Pravilna izbira ključnih besed

Nov 27, 2022
Nov 27, 2022

Posodobljeno 18. 11. 2024

Ključne besede so tisti del vaše spletne strategije, ki vas lahko v najslabšem primeru stane ogromno in doprinese nič. To se zgodi takrat, ko jih ne znate pravilno izbrati, strukturirati in sproti preverjati. Mnogi izbirajo neskončno ključnih besed, ker želijo, da se bodisi Google oglasi ali organski Google rezultati pojavijo za vsako iskanje, ki samo približno spominja na izdelek, ki ga prodajajo.

Kje se tukaj pojavi problem? Poglejmo na primeru Google Ads kampanje, kjer je izguba denarja bolj očitna, kot pri optimizaciji. Oglašujete lahko tako rekoč po vsaki ključni besedi, ki vam pade na pamet. Vaš oglaševalski proračun po drugi strani pa je najbrž omejen. Ob tem se zgodi, da se proračun preveč razdrobi in veliko ključnih besed ne pride do izraza. Ker so manj relevantne ključne besede vedno dražje od relevantnejših (Google jim dodeli slabšo oceno kvalitete in posledično višjo ceno na klik), so običajno manj prikazane prav tiste ključne besede, ki so za vaš posel primernejše oz. učinkovitejše.

Na strani SEO optimizacije pa je pravilna izbira ključnih besed še toliko bolj pomembna, saj vemo, da je proces optimizacije dolgoročen in terja ogromno časa, dela in tudi denarja. Zagotovo si ne želite po pol leta truda ugotoviti, da je ves trud bil zaman, ker vaše izbrane ključne besede niso dovolj relevantne in se zato za njih ne morete organsko uvrstiti visoko oz. vam ne prinašajo novih povpraševanj.

Ključne besede

Kaj so ključne besede in zakaj je pomembno, da jih raziščemo?

Preden zaplavamo v globine delovanja ključnih besed je dobro, da razčistimo osnove in definiramo pojme. Torej, kaj so ključne besede? Na kratko:

  • besede in besedne zveze, ki opredeljujejo, kaj ljudje iščejo
  • besede in besedne zveze, ki opisujejo teme, o katerih pišete

V idealni situaciji so te ključne besede enake, kar zapolnjuje vrzel med vašo vsebino in uporabniki ter jim tako pomaga, da jo najdejo.

Raziskovanje ključnih besed je praksa iskanja besed/izrazov, ki jih ljudje vnesejo v iskalnike kot je Google, da jih lahko uporabimo za spletne strani, ustvarjanje vsebin in oglaševanje. So ključni del SEO optimizacije (zlasti on site SEO optimizacije), da se Google lažje odloči, kam bo uvrstil vašo vsebino med rezultate iskanja. Vaš cilj je poiskati ključne besede, ki so prave in relevantne za vaš posel, da bo Google razumel vašo vsebino ter vas nagradil z dobro pozicijo na iskalnikih.

Raziskava ključnih besed vam pomaga razumeti razmišljanje vaših strank, tako da poiščete teme, ki jih želite vključiti v svojo strategijo vsebine. Ko veste, kaj išče vaša ciljna publika, lahko vsebino optimizirate, da zagotovite odgovore, ki jih uporabniki potrebujejo.

Kako izbrati pravilno ključno besedo?

Preden začnete raziskovati ključne besede, je nujno razumeti, kako jih razvrstiti. Generične ključne besede so eno- ali dvobesedne zveze, ki imajo velik obseg mesečnih iskanj ter veliko konkurenco vsebin optimiziranih na te besede. In tu so še dolgorepe ključne besede, bolj poznane kot »long tail keywords«, ki sestojijo iz treh ali več besed z manjšim obsegom iskanja in konkurenco vsebin s temi besedami. Pa vendar predstavljajo večino spletnega prometa, pri čemer je pomemben dejavnik specifičnost. Daljši je stavek, bolj natančen je in manj rezultatov iskanja bo, ko ga bodo ljudje vtipkali.

Kako to izgleda v praksi, ko vpišete ključno besedo v Google:

  • Če vtipkate »majice«, boste dobili milijone rezultatov iskanj.
  • Če vtipkate »modre majice«, jih boste verjetno dobili nekaj sto tisoč.
  • Če pa vpišete “modre majice Adidas”, boste dobili veliko manj rezultatov, ki se bolj ujemajo s tem, kar v resnici iščete.

Z vidika uporabnika, več konteksta kot dodate iskalnim izrazom, boljše rezultate boste dobili.

Predstavljajte si, da prodajajte le notranja vrata in oglašujete s ključno besedo “vrata”. Kako boste vedeli, da bo nekdo, ki bo vnesel besedo “vrata” želel kupiti prav notranja vrata? Ali pa, da bo sploh želi kupiti vrata? Morda išče garažna vrata. Morda išče nasvet za montažo notranjih vrat. Je tak kupec za vas zanimiv, če klikne na oglas? Najbrž ne. Je že res, da lahko vsebina oglasa, v veliki meri pripomore k temu, da jasno sporočite kaj oglašujete. Ljudje pa smo lahko hitre, površne narave in brez težav kliknemo na oglas – saj nas prav nič ne stane. Lahko, da smo samo zvedavi in malo “firbcamo”.

Katero ključno besedo uporabiti?

Kaj lahko storite?

  • Razpolagajte z večjim proračunom,
  • omejite ključne besede,
  • če je relevantnih ključnih besed preveč, jih združite in ustvarite več oglasnih skupin,
  • uporabite do 15 ključnih besed, na oglasno skupino.

Ne pozabite: pri Google Ads oglaševanju lahko ključne besede dodate in menjate kadar koli, če ugotovite, da obstoječe niso v redu. Nenazadnje se izognite neprimernim iskanjem tako, da dodate negativne ključne besede. Kaj je negativna ključna beseda? Recimo, da se lotite Google Ads kampanje kjer označite besedo “brezplačno” kot negativno ključno besedo. To pomeni, da se oglas ne bo prikazoval v kombinaciji z iskalno frazo “brezplačno”.

Opredelite svoje ključne besede

Ključne besede so bistvene za vašo oglaševalsko kampanjo na Googlu in optimizacijo spletnih strani, zato mora biti njihova izbira premišljena. Stvari na katere morate biti pozorni sta na primer sezonska komponenta, konkurenca itd. Ti faktorji vam pomagajo razumeti, kako in kdaj uporabiti ključne besede v sami kampanji.

Več o optimizaciji na splošno: https://spletnik.si/optimizacija-spletnih-strani/

Vaš prvi korak je ustvariti seznam ključnih besed. Trenutno vam ni treba skrbeti za konkurenco, CPC ali kar koli od tega. Cilj je le, da umestite na vaš seznam več, za vaš posel relevantnih ključnih besed.

Opredelite svoje ključne besede

Najboljša orodja za raziskovanje ključnih besed

Mnoga spodaj našteta spletna orodja vam lahko pomagajo analizirati različne vidike uspešnosti vaše spletne strani, ne samo ključnih besed. Tudi, če jih boste uporabili le za delo s ključnimi besedami, vam lahko dajo pomembne informacije, kot so obseg iskanja, uspešnost ali težave z uvrstitvijo (koristno za strategijo vsebine in SEO), vrednost ključne besede (koristno za oglaševanje s plačilom na klik), analizo konkurence in veliko več. Obstaja na desetine orodij za raziskavo ključnih besed, navajamo le nekaj najbolj popularnih:

  1. Google Keyword Planner ali načrtovalnik ključnih besed je tehnično zasnovan za oglaševalske akcije na Googlu (Google Ads) in odlično orodje za raziskovanje ključnih besed. Brezplačno orodje Google Keyword Planner uporabite za namene vašega seznama in izpišite vse ključne besede, ki so v ožji ali širši povezavi z vašo dejavnostjo.
  2. Eden bolj znanih iskalnikov ali načrtovalnikov ključnih besed (t.i. keyword planner ali research tool) je večnamensko plačljivo orodje SEMRush. Z njim lahko vidite oceno težavnosti ključne besede, določene besedne zveze, število iskanj na mesec te rezultate konkurence na iskalnikih.
  3. Google predlogi so odlični za iskanje “long tail” ključnih besed, iz treh ali več besed. V Google preprosto vnesite ključno besedo, ki je povezana z vašim podjetjem in Google vam bo podal seznam predlogov. Ti predlogi temeljijo na tem, kaj ljudje trenutno iščejo. Na ta način veste, da gre za priljubljene oziroma aktualne ključne besede.
Google predlogi za ključno besedo "seo optimizacija"

Raziskava ključnih besed: kaj sledi?

Ko boste uporabili nekaj teh orodij za ključne besede, boste imeli dolg seznam besed in besednih izrazov, s katerimi bodo lahko ljudje hitreje našli vaše spletno mesto. Kako veste, katere in kje uporabiti? Če nameravate ključne besede uporabiti za oglaševanje, jih boste želeli vključiti v Google načrtovalec ključnih besed, da boste lahko ugotovili, katere bodo najbolje delovale v ta namen. Velja poudariti, da čeprav so priljubljeni izrazi cenovno dragi, se lahko kampanja dobro obnese tudi s sorodnimi ključnimi besedami, ki so nekoliko manj priljubljene.

V kolikor nameravate uporabiti ključne besede za SEO optimizacijo vsebin (in njihovo ustvarjanje), vas bo bolj zanimalo, kako enostavno je s temi ključnimi besedami doseči dober položaj v iskalnikih. Seznam ključnih besed lahko strateško razdelite in grupirate glede na teme, ki jih želite zajeti. Nekatere ključne besede bodo na primer neposredno povezane z vašim podjetjem, druge pa z namenom uporabnika.

5 nasvetov za izbiro učinkovitih ključnih besed

Ključne besede so jedro vsake oglasne kampanje na Googlu. Izbira pravih ključnih besed proži vaše oglase tako, da jih potrošniki lahko vidijo samo, ko iščejo vaše izdelke ali storitve. Seznam ključnih besed je podoben vrtu v katerem ste vi vrtnar. Posadite prave ključne besede ob pravem času in poželi boste super rezultate. V primeru, da izberete napačne ali preveč splošne ključne besede pa bo vaš vrt poln plevela, ki ga je potrebno odstraniti.

Da si zagotovite več rož kot plevela vam predstavljamo 5 nasvetov za izbiro ključnih besed pri oglaševanju na Googlu.

5 nasvetov za izbiro učinkovitih ključnih besed

1. Analizirajte namen iskanja

Določite svojo ciljno skupino in se postavite na mesto kupca, ko ustvarite svoj začetni seznam ključnih besed. Vprašajte se: “Če bi želel najti enega od teh izdelkov ali storitev, kaj bi vtipkal v Google?” Prav tako se lahko posvetujete z drugimi, kot so prijatelji, družinski člani ali celo s trenutnimi strankami, da dobite mnenje o besednih zvezah, ki bi jih uporabili pri iskanju vaših izdelkov in storitev. Analiza namena iskanja vam pomaga ugotoviti katere ključne besede izbrati glede na to, kaj uporabniki sploh iščejo na spletu. Kadar vpisujejo v iskalnik ime podjetja ali blagovne znamke, opravljajo navigacijsko iskanje. To je običajno takrat, ko podjetje že poznajo. Informativne ključne besede uporabnik vpisuje v iskalnik, ko išče le informacije, recimo o nekem določenem produktu. Namen iskanja je lahko tudi komercialne narave (različne komercialne ključne besede iskanja) pri čemer se uporabnik nahaja v nakupni fazi, zato lahko pravi izbor teh besed prinese na stran prave stranke. Iskanja, kot je »kje kupiti poceni grelnik vode«, se zelo razlikujejo od poizvedb »pokvarjen grelnik vode«. Ena je komercialna ključna fraza, druga pa informativna. Na koncu so še transakcijske ključne besede, ki jih uporabijo osebe, ki so že sprejele odločitev o nakupu. Primeri teh besed so: “kupi”, “naroči”, “akcija”, “kupon” ipd.

2. Raziščite kaj dela vaša konkurenca

Obiščite spletne strani svojih konkurentov, da vidite, na katere ključne besede ciljajo. Preberite vsebino in si oglejte meta oznake ter naslove, da boste lažje prepoznali uporabljene ključne besede. To je tudi odličen način, da razširite seznam svojih idej za ključne besede. Veliko orodij ne nudi brezplačne opcije za tako kompleksno analizo, zato številna podjetja najamejo digitalne agencije, ki zanje opravi temeljito raziskavo.

3. Uporaba različnih tipov ujemanja

Natančno ujemanje je super način kako nadzorovati natančno kaj bodo videli iskalci, ko iščejo vaše produkte. Nikoli vam ni treba ugibati kakšna je njihova izkušnja saj veste, da bodo oglasi proženi samo če se bo njihova poizvedba natanko ujemala z vašo ključno besedo. Kakorkoli, drugi tipi ujemanja ponujajo vpogled v ostale variacije ključnih besed, ki jih vnašajo iskalci in morda na njih sploh niste pomislili. Včasih so to besede, ki jih boste dodali kot negativne, včasih pa boste tako odkrili kvalitetne nove besede.

4. Iskalna uporabniška izkušnja na različnih napravah

Delež ljudi, ki iščejo vaše izdelke ali storitve iz pametnih telefonov in tablic se povečuje iz tedna v teden. Zato je pomembno vedeti kako se njihovo iskanje iz teh naprav razlikuje. Dolžina ključnih besed glede na tip naprave se namreč razlikuje. Poizvedbe iskalcev na pametnih telefonih na primer vključujejo več napačno vpisanih ključnih besed in lokalnih poizvedb, kot tiste na namiznih računalnikih. Povečuje se tudi glasovno iskanje.

Iskalna uporabniška izkušnja na različnih napravah

5. Seznam ključnih besed ni dokončen

Potrošniške navade in različni algoritmi se stalno spreminjajo, zato ne morete samo izdelati seznama ključnih besed in se z njim več ne ukvarjati. Pogosto se zgodi, da oglaševalci ne upajo izklopiti ključne besede čeprav je njen učinek slab. Ne upoštevajo trenutnih podatkov in statistike iz njihovih kampanj, kar je seveda narobe. Potrebno je slediti trendom iskanja, spremljati učinkovitost ključnih besed in odstraniti neučinkovite besede, ter na seznam dodati tiste bolj učinkovite.

Imamo lahko preveč ključnih besed

Torej, kako lahko ugotovite, ali še vedno pretiravate z gostoto ključnih besed na spletni strani? Enostaven test je, da preberete tekst na glas in če se vaše ključne besede slišijo nerodno ali nenaravno, gre najverjetneje za preveliko uporabo ključnih besed. Oglejmo si primer:

“Izdelujemo voščilnice po meri. Naše voščilnice so ročno izdelane. Če razmišljate o nakupu voščilnice po meri, se obrnite na nas, saj ustvarjamo edinstvene voščilnice po meri na voscilnicepomeri.com”

Kot je vidno v zgornjem primeru, se besedna zveza “voščilnice po meri” prevečkrat pojavi v tako majhni količini besedila, zaradi česar zveni robotsko in težko berljivo, kar negativno vpliva na uporabniško izkušnjo.

Nasičenost ključnih besed je tudi pogost sprožilec kazni s strani iskalnikov. Googlova kazen je lahko delna, vpliva na določene spletne strani ali pa se nanaša na celotno spletno mesto. Posledično se vaša vsebina morda ne bo pojavila v rezultatih iskalnikov.

Izbira ključnih besed – zaključek

Raziskovanje ključnih besed je temeljni korak za vašo vsebinsko strategijo, SEO in Google Ads. Daje vam odlične ideje za izdelavo novih vsebin in prilagajanje potrebam ter namenom uporabnikov. Vendar je to le en del strategije.

Zdaj, ko boste ugotovili, kaj išče vaša ciljna publika in kako pogosto, je čas, da preidete na naslednji korak: oblikovanje strani na način, ki jo bodo uporabniki radi obiskali in iskalniki razumeli.

Raziskava ključnih besed se morda zdi preprosto opravilo, vendar je ne gre podcenjevati. Enako seveda velja za celotno pripravo in vodenje bodisi Google Ads oglaševalske kampanje ali procesa optimizacije vašega spletnega mesta. Za dodatna vprašanja smo vam na voljo na blog@spletnik.si.

Uspešno,
Spletnik

5/5 - (1 glas)
Matjaž Sedlar

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 glas)