opozorilo? Uravnoteženost ključnih besed je ključ do uspeha iskanja. Z iskanjem – in rednim ocenjevanjem – gostote ključnih besed tako na določenih straneh kot na vašem spletnem mestu v velikem obsegu je mogoče povečati ustrezen vpliv SEO in se izogniti pastem pri razvrščanju zaradi pretirane distribucije ključnih besed.
Še zmeraj niste popolnoma prepričani ali imate dobro gostoto ključnih besed? Ali pa imate morda še kakšno vprašanje iz SEO področja? Pišite nam na oglasevanje@splenik.si, za nasvet ali pomoč in z veseljem vam bomo pomagali.
Uspešno! Vaš Spletnik
- 9 pogostih napak pri Google oglaševanju - 21. 02. 2024
- 7 ključnih orodij za analizo spletnega nastopa v letu 2024 - 12. 12. 2023
- Za koga SEO ni primeren? - 23. 08. 2023