Posodobljeno 08. 07. 2022
Veliko govorimo o optimizaciji spletnih strani, nismo pa se še zares podrobno dotaknili ene izmed pomembnih stvari, ki jo je potrebno upoštevati, da bo vaša spletna stran dobro uvrščena v brskalnikih: URL naslovi. Poleg tega, da morate biti pozorni na besedila na vaši spletni strani, na obliko in velikost slik ter na postavitev in smotrno obliko vaše spletne strani, ne smete pozabiti, tudi na pravilno uporabo URL naslovov.
Kazalo
KAJ JE URL NASLOV?
URL naslov (“enolični krajevnik vira”, ang. Uniform Resource Locators) je enostavno unikaten naslov vašega spletnega mesta. Je tisto dolgo zaporedje črk in znakov, ki ga vidite ali vpišete v naslovno vrstico vsakega brskalnika.
URL naslovi se med seboj razlikujejo, saj poimenujejo različne storitve, kategorije, produkte. Kljub raznolikosti pa jih lahko uvrstimo v dve skupini: dinamične in statične URL-je. Pri dinamičnih naslovih glavni domeni sledijo sestavljene skupine sekcij in kategorij na spletnem mestu (https://www.kipgo.net/default.asp?mid=sl&pid=modul_it&wid=3843), pri statičnih pa je razvidna drevesna struktura map, podmap in datotek na strežniku (https://spletnik.si/izdelava-spletne-trgovine/).
Ne pozabite pa, da je pomembno, da ima vaš URL naslov v poimenovanju kategorije uporabljeno ključno besedo, ki to kategorijo opiše. Če npr. na vaši spletni trgovini prodajate obutev, naj bo beseda “obutev” tudi v URL naslovu.
Pojavlja se vprašanje, kakšna vrsta URL-ja je primernejša. Pri generiranju le-tega seveda vodilno vlogo nosi platforma, v kateri je potekala izdelava spletne strani. Za iskalnike je primernejši statični URL, saj bodo algoritmi ključno besedo, ki je bila vpisana, iskali tudi v naslovu strani. Zato je priporočljivo, da so vaše podstrani na spletnem mestu tudi pravilno in smotrno poimenovane. To ponavadi tudi ni pretežek zalogaj, kajti podstrani, kjer imamo predstavljena poletna oblačila, verjetno ne bomo poimenovali stran_2.html, pač pa poletna_kolekcija.html. Če vaš urejevalnik spletne trgovine že sam poskrbi za generacijo URL-jev, dinamični deli pa so le generirani pri izbiri filtrov, poskrbite, da v URL naslove vključite ključne besede, ki neko kategorijo opišejo.
Težave se pogosto pojavijo, ko v URL naslovu nastopijo šumniki. Naš urejevalnik spletnih strani vam omogoča izredno enostavno dodajanje novih strani, kjer preprosto vpišemo naslov podstrani in nam program sam generira URL. Vendar pa bo pri naslovu strani “plastični kozarčki” URL strani plasti_ni_kozar_ki.html, česar si, če si želite dobre uvrstitve v iskalniku, preprosto ne morete privoščiti.
Vedno, ko naredite novo podstran, obvezno preverite, ali morda ne manjkajo šumniki. Če se vam to pripeti, ročno popravite URL naslov. Za vse naše Spletnik naročnike smo v ta namen pripravili slikovit vodič za spremembo URL-ja (https://podpora.spletnik.si/390881-Lastnosti-in-postavitev-strani).
PREUSMERITVE URL NASLOVOV
V kolikor ste ugotovili, da vam URL naslov, ki ste ga za neko kategorijo določili, ni všeč, ga lahko zamenjate. To uredite v vašem urejevalniku, pozorni pa morate biti, da pri menjavi URL-ja poskrbite tudi za preusmeritve URL naslovov oz. redirecte. URL, ki ste ga spremenili, se je lahko v Googlu že pojavil, kar pomeni, da če bo nekdo na ta naslov kliknil, brez, da ste uredili preusmeritev, ga bo vodilo na prazno stran, kajti tista stran ne obstaja več. To pa je slabo tako za uporabnika, ker ne bo našel določene kategorije, kot tudi za Google, ki vas bo začel slabše uvrščati.
Za preusmeritve poskrbite tudi, če nekatere kategorije na strani ne potrebujete več. Takrat je potrebno, da kategorijo preusmerite na najbolj relevantno stran oz. kategorijo na vaši spletni strani, saj boste tako preusmerili tudi dotok relevantnosti in avtoritete.
HTTP ALI HTTPS URL?
Pri URL naslovih ne smemo pozabiti na protokola http in pa https. Slednji je seveda bolj zaželjen, saj neko stran določi za varno, zaupljivo in tudi Google jo smatra za tako, ter vas priporoča drugim. Zakaj je pomembno, da imate na vaši strani naložen varen https protokol, si lahko preberete v našem blog zapisu na temu SSL certifikatov.
Dotaknimo se tudi domene – kaj sploh je domena? Na kratko, domena je ime vašega spletnega mesta. Lahko je tudi poimenovanje vaše znamke, nekaj, kar vas predstavlja. Če se vaše podjetje ukvarja s pridelavo sadja, lahko razmislite o domeni pridelava-sadja.si, ki tako vaše podjetje tudi opiše. Z izbiro domene ne smete hiteti, saj bo to ime, ki vas bo predstavljalo v spletu in je pomembno, da o tem dobro razmislite.
ZAKLJUČEK
Še napotek za konec: vedno poskrbite, da vaši URL naslovi odražajo strani in kategorije, do katerih vodijo. V kolikor URL ne bo imel povezave s kategorijo, boste zmedli tako uporabnika, kot tudi Googlove robotke, ki bodo vašo stran začeli uveljavljati slabše, ker na njej ne boste imeli dovolj relevantne vsebine. Upam, da ste v tem kratkem sestavku dobili občutek, kako pomembni so URL-ji spletnega mesta in, da boste od zdaj naprej na njih bolj pozorni.
URL naslovi so le eden izmed osnovnih faktorjev SEO optimizacije na kar smo pozorni tudi sami, ko izvajamo optimizacijo. Cilj optimizacije je, da vaše podjetje izpostavimo na prvih mestih v iskalnikih. To so mesta, ki jih vaši potencialni kupci obiskujejo. Preberite si več o tem, kaj je optimizacija spletnih strani in kako jo izvajamo, ali pa si preberite študije primerov, ki dokazujejo učinkovitost in rezultate našega dela.
Članek je bil prvič objavljen 15. julija 2009, nazadnje posodobljen 4. junija 2021.
- 9 pogostih napak pri Google oglaševanju - 21. 02. 2024
- 7 ključnih orodij za analizo spletnega nastopa v letu 2024 - 12. 12. 2023
- Za koga SEO ni primeren? - 23. 08. 2023