Posodobljeno 14. 12. 2022
V digitalnem svetu se spremembe dogajajo na dnevni ravni. Vedno moramo biti na tekočem z njimi in se hitro odzvati. Tisti, ki se ne prilagodi, hitro ostane zadaj in tega si podjetniki zagotovo ne želijo.
Ena večjih novosti tega leta je zagotovo Googlova glavna posodobitev, ki vpliva na tehnično optimizacijo strani. Google je namreč vpeljal nov sistem indeksiranja, ki daje prednost spletnim stranem mobilnih telefonov. Mobile first indexing ali indeksiranje spletnih strani za mobilne naprave je mnoge spodbudila k uvajanju sprememb ter prilagoditev na svoji spletni strani.
Te novosti so zajele tudi strani, ki so nastale po juliju 2021, saj Google pregleda le mobilno različico spletnega mesta.
Uporabniki oziroma svet se je preselil na mobilne naprave. Tam brskamo po spletu, iščemo informacije, plačujemo račune preko spletne banke in opravljamo druge nakupe. Zato je prilagoditev spletnih strani mobilni napravi zelo logičen korak naprej v digitalnem svetu.
Toda kaj pravzaprav je indeksiranje strani za mobilne naprave? In kako se razlikuje od drugih posodobitev algoritmov, ki jih je Google uvedel v preteklosti? In kako ste lahko prepričani, da je vaše spletno mesto optimizirano za mobilne naprave?
Berite dalje, če želite izvedeti več o mobile first indeksiranju in kaj pomeni to za vas, kot lastnika ali upravljalca spletne strani. Peljali vas bomo tudi čez sedem osnovnih korakov optimizacije spletnega mesta, v kolikor se še niste uspeli prilagoditi mobilni različici.
Toda najprej odgovorimo na osnovna vprašanja o indeksiranju preden se poglobimo v optimizacijo strani.
Kazalo
Indeksiranje vs. rangiranje
Googlov iskalnik izvaja dve primarni funkciji: indeksiranje in rangiranje. Indeksiranje pomeni “branje” in “skladiščenje” vsebine spletne strani. Ko Googlovi roboti obiščejo spletno stran, morajo najprej razumeti vsebino in jo potem indeksirati v svojo bazo. Indeks je tako podoben veliki knjižnici, v kateri so shranjene vsebine spletnih strani.
Rangiranje je proces, pri katerem Google zbrane informacije v indeksu ocenjuje in določi, katera spletna stran je bolj ali manj primerna kot rezultat za posamezno iskanje po ključnih besedah, uporabljeno napravo in druge kriterije. Rangiranje je na nek način podobno knjižničarki, ki nam priporoči knjigo, ki je glede na naše želje najboljša izbira.
Rangiranje in indeksiranje sta dva ločena procesa, čeprav sta med seboj povezana. Osnova je indeksiranje, saj spletna stran ne more biti rangirana, če ni najprej indeksirana.
Zakaj je Google vpeljal mobilno indeksiranje?
Pri Googlu je bila uporabniška izkušnja (UX) vedno prednostna naloga. Zato naj bi ta novi algoritem pospeševal UX na mobilnih napravah. Do nedavnega je Googlov indeks temeljil na obisku spletnega mesta z namiznega računalnika. Toda zaradi spreminjajočih navad uporabnikov interneta, ki zdaj raje uporabljajo mobilni telefon za svoja iskanja, se je Google odločil, da bo v glavnem uporabljal mobilno indeksiranje za iskalne rezultate (SERP).
Dejstvo je, da postajajo mobilni telefoni glavne naprave, ki se uporabljajo za dostop do interneta po vsem svetu. Zato ni presenetljivo, da se je Google odločil uvesti to novo posodobitev algoritma.
Kaj točno je mobile first indeksiranje?
Mobilno indeksiranje se zelo razlikuje od Googlovega “tradicionalnega” indeksiranja. Do nedavnega je Google namreč primarno indeksiral namizno verzijo spletne strani (t.i. desktop version), sedaj pa najprej pregleda/indeksira vsebino mobilne verzije – v kolikor le ta obstaja.
Po domače povedano: če vaša spletna stran ni optimizirana za uporabnike pametnih telefonov (angl. responsive design) je Google ne bo prikazoval med top zadetki iskanja niti na namiznem računalniku.
Danes večina strani uporablja odzivno obliko (responsive design), kar pomeni, da ima spletna stran namizno verzijo, ki pa se z obliko prilagaja tudi vsem napravam (tablicam in mobilnim telefonom). Na take strani nov algoritem nima neposrednega vpliva, saj je vsebina vedno enaka.
V kolikor ima vaša spletna stran mobilno verzijo, ki se razlikuje od namizne verzije, pa morate biti na to spremembo zelo pozorni. Google bo najprej indeksiral vsebino mobilne verzije spletne strani, zato morate poskrbeti, da ima mobilna verzija vaše spletne strani enako kvalitetno vsebino kot namizna. To verzijo bo Google mobilnim uporabnikom (ki danes predstavljajo že veliko večino) sedaj predlagal kot primarno, zato je resnično ne smete zanemariti.
Dobra novica je, da vam ni treba skrbeti, ali je vaše spletno mesto že prestalo mobile first indeksiranje. Po vsej verjetnosti že je.
Kar vas mora bolj skrbeti je, ali je vaše spletno mesto prilagojeno in prijazno mobilnim napravam. Učinkovitost vaše mobilne različice lahko sicer preverite s pomočjo Googlovega orodja Mobile-Friendly test.
Za vse, ki menite, da se niste dovolj posvetili mobilni različici, pa preberite naslednje korake. Ti vam bodo pomagali optimizirati vaše spletno mesto za mobilno verzijo in indeksiranje.
Kako optimizirati spletno mesto za mobilno indeksiranje?
Google priporoča, da izvedete več korakov s katerimi zagotovite, da je vaše spletno mesto optimizirano za mobile first indeksiranje. Izpostavili smo nekaj najpomembnejših:
1. Hitrost nalaganja spletne strani
Hitrost nalaganja spletnega mesta je eno od glavnih dejavnikov za dobro indeksiranje, dobro uvrstitev in nizko stopnjo odboja (bounce rate). Približno 40 % uporabnikov zapusti stran, ki se nalaga več kot 3 sekunde. Google predlaga, da se stran naloži v manj kot sekundi (v idealnem primeru ne več kot 500 ms).
Zato je priporočljivo analizirati stanje spletne strani in uporabiti različne tehnike za izboljšanje hitrosti nalaganja: stiskanje slik, “lazy loading” (postopno nalaganje), predpomnilnik brskalnika (angl. caching) za hitro dostopanje do pogosto rabljenih informacij itd.
2. Prepričajte se, da lahko Googlebot dostopa do vaše vsebine
Za ta korak je dobro urediti nekaj zadev:
- META oznake bi morale biti enake v mobilni in namizni različici, saj zagotavljajo Googlu pomembne informacije pri indeksiranju in prikazovanju rezultatov. To je še toliko bolj pomembno, če ste izbrali odziven dizajn.
- Poskrbite, da lahko Google vidi katerokoli “lazy-loading” vsebino.
- Prepričajte se, da ne blokirate določenih URL-jev z direktivo disallow, ki blokira indeksiranje strani.
3. Vsebina spletne strani naj bo povsod enaka
Od uvedbe mobile first indeksiranja – Googlebot (spletni pajek) podrobneje raziskuje mobilne spletne strani. Če je torej del vsebine na strani skrite ali nedostopne preko mobilnih naprav, bo Google izgubil dragoceno vsebino, kar lahko škodi vašemu SEO. Vaša stran za mobilno različico mora zato vsebovati enako vsebino kot spletna stran za namizne računalnike.
Poskrbite tudi, da se glava (angl. header) strani na mobilni različici ujema z vašim namiznim spletnim mestom.
4. Preverite svoje strukturirane podatke
Za boljše indeksiranje je priporočljivo uporabljati strukturirane podatke tako v mobilni kot namizni različici ter preveriti, ali struktura ne vsebuje napak. To lahko preverite s storitvijo Google Search Console in t.i. “Structured Data Markup Helper”. Google te podatke uporablja za izboljšanje razumevanja vsebine spletne strani. Zato imajo strukturirani podatki pomembno vlogo za robote in za CTR strani.
Preverite, ali uporabljate pravilne URL-je v strukturiranih podatkih. Če uporabljate označevalnik podatkov, ga usposobite na spletnem mestu za mobilne naprave.
