Za koga SEO ni primeren?

Avg 23, 2023
Avg 23, 2023

Po mnenju večine je SEO optimizacija dandanes za prav vsako podjetje oziroma podjetnika nekaj tako samoumevnega, nujnega in nepogrešljivega kakor sta elektronska pošta ter predstavitev dejavnosti, storitev in/ali izdelkov na spletu.

In to bo vedno bolj držalo. SEO vsekakor je ena od najučinkovitejših oblik trženja, zaradi česar se mu posveča večina podjetij. Številne raziskave kažejo, da do boljših rezultatov (delež konverzij) od optimizacije spletnih strani, pripeljejo samo še premišljeno izvedeno ciljanje skozi e-mail marketing in z njimi povezana komunikacija z že obstoječimi ali potencialnimi strankami. 

Čeprav je SEO v veliki večini primerov najboljša strategija za stabilno povečanje prometa in prodaje na spletnem mestu, pa zagotovo ni edini način (za doseg tega cilja). Za nekatera podjetja SEO celo sploh ni priporočljiv.

Povzetek ključnih dejstev

▪ Optimizacija spletnih strani velja za eno najučinkovitejših marketinških strategij, vendar v določenih primerih ni ustrezna izbira. Posebej to velja za povsem novo nastala podjetja, oziroma za tista podjetja z nezadostnimi finančnimi sredstvi za namen marketinga.

▪ Da bi bila optimizacija uspešna in bi podjetje pripeljala do želenih poslovnih rezultatov (povečanega prihodka), mora spletna stran v osnovi slediti minimalnim SEO standardom, kar je do neke mere mogoče doseči že z rednim posodabljanjem vsebine ter drugimi aktivnostmi, ki vplivajo na pajke posameznih iskalnikov.

▪ Ključno vprašanje pri tem, ali je optimizacija spletne strani smiselna, je usmerjeno v potrebe tržišča: so izdelki in/ali storitve, ki jih ponujate, tisto, po čemer ljudje povprašujejo? Če je odgovor pritrdilen, je optimizacija nujna, če ni, za SEO še ni pravi čas.

za koga seo ni primeren

Kaj je SEO optimizacija?

Kaj je SEO optimizacija spletnih strani smo že nazorno opisali v več objavah, zato naj na tem mestu le na kratko povzamemo ključna dejstva.

SEO oziroma Search Engine Optimization ali optimizacija spletnih strani, SEO optimizacija, tudi optimizacija za iskalnike, je postopek izboljšanja spletne strani, in sicer z namenom doseganja čim višjih organskih mest v rezultatih iskalnika Google ter drugih iskalnikih. SEO optimizacijo v osnovi razdelimo na:

1. Tehnično optimizacijo (robotom pomaga razumeti, razvrščati in interpretirati vašo vsebino),

2.  On-site optimizacijo (gre za široko področje, ki se nanaša tako na samo pravilnost strukture, pravilnost same kode, pravilnost poimenovanja slik, pravilnost poimenovanja naslovov, hitrost odpiranja, prilagajanje napravam,…),

3.  Off-site optimizacijo (vključuje vse potrebne aktivnosti izven spletnega mesta, verjetno najbolj poznane so vam t.i. povratne povezave) in

4.  Lokalno optimizacijo (vpliva na vaše organske uvrstitve v primeru geografskih iskanj).

kaj je seo optimizacija

Samo s pravilnimi ukrepi, ki sledijo vsem pomembnim SEO  pravilom, je mogoče povečati organski promet, ohraniti prepoznavnost podjetja in/ali blagovne znamke in doseči izjemne rezultate. V praksi, statistika kaže, da dobra SEO optimizacija ključnih besed, vpliva na vsaj 25% povečanje stopnje obiska. Se je pa hkrati potrebno zavedati, da SEO optimizacija ni strategija, ki bi se jo loteval površno in s pričakovanji po hitrem efektu. Gre namreč za proces, ki zahteva neprestano ukvarjanje in izboljšave; Od prilaganja vsebine, analize ostalih spletnih konkurentov in analiziranja njihovih aktivnosti v sklopu SEO. 

Natanko zato bi se vsaka dobra SEO optimizacija najprej morala pričetis celovito in natančno raziskavo dejstev, ki veljajo za posamezno branžo, ki med drugim daje tudi vpogled v oceno potrebne investicije za doseganje želenih rezultatov. To pa je praviloma tudi osnova, na kateri se dokončno potrdi ali ovrže sama smiselnost optimizacije.

Temeljna SEO področja

Obstaja pet faktorjev, ki sestavljajo t.i. SEO steber, za katerega velja, da koristi prav vsakomur. Gre za:

1.  Kodo, ki je osnova vsake spletne strani in služi temu, kako Google “prebere in razume” vsebino vaše spletne strani, slike in ostale tehnične aspekte.

2. Vsebino, za katero velja, da mora vzbuditi pozornost tako iskalnikov kot (potencialnih) uporabnikov, kljub temu pa velja previdnost – ključnih besed ne na samo spletno stran, ne na druga spletna mesta, povezana z vašo stranjo, ni priporočljivo vnašati agresivno, saj bo to vplivalo prej negativno, kot pozitivno, tako na uporabnika, kot tudi Googlov algoritem. Ključne besede absolutno so pomembne, vendar danes boste več naredili za svoj SEO s pravim kontekstom in sopomenkami, kot pa s samo količinsko zastopanostjo (kar danes v resnici, velja za zastarelo SEO prakso).

3. Povezave, s katerimi nadgradite in razširite spletno stran,

4. Tudi komunikacija na družbenih omrežjih lahko pomaga, sploh, če poskrbite za ustrezno preusmerjanje uporabnikov na vaše spletno mesto,

5. Analizo, eno najpomembnejših področij SEO optimizacije, ki vam pomagajo spoznati, katere ključne besede so ustrezne (in katere ne).Določene ključne besede za viden napredek potrebujejo več časa kakor druge, ali pa vam uvrstitev na prva mesta pomagajo doseči posredno. Vse to je v praksi odvisno od dejanske zasičenosti vaše branže in aktivnosti ostalih vaših konkurentov na spletu.

Podjetja z resnimi poslovnimi nameni v okviru SEO optimizacije, nenehno delajo na vseh petih področjih, zaradi česar se lahko v primerjavi s konkurenco pohvalijo z veliko boljšim izplenom. 

Kdaj SEO optimizacija ni ustrezna izbira?

V smiselnost optimizacije spletnih strani ne gre dvomiti. Raziskave, analize in statistični podatki potrjujejo, da gre za bolj ali manj najbolj donosno, uspešno ter cenovno dostopno marketinško strategijo. Kot že omenjeno pa ni vedno optimalna izbira za vsakogar.

Kdaj SEO resnično ni prava izbira, navajamo v nadaljevanju, obenem pa poudarjamo, da ni nujno, da tako ostane za vedno. S posameznimi oglaševalskimi kampanjami je namreč sčasoma mogoče doseči uspeh, ki SEO optimizacijo podpre, zato se lahko čez čas povsem uspešno posvetite tudi temu področju.

digital marketing

1. Finančna sredstva vašega podjetja so (pre)majhna

Kot smo že navedli, se optimizacije spletne strani lahko lotite sami, vendar vas ta način verjetno ne bo pripeljal do želenih rezultatov, kar pomeni, da boste denar in vaš čas, ki bi ga sicer učinkovito lahko porabili za druge vrste oglaševanja, zelo verjetno izgubili. Enako zmotno je pričakovati, da vas bo skop finančni vložek v SEO sčasoma pripeljal do vašega (večjega) zaslužka, s pomočjo katerega boste lahko v SEO optimizacijo kasneje vlagali več. Kajti dobra SEO optimizacija potrebuje zadostna začetna sredstva, da jih lahko v nadaljevanju večkratno povrnete.

Začetna raziskava, izdelava vsebin, ustvarjanje povezav, pravilno povezana analitika, nadgradnja tehnik ter iskanje novih priložnosti zahtevajo obilo časa, truda in znanja, ki jih premorejo edino resni SEO strokovnjaki. Kakšen vložek je dejansko potreben za uspešnost optimizacije spletne strani je odvisno predvsem od vaše konkurence in vaših trenutnih uvrstitev (in razlogov zanje), kar najbolje odrazi raziskava, ki bi morala biti temelj vsake resne optimizacije.

MIT: Eden od zelo pogostih mitov je ta, da je SEO optimizacija nekaj, kar morate storiti samo enkrat in potem bo vaše spletno mesto v vrhunski formi za zmeraj. Ali pa, da lahko agenciji plačate 100 EUR na mesec, da vas »uvrsti na prvo mesto za vse ključne besede«.

Resnica pa je popolnoma nasprotna; Kakovosten SEO zahteva stalno vzdrževanje, sledenje spremembam algoritmov in ohranitev visokih uvrstitev. Vzdrževanje visoko zmogljivega spletnega mesta zahteva (idealno) multidisciplinarno ekipo in profesionalne storitve SEO, kar pa ne more biti poceni, tako kot zmotno pričakuje večina.

Nasvet: Posvetite se SEO optimizaciji in poskrbite, da bo vaša spletna stran tehnično brezhibno delujoča, vsebinsko ustrezna ter uporabniku prijazna. 

konkurenca na internetu

2. Spletna konkurenca vašega podjetja je izjemno ostra

Obstajajo panoge, kjer preprosto prevladujejo najmočnejši, medtem ko jim manjša podjetja, čeprav delajo stvari pravilno, povsem uspešno, ne morejo konkurirati. Med takšne sodijo npr. zavarovalništvo, bančništvo oz. nasploh karkoli ima veze s financami in zdravjem. Tu so možnosti, da se visoko uvrstite med rezultate iskanj v iskalnikih zelo majhne, saj se za prva mesta potegujete z velikani, ki so že uveljavljeni na tem področju, imajo več sredstev in dostikrat tudi večjo ekipo na voljo.

V tovrstnih primerih so potrebne zelo specifične strategije, kjer se poskusi konkurenco v prvi fazi zaobiti preko t.i. dolgorepih ključnih besed, ter istočasno gradi avtoriteto preko krovnih ključnih besed. Skratka gre že za napredno SEO strategijo, s katero je smiselno pristopiti le v primeru, da imate dovolj znanja in točno določen plan. V kolikor zadostnega znanja nimate je dosti lažje takšne panoge “napasti” s kvalitetno SEO agencijo, ki že ima dokazane rezultate v omenjenih branžah, ali pa enostavno izbrati drugo obliko digitalnega marketinga.

V visoko konkurenčnih panogah se mesec napačnih SEO aktivnosti, lahko odraža v večmesečnih pravilnih aktivnostih, samo za odpravo vaše napake. To se vam ne splača. Sami se v to zato raje ne spuščajte.

Nasvet: Izvedite obsežno raziskavo ključnih besed, povezanih s panogo vašega delovanja, in na temelju rezultatov presodite, ali je vlaganje v SEO optimizacijo smiselno. Če tega niste vešči, prosite za pomoč strokovnjake, ki takšne analize in odločitve sprejemajo na dnevni ravni. Če se pokaže, da možnosti za boljše dosežke obstajajo, veste, da SEO ne bo izguba časa, v kolikor pa vidite, da konkurence ne boste mogli premagati oziroma da na ta način nimate možnosti povečati svojega dobička, pa svojo pozornost raje preusmerite k drugim oblikam in se preprosto sprijaznite, da boste vedno korak za najmočnejšimi konkurenti v vaši branži. 

3. Vaši dejavnosti ustrezne ključne besede imajo izredno nizko število iskanj

Doseči prvo mesto na Googlu in drugih iskalnikih je cilj vsakogar. Če ne drugega, vam prvo mesto da občutek, da ste nekaj dosegli in vas spodbudi k nadaljnjim SEO korakom. Vendar pa vam prvo mesto prav nič ne koristi, če ključne besede niso skladne z iskanji uporabnikov.

SEO naložba ni nepomembna in mora vedno znova stremeti k donosnosti in konkretnemu poslovnemu cilju. Z drugimi besedami: prvo mesto je uspeh, a ne, v kolikor za izbrano ključno besedo ne obstajajo iskanja. Dejstvo namreč je, da vas ključna beseda z minimalnim številom iskanj ne more pripeljati do mase klikov, ki bi povečali število povpraševanj ali celo naročil za izdelke in/ali storitve vašega podjetja.

Nasvet: Pri izbiri ključnih besed se oprite na opravljene raziskave, poleg teh pa upoštevajte prodajni potencial ciljne skupine.

4. Vaše podjetje ponuja izdelke ali storitve, ki jih ljudje še ne poznajo

Povsem preprosto: če ljudje ne vedo, da nekaj obstaja, tega ne bodo niti iskali. SEO optimizacija tako za revolucionarne, inovativne izdelke, ki veljajo za noviteto na trgu, še ni primerna.

Nasvet: Namesto SEO optimizaciji se najprej posvetite drugim oblikam oglaševanja, s katerimi boste svojo inovacijo predstavili širši javnosti in na ta način zanjo ustvarili povpraševanje. Najboljše možnosti za to so sponzorirane objave na družbenih medijih, vsebinsko trženje, klasično oglaševanje itd. Ko bodo ljudje vaš izdelek že poznali in ga tudi iskali, pa bo pravi čas za SEO.

lokalni ponudnik storitev in izdelkov

5. S svojimi izdelki ali storitvami nagovarjate manjše (lokalno) področje

Predstavljajte si situacijo, kjer vodite majhno zobozdravniško ordinacijo ali prijetno lokalno restavracijo, ki večinoma obravnava stranke iz vaše bližnje okolice. V takšnih primerih uporaba tradicionalnih metod SEO optimizacije morda ne bo prinesla najboljših rezultatov. Razlog za to skriva v ključnih besede (besede, ki jih ljudje vnašajo v iskalnike, ko iščejo nekaj).

Zdaj si zamislite besede, ki so povezane s specifičnim lokalnim območjem, na katerem poslujete. Te besede morda niso pogosto uporabljene v iskalnih poizvedbah ljudi. Torej, tudi če se zelo trudite prilagoditi svojo spletno stran s temi posebnimi besedami, se ne bo veliko ljudi znašlo na vaši spletni strani preko spletnih iskanj. To je nekako podobno kot imeti napis na tabli z besedami, ki jih ljudje ne iščejo pogosto.

Skratka, “tradicionalni SEO” v nekaterih primerih ne bo najbolje deloval za majhna lokalna podjetja.

Nasvet: Veliko boljša poteza od SEO optimizacije spletne strani je lokalni SEO, prilagojena okolju vašega delovanja. Gre za tehnike, ki se od klasične optimizacije spletnih strani (SEO) dodobra razlikujejo, a zato v določenih primerih dajejo toliko boljše dosežke.

6. Vaši ciljni kupci niso na spletu

Vaš izdelek ali storitev je mogoče iskati, vendar se vaše stranke namenoma odločijo, da je ne bodo iskale na spletu oz “online”. Poudarek je tu “na spletu”. Pomislite na svoje stranke in pot, ki jo opravijo, preden vas najdejo.

Kako se odločajo o nakupu? Koliko se pri informacijah zanašajo in zaupajo internetu? In ali je oseba, ki vas kontaktira, ista oseba, ki se odloči za nakup pri vas?

Številne stranke nimajo časa ali potrpljenja za brskanje po podjetjih na spletu. Na primer, vsakdo, ki resno razmišlja o nakupu luksuznega doma za veliko denarja, verjetno nima časa iskati seznamov nepremičnin ali posrednikov na spletu. Namesto tega bodo iskali priporočila.

Nekatere stranke niti nimajo navade iskati vašega izdelka ali storitve na spletu. Na primer: starejše stranke niso vešče tehnologije in imajo raje tiskane sezname in oglase. Spet druge stranke ne želijo tvegati nakupa vašega izdelka ali storitve na spletu. 

Nasvet: Vse to še zmeraj ne pomeni, da ni prostora za spletno vsebino (ki jo lahko SEO optimizirate), vendar običajno ni glavni generator prodaje. Kljub tem izzivom se lahko najde kreativne načine za uporabo vsebine za ustvarjanje potencialnih strank. SEO v tem primeru ne bo vaša gonilna sila, ampak zgolj komplementarna dejavnost.

7. Potrebujete in želite hitre uspehe

SEO zahteva obilo potrpežljivosti. Njegovo nenapisano pravilo namreč je, da SEO optimizacija prve vidnejše uspehe daje šele po preteku štiri do šest mesecev.

Časovnico je vedno nehvaležno napovedovati, odvisna je od starosti vašega spletnega mesta same pravilnosti zasnove, branže koliko je bilo že opravljenega SEO, količine in pravilnosti vsebine, samega profila povratnih povezav in množice drugih dejavnikov.

S SEO optimizacijo preprosto ne gre hiteti in se je ni smiselno lotevati površinsko. Je pa zato toliko bolj donosena na srednji in predvsem dolgi rok. Za hitro, časovno omejeno prodajo izdelkov in/ali storitev pa bo povsem neprimerna strategija.

Nasvet: Če želite, da se vaš izdelek ali storitev prodaja hitro, posezite za klasičnimi oblikami oglaševanja oziroma po oglasih na družbenih medijih.

8. Promovirati želite enkratne ali časovno omejene ponudbe

Motite se, če menite, da boste s SEO optimizacijo spletne strani uspešno odprodali zalogo (starih) izdelkov ali spodbudili prodajo vstopnic za katerega od dogodkov, ki jih organizirate. Preden boste spromovirali dogodek, bo tako ta že za vami, za časovno omejene ponudbe določenega izdelka pa tudi ni SEO optimizacija prava pot..

Nasvet: Da bi spodbudili zanimanje za vašo ponudbo, morate doseči čim več ljudi v čim krajšem časovnem obdobju, kar bo najlažje s plačanimi objavami na družbenih medijih, z rednimi stiki z javnostjo in s posredovanjem spletnih vplivnežev.

Zaključek

Kot lahko vidite, tako kot velja praktično za vse v življenju, ne obstaja samo ena univerzalna in primerna strategija in tudi optimizacija spletnih strani (SEO) ni vedno najboljša izbira. Kot alternativo lahko razmislite o izgradnji blagovne znamke na družbenih medijih, izkoristite Pinterest, ustvarite podcast, uporabite e-novice, tesno sodelujte z vplivneži (influencerji), ali pa razmislite o spletnem oglaševanju. Če ste lokalno podjetje, pa vsekakor optimizirajte svoj Google My Business do njegovega polnega potenciala.

Če pa vaša spletna stran oziroma podjetje sodi med takšne, ki obenem nagovarjate široke množice, ter zanimanje za vaše izdelke in/ali storitve že obstaja, je vložek v SEO optimizacijo vsekakor več kot smotrn ter se vam bo sčasoma gotovo povrnil v obliki povečanega dobička, večje prepoznavnosti blagovne znamke in, seveda, boljših možnosti za bodoče marketinške poteze. 

Uspešno,

Spletnik

Matjaž Sedlar

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran