Vsebinski sklopi – naslednja SEO evolucija

Jul 5, 2023
Jul 5, 2023

Posodobljeno 18. 11. 2024

V digitalni dobi je poglobljeno razumevanje SEO taktik postala bistvena veščina za podjetja, ki želijo izboljšati svoje poziciije na prvi strani iskalnika Google. Večina uporabnikov obišče iskalnik Google kot prvi korak pri iskanju informacij o storitvah, izdelkih ali vsebini, o kateri želijo izvedeti več.

Vaše naravne pozicije so tako dragocen vir obiska ter sčasoma tudi konverzij. Prvi korak k pridobivanju več klikov je izboljšanje SEO (naravnih ) pozicij vaše spletne strani.

Ko gre za SEO strategije, se zdi, da noben pristop ni bolj priljubljen kot tematski oziroma vsebinski sklopi. Model tematskega grozda (angl. topic cluster) je HubSpot predstavil SEO svetu že leta 2017. Od takrat se je ta taktika medsebojnega povezovanja vsebin izkazala kot učinkovit način za izboljšanje optimizacije spletne strani.

Več o optimizaciji v našem drugem članku

V kolikor vas zanima uporaba tematskih/vsebinskih sklopov ali vaša trenutna strategija ne deluje, kot ste pričakovali, ne obupajte. Ta kratek vodnik vam bo dal orodja, s katerimi boste kar najbolje izkoristili svoje sklope in sprostili polni potencial vaše SEO strategije.

SEO strategija

Iskalniki narekujejo prilagoditev spletnih mest

Strokovnjaki za SEO optimizacijo smo primorani prenoviti strukturo spletnih strani, ki jih optimiziramo, ne le zato, da bi bili v koraku z vedenjem potrošnikov, temveč zaradi razvijajočih se algoritmov iskalnikov, ki se prilagajajo spremembam vedenja uporabnikov.

Pred leti so ljudje iskalnikom postavljali razdrobljene ključne besede, da bi našli odgovore na svoja vprašanja. Dandanes ljudje iskalnikom postavljajo zahtevnejša vprašanja in pričakujejo natančen in pravočasen odgovor.

V svojih poizvedbah uporabljajo tudi veliko različnih fraz. Iskalniki so zdaj dovolj pametni, da prepoznajo povezave med temi poizvedbami.

Algoritmi so se razvili do te mere, da lahko razumejo tematski kontekst za namenom iskanja, ga povežejo s podobnimi iskanji, s katerimi so se srečali v preteklosti, in zagotovijo spletne strani, ki najbolje odgovorijo na poizvedbo.

Kaj so vsebinski sklopi ali tematski grozdi?

Vsebinski sklopi (tudi tematski grozdi) je več delov vsebine, razvrščenih po skupni temi in povezanih podtemah. Te strani kot celota ponujajo celovito pokritost določene teme. To omogoča obiskovalcem, da izpolnijo svojo iskalno poizvedbo med obiskom vašega spletnega mesta.

Koncept tematskih skupin je dokaj preprost: če ena stran deluje dobro, bo tudi vsako spletno mesto z medsebojno povezano vsebino delovalo bolje. Poleg tega ustvarjanje vsebine okoli teme pogosto izboljša uvrstitev druge podobne vsebine v iskanju, kar vašemu spletnemu mestu zagotovi več naravnih pozicij za posamezno ključno besedo ali iskanje.

vsebinski tematski sklopi - SEO optimizacija

Bistvo strategije vsebinskih sklopov ali tematskih grozdov (angl. topic cluster) je strateško notranje povezovanje (angl. Internal linking).

Tematski grozdi so skupina vsebine, ki se vrti okoli osrednje teme in uporablja pillar/glavno stran za povezavo do in iz nje. Skratka, tematski sklopi so osredotočeni okoli ene same teme in ponujajo več priložnