Tehnična optimizacija spletnih strani

Dec 14, 2021
Dec 14, 2021

Posodobljeno 13. 11. 2024

SEO Optimizacija za iskalnike oz. SEO je zelo široko področje in zajema procese, ki se izvajajo na sami strani (on-site optimizacija) in izven strani (off-site optimizacija). Pri optimizaciji direktno na strani ne gre le za vsebinsko optimizacijo po ključnih besedah, temveč veliko več. Stran mora biti namreč optimizirana tudi iz tehničnega vidika. 

V nadaljevanju boste izvedeli kaj sodi v tehnični vidik optimizacije in čemu služi tehnična optimizacija. Spoznali boste tudi načine in orodja, kako lahko spletno mesto optimizirate, da bo kar najbolj prijazno za uporabnika in iskalnike. 

Kaj je tehnični SEO? 

Izraz tehnični SEO se nanaša na izboljšanje tehničnih vidikov spletnega mesta z namenom čim višje uvrstitve spletne strani na iskalnikih. S pravilnim razumevanjem in upoštevanjem temeljev tehnične optimizacije, je tudi izdelava spletne strani učinkovitejša, saj je že na samem začetku pripravljena na rast in napredek. 

“Da bi vas Google uvrstil visoko med svoje rezultate, ga morate najprej razumeti in mu pomagati, da on čim bolje razume vas.” 

Zakaj je tehnični del optimizacije tako pomemben in kakšne koristi prinaša?

Google in drugi iskalniki želijo svojim uporabnikom prikazati najboljše možne rezultate za njihovo poizvedbo. Zato Googlovi roboti iščejo in ocenjujejo spletne strani na podlagi številnih dejavnikov. Nekateri dejavniki temeljijo na uporabniški izkušnji, na primer kako hitro se stran naloži. Drugi dejavniki pomagajo robotom iskalnikov razumeti, o čem govorijo vaše strani – to med drugim počnejo strukturirani podatki. 

Torej, z izboljšanjem tehničnih vidikov pomagate iskalnikom pri iskanju in razumevanju vaše spletne strani. Če to opravite učinkovito in pravilno, bo vaša spletna stran zagotovo uvrščena višje na iskalniku kot sicer. 

Hkrati pa bodite pozorni: Če na svojem spletnem mestu naredite ali spregledate resne tehnične napake, vas te lahko veliko stanejo. 

Ne bi bili prvi, ki bi pomotoma dodali poševnico ali napačen ukaz na napačnem mestu v robots.txt datoteki in tako iskalnikom popolnoma onemogočili iskanje po vašem spletnem mestu. 

“Tehnična optimizacija pa ni pomembna le za robote iskalnikov. Spletna stran mora dobro in hitro delovati, biti jasna, pregledna in enostavna za uporabnike. Na srečo ustvarjanje močne tehnične podlage pogosto sovpada z boljšo izkušnjo tako za uporabnike kot za iskalnike.”

Kakšne so značilnosti tehnično optimizirane spletne strani?

Ustrezno tehnično urejeno spletno mesto je hitro za uporabnike in enostavno za iskanje za robote iskalnikov. Pravilna tehnična nastavitev pomaga iskalnikom razumeti, za kaj gre na spletnem mestu, in preprečuje zmedo, ki jo povzroča, na primer, podvojena vsebina. Poleg tega ne pošilja obiskovalcev niti iskalnikov v slepe ulice z nedelujočimi povezavami. 

V nadaljevanju predstavljamo temelje tehnične optimizacije, s katerimi boste zadovoljil tako Google, ki bo vašo spletno stran zato uvrstil višje, kot tudi uporabnike, ki bodo vašo spletno stran z veseljem uporabljali. 

1. Hitrost spletne strani in uporabniška izkušnja

Dandanes se morajo spletne strani hitro nalagati. Ljudje so nestrpni in pogosto v hitrem tempu iščejo informacije ali izdelke, pri čemer jih počasna stran hitro odvrne od nadaljne uporabe.  

Google se zaveda, da počasne spletne strani ponujajo slabšo uporabniško izkušnjo. Zato ima raje spletne strani, ki se nalagajo hitreje. Posledično počasna spletna stran konča nižje med rezultati iskanja, kar ima za posledico manj obiska in manj prodaje preko spleta. 

Se sprašujete, ali je vaše spletno mesto dovolj hitro?

Hitrost vaše spletne strani lahko preverite s pomočjo različnih orodij, ki so povsem preprosta za uporabo, hkrati pa vam povedo tudi, kaj morate izboljšati, da bo stran delovala hitreje. 

Izbirate lahko izmed različnimi orodji, kot so: 

1. PageSpeed Insights

2. GTmetrix

3. Dareboost

4. Pingdom

5. Alertra

Vir: https://gtmetrix.com/

Osnovna priporočila, s katerimi se boste izognili počasnemu delovanju spletnega mesta:

  • Vse fotografije in video posnetki na vaši spletni strani naj bodo kompresirani –  osnovno pravilo je, da manjše kot so datoteke, hitreje se bodo naložile. Poskusite doseči, da nobena od fotografij ne bo večja od 70 kb, zgornja meja resnično velikih fotografij je 100 kb. 
  • Izogibajte se uporabi animacij, saj so te navadno zelo zahtevne in močno upočasnijo stran.
  • Prav tako se izogibajte motečih pop-upov, PDF-jev in prevelikih infografik, ki na mobilnih napravah niso berljive.
  • Na spletno stran vključite Browser Cache in CDN, ki lahko močno pripomoreta k hitrosti vaše strani. CDN je omrežje strežnikov, ki se nahajajo po vsem svetu z namenom, da uporabniku omogočijo dostop do podatkov z njim najbližjega strežnika. Strežniki robotov bodo samo prvič naložili vsebino s prvotnega strežnika, nato pa bodo strežniki, ki so vam najbližje, to vsebini predpomnili in jo shranili. Naslednjič ko stranka dostopa do spletne strani, se ji bo le-ta naložila iz predpomnilnika. 
  • Poskrbite, da so vtičniki oz. moduli posodobljeni na zadnjo različico.

2. Spletna stran je dosegljiva robotom oz. “pajkom” iskalnikov 

Iskalniki uporabljajo robote, da iščejo po vašem spletnem mestu. Roboti sledijo povezavam, da odkrijejo vsebino na vašem spletnem mestu. Odlična struktura notranjih povezav bo poskrbela, da bodo razumeli, katera je najpomembnejša vsebina na vašem spletnem mestu.

Vendar obstaja več načinov za vodenje robotov. Lahko jim na primer preprečite iskanje po določeni vsebini, če ne želite, da gredo tja. Lahko jim tudi dovolite, da iščejo po strani, vendar jim povejte, naj te strani ne prikažejo v rezultatih iskanja ali naj ne sledijo povezavam na tej strani.

Datoteka robots.txt

Že samo ime datoteke – robots.txt nam da vedeti, da gre za robotom razumljivo datoteko. 

Na svojem spletnem mestu lahko robotom podate navodila z uporabo datoteke robots.txt. To je močno orodje, s katerim je treba ravnati previdno. 

Kot smo že omenili na začetku, lahko majhna napaka oz. napačno postavljen znak, prepreči robotom, da bi pregledovali vaše spletno mesto. Včasih ljudje s to datoteko nenamerno blokirajo določene datoteke svojega spletnega mesta, posledično pa iskalniki ne morejo ugotoviti, ali vaše spletno mesto deluje pravilno.

Kaj lahko sporočimo robotom s pomočjo robots txt datoteke?