Priimeri strukturiranih podatkov na Googlu:
5. Mobilne naprave in pojavna okna
Pojavna okna (angl. pop up) in drugi vmesni oglasi lahko zelo zmotijo uporabnike, zlasti pri brskanju na mobilnih napravah. Google že dolgo opozarja, da bodo strani s temi oglasi, ki negativno vplivajo na uporabniško izkušnjo, strogo kaznovane. Seveda so okna dovoljena za opozorila o piškotkih, preverjanje starosti in pasice za prenos aplikacij. V kolikor se odločite vključiti oglasna pojavna okna na spletno stran, pa morate oblikovati oglase, ki ne zmotijo preveč uporabnika.
6. Upoštevajte Googlova dodatna priporočila
Navajamo še nekaj drugih nasvetov, ki jih Google priporoča za optimizacijo strani za mobilne naprave:
- Na obe različici svoje spletne strani vnesite enake meta podatke.
- Pri prikazovanju oglasov na mobilnih napravah upoštevajte standard oziroma smernice za prilagojene oglase.
- Prepričajte se, da slike na vaši spletni strani za mobilne naprave sledijo najboljšim praksam SEO za slike.
- Poskrbite, da bodo videoposnetki na strani za mobilne naprave sledili najboljšim praksam za videoposnetke.
- Če ima vaše spletno mesto ločene URL-je za namizno in mobilno različico strani, preverite te strani v storitvi Search Console in poskrbite, da URL-ji niso razdrobljeni.
7. Ostanite na tekočem z mobilnimi napakami
Redno preverjajte Google Search Console (GSC) za napake v mobilnih napravah in si prizadevajte odpraviti te napake, ko se pojavijo.
V kolikor želite to narediti, morate najprej dodati svoje spletno mesto v storitev GSC in kreirati zemljevid spletne strani (angl. sitemap).
Ko to storite, lahko s poročili “Coverage” (pokritost) in “Mobile Usability report” (uporabnost v mobilnih napravah) določite napake, ki lahko vplivajo na “mobile performance” (uspešnost):
Prav tako lahko poiščete pomoč in najamete strokovnjaka ali digitalno agencijo, da izvede tehnično revizijo SEO vašega spletnega mesta. Strokovnjaki vam lahko pomagajo odpraviti tudi druge pomanjkljivosti, ki morda ovirajo vaše spletno mesto: elemente, kot so manjkajoče meta oznake, manjkajoči strukturirani podatki, prevelike slike, težave s kakovostjo strani in drugo.
Ali je vaša spletna stran prijazna mobilni različici?
S stalnim povečevanjem uporabe mobilnih naprav je bila ta sprememba algoritma zelo predvidljiva.
V kolikor vaše spletno mesto ni optimizirano za brskanje v mobilnih napravah, ste to že najverjetneje opazili, saj je to dejstvo po indeksiranju negativno vplivalo na rangiranje spletne strani.
Ne pozabite tudi, da optimizacija strani za brskalnike na mobilnih napravah ne vpliva samo na položaj v Googlu. Določa tudi stopnjo konverzije, ki se lahko dramatično zmanjša, če spletno mesto ni prijazno do mobilnih naprav. Zato bi morali na mobile first indeksiranje gledati bolj kot na “opomin” in spodbudo za sledenje trendom kot pa na resnično grožnjo.
Z upoštevanjem vseh teh priporočil boste lahko izboljšali svoj položaj v iskalnikih, pa tudi druge enako pomembne metrike, kot so stopnja odboja, stopnja zapuščanja in stopnja konverzije.
V primeru, da niste prepričani ali so vaše spletne strani optimizirane za mobile first indeksiranje, ste že naredili ključni korak, ki ga veliko lastnikov spletnih mest spregleda. In to je, da namerno razmišljate o tem, kako si Google ogleduje in indeksira vaša spletna mesta!
In seveda, če želite na svojem spletnem mestu še en par strokovnih oči, ne oklevajte in nam pišite na blog@spletnik.si. Z veseljem vam pomagamo pri optimizaciji vaših spletnih strani!
Uspešno!
Vaš Spletnik
- 9 pogostih napak pri Google oglaševanju - 21. 02. 2024
- 7 ključnih orodij za analizo spletnega nastopa v letu 2024 - 12. 12. 2023
- Za koga SEO ni primeren? - 23. 08. 2023