Posodobljeno 14. 12. 2022
Notranje povezave (ang. internal links) vašega spletnega mesta so eden najpomemnejših aspektov on site optimizacije spletne strani. S kakovostnimi notranjimi povezavami namreč razporejate takoimenovani link juice in stran naredite bolj pregledno in berljivo ter tako zadovoljite človeške obiskovalce kot tudi spletne pajke.
Kazalo
Kako zadovoljiti iskalnike?
Googlov (in ostali iskalniki) so sicer že zelo pametni, vendar pa vseeno rabijo malo naše pomoči pri identificiranju naše spletne strani in določanje vrednosti le-te. V kolikor Googlu pri procesu razvščanja ne pomagate, lahko ste na čisti milosti in se hitro znajdete na 5. ali 10. strani, kjer pa vas nihče ne bo našel.
V nadaljevanju predstavljamo nekaj zelo pomembnih faktorjev optimizacije za iskalnike, ki so vezane ne notranje povezave. jih ne smemo spregledati.
Zemljevid strani:
Imejte zemljevid strani, ki naj vsebuje vsaj top nivojske strani povezane z vsemi podstranmi na spletni strani. Prav tako imejte XML zemljevid strani, ki naj vsebuje vse URL naslove na spletni strani.
Navigacija in povezave:
Povezave v navigaciji spletne strani naj bodo tekstovne. Izogibajte se slik kot povezav v menuju, saj so slikovne povezave iz vidika optimizacije spletnih strani tipično slabše za iskalnike. Navigacija mora prav tako biti enostavna in slediti nekakšnem “logičnem zaporedju” – to si lahko predstavljate lažje, če za primerjavo vzamemo kazalo knjige, kjer vam je je točno jasno kaj lahko pričakujete na kateri strani knjige. Podobno razmišljajte tudi za navigacijo vaše spletne strani, saj se bodo po podstraneh gibali Googlovi robotki.
Anchor teksti:
Anchor tekst naj vsebuje relevantne ključne besede in fraze glede na to, kam kaže povezava. Ni nujno, da za anchor tekst vedno uporabite ključno besedo, izogibajte se samo nerelevatnim in preprostim anchor tekstom kot npr. kliknite tukaj. Naj relevantne vsebine o neki temi kažejo na glavno stran v okviru vaše spletne strani na to temo. Imejte veliko takih vsebin ter povezav in tako iskalnikom pokažite, da ste avtoriteta na svojem področju.
Kako zadovoljiti obiskovalce?
Pomemben faktor pri optimiziranju spletne strani pa se ne nanaša samo na Googlove robote. V ospredje čedalje bolj prihaja tudi uporabniška izkušnja in ni več dovolj, da se prilagajamo samo iskalnikom. Pa poglejmo tiste faktorje, ki najbolj vplivajo na uporabniško izkušnjo obiskovalcev vaše spletne strani.
Navigacijske povezave
Uporabite 4 tipe navigacijskih povezav: menijske, v nogi, breadcrumb in sekundarne. Naj vsebujejo povezave do najpomembnejših top nivojskih kategorij na spletni strani in povezavo nazaj na domačo stran. Zagotovite, da glavna navigacija in tista v nogi spletne strani ostaneta enaki, na vseh podstraneh spletne strani. Prav tako ne pretiravajte z povezavami in spustnimi meniji glavne navigacije, saj boste s preveč natlačenim menijem uporabnika samo zmedli in poslabšali njegovo uporabiško izkušnjo.
Povezave iz spletnih vsebin
Tako preprosto pa vseeno pogosto pozabljeno. Ustvarite povezave na podporne vsebine vaše spletne strani, kjer si obiskovalcu lahko preberejo več o dani tematiki. Povezavo lahko ustvarite tudi na kakšo drugo sorodno spletno stran, vendar pazite, da se povezava odpre v novem oknu.
Klic k akciji
Ne pozabite na klic k akciji. Kaj želite, da obiskovalci vaše spletne strani naredijo? Je to razvidno takoj in obiskovalcem ni potrebno skrolati nižje po strani? Želite, da obiskovalci pokličejo, kliknejo, izpolnijo obrazec, kupijo? Ne vključite klica k akciji samo na podstrani vaše spletne strani. Ker ima vaša spletna stran cilj, naj bo ta viden skozi celotno spletno stran. Pogosto lahko opazimo primere, ko lastnik spletne strani želi, da obiskovalci napravijo določeno akcijo, vendar pa jim ne, da možnosti, da to naredijo. Sporočilnost spletne strani, njen dizajn in interne povezave morajo delovati skladno in komunicirati cilj spletne strani ter tako voditi obiskovalca do konverzije.
Zaključne misli o notranjih povezavah
Ob upoštevanju zgornjih nasvetov boste dosegli polno poindeksiranost vaše spletne strani in omogočili spletnim pajkom ter obiskovalcem dostop do vseh podstrani le te. Prav tako boste spletnega pajka usmerili in mu dali vedeti katere vsebine znotraj vaše strani so najpomembnejše. Obiskovalcem pa bo spletna stran z ustreznimi notranjimi povezavami sporočala, kje se nahajajo, na katero podstran naj gredo in kaj naj tam počno.
Pravilna uporaba notranjih povezav se morda zdi preprosto opravilo, vendar je ne gre podcenjevati. Hitro gre lahko kaj narobe, ali pa zadeve na začnemo izvajati pravilno že od samega začetka.
Pri Spletniku se zavedamo, kako pomembne so notranje povezave, zaradi česar se neprestano izobražujemo na tem področu in uporabljamo najnovejše prakse. V kolikor imate vprašanja o SEO optimizaciji in/ali notranjih povezavah, smo vam na voljo na blog@spletnik.si.
Lep pozdrav do prihodnjič,
- 9 pogostih napak pri Google oglaševanju - 21. 02. 2024
- 7 ključnih orodij za analizo spletnega nastopa v letu 2024 - 12. 12. 2023
- Za koga SEO ni primeren? - 23. 08. 2023