Ta datoteka pajkom služi kot navodilo za indeksiranje strani. Z ukazi, ki jih zapišemo v robots.txt datoteko, lahko:

  • pajkom dovolimo oziroma prepovemo dostop do posameznih direktorijev ali celotne spletne strani – pri tem moramo biti zelo previdni, da pajkom omogočimo dostop do strani s katerimi želimo biti na iskalniku vidni, hkrati pa jim preprečimo dostop do strani, ki so za iskalnike nepomembne in otežujejo vidnost pomembnim stranem – url-jem, 
  • onemogočimo dostop samo določenim pajkom, 
  • nakažemo, kje se nahaja Sitemap, ki je zemljevid naše strani ipd.

Kako pripravimo robots.txt datoteko?

  • Ustvarite datoteko z imenom robots. txt.
  • Dodajte pravila oz. ukaze robotom v datoteko. To pomeni, da jim sporočite katere strani ne želite, da obiščejo, katerim stranem ne želite da roboti sledijo itd. 
  • Naložite datoteko na vaše spletno mesto
  • Preverite ali ste jo uspešno naložili – to naredite tako, da na domači strani za svojo domeno dodate končnico /robots.txt. Mora se vam odpreti stran, ki izgleda tako: https://spletnik.si/robots.txt , seveda z vašimi ukazi, ki ste jih vnesli v datoteko. 

Razlaga osnovnih ukazov datoteke robots.txt: 

URL datoteke robots.txt: www.primer.com/robots.txt

Če želimo preprečiti oz. blokirati obisk robotov na določenih url-jih, uporabimo ukazi Disallow (onemogoči). 

User agent: * 

Disallow: /xxxx.com

Če želimo robotom omogočiti obisk določenih vsebin / url-jev, uporabimo ukaz Allow (omogoči): 

User agent: * 

Allow: /xxxy.com

Če želimo dostop do določenih vsebin onemogočiti samo določenemu robotu, za User agent (uporabniški agent) uporabimo njegov naziv, npr. Googlebot. 

Uporabniški agent: Googlebot 

Disallow: /primer-mape/

Primer osnovne robots txt datoteke spletne strani spletnik.si:

Sitemap datoteka

Sitemap.xml datoteka je zemljevid vaše strani, v katerega vključite vse URL-je, ki so vam pomembni in želite, da jih Google odkrije in indeksira. Sitemap datoteka mora biti na stran naložena v XML formatu, zelo priporočljivo pa je, da njeno lokacijo pajkom razkrijemo že v Robots.txt datoteki. 

Čemu služi Sitemap?

Naloga Sitemapa je, da robotom pomaga razumeti strukturo strani, da se po njej lažje znajdejo in lahko tako poindeksirajo več strani. Na posamezni spletni strani imamo lahko tudi več Sitemap datotek (npr. eno za vsebino strani, drugo za optimizirane slike, tretjo za videe ipd.). 

V Sitemap zapišemo samo tiste URL-je, ki želimo, da jih Google uvrsti v svoj indeks ter da zemljevid strani redno posodabljamo. Sitemap naj ne vsebuje podvojenih strani, URL-jev, ki imajo preusmeritve, izbrisanih strani ipd. 

Kako ustvarimo sitemap datoteko?

Sitemap se lahko generira sistemsko v CMS sistemu spletne strani, s pomočjo vtičnikov (npr. Yoast) ali s pomočjo orodij, kot je npr. https://www.xml-sitemaps.com/

Ko je datoteka zgenerirana, jo je potrebno naložiti na spletno stran. Kam in kako, je odvisno od CMS sistema, ki ga uporabljate. 

Sitemap našega podjetja Spletnik lahko najdete tukaj: https://spletnik.si/sitemaps.xml

Primer sitemapa (delno prikazan) za spletno trgovino opremljen.si 

3. Poskrbimo, da spletna stran nima (veliko) “mrtvih” oz. nedelujočih povezav

Da je počasna stran zelo slaba tako iz uporabniškega kot iz vidika Google uvrstitev že vemo. Kar bi lahko bilo za obiskovalce še bolj nadležno kot počasna stran, je pristanek na strani, ki sploh ne obstaja. Če povezava vodi do neobstoječe strani na vašem spletnem mestu, bodo ljudje naleteli na stran z napako 404.

Kadar iskalniki naletijo na strani z več mrtvimi povezavami, ki ne obstajajo ali ne delujejo, jih avtomatično uvrstijo nižje na svojih iskalnikih, saj želijo uporabnikom ponuditi strani, ki delujejo kar najboljše. 

Na žalost ima večina spletnih mest (vsaj) nekaj mrtvih povezav, saj se spletna stran redno posodablja, vsebine se dodajajo ali umaknejo, pri tem pa mnogi pozabijo na pomembna opravila – preusmeritve.

Na srečo obstajajo SEO orodja, ki vam lahko pomagajo pri iskanju mrtvih povezav na vašem spletnem mestu. Več o tem in odpravi napake 404 lahko preberete v našem blog zapisu

Kako preprečimo napako 404 oz. “mrtve” strani ? 

Da preprečite nepotrebne mrtve povezave, morate vedno narediti preusmeritev oz. t.i. redirect URL strani, ko jo izbrišete ali premaknete. 

V idealnem primeru bi url  preusmerili na stran, ki nadomešča staro stran. S tem preprečite pristanek na 404 strani, hkrati pa tudi ohranite večino “moči” starega url-ja, “link-juice” in do neke mere tudi pozicijo starega url-ja na Google. 

Še posebno morate biti pozorni na preusmeritve ob prenovi strani. Če bo vaša prenovljena stran opremljena z drugačnimi url-ji, kot je bila stran pred prenovo, nujno in pravočasno poskrbite, da boste stare url-je preusmerili na ustrezne nove. 

4. Težave s podvojeno vsebino

Če imate isto vsebino na več straneh svojega spletnega mesta – ali celo na drugih spletnih mestih, iskalnike s tem zmedete, saj ne razumejo povsem dobro katero vsebino naj uvrstijo višje. Posledično lahko vse strani z enako vsebino uvrstijo nižje.

Na žalost imate morda težavo s podvojeno vsebino, ne da bi to sploh vedeli. Zaradi tehničnih razlogov lahko različni URL-ji prikazujejo isto vsebino. Za obiskovalca to ne pomeni nobene razlike, za iskalnik pa ja, saj bo videl isto vsebino na drugem URL-ju.

Na srečo obstaja tehnična rešitev za to težavo. S tako imenovanim elementom kanonične povezave lahko navedete, kaj je izvirna stran – ali stran, ki jo želite uvrstiti v iskalnike.

Določen delež podvojene vsebine je normalen za vsako stran, vendar pa velja splošno priporočilo, da naj ne bo več kot 20 % besedila na posamezni strani podvojenega. V tistem delu besedila, ki je edinstven na vsaki strani, pa si prizadevajte, da jasno nakažete namen posamezne strani in jo s tem vsebinsko, kontekstualno in pomensko ločite od drugih. 

Kadar se podvojeni vsebini nikakor ne morete izogniti, pa uporabite t.i. Canonical oznake, da Googlu sporočite, katera od strani je prvotna in pomembnejša (glavna) in katere strani so duplikati. Tako bo tudi ta stran višje uvrščena. 

5. Mobile first indeksiranje

Z letošnjim letom je Google dal prednost indeksiranju spletnih strani na mobilnih napravah. 

Zelo poenostavljeno to pomeni, da če vaša stran ne bo dobro optimizirana za mobilne uporabnike, je Google tudi na računalniku ne bo prikazoval med top zadetki. 

“Dobra novica je, da je dandanes večina strani že vsaj v osnovi prilagojena za mobilne uporabnike- Poskrbeti morate še za nekaj podrobnosti, kot so odziven in dinamičen dizajn, ustrezno prilagojena vsebina za mobilne naprave, preglednost in enostavnost uporabe spletnega mesta, ki uporabnika hitro pripelje do želenih informacij.” 

Poskrbite, da bo vsebina vaše mobilne strani enaka računalniški verziji, da bo stran hitra na mobilnih napravah in dostopna robotom ter da je vsebina strani strukturirana na način, ki je mobilnim napravam prijazen – torej da je pregledna in berljiva. 

Dejstvo: 52,2 % vsega svetovnega prometa na spletnih straneh prihaja iz mobilnih telefonov (vir: Statista).

Uvrstitev na 1. mesto v mobilnih napravah vam v povprečju prinese 27,7 % klikov, medtem ko vam uvrstitev na 1. mesto na namiznih računalnikih prinese 19,3 % klikov. (vir: SEOClarity)

Poskrbite za dobro uporabniško izkušnjo na mobilnih napravah

Pri pripravi mobilne različice vaše spletne strani, bodite še posebno pozorni na naslednje:

  • Naslovna fotografija naj ne bo prevelika in predvsem naj ne zasede celotnega ekrana mobilne naprave. Vaši uporabniki so prišli na stran zaradi vsebine/izdelkov, kar morajo najti čim hitreje.
  • Uporabljajte prazen prostor, da razbijete stran in jo na tak način naredite veliko lažje berljivo na mobilnih napravah.
  • Pisava naj bo velika. Celotno besedilo mora biti berljivo, ne da bi bilo potrebno stran približati. Priporočena je vsaj velikost 14 px.
  • Gumbi in povezave morajo biti dovolj veliki in dovolj narazen, da lahko uporabnik brez posebnih težav nanje klika. 
  • Če imate na spletni strani kakršnekoli obrazce, ki jih je treba izpolnjevati, poskrbite, da so čim krajši ter enostavni za uporabo in da ponujajo možnost avtomatske izpolnitve. 

Kako preverite učinkovitost vaše mobilne različice?

Informacije vezane na določene pomanjkljivosti in uporabniško izkušnjo na mobilnih napravah, lahko najdete v Google Search Console pod kategorijo Mobile Usability ali preko Googlovega orodja Mobile-Friendly test.

Ne pozabite pa delovanje vašega spletnega mesta preveriti tudi sami na svojem telefonu. Zelo pomembno je, da je pisava dovolj velika (vendar ne prevelika), da hitro pridete do želenih informacij, kontaktnega obrazca, ki ga lahko enostavno in hitro izpolnete, pregleden menu, delujoče gumbe ipd. 

Vir: https://search.google.com/test/mobile-friendly

Posebnosti vsebinske SEO optimizacije za mobilne naprave

Osnovna pravila za vsebinsko SEO optimizacijo za mobilne naprave so praktično enaka kot za računalnike. Obstaja pa nekaj priporočil, ki so še posebej pomembna za mobilna iskanja.

Mobilni uporabniki pričakujejo informacije še hitreje in enostavneje, na posamezni strani pa praviloma preživijo manj časa kot bi na računalniku. Pri iskanju informacij preko mobilnih naprav so še manj zbrani, pogosto v hrupnem okolju. 

Zato vam pri pripravi vsebine za mobilne verzije spletnega mesta, podajamo nekaj osnovnih priporočil:

  • Stran mora biti dobro in pregledno strukturirana
  • Besedilo naj bo podano v jedrnatih odstavkih, s privlačnimi podnaslovi, uporabljajte citate in rahlo barvna ozadja na besedišču, ki je pomembno. Pritegnite jih z zanimivimi podatki in napovedjo vsebine, ki je zanje še posebej pomembna.
  • Uporabljajte naštevanje v alinejah.
  • Odebelite pomembne dele vsebine. To je pomembno tako za Googlove robote kot vaše uporabnike.  
  • Pri pripravi vsebine upoštevajte enaka pravila kot pri računalniški različici; H struktura, notranje povezave in druga SEO pravila.
  • Slike in video posnetki so zaželjeni.
  • Če imate na spletni strani kakršnekoli obrazce, ki jih je treba izpolnjevati, poskrbite, da so čim krajši in da ponujajo možnost avtomatske izpolnitve. 

