Posodobljeno 21. 12. 2022
Ko govorimo o cenah spletne trgovine, so cenovni rangi res ogromni in v kolikor na tem področju nimate izkušenj, je težko z golim očesom videti razliko med spletno trgovino za 1000 € in spletno trgovino za 5000 €.
Vsebinska razlika med tema dvema spletnima trgovinama lahko pomeni tudi razliko med rastjo in propadom spletnega poslovanja, zato bomo v tem članku govorili o tem, na kaj morate biti pozorni pri izbiri ponudnika, kakšne stroške lahko spletna trgovina prinese v nadaljevanju ter kakšen proračun je dejansko potrebno nameniti za profesionalno, uspešno spletno trgovino.
Če so pred leti spletne trgovine postavljali le izkušeni programerji, jo danes s predlogami in video vodiči lahko za nekaj sto evrov izdela praktično vsak (tudi sami) – pa je to res najcenejša naložba v spletno trgovino oz. v vaš posel?
Kazalo
Izdelava spletne trgovine za 5000 €
Gre za projekt, ki v povprečju traja 20-30 dni in zahteva delo projektnega vodja, oblikovalcev, programerjev, urednikov in piscev vsebin.
Najpomembnejše pri izdelavi spletne trgovine je dobro načrtovanje vrhunske uporabniške izkušnje, trgovina se more odpirati hitro, biti mora pregledna, nakupni proces pa kratek in enostaven.
Načrtovanje spletne trgovine
Prvi korak je zato zbiranje informacij o naročniku, produktih, ki se bodo prodajali na trgovini in informacij o ciljnih strankah. Da lahko pripravimo spletno trgovino, ki bo dobro prodajala, nas zanima kakšne cilje zasledujemo, katere kategorije oz. produkte želimo izpostaviti, za katere izdelke pričakujemo največ povpraševanj in zakaj, ter kateri so razlogi, da bo ciljna stranka ta produkt na koncu tudi kupila.
Želimo namreč pripraviti trgovino, ki bo uporabnikom omogočila hiter pregled nad kategorijami in produkti, želimo jim v vsakem koraku brskanja po trgovini podati dovolj razlogov za nakup, ob tem pa izločiti vse “motilce”, zaradi katerih nakupa nekdo ne bi opravili.
V naslednjem koraku izrišemo žični okvir (ang. wireframe) spletne trgovine, iz katerega nato grafični oblikovalec izriše dizajn spletne strani – tako prve vstopne strani, kategorijske strani, produktne strani, košarice in zaključka nakupa. V okviru internega sestanka se vsi dizajni pregledajo, predlagajo popravki in izboljšave, nato pa dizajn pregleda še naročnik.
Konfiguracija strežnikov, platforme, dizajna in modulov
Po potrditvi dizajna je na vrsti razrez dizajna in konfiguracija spletne trgovine. Pripravi se strežniško infrastrukturo glede na zahteve projekta, namesti se platforma za izdelavo spletne trgovine (Magento, WordPress itd.) in vnese osnovne podatke o naročniku. Programer nato začne s pripravo teme in urejevalnika glede na pripravljen dizajn.
Dobra in kvalitetna spletna stran je narejena popolnoma po meri, zato se zakupljenim temam in “drag and drop” urejevalnikom želimo izogniti.
S tem si zagotovimo hitro odpiranje, lažje urejanje, izognemo se nepotrebnim razširitvam, trgovina pa je na koncu bolj stabilna in varna.
Proces od začetka konfiguracije trgovine pa do izdelave prve različice spletne trgovine, ki jo naročnik dobi v predogled, traja minimalno 15 dni.
Skozi celoten potek z naročnikom redno komuniciramo, ga obveščamo o poteku projekta in pridobivamo morebitne dodatne informacije, ki so potrebne za dobro izdelano spletno trgovino.
Po konfiguraciji dizajna zakupimo vse nujno potrebne razširitve, konfiguriramo vse plačilne sisteme, načine pošiljanja, vnesemo produkte, itd.
Pregled in objava
Predzadnja faza je pregled in testiranje spletne trgovine pred objavo, pri čemer sodeluje najmanj 6 ljudi, da je pregled kar se da natančen. Morebitnim napakam ali pomanljivostim po objavi se želimo 100 % izogniti.
Objavo spletne trgovine na domeni izvedemo po potrditvi iz strani naročnika, ki nam priskrbi vse podatke potrebne za objavo. Po objavi ponovno testiramo delovanje, nato pa naročniku pošljemo vsa navodila za urenje, čemur sledi organizacija termina izobraževanja.
Seveda želimo, da zna vsak lastnik nove trgovine to samostojno urejati, ko to želi. Vedno smo mu seveda na voljo tudi mi, da mu pomagamo z urejanjem, dodelavami na spletni trgovini. Vsak naročnik ima namreč v okviru mesečne podpore na voljo 1 uro uredniških storitev na mesec za urejanje, za njega redno posodabljamo platformo, razširitve, strežniško infrastrukturo itd.
Izdelava spletne trgovine za 1000 €
Sedaj, ko smo si pogledali podroben proces izdelave spletne trgovine za 5000 €, si poglejmo kaj od zgoraj naštetega bi lahko vsebovala trgovina za 1000 €. Tukaj govorimo na prvi pogled o izjemno poceni izdelavi spletne trgovine.
Praviloma so “dražje” spletne trgovine rezultat sodelovanja večje ekipe strokovnjakov, izdelava pa poteka v več (podrobno definiranih) fazah.
Na drugi strani cenejše trgovine (med 500 € in 2000 €) praviloma izdeluje le 1 strokovnjak. Da je tak projekt za izdelovalca še profitabilen, mora seveda v procesu ubrati več “bližnjic”, ki mu omogočajo hitrejši zaključek projekta (izdelava na podlagi v naprej zakupljene teme, urejanje s pomočjo “drag and drop” urejevalnika, oblikovanje brez vnaprej pripravljenega dizajna ali žičnega okvirja, itd.).
Realni stroški izdelave spletne trgovine
Poglejmo si, kakšni so minimalni stroški določenih sestavnih delov izdelave spletne trgovine.
- Spletna trgovina za 1000 € je izdelana na podlagi v naprej kupljene teme, ki v povprečju stane 50 €,
- standardni dodatni moduli (za pohitritev trgovine, za napredni iskalnik na trgovini, modul za kreditno-kartično plačevanje, …) pa stanejo vsaj 300 € .
Delo, ki ga mora izvajalec opraviti da vaša spletna trgovina doseže higienski minimum, pa je:
- priprava strežniške infrastrukture,
- instalacija platforme spletne trgovine,
- konfiguracija jezika (vsi prevodi bodo privzeti, brez vaših slogovnih popravkov),
- vnos osnovnih podatkov podjetja,
- aplikacija logotipa in favicona,
- nastavitve plačilnih načinov in davčne stopnje,
- nastavitve načinov in stroškov dostave,
- vnos splošnih pogojev,
- konfiguracija SMTP nastavitev,
- priprava menijske strukture,
- priprava kategorij in atributov,
- nastavitev košarice,
- konfiguracija kontaktnih obrazcev,
- konfoguracija prijave na e-novice,
- uvoz produktov (vi priskrbite .xml ali .csv datoteko),
- vnos tekstov, slik, videov in ostalih vsebin, ki jih priskrbite,
Če izvajalec želi računati vsaj 20 € na uro (kar je krepko pod standardom v industriji – 50 € na uro), mora vse to opraviti v 32,5 urah oz. dobrih 4 dneh.
Lahko si mislite, koliko bližnjic bo na ta račun moral ubrati, kako profesionalen produkt boste za to dobili.
Pozabite lahko na oblikovanje po meri z razrezom dizajna, mobile-first oblikovanje, optimizacijo nakupnega procesa, upoštevanje nakupne poti vašega kupca, optimizacijo hitrosti, prilagoditve in popravke, tehnično SEO optimizacijo ter tudi naknadno podporo pri upravljanju strani. Seveda, če izvajalec ni pripravljen iti v minus.
Prišli boste do točke, ko moduli med sabo ne bodo več kompatibilni. Takrat bo potrebna posodobitev trgovine, vaš izvajalec pa bo takrat glede na naše izkušnje 1) zaposlen z nečim drugim, 2) v tujini ali 3) nedosegljiv. Malo za šalo, malo za res: vsaj polovica spletnih trgovin, ki jih prenavljamo v Spletniku, je prišla izpod rok izginulih ambicioznih posameznikov.
Na tej točki se morate vprašati, ali boste zadovoljni z izdelavo spletne trgovine za 1000 €, ki je bila narejena po liniji minimalnega odpora in v nadaljevanju plačali še nekaj sto evrov za uredniške in programerske storitve (1 ura programerskih storitev v povprečju stane 50 €)?
Večina podjetij v roku enega leta ugotovi, da izdelava spletne trgovine za 1000 € v resnici stane vsaj 2000 €, še največ pa stanejo vsa naročila, ki jih ne prejemate na račun slabe uporabniške izkušnje, nepremišljene strukture ali napak na spletni trgovini.
Vam bo izdelovalec nudil podporo pri prodaji?
Svojega izvajalca vprašajte po nasvetu za spletno prodajo – kaj vpliva na prodajo na spletu, kako spletno trgovino ohranjati aktualno, kako spletno trgovino prikazati pravilnim ljudem, kaj sploh lahko pričakujete, da se bo po objavi spletne trgovine zgodilo itd.
Če boste deležni odgovora tipa “Spletna trgovina za 1000 € bo tako vrhunska in atraktivna, da bodo ljudje takoj začeli kupovati!”, potem lahko mirne vesti trdimo, da vam vaš izvajalec prodaja mačka v žaklju, želi samo tistih “instantnih 1000 €” in si bo naložil minimalno opravka z vami.
Kakšno oblikovanje je vključeno?
Spletna trgovina za 1000 € bo narejena na vnaprej pripravljenem dizajnu, zato izvajalca vprašajte za kakšen dizajn gre.
Če bo odgovor “spletno trgovino vam naredimo v unikatnem grafičnem dizajnu”, potem je tudi to zagotovo ena debela laž.
Zakaj?
Če se dizajn v celoti pripravlja iz točke nič, potem bo samo priprava dizajna terjala (v najboljšem primeru, za osnovno spletno trgovino) vsaj 2 tedna.
Da argumentiramo še podrobneje: vsaj dva dni bo trajala priprava žičnega okvirja (za domačo stran, kategorijsko podstran, produktno stran, košarico in zaključek nakupa), potem pa bo dizajner potreboval vsaj en teden za pripravo dizajna vseh teh strani. Ker noben dizajn ni popoln v prvo, sledijo še popravki, prilagoditve, spremembe koncepta itd. Skupaj smo nekje na dveh tednih, vključeni pa sta vsaj 2 osebi – kar je že samo po sebi več kot 1000 €.
Boste deležni podpore tudi po izdelavi?
Izvajalca vprašajte tudi, koliko podpore v nadaljevanju je vključene v izdelavo spletne trgovine za 1000 €. Podporo boste zagotovo potrebovali (pri prenovi trgovine, preteklih modulih, napakah, ki nastanejo pri posodobitvah platforme, ali dodelavah na vaši trgovini), pri nizkocenovnih spletnih trgovinah pa ta zagotovo ni kar sama po sebi vključena v ceno, ampak boste vse dodatne ure morali doplačevati. Povprečna urna postavka programerjev v Sloveniji je 50 € – če ga vsak mesec rabite zgolj za eno uro, je to že v prvem letu 600 € dodatnih stroškov.
Izdelava spletne trgovine pri Spletniku
Govorimo o izdelku, ki je prilagojen točno vašim potrebam in željam in je naložba v prihodnost spletnega poslovanja vašega podjetja.
Pred začetkom izdelave se z našim projektnim vodjo pogovorite glede dizajna, vaših izdelkov in načina prodaje do sedaj, ter vaših pričakovanj od spletne trgovine.
Naši dizajnerji pripravijo dizajn ter ga glede na vaše komentarje tudi prilagodijo, nato pa gre dizajn v razrez (torej začne se programiranje). Vnesemo vaše izdelke ter zakupimo vse module, za katere že vnaprej vemo, da jih boste potrebovali oz. bodo vam in vašim kupcem olajšali uporabo spletne trgovine.
Prav tako vam svetujemo pri izgradnji načrta prodaje v nadaljevanju, vam jasno predstavimo, kaj od spletne trgovine lahko pričakujete (in česar ne), v nadaljevanju pa imamo za vsak vaš izziv pripravljeno tudi rešitev.
Za izgradnjo spletne trgovine, ki je temelj vaše spletne prodaje, v povprečju potrebujemo 21 delovnih dni, pri tem je z vami vedno v kontaktu naš projektni vodja – se pa tu zgodba šele začne. Naša največja prednost je vse, kar pride po objavi spletne trgovine – akvizicija trga, gradnja prepoznavnosti, optimizacija konverzij, itd.
Zavedati se moramo, da je izdelava spletne trgovine komaj začetek spletne prodaje, ki sama po sebi ne prinese nič več kot “spletno prisotnost”. V Spletniku zato z vsakim naročnikom pripravimo plan za zajem potencialnih strank na spletno trgovino – bodisi je to Google Ads oglaševanje, SEO optimizacija ali kakšen drug način doseganja ciljnega občinstva. Pripravimo in podamo naše predloge za vodenje družbenih omrežij, aktivnosti na spletni trgovini, predloge za SEO optimizacijo, itd.
Če boste izvajalca vaše nove spletne trgovine izbirali zgolj glede na ceno, potem žal nismo pravi partner za vas. Če pa iščete odkritega partnerja, ki vam bo postavil realna pričakovanja in pri katerem boste vedno dobili argumentirane vložke in nasvete, potem pa ste dobrodošli, da si za začetek ogledate naš cenik izdelave spletnih trgovin ali pa nam predstavite svoj projekt in začnemo skupaj graditi uspešno zgodbo.
Uspešno!
Spletnik