Posodobljeno 14. 12. 2022
Rich snippets so postali stalnica na straneh iskalnih rezultatov. Google kot največji iskalnik, svojim uporabnikom na najučinkovitejši način posreduje informacije, ki jih le-ti iščejo na spletu. Vse z namenom, da jim omogoči odlično uporabniško izkušnjo ter hitre in natančne rezultate na podlagi vnešenih ključnih besed.
Strani z rezultati iskalnikov (SERP) so se razvile tako, da vsebujejo veliko obogatene vsebine na strani – med drugim tudi t.i. rich snippets. Vse to je spremenilo način kako SEO strokovnjaki definirajo »najboljše uvrstitve« spletnih strani.
Rich snippets so vizualno privlačnejši rezultati iskanja z dodatnimi dragocenimi informacijami prikazanimi poleg naslova, opisa in URL naslova. Te obogatene informacije prihajajo iz strukturiranih podatkov na strani.
Z Googlovim spreminjajočim se iskalnim okoljem je tako nastala velika priložnost za podjetja, da izpopolnijo vsebino/rezultate iskanja ter izboljšajo organsko pozicijo in razmerja med prikazi in kliki s tehničnim SEO.
Kazalo
Kaj so rich snippets?
Pa začnimo kar s konkretnim primerom. Ali bi želeli, da je vaša spletna stran v rezultatih iskanja videti tako:
Ali v tej obliki?
Najverjetneje bi se odločili za prvo opcijo, kajne? Je bolj pregledna, definirana ter nudi več informacij tudi po zaslugi t.i. rich snippets, ki so označeni z okvirjem. To je predvsem pomembno iz vidika SEO optimizacije, saj so rezultati, ki vsebujeje rich snippets bolj klikani in posledično uvrščeni višje.
Vendar kaj sploh so rich snippets?
So običajni Googlovi rezultati iskanja z dodatnimi prikazanimi podatki poleg standardnega naslova, opisa in URL-ja. Ti dodatni podatki se običajno črpajo iz strukturiranih podatkov, ki jih najdemo v HTML-ju strani. Podatki so oblikovani in organizirani na način, ki Googlu olajša razumevanje vsebine strani in uporabo za SERP ter druge namene. Dodatne informacije vključujejo med drugim ocene, recepte in dogodke.
Velika večina rezultatov iskanja v Googlu prikazuje iste 3 dele podatkov:
- Meta naslov
- Meta opis
- URL
Tukaj je primer:
Rich snippets “vzamejo” običajen opis zadetka in mu dodajo vsebino oziroma dodatne informacije.
Primer:
Kot vidimo, so obogateni rezultati z več informacij bolj privlačni kot “običajni”, kar lahko vodi do višjega organskega CTR-ja.
Kako ustvarimo rich snippets?
1. Preverite, kateri so pravi za vašo spletno stran
Obstaja na desetine vrst struktururanih podatkov. Toda velik del njih (kot so na primer informacije o letalskih letih in knjigah) veljajo samo za zelo specifično vrsto spletnih strani.
Zato se bomo osredotočili na 9 najpogostejših vrst:
Ocene
Prikaže oceno z zvezdicami (od 1 do 5). Lahko je ocena posamezne stranke ali združena mnenja uporabnikov.
Recepti
Posebna vrsta strukturiranih podatkov, ki velja samo za recepte. Označevanje receptov vključuje podatke, kot so čas za pripravo jedi, ocene in slike receptov.
Glasba
Googlu daje informacije o glasbi, na primer datume izdaje albumov.
Oznaka izdelka
Iskalnikom daje informacije o določenem izdelku (vključno s ceno in slikami izdelka).
Organizacija/podjetje
Googlu pomaga razumeti ključne informacije o organizaciji oziroma podjetju, vključno z naslovom, logotipom in kontaktnimi podatki.
Najboljše zgodbe
Omogoča, da se spletna stran prikaže v polju »najboljše zgodbe« v rezultatih iskanja. Velja samo za spletna mesta, odobrena za Google News.
Videoposnetek
Iskalniki ne morejo »gledati« videoposnetkov na vaši strani. Označevanje videoposnetkov torej pomaga iskalnikom razumeti, kaj je vaša video vsebina.
Dogodki
Vključuje informacije o datumih, urah, lokaciji in še več.
FAQ
Strukturirani podatki s pogostimi vprašanji so precej priljubljena sodobna taktika on site SEO optimizacije za pridobivanje večje vrednosti na rezultatih iskanja SERP. Čeprav je naveden pod vrsto izdelka, ga je mogoče uporabiti na kateri koli strani, ki ima razdelek s pogostimi vprašanji.
V kolikor se vam katera od kategorij zdi ustrezna, pojdite na uradne dokumente (“official docs”), preverite možne izboljšave in funkcije za vašo vrsto vsebine in se odločite za implementacijo.
2. Kako vnesti strukturirane podatke na vašo spletno stran
Strukturirani podatki so delčki kode s katerimi označimo različne podatke spletne strani zaradi česar bo Google bolje razumel vsebino na spletni strani. Te oznake se prikažejo tudi v zadetkih, zato prikažejo uporabniku bolj zanimivo in podrobno vsebino. Kaj to pomeni si bomo pogledali na naslednjem primeru. Recimo, da ste pravkar objavili blog zapis, ki vsebuje recept za čili.
Brez strukturiranih podatkov Google in drugi iskalniki težko razumejo:
- Koliko časa traja recept
- Katere slike so na samem receptu
- Seznam sestavin
- Korake
Vnesete: strukturirani podatke. In ko na svojo stran dodate oznako recepta, iskalnikom poveste:
- “Recept traja 45 minut”
- “To je seznam sestavin”
- “Tukaj je slika jedi”
V kolikor se se tega pravilno lotite, bo Google te podatke pokazal v rezultatih iskanja.
Strukturirane podatke je mogoče pridobiti na različne načine. Primarni način je označevanje podatkov/strukturiranih podatkov.
Orodja za označevanje in vnos strukturiranih podatkov
Označevanje strukturiranih podatkov je enostavno, ne glede na to, kako je vaše spletno mesto zgrajeno. Večina spletnih mest uporablja oznake Schema.org, ki je nekakšna univerzalna knjižnica za označevanje podatkov in znotraj katere najdete različne vrste strukturiranih podatkov. Schema.org je podprta s strani vseh glavnih iskalnikov (vključno z Bingom). Vse, kar morate storiti je najti vrsto oznake, ki jo želite uporabiti in jo nastaviti.
Lahko se pa tudi lotite najbolj enostavne metode uvajanja kode v razdelek <head> na vašem spletnem mestu.
Za to boste želeli uporabiti enega od številnih generatorjev označevanja. Odločili smo se za tega in izbrali ustvarjanje oznak strani s pogostimi vprašanji:
<script type="application/ld+json">
{
"@context": "https://schema.org",
"@type": "FAQPage",
"mainEntity": [{
"@type": "Question",
"name": "Is it difficult to implement such markup?",
"acceptedAnswer": {
"@type": "Answer",
"text": "No, not at all, there's a lot of plugins and markup generators."
}
},{
"@type": "Question",
"name": "Do SEOs take advantage of the FAQ markup?",
"acceptedAnswer": {
"@type": "Answer",
"text": "Yes, it's quite a popular tactic. While it can provide a lot of value in the SERP, SEOs tend to overuse it to the extent when it's against Google's guidelines."
}
}]
}
</script>
Za uvedbo tega delčka kode lahko uporabite tudi Google Tag Manager. Googlova orodja je veliko lažje razumeti za vse, ki niso profesionalni razvijalci.
Naštevamo še nekaj alternativnih spletnih strani oz. generatorjev ozačevanja, ki vam omogočajo izgradnjo shem:
Ne pozabite dodati (scheme)sheme samo za vsebino, ki je vidna uporabnikom, in upoštevajte Googlove smernice za izbrano vrsto sheme. Na primer, oznak s pogostimi vprašanji ne bi smeli uporabljati za oglaševalske namene in napisati ga mora samo spletno mesto.
OPOMBA: Uporabljajte označevalni format JSON-LD (JavaScript Object Notation for Linked Data). Naleteli boste tudi na mikropodatke in RDFa. Ne uporabljajte jih, držite se JSON-LD. To je tisto, kar Google uradno priporoča in je tudi najlažja in najmanj neurejena oblika.
Dodajanje strukturianih podatkov v WordPress platformi
Vsi, ki uporabljate WordPress lahko izbirate med številnimi vtičniki. Strukturirani podatki so podprti v večnamenskih vtičnikih SEO, kot sta Yoast ali Rank Math. Za tiste, ki pa želijo malo več izbire (označevanje strukturiranih podatkov po meri), pa priporočamo plačljivo verzijo vtičnika SEOpress
Ostali CMS sistemi
Če želite dodati svoje oznake strukturiranih podatkov brez pomoči vtičnika (oz. v kolikor vaša spletna stran ni narejena na platformi WordPress), lahko uporabite Microdata ali RDFa. Vendar toplo priporočamo uporabo JSON-LD, ker je JSON-LD najlažji način za dodajanje strukturiranih oznak na spletno stran. Brez JSON-LD morate ročno dodati strukturirane podatke v HTML vaše strani, kar je lahko (pre)velik izziv.
Poleg tega dodajanje nove kode obstoječemu HTML-ju poveča verjetnost, da bo šlo kaj narobe.
Toda z JSON-LD so vsi vaši strukturirani podatki zapakirani v majhen košček kode JavaScript, ki gre v razdelek <head> vaše spletne strani:
Kako boste dejansko dodali kodo za strukturirane podatke na svoje spletno mesto, je popolnoma odvisno od vas.
3. Kako preveriti svoje strukturirane podatke
Vaš naslednji korak je zagotoviti, da so vaši strukturirani podatki pravilno nastavljeni.
Na srečo ima Google odlično orodje, zaradi katerega je ta korak zares enostaven: orodje za testiranje strukturiranih podatkov ali Structured Data Testing Tool.
Vredno je poudariti, da Google ne daje nobenega zagotovila, da se bodo strukturirani podatki res usvarili oziroma prikazali med rezultati – tudi če imate vse popolno nastavljeno. Pravilna uporaba strukturiranih podatkov le poveča možnosti za prikaz med rezultati. Vendar ne deluje vedno.
4. Spremljajte uspešnost in napake označenih spletnih strani
Vse, kar potrebujete za vaš pregled je na voljo v Google Search Console.
Poročila o uspešnosti lahko filtrirate glede na vrsto strukturiranih podatkov:
Oglejte si vse primerne vrste označevanja, ki jih je Google zaznal na vašem spletnem mestu:
S klikom na “rich snippets enhancement” odprete poročilo, ki prikazuje veljavne, neveljavne in z opozorili označene URL-je.
V kolikor ste oznako že potrdili, potem ne bi smeli naleteti na težave. Odlična stvar pri tem je, da vam ni treba ničesar nastavljati. Pojavil se bo v GSC, ko boste uvedli oznako obogatenih rezultatov (“rich results”) in ko jo bo Google zajel s pajki na spletni strani.
Kako jih vidimo?
Prikažejo se samo za strani z določenimi vrstami informacij, dodatno jih lahko omeji tudi vrsta naprave. Podajamo primer, kako so lahko prikazani samo v mobilnih napravah:
Ali kako izgledajo na računalniku:
Rich snippets vs rich results
Verjetno ste že zasledili, da se oba pojma uporabljata v enakem ali podobnem kontekstu zaradi česar prihaja do zmede kakšne so sploh razlike med njima.
- Rich snippets: navadni rezultati iskanja z dodatnimi informacijami, prikazanimi poleg naslova, opisnega teksta in URL-ja.
- Rich results: katera koli vrsta vizualno izboljšanih rezultatov iskanja z informacijami, pridobljenimi iz ustreznih strukturiranih podatkov. Rich snippets so vrsta obogatenih rich results.
- SERP: Vse, kar ni tradicionalni “blue link” (organski) rezultat iskanja. Featured snippets, oglasi PPC, polja za tweet in recimo informacijska polja ( knowledge panel), ki Googlu pomagajo hitro predstaviti informacije, ki jih iskalec išče. Ti lahko pomagajo pri iskalnih izrazih z informativnim namenom.
Odličen način za izboljšanje vaše spletne vidnosti
Visoka uvrstitev v rezultatih iskanja je odlična, toda tisto, kar na koncu ljudi prepriča, da ljudje kliknejo je vsebina strukturiranih podatkov. Dodatne informacije pomagajo, da so vaše spletne strani videti bolj mamljive in opaznejše v rezultatih iskanja.
Dodani atributi, kot so cena, število mnenj/ocene ali časi kuhanja za recepte, lahko uporabite tudi kot premišljeno “konkurenčno orodje” v SERP. Na voljo vam je več možnosti za privabljanje klikov z informacijami, ki so pomembne za uporabnika. Čeprav je to odlična metoda za privabljanje obiskovalcev organskega prometa prek SERP, pa (za zdaj) ne bo izboljšala ali pokvarila vaše strategije SEO.
Potrebujete nasvet ali pomoč pri povečanju vaše vidnosti na spletu? Pišite nam na blog@spletnik.si, da vam lahko lažje pomagamo.
Uspešno! Vaš Spletnik
- 9 pogostih napak pri Google oglaševanju - 21. 02. 2024
- 7 ključnih orodij za analizo spletnega nastopa v letu 2024 - 12. 12. 2023
- Za koga SEO ni primeren? - 23. 08. 2023