Posodobljeno 13. 11. 2024
WordPress je en izmed najbolj popularnih CMS sistemov in SEO optimizacija WordPress strani je dosti bolj prijazna, zlasti za začetnike, kakor pa ostale platforme. Tu se govori v glavnem o tako imenovani On site optimizaciji vašega spletne mesta. WordPress ponuja nekaj močnih SEO orodij, s katerimi si lahko močno pomagate pri optimiziranju vašega bloga ali vsebine. Trenutno sta v ospredju orodji Yoast in RankMath, od katerih si bomo bolj podrobno pogledali Yoast.
WordPress spletna stran omogoča preprosto strukturiranje, upravljanje in objavo vaše vsebine na SEO prijazen način. Zato velja za najboljši CMS za optimizacijo iskalnikov.
Kazalo
Koraki optimizacije WordPress strani
V nadaljevanju predstavljamo 9 enostavnih korakov, s katerimi boste optimizirali vašo WordPress spletno mesto tako, da bo čim višje rangirala na iskalnikih kot je Google. Imejte pa predvsem v mislih, da je dobra SEO analiza skorajda nujna za uspešno optimizacijo. Pa začnimo:
Uporabite temo, ki je optimizirana za SEO
Že izbira same teme, ki jo boste uporabili na vaši spletni strani, je zelo pomembna. Namreč poleg videza, funkcionalnosti in uporabniške izkušnje pa izbira teme vpliva tudi na hitrost strani. Kako hitro se vaša stran nalaga, je pa eden od močnih faktorjev, ki jih Google upošteva pri določanju pozicij.
K sreči WordPress ponuja obilico tem, ki jim pravimo “SEO friendly” oz. prijazne za SEO optimizacijo. Takšne teme so ponavadi zelo hitre in imajo nekatere dodatne funkcije, ki so zlasti aktualne za optimizacijo spletne strani.
Naložite vtičnik za SEO
Vtičniki so majhni delčki kode za izboljšanje določene funkcionalnosti, ki jih lahko z nekaj kliki namestite na vašo spletno stran. So odlična rešitev za vse, ki ne znajo programirati, a bi radi izboljšali funkcionalost svojega spletnega mesta. WordPress oddelek za vtičnike (ang. plugins) ponuja čedalje širši izbor vtičnikov, namenjenih izključno za SEO.
Veliko od teh vtičnikov pride s posebnimi funkcijami, kot je kreacija zemljevida spletnih mest (ang. sitemp), robots.txt dokumenta, merilnik za optimizacijo teksta ipd.
Trenutno sta najbolj popularna dva vtičnika: Yoast SEO in All in One SEO. V kolikor nimate izbranega svojega, vam definitivno predlagamo enega od teh dveh.
Spremenite URL strukturo
URL-ji so naslovi vseh strani vašega spletnega mesta, ki morajo biti unikatni. Za primer – naš URL za vstopno stran je https://spletnik.si/ in vsaka od naših podstrani imaj čisto svoj URL. Kar veliko ljudi ne ve, je pomembnost strukture URL naslova. Namreč to je en izmed velikih faktorjev dobrega rangiranja spletne strani, saj Googlu pove o čem bo govorila neka določena stran ali podstran.
WordPress ponuja kar nekaj opcij glede strukture URL naslova. Na vas je, da izberete pravega. Ta nastavitev se nahaja v Nastavitve – trajne povezave – splošne nastavitve
Predlagamo, da izberete čisto spodnjo opcijo “custom structure” in vnesete v prazno polje /blog/%postname%/
Naredite sitemap vašega spletnega mesta
Sitemap si lahko predstavljate kot nek zemljevid spletnih mest. Zemljevidi so zelo pomembni tudi v digitalnem svetu, saj Googlu dajo vse informacije o tem, kaj se nahaja na vaši spletni strani. Včasih so ti zemljevidi bili zgolj za uporabnike, da se lažje znajdejo na spletni strani. Danes pa so mnogo več kot to in imajo glavni namen sporočanja informacij o vaši spletni strani Googlovim robotkom, ki se sprehajajo po vašem spletnem mestu.
Sitemap torej pomaga Googlu bolje razumeti vašo spletno stran, še posebej kako se določene podstrani prepletajo med seboj. Kreacija takšnega zemljevida spletnega mesta je zelo enostavna – preprosto uporabite SEO vtičnik, kot je Yoast, ki vam že sam ponuja to opcijo. Enostavno se z miško premaknite na Yoast SEO – General – Features in tam najdite XML Sitemaps ter pritisnite Enabled.
SEO optimizacija teksta
Uporabljajte pravilno H strukturo naslovov
Glavni naslov in podnaslove pri SEO optimizaciji imenujemo preprosto H naslovi. H1 naslov je glavni naslov, ki mu sledijo naslovi H2,H3,H4 itd. To si lahko mogoče lažje predstavljate kakor neko diplomsko nalogo, kjer imate glavni naslov in nato podnaslove v sklopu vsebine.
Uporaba H naslovov pomaga Googlu razumeti, kako je strukturirana vaša stran oz. vsebina in kateri deli so najpomembnejši.
Iz vidika SEO optimizacije je pomembno, da imate samo en H1 naslov. Ostale smiselno razporedite, po pomembnosti. Poskusite ne iti dlje od H4 naslovov, kajti potem zna biti tema že malce preveč fregmentirana.
Zgradite vaše besedilo okoli ključnih besed
Kot prvo poskrbite, da boste neko stran ali članek optimizirali na eno glavno besedo. Idealno bo, če to ključno besedo vključite v URL, naslov, meta opis in prvi odstavek. Skozi tekst prav tako občasno omenjajte ključno besedo, vendar ne prepogostokrat. Tu zopet pride na pomoč vtičnik Yoast, ki nam na dnu urejevalnika pokaže, kakšno je stanje naše SEO optimizacije. V polje “Focus keyword” enostavno vnesite vašo glavno ključno besedo in vtičnik bo poskrbel za vse ostalo.
Poleg glavnih ključnih besed lahko seveda neko stran ali članek optimizirate tudi za pomožne ključne besede. To so tiste, ki so povezane z vašo glavno in jih je smiselno vključiti v besedilo. Ne pozabite tudi na uporabo sinonimov in izpeljank, saj boste s tem dodatno dali vedeti Googlu, o čem se gre vaša vsebina.
Dodajte notranje in zunanje povezave
SEO optimizacija spletnih strani je sestavljena iz veliko elementov, od katerih je so dobre povezave eden od zelo pomembnih.V sklopu tega poznamo zunanje in notranje povezave.
Notranje povezave (ang. internal linking) so tiste, ki vodijo na neko drugo podstran v sklopu naše spletne strani. Torej povezujemo razne dele naše spletne strani med seboj. To je pomemben del tako imenovane on site optimizacije, s katerim urejamo boljšo strukturo našega spletnega mesta.
Zunanje povezave so takšne, ki vodijo na neko spletno stran, ki pa ni v naši domeni. Pod zunanje povezave štejemo tudi pridobitev povezav iz ostalih spletnih strani na našo, kar je pa že del off site optimizacije. V tem članku se z offsite optimizacijo ne bomo ukvarjali.
Povezovanje oz. linkanje se v WordPressu ureja zelo enostavno, kar v urejevalniku. Pa si poglejmo kako:
Pri tem je ključna izbira besed, na katerih bomo naredili link. Ta vrsta ključnih besed se imenuje “Anchor text” oz. zasidrano besedilo. Poskrbite, da bodo te izbrane besede bralcu dale neko osnovno idejo na kateri strani bo obiskovalec pristal, če bo kliknil na to povezavo. Gledte tudi, da ne boste dodali preveč povezav. Poskustie ciljati 1 povezava na cca 200 besed.
V sklopu SEO optimizacije je ustrezno linkanje zelo pomembno, saj vas bo Google dostikrat višje uvrstil, če bodo le-te vodile na relevatno sorodno vsebino.
SEO Optimizacija slik
Stroji in programi kot je Google, ne znajo gledati slik kakor jih mi. Zato jim moramo pri tem procesu pomagati. Slike so vsekakor pomemben del naše spletne vsebine, saj smo ljudje predvsem vizualna bitja. Ni pa to vse – optimizacija slik ima tudi v SEO svetu pomembno vlogo. Da Google razume kaj neka slika predstavlja, mu moramo prvo sporočiti kaj je na tej sliki. To urejamo z t.i. ALT zapisi (slo. nadomestno besedilo)
WordPress SEO optimizacija za slike je zelo enostavna. ALT zapise lahko urejamo direktno v naši predstavnostni knjižnici (ang. media). Ko v svojo WordPress knjižnico dodate novo sliko, enostavno kliknite na njo in se osredotočite na desna polja:
Prvo pa seveda poskbite, da bo naložena slika primerne velikosti in ne previsoke kvalitete. Slike s končnico png so po velikosti največje in lahko hitro upočasnijo vašo spletno stran! Vsekakor pa vašemu tekstu dodajte kakšno sliko – to bo dobro tako iz vidika uporabniške izkušnje, kot tudi SEO optimizacije vaše spletne strani.
Pogosto osveževanje spletnih vsebin
Znotraj WordPress platforme je to zelo enostavno. Skratka – ko napišete nek članek ali naredite novo podstran je pomembno, da ne napišete samo vsebino, ki nato pade v pozabo. Redno spremljajte tematiko vaše spletne strani oz. člankov in jih posledično tudi poskusite posodobiti vsakih par tednov ali mesecev, glede na nove informacije.
Google namreč obožuje posodobljeno vsebino. Vsakič ko članek posodobite je to Googlu znak, da je vaša vsebina sveža in relevantna. Posledično vas dosti hitreje lahko uvrsti višje, ali pa ostanete na vrhu dlje časa.
V WordPressu enostavno odprite izbrani članek ali podstran, popravite ali dodajte vsebino in pritisnite na modri gumb “posodobi”. In to je vse, kar rabite narediti!
Zaključne misli
SEO optimizacija spletnih strani je zahteven proces, ki je sestavljen iz velikega števila faktorjev. S sreči imamo dandanes platforme, kot je WordPress, ki nam močno olajšajo nekatere aspekte optimizacije spletnih mest za iskalnike. Tekom članka ste spoznalo kako lahko uredite osnovno SEO optimizacijo na WordPress spletni strani sami in na kaj je treba paziti,
Optimizacija spletnih strani je dolgoročen proces, ki pa vam bo garantirano pripeljal potencialne stranke oz. obiskovalce – še posebej ko pridete s spletno stranjo na prvo mesto.
V kolikor na poti do vrha potrebujete pomoč, vam lahko pomagamo s celostnim izvajanjem optimizacije. Na voljo smo tudi za vsa vprašanja, povezanja s SEO optimizacija – tudi WordPress spletnih strani- Za brezplačen nasvet nas pokličite na 016009930 ali izpolnite kontaktni obrazec.
Uspešno!
Spletnik
- 9 pogostih napak pri Google oglaševanju - 21. 02. 2024
- 7 ključnih orodij za analizo spletnega nastopa v letu 2024 - 12. 12. 2023
- Za koga SEO ni primeren? - 23. 08. 2023