6. Varnost spletne strani

Eden izjemno pomembnih dejavnikov tehnične optimizacije spletne strani je njena varnost. Z varnostjo vašega spletnega mesta zagotovite zasebnost uporabnikov, kar je danes osnovna zahteva. 

Obstaja več načinov, da naredite vašo spletno mesto varno, in eden najpomembnejših je implementacija SSL varnostnega certifikata.

SSL certifikat zagotavlja, da nihče ne more prestreči podatkov, ki so poslani med brskalnikom in spletnim mestom. Torej, če se uporabniki na primer prijavijo na vaše spletno mesto, so njihove poverilnice varne. 

Google priznava pomen varnosti in je zato HTTPS postavil kot signal za uvrstitev: varna spletna mesta se uvrščajo višje od ne-varnih enakovrednih.

V večini brskalnikov lahko preprosto preverite, ali je vaše spletno mesto varno torej ima implementiran SSL certifikat. Če je stran varna in z delujočim SSL certifikatom, boste na levi strani iskalne vrstice brskalnika boste videli ključavnico. Če vidite odklenjeno ključavnico in besedo »ni varno«, pomeni da vaša spletna stran ni zavarovana, kar morate čim prej uredite z vašim skrbnikom. 

Kakšne so prednosti uporabe SSL certifikata: 

  • Glavni namen SSL certifikatov je nesporno varovanje podatkov. Njihova naloga je, da sproti šifrirajo vse besedilne podatke: imena, naslove, gesla, številke kreditnih kartic in podobnega. Dešifrira jih pa jih lahko le stran, ki so ji ti podatki dejansko namenjeni. SSL certifikati predstavljajo nezlomljivo obrambo vaših podatkov, ki je na poti po svetovnem spletu ne morejo zlomiti niti najbolj pretkani hekerski napadi. 
  • SSL certifikat zagotavlja pristnosti spletni strani. Preverjanje identitete je eden najpomembnejših vidikov spletne varnosti. Z vidika uporabnikov je pomembno, da vaša stran uporablja certifikat tudi za to, ker ta potrjuje vašo identiteto.
  • SSL certifikat omogočaj varnost pri plačilu s kreditnimi karticami in ravno namestitev SSL certifikata je ena od glavnih zahtev, ki jih je postavila industrija ponudnikov plačil s karticami za zagotavljanje brezskbnega nakupovanja preko spleta. Danes prav za prav ni možno plačevati preko spleta, če na spletni trgovini ni nameščenega SSL certifikata – oziroma če opazite trgovino, ki nima SSL certifikata, gre verjetno za zlonamerno spletno trgovino. 
  • In pa nenazadnje, SSL certifikati omogočajo višjo uvrstitev v Googlu. 

Kako namestite SSL certifikat?

SSL certifikat namestite preko strežnika, kjer gostuje vaša domena oz. spletna stran ali s pomočjo vtičnikov. Na strežniku v nadzorni plašči vašega paketa za gostovanje, preposto poiščete razdelek za namestitev SSL ter sprožite izdajo SSL certifikata na vašo domeno. 

V kratkem času bi moral biti na vaši strani aktiviran SSL, ki bo sprožil tudi protokol: https ter levo od url-ja prikazal ključavnico. To je znak, da je vaša stran varna. 

Pri tem se posvetujte z vašim razvijalcem strani. 

7. Struktura spletne strani in url-ji

Struktura spletne strani je eden od temeljnih vidikov optimizacije spletne strani, ker Googlu sporoča, katere strani so najpomembnejše in kako so kontekstualno povezane z drugimi. 

