13 taktik za povečanje prodaje spletne trgovine

Nov 24, 2021
Nov 24, 2021

Morda ste pravkar ustanovili spletno trgovino. Izbrali ste trendovske artikle, naredili odličen dizajn spletne strani in ste pripravljeni na začetek prodaje. Navsezadnje, če želite zaslužiti na spletu, je lahko vzpostavitev spletne trgovine odličen način za začetek.

Vendar pa za ustvarjanje prodaje, postavitev trgovine ni dovolj. Vedeti morate, kako tržiti svojo trgovino, da dosežete potencialne kupce in jih pripeljete do zadnjega koraka – nakupa. Zato je potrebno poznati določena orodja, vtičnike ali taktike, ki pomagajo povečati prodajo.

V tem članku si bomo ogledali več različnih taktik za povečanje prodaje, ki jih lahko takoj vpeljete v svojo spletno trgovino. Ko boste zaključili z branjem boste imeli dovolj znanja, da boste svojo stran spremenili v elektrarno, ki ustvarja prodajo dan in noč.

1. Zgradite e-mail bazo

Na samem začetku se to morda zdi zastrašujoča naloga, vendar obstaja nešteto načinov za grajenje e-mail seznama za vašo spletno prodajo, ne da bi ponovno odkrivali toplo vodo.

Email marketing deluje kadar se vaše stranke same odločijo, da želijo biti v stiku z vami in vašo ponudbo, namesto da bi jih ciljale plačane promocije. Poleg tega imate popoln nadzor nad svojim e-poštnim seznamom, kar pa ne velja za družbena omrežja saj ste odvisni od pravil in pogojev, ki jih določa platforma. Se spomnite, ko sta Instagram in Facebook ugasnila za skoraj cel dan? Poskrbite, da ne bo vaš posel odvisen le od družbenih omrežij. Gradnja e-mail seznama (potencialnih) strank je zato najboljša rešitev!

Pop up

Pojavna okna (angl. pop-up)

V kolikor se sprašujete o najboljših strategijah za grajenje e-mail baze in povečanje prodaje, so pojavna okna tista, ki delujejo neverjetno dobro za spletne trgovine. Vendar jih je potrebno postaviti zelo premišljeno. Zadnja stvar, ki si jo želite je, da odženete potencialne kupce iz vaše spletne trgovine. Zato morate zagotoviti, da se bodo okna pojavljala na način, ki ne zmoti (preveč) uporabniške izkušnje. Lahko jih sprožite, ko stranka preživi določen čas na vaši strani oziroma spletni trgovini ali ko se pomakne do določene točke teksta spletne strani.

Opt-in obrazec za vnos emaila

Druga učinkovita taktika za sestavljanje e-mail baze je dodajanje opt-in obrazca za prijavo na vaše e-novice, pri zaključku nakupa. To je veliko manj agresivna taktika kot pojavno okno.

Stranka, ki je v procesu zaključevanja nakupa, je že angažirana in vam že dovolj zaupa, da kupi pri vas. In ko vnaša svoje podatke za naročilo imate možnost umestiti v ta zadnji korak tudi opt-in obrazec. Spodbudite jo, da vnese svoj email in vam da dovoljenje, da jo dodate na vaš email seznam! V kolikor boste vključili tudi kakšen ugoden popust, ji boste dali dodatno spodbudo za dokončanje nakupa – hkrati pa boste pridobili novega naročnika. Sedaj veste, kako istočasno povečati prodajo in graditi email bazo strank!

Pri ustvarjanju opt-in obrazcev za prijavo na vašo email listo poskrbite, da boste optimizirali svoj gumb za poziv k dejanju (angl. CTA). Zato uporabite še kakšen drug tekst za gumbe kot le recimo »Prijava«. CTA gumbi so morda majhen del vaše spletne trgovine, vendar so lahko izredno učinkoviti, če jih izkoristite do največjega potenciala. Že samo zamenjava teksta »Prijava« z recimo »Želim graditi svoj posel!« lahko prinese več konverzij, saj deluje veliko bolj usmerjeno ter spodbudno.

2. Ustvarite učinkovito e-mail marketing strategijo

Naslednji korak pri izdelavi e-poštnega seznama je, da postane sestavni del vaše marketinške strategije. Lahko se odločite za pošiljanje enakega tedenskega glasila vsem naročnikom, vendar to ni najboljši način, saj te informacije ne bodo tako pomembne za vse vaše občinstvo.

Namesto tega segmentirajte svoje občinstvo glede na njihova dejanja – katere vrste izdelkov so kupili pri vas? Kakšne so njihove želje, ko gre za prejemanje e-pošte od vas?

Te prilagoditve in še veliko več lahko implementirate s svojim ponudnikom oziroma z aplikacijo za email marketing.

Na primer, ko prosite obiskovalce, da potrdijo svojo naročnino, lahko dodate možnosti potrditvenih polj, da dobite informacije o:

  • Kategoriji izdelkov, ki so jim všeč v vaši spletni trgovini
  • Katere vrste promocije jih zanimajo
  • Kako so slišali za vašo trgovino

Ko segmentirate svoj seznam naročnikov, lahko pošiljate e-novice in promocije, ki so relevantne za vsako osebo posebej. Z uporabo personalizacije je večja verjetnost, da bo vaše občinstvo sodelovalo z vašo blagovno znamko in ostalo naročeno na vaše e-novice.

3. Uporabite taktiko pomanjkanja

Taktika nujnosti in pomanjkanja lahko zelo pomaga povečati prodajo v vaši spletni trgovini.

Če se zdi, da je vaš izdelek na voljo v omejeni zalogi – ali če je razprodaja na voljo le kratek čas – bo verjetnost, da bodo vaši obiskovalci kupili pri vas, večja, saj ne morejo biti prepričani, da bodo vaši izdelki na voljo (če sploh še bodo!) po tej ceni tudi kasneje.

Tukaj je nekaj načinov za uporabo taktike pomanjkanja:

  • Ustvarite t.i. “flash sales”. Hitra razprodaja je popust ali promocija, ki jo spletna trgovina ponuja le za kratek čas. Količina je omejena, kar pogosto pomeni, da so popusti višji ali pomembnejši od običajnih promocij. Časovna omejitev in omejena razpoložljivost spodbudita stranke k takojšnjemu nakupu.
  • Dodajte odštevalnik časa v spletno trgovino. Odštevalniki časa so jasen vizualni namig, ki strankam pove, da morajo, če želijo izdelek, ukrepati v določenem časovnem obdobju. To je lahko na primer odštevanje do konca razprodaje.
  • Jasno označite, da je produkt na voljo le v omejenem številu. Verjetno ste to že izkusili v svojem življenju: vedno želite tisto, česar ne morete imeti. Zaradi pomanjkanja ljudje dojemajo omejene količine kot bolj dragocene. Kadar je smiselno lahko uporabite to taktiko tudi za povečanje prodaje.
  • Pokažite katere velikosti, barve ali kategorije produktov niso več na zalogi. Ta informacija stranki takoj pove, katere lastnosti ali vrste produkta niso več na voljo. To je učinkovit način, ki daje vedeti, da ima izdelek veliko povpraševanja.

4. Vpeljite “upsell” v spletni trgovini

Kadar vaši obiskovalci dodajo izdelek v svojo košarico in zaključijo nakup, se seveda upravičeno veselite prodaje. Lahko pa svoje kupce poskusite prepričati, da kupijo še nekaj dodatnega ali po višji ceni. To je t.i. “upsell” taktika.

Spletne trgovine, ki vpeljejo “upsell”, prejmejo v povprečju 70–95 % svojega prihodka po zaslugi dodatne ponudbe oziroma “upsell” prodaje. Gre za ogromen prihodek, ki ga izgubite, če ne uporabite te taktike!

Ne samo to, tudi 5x lažje je prodati obstoječim strankam kot pritegniti nove. Po prodaja ali “upsell” je preprosta metoda, da kar najbolje “unovčite” svoje obstoječe stranke.

Eden najpreprostejših načinov za dodajanje produktov je vstavljanje pojavnih oken, s čimer svojim obiskovalcem ponudite boljši, dražji izdelek (ali soroden izdelek), ko dodajo prvotno izbrani izdelek v spletno košarico.

5. Optimizirajte spletno trgovino za mobilne naprave

Ljudje radi raziskujejo ter nakupujejo na svojih telefonih in ta trend je v porastu. Obiskovalci spletnih trgovin uporabljajo svoje mobilne naprave za nakupovanje, vendar premalo trgovin zagotavlja mobilno izkušnjo, ki je optimizirana za konverzije. Zaradi tega so izgubljene številne prodajne priložnosti.

Če želite povečati prodajo, naj bo vaša spletna trgovina ter ostale spletne strani uporabniku prijazne in optimizirane za vse naprave.

Mobile first UX

6. Uporabite vtičnike za SEO

Optimizacija spletne trgovine za iskalnike bo povečala vaš organski promet, še posebej, če se boste za določeno ključno besedo uspeli uvrstiti na prvo Googlovo stran. Le kdo ne mara brezplačnega prometa?

In če bi radi pobegnili ob omembi besede optimizacija spletnih strani oziroma SEO, ker zveni kot preveč dela- vas lahko takoj pomirimo. Možnosti je veliko. Izbirate lahko med več odličnimi vtičniki za poenostavitev postopka. Nekateri so plačljivi, drugi brezplačni, vendar so navsezadnje ti vtičniki večinoma cenovno dostopni in bodo zagotovili veliko donosnost naložbe, če bodo uporabljeni v največji možni meri. Razmislite o tem takole – vsakič, ko nekdo pristane na vaših spletnih straneh prek neplačanega, organskega iskanja, prihranite pri plačanih promocijah.

V primeru, da ste popoln novinec in potrebujete pomoč ali smernice kako začeti, je pametno, da poiščete pomoč strokovnjakov oziroma digitalne agencije.

7. Zmanjšajte delež zapuščenih košaric

Vsakemu lastniku spletne trgovine se je že zgodil naslednji scenarij: prejmete obvestilo, da je nekdo napolnil voziček s produkti iz vaše trgovine. Postanete navdušeni nad izbrano količino produktov ter potencialno prodajo, ki vas čaka. Toda vaš obiskovalec nenadoma zapusti svojo košarico, ne da bi zaključil prodajo! To se verjetno zgodi pogosteje, kot bi želeli, in lahko povzroči občutek nemoči. Vendar pa obstajajo preprosti načini za zmanjšanje števila zapuščenih košaric.

Na primer, pojavna okna, ki se aktivirajo pred odhodom vašega obiskovalca, le-tega spodbudijo, da dvakrat premisli, preden klikne gumb »x« na zavihku vaše spletne trgovine. Te vrste obrazcev samodejno zaznajo, kdaj vaš uporabnik premakne miško stran od vaše trgovine, in mu dajo zadnjo priložnost, da unovči mamljivo ponudbo (recimo popust), če zaključi nakup.

Zapuščena košarica

8. Predstavite svoje najbolj prodajane izdelke

Kako je trenutno videti vaša prva stran spletne trgovine? Stran, na kateri pristanejo vaši potencialni kupci mora biti dom najbolje prodajanih izdelkov v vaši spletni trgovini. To je prva stvar, ki jo bodo vaši obiskovalci videli in to je možnost za vas, da ustvarite dober prvi vtis.

S predstavitvijo svojih najbolje prodajanih izdelkov na prvi strani ne boste naredili le odličnega prvega vtisa, ampak boste dali izhodišče za nakupovanje vašim obiskovalcem, namesto da bi jih preplavili z vso ponudbo naenkrat. Poleg tega izdelki, ki so najbolje prodajani, ustvarijo neko vrednost v očeh kupca. Ti vedo, da so z razlogom najbolj prodajani artikli.

9. Vključite Instagram

Spletnim trgovcem so se verjetno zasvetile oči, ko je Instagram uvedel možnost nakupovanja preko objav. V kolikor se vaši idealni kupci nahajajo na Instagramu, lahko uporabite svoj Instagram poslovni profil za neposredno povezavo/integracijo z vašo spletno trgovino. Uporabite lahko vabljive slike svojih izdelkov, da pritegnete pogled sledilcev na Instagramu in objave povežete na stran izdelka v vaši spletni trgovini. Klik na sliko določenega produkta pripelje uporabnika direktno na vašo spletno trgovino.

10. Uporabite družbeni dokaz

Ali ste vedeli, da 70 % kupcev upošteva spletne ocene za informiranje o produktih ter podjetjih preden se odločijo za nakup?

V primeru, da še ne uporabljate mnenj ter ocen zadovoljnih strank, izgubljate velik del potencialnega dohodka. Eden od preprostih načinov za uporabo družbenega dokaza je dodajanje ocen vašim izdelkom. Ne pozabite spodbuditi vaše kupce, naj podajo oceno produkta, sicer jim morda ne bo padlo na pamet, da bi to storili sami.

Drug način, kako okrepiti svoj družbeni dokaz je, da se obrnete na svoje najbolj zveste stranke – tiste, ki so večkrat kupovale v vaši trgovini – in jih prosite za izjavo. Pričevanja se od mnenj razlikujejo, ker niso nujno povezana z določenim izdelkom. Lahko pa zgradijo zaupanje v vašo blagovno znamko kot celoto in priporočijo splošno izkušnjo nakupovanja vaše blagovne znamke. Uporabite tudi svoj e-mail seznam, saj boste tam našli svoje najbolj zveste stranke.

Ko zberete te pričevanja, jih predstavite na svoji spletni strani, da boste novim obiskovalcem takoj ustvarili zaupanja vredno podjetje. Pričevanja delujejo še bolje, če uporabite pravo ime in fotografijo, saj lahko obiskovalci stranko prepoznajo kot resnično osebo.

Družbeni dokaz

11. Izvedite klepet v živo

Klepet v živo je še eno teh orodij za spletno trgovino, ki se zdi težko izvedljivo, vendar je veliko bolj preprosto, kot si mislite. Če v svojo trgovino dodate možnost klepeta v živo, vam – ali vašim predstavnikom za pomoč strankam – omogoča, da se neposredno pogovarjate z obiskovalci, če imajo vprašanje ali težave. Včasih želijo obiskovalci pri vas kaj kupiti, vendar imajo pereče vprašanje, na katerega je treba najprej odgovoriti. Klepet v živo je preprost način za vzpostavitev povezave med potencialnim kupcem in vašo blagovno znamko.

V kolikor imate orodje za klepet v živo implementirano neposredno na stran, lahko vaš obiskovalec ostane na strani in brez dodatnih trenj komunicira z vami oziroma s predstavnikom vaše službe za stranke.

12. Naredite A/B testiranje

Kako veste, kaj najbolje deluje in kaj sploh ne, ko gre za optimizacijo konverzij vaše trgovine? Kratek odgovor je, da ne veste. Edini pravi način, da ugotovite kaj deluje, je tako, da preizkusite svoje možnosti. Za ta namen opravite A/B testiranje.

Ta metoda primerja dva različna naslova, opise izdelkov, postavitve strani ali več drugih elementov spletnih strani, da ugotovite, katera stran je bolj učinkovita. A/B testiranje vam pomaga ustvariti vedno boljšo izkušnjo za vaše stranke. Boljša kot je izkušnja, večja je verjetnost, da se bodo vaše stranke vrnile in ponovno kupile pri vas. Vsako testiranje in vpeljava teh sprememb vam bo pomagala povečati prodajo, saj se za optimizacijo konverzij zanašate na dejanske podatke meritev.

Seveda optimizacija strani ni vedno enostavna. Zahteva, da nenehno izboljšujete svojo trgovino. Vendar se vam s pravimi orodji ali s pomočjo strokovnjakov, ni treba boriti proti tehnologiji za izvedbo teh testov – vse, kar morate storiti, je pripraviti odlično vsebino za testiranje.

AB testiranje

13. “Retargeting” na družbenih omrežjih

Velikokrat obiskovalci, ki prvič obiščejo vašo trgovino, nekaj časa brskajo in nato odidejo, ne da bi opravili nakup. Čeprav je to del realnosti spletne prodaje, še ne pomeni, da ne morete storiti ničesar, da bi spodbudili obiskovalce, da pridejo nazaj. Tu pride na vrsto ponovno ciljanje obiskovalcev (angl. retargeting). Z uporabo Facebook pixla lahko zaznate, kdo je obiskal vaše spletno mesto in ali je opravil nakup ali ne. Od tam lahko svoje oglaševanje (plačane oglase) v družbenih medijih usmerite na te ljudi. Obstaja veliko načinov, kako lahko uporabite “retargeting”. Na primer, če je obiskovalec zapustil vašo trgovino, vendar je kliknil na določen izdelek, mu lahko ta izdelek promovirate na družbenih omrežjih in mu ponudite omejen časovni ali količinski popust. Po drugi strani pa, če je nekdo napolnil spletno košarico in odšel, mu lahko ponudite bonus, če dokonča nakup. Spletno oglaševanje je učinkovit in merljiv način, s katerim povečate vidnost ter želene konverzije svojih spletnih strani.

Stranke najverjetneje ne bodo kupile pri vas, ko pridejo prvič v stik z vašo blagovno znamko. Tudi drugič morda ne bo prišlo do nakupa. Toda večja kot je izpostavljenost vaši blagovni znamki, večja je verjetnost, da vam bodo pričeli zaupati in na koncu nekaj kupili pri vas.

Remarketing

Zdaj ste na vrsti vi

Predstavili smo vam 13 taktik, ki so mnogim pomagale pri prepoznavnosti ter rasti spletne prodaje. Vsaka od teh taktik je sama po sebi precej učinkovita. Vendar, ko se izvajajo skupaj, postanejo pravo “raketno gorivo” vaše prodaje v spletni trgovini.

Poskusite implementirati samo eno od teh taktik še danes. Lahko boste izmerili razliko v prodaji in videli, kaj vse te tehnike lahko sčasoma naredijo za vas in vaš posel.

Za pomoč ter smernice pri vzpostavitvi uspešne spletne trgovine se lahko obrnete na nas. Pišite nam na blog@spletnik.si.

Uspešno! Spletnik

5/5 - (1 vote)

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

5/5 - (1 vote)
Politika piškotkov

To spletno mesto uporablja piškotke.

Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

Kliknite za več informacij o piškotkih.