Posodobljeno 14. 12. 2022
Optimizacija za iskalnike (SEO) je v zadnjem času pogosta tema med strokovnjaki spleta. Ko smo enkrat prenovili spletno stran, zanjo izbrali najlepši dizajn, jo opremili z relevantno vsebino in vsemi elementi prodajnega mesta, se naše delo še zdaleč ni končalo. Naslednja stopnja, ki praktično nima mej, je optimizacija za iskalnike. To je proces povečanja števila in kakovosti obiska na spletno stran preko naravnih rezultatov na iskalnikih. Načinov za pridobivanje obiskovalcev je veliko, eden od njih je »link building«.
Kazalo
Kaj je link building (grajenje povezav)?
Je proces ustvarjanja povezav na našo spletno stran in eden od najboljših načinov, da dosežemo popularnost naše spletne strani. Nanaša se na priljubljenost povezav (link popularity), ki pomeni število povezav z drugih spletnih mest, ki so usmerjene na našo stran. Link building je del off site SEO optimizacije, ki se ukvarja z faktorji, na katere ne morete neposredno vplivati.
Bistvo link buildinga je, da iskalniki (Google) našo spletno stran smatrajo za pomembnejšo, če več strani povezuje na našo. Posledično jo uvršča na višje pozicije, kar pa je seveda točno to, kar želimo. Link building je ključnega pomena v vsaki učinkoviti SEO kampanji.
Trenutno stanje obstoječih povezav lahko preverimo z uporabo različnih orodij za SEO, kot je Ahrefs (plačljiv) ali Google Analytics (brezplačno).
Koristi link buildinga
Zakaj je sploh potreben link building za našo spletno stran? Odgovor se ponuja sam od sebe:
- pomaga pridobivati kakovosten obisk na spletno stran z relevantnih strani, kar povečuje prodajo;
- če bo spletna stran vsebovala kakovostne vhodne povezave, bo veljala za dragocen vir;
- pomaga ustvarjati zavedanje, vidnost in kredibilnost spletne strani;
- stran pridobi večjo izpostavljenost na iskalnikih;
- pomaga tudi pri indeksaciji spletne strani v iskalnike.
Pri tem je seveda potrebno omeniti, da morajo te povezave biti visoko kvalitetne. Nizkokvalitetne povratne povezave lahko preverite z dobro SEO analizo.
Vrste povezav za link building
Povečanje obiska dosežemo z recipročnimi povezavami, ki jih dodajamo v e-časopise in e-revije, mailinge, direktorije, iskalnike in podobno. Recipročne povezave dobimo z dogovorom druge spletne strani o izmenjavi povezav. Primer: na spletni strani www.spletnik.si dodamo povezavo na direktorij člankov.
Druga oblika povezav so enosmerne povezave, ki pomenijo, da svojo spletno stran dodamo na drugo, ni pa potrebe, da naša poveže nazaj na njihovo stran. Primeri so objava člankov na straneh, novinarske objave v medijih in podobno.
Načini za izvajanje link buildinga
Sedaj razumemo koncept grajenja povezav, poznati pa moramo seveda načine, kako ga izvajamo. Dva od lažjih in dobro poznanih načinov sta pisanje blogov in promocija na socialnih medijih. Pridobivanje bolj relevantnih povezav pa zahteva več znanja in časa. Predvsem je pomembno, da natančno vemo, na katere ključne besede se želimo optimizirati. Načinov je nepregledna množica, na tem mestu pa 23 načinov, kako lahko na svojo spletno stran pridobimo veliko kakovostnega obiska in iz nje naredimo relevanten vir na našem področju.
23 načinov link buildinga
V nadaljevanju predstavljamo seznam različnih načinov, kako se lahko lotite grajenja povezav oz. link buildinga.
- preprosto vprašajte – vprašajte obiskovalce vaše strani, da vključijo povezave do vaše strani; ugodili bodo vaši prošnji, če le imate stran z relevantnimi informacijami, torej nudite nekaj, česar drugi ne;
- izmenjava povezav – povežite na druge bloge/spletne strani in prosite, da naredijo enako na svojih straneh;
- objavljanje na forumih – poiščite največje in najboljše v vaši panogi; sodelujte v razpravah, ob tem pa vključite svoj URL in podpis;
- sodelovanje na blogih – objavite komentarje, mrežite se z avtorji, pošljite jim sporočila, povežite se z njimi in zagotovo bodo vrnili povezavo;
- naredite več različnih blogov – na straneh, kot sta Blogger ali WordPress in druge;
- izkoriščanje raznih skupnosti – uporabite Instagram, Facebook, Tiktok, Linkedin, YouTube; kjerkoli želite promovirati spletno stran;
- stran »dodajte povezavo na našo stran« – priskrbite takšno stran, vsebuje pa naj URL naslov, logotip in besedilo, ki ga lahko uporabijo;
- več spletnih strani – če imate več spletnih strani znotraj vašega podjetja, poskrbite, da bodo vse povezale na glavno stran;
- ustvarjenje uporabnih dokumentov – npr. »10 najboljših nasvetov za …« – takšni priročniki postanejo mnenjski vodje in močni generatorji obiska;
- gostujoči pisci – pošljite e-mail reviji, e-reviji, blogu ali spletnemu časopisu in jim predstavite svoj interes, da bi prispevali strokovne članke s svojimi povezavami;
- mnenje o zadovoljstvu – ste v zadnjem času kaj kupili in bili zadovoljni z nakupom? Obiščite njihovo spletno stran, izpolnite obrazec za zadovoljne stranke in prosite, če lahko povežejo nazaj na vašo stran;
- tekmovanje – spodbudite malo tekmovanje povezav – kdor poveže s svoje strani/bloga nazaj na vašo stran, dobi nagrado;
- prispevki strokovnjakov – pišite o njih, napišite recenzijo njihove knjige ali članka, napišite seznam, kot je npr. »5 ultimativnih ekspertov …«; velika verjetnost je, da vas bodo opazili in povezali nazaj na vašo stran;
- lokalni viri – pridobite povezavo lokalne skupnosti, upravne enote, občine;
- sponzoriranje dogodka – pridobili boste relevantne povezave na vašo stran s strani organizatorjev;
- koristna orodja – kalkulatorji, konverzije, orodja za prevajanje na spletnih straneh so naravni viri za pridobivanje povezav;
- povezave konkurentov – izvedite, katere strani povezujejo na vaše konkurente in pridobite njihovo povezavo tudi na vašo stran;
- nagrada za spletne strani – pridobite eno izmed mnogih nagrad za spletne strani (webbyawards.com, webaward.org);
- avtoriteta na svojem področju – verjetno to že ste, zato pokažite svoje znanje na npr. Yahoo!Answers, objavljajte svojo vsebino in pridobivajte povezave;
- odgovori & vprašanja – izkoristite Yahoo!Answers in druge podobne strani, saj vam omogočijo objavo svojega URL naslova;
- članek na Wikipedii – morda ne boste mogli povezati direktno na vašo stran, povezave pa boste lahko dobili posredno preko drugih, obenem pa si gradili kredibilnost in ugled;
- kakovostne izhodne povezave – v svoji panogi postanite poznani kot relevanten vir strokovnosti in opazili bodo vaše izhodne povezave na vaši strani (novice v panogi, profesionalne skupine idr.); to pomaga pri generiranju PR objav, saj boste pritegnili kakovosten obiska na vašo stran;
- partnerski (affiliate) programi– partnerski programi učinkovito promovirajo vaše povezave.
Zaključek
Sedaj ste oboroženi s kupom idej za link building oz. pridobivanje novig povezav na vašo spletno mesto. Ne bodo vsi načini delovali za vsako nišo enako dobro, zato nikakor ne obupajte če ne vidite konkretnih rezultatov v prvo ali v drugo. Poskušajte in prej ko sle boste naleteli na metodo, ki bo najbolj efektivna za vas.
Če se vam je zataknilo že pri tem, da ne veste, na katere ključne besede se morate optimizirati, pošljite povpraševanje in svetovali vam bomo. Skupaj bomo pripravili učinkovito SEO optimizacijo spletne strani . Ne čakajte!
Uspešno,
Spletnik
- 9 pogostih napak pri Google oglaševanju - 21. 02. 2024
- 7 ključnih orodij za analizo spletnega nastopa v letu 2024 - 12. 12. 2023
- Za koga SEO ni primeren? - 23. 08. 2023