Struktura spletne strani se ukvarja s tem, kako so posamezne strani na spletišču povezane v manjše tematske celote ter kako so predstavljene uporabnikom. Poenostavljeno to predstavlja organizacijo vsebine na spletišču. 

“Dobra struktura strani uporabnikom omogoča, da hitro najdejo vsebino, ki jo iščejo, Googlovim robotom pa, da bolj uspešno crawlajo in indeksirajo URL-je ter da lažje razumejo medsebojne odnose med posameznimi pristajalnimi stranmi. “

Strukturo strani urejamo z URL direktoriji, interno navigacijo, internimi povezavami, drobtinicami, kategorijami in oznakami. 

Pri pripravi strukture bodimo pozorni na to, da ni prerazdrobljena, pregloboka, hkrati pa je še vedno dovolj jasna za uporabnike in loči med pomembnimi značilnostmi podstrani. 

Url-ji in njihov vpliv na uvrščanje na Google

Če imamo stran dobro strukturirano, nam večina CMS sistemov že sama pravilno avtomatično sestavi URL-je po nivojih. V WordPress urejevalniku lahko izbiramo način prikaza  URL-jev (npr. z datumi ali brez, z imeni strani/objav, oboje hkrati itd.).

Vseeno pa bodimo pozorni, da url-je po potrebi tudi ročno popravimo, v primeru, da so le-ti dolgi, vsebujejo nepomembne znake, ponavljajo besede, izpišejo predolge nazive izdelkov ali kategorij itd. 

“Google ima rad krajše url-je, ki mu hitro povedo, kaj se nahaja na določenem url-ju, hkrati pa mu povedo, kaj je nadkategorija in podkategorija izdelka. Torej ga preko url-ja vodijo skozi strukturo spletne strani.”

Zato poskrbite, da v url-jih ne boste imeli predlogih nazivov kategorij, podvojenih nazivov, števil in drugih motečih znakov. Url naj bo čist in jasen. 

Če prodajate npr. stole, znotraj katerih ponujate še pisarniške stole, ki jih delite še na ergonomske stole in klasične, potem bi bil idealen url takšen: 

www.podjetje.si/kategorija-izdelkov/stoli/pisarniski/ergonomski

Torej, z url-jem povemu Google, da prodajamo več kategorij izdelkov, med katerimi so stoli za pisarne v ergonomski izvedbi. V url torej ne dodajamo po nepotrebnem več besede stoli in drugih nepotrebnih znakov ali števil.  

Google bo višje uvrstil spletna mesta s pravilno strukturiranimi (glede na strukturo vašega spletnega mesta), čistimi in krajšimi url-ji, ki vsebujejo glavno značilnost / izdelek oz. vrsto izdelkov, ki se nahajajo na strani. 

8. Glasovno iskanje –  Voice search

​​Glasovno iskanje je način iskanja po internetu z govorom. Z uporabo umetne inteligence lahko naprava prepozna vaš glas in vnese poizvedbo v iskalnik.

Zanima nas seveda, kako to vpliva na SEO in kako spletno mesto optimiziramo za glasovno iskanje. 

Kako glasovno iskanje vpliva na SEO?

Ko vnesete glasovno poizvedbo v Google, kaj želite, da naredi?

Google mora najprej razumeti, kaj mislite s svojo glasovno poizvedbo (pomagati mu razumeti vrsto rezultatov, ki jih želite videti), nato pa vam pokazati najboljše rezultate, ki se ujemajo z vašo iskalno poizvedbo.

Način, kako v Google vtipkamo iskalne poizvedbe (ključne besede), se precej razlikuje od načina, kako podajamo glasovne poizvebe – t.i. Voice search. Če na primer iščete lokalno restavracijo za večerjo, bi lahko vaša iskanja izgledala takole:

Vpišete: »Restavracije v moji bližini«

Izgovorite: “Katere so dobre restavracije v moji bližini?”

Ko tipkamo, ponavadi uporabljamo iskanja, ki temeljijo na ključnih besedah, ko pa uporabljamo glasovno iskanje, postanejo naša iskanja veliko bolj pogovorna. To pomeni, da so morali iskalniki postati zelo dobri v semantiki: razumevanju pomena besed.

Način, kako uporabljamo jezik, je zapleten in roboti težko razumejo pomen besed (pomislite samo, koliko besed ima več pomenov). Glasovno iskanje je prisililo iskalnike, da so pri tem postali veliko boljši. Glasovno iskanje je spremenilo način, kako ljudje iščejo informacije, iskalniki pa so se odzvali s posodobitvami svojih algoritmov. 

Več o tem kako spletno mesto optimiziramo za glasovna iskanja, bomo predstavili v enem izmed naših naslednjih blogov. 

9. Povezava strani z Google iskalno konzolo (Goolge Search Console)

Za spremljanje delovanja strani ter vseh parametrov, ki smo jih navedli v zgornjih točkah, je povezava spletnega mesta z orodjem Google Search Console pravzaprav neizogibna. 

Gre za brezplačno orodje, ki vam v vsakem trenutku sporoča, koliko ljudi obišče vašo spletno stran, iz katerih virov, kako dolgo se nahajajo na strani itd. Hkrati vas obvešča tudi o vseh pomanjkljivostih pri indeksiranju strani ter vam omogoča, da sami sprožite indeksiranje določenega url-ja in še veliko več. 

Več o uporabi orodja pa izveste v našem blogu o uporabi google iskalne konzole

Prikaz ene od možnosti uporabe Google Search Console – mobilna uporaba strani in napake

Kako povežemo spletno mesto z Google Search Console?

Čisto preprosto – na spletni strani Google iskalne konzole kliknite “Začni zdaj” in v konzolo dodajte vašo domeno ter sledite nadaljnjim navodilom.

Način povezovanje vaše spletne strani z Google iskalno konozlo je sicer več, najpogosteje pa z vpisom vaše domene pridobite kodo v .txt obliki, ki jo je potrebno vnesti v DNS zapise vaše domene.

To lahko storite tako, da se prijavite v nadzorno ploščo vaše domene in dodate nov TXT zapis. Če niste vešči dela in upravljanja z nadzorno ploščo, se lahko obrnete tudi na vašega registrarja domene, ko vam bo dodal omenjeni zapis.

Zadnji korak, ki ga morate storiti je ta, da se vrnete v Google iskalno konzolo in kliknete na gumb Verify oziroma Potrdi. Če je bil DNS zapis ustrezno dodan, ste uspešno povezali vašo spletno stran z Google iskalno konzolo. 

Vendar pozor – če prvič vzpostavljate Google iskalno konzolo, boste za prikaz podatkov morali počakati dan ali dva, kajti tudi konzola mora najprej pridobiti nekaj informacij, preden vam bo lahko ponudila podatke za analizo vašega spletnega mesta.

V kolikor si želite vodilnih pozicij na iskalniku Google, je vzpostavitev iskalne konzole vaš prvi glavni korak pri doseganju zastavljenih ciljev! 

Lahko vam pomagamo

Optimizacija spletnih strani je pravzaprav nedokončan proces, ki zahteva redno spremljanje in uvajanje sprememb na vseh področjih; tako na On-site v katerega je vključena tudi tehnična optimizacija, kot tudi Off-site

Redno spremljanje Googlovih novosti je stalnica, izkušnje, ki pa nam jih prinaša že 17 let delovanja na tem področju, pa so podlaga za odlične rezultate in zadovoljne stranke. 

Veselimo se vseh vaših vprašanj, kajti dobra vsebina sproži tudi dobra vprašanja. Pišete nam lahko na blog@spletnik.si.

Uspešno,
Spletnik

Pripravila: Sabina Bizjak in Aleš Studen, SEO specialista

Matjaž Sedlar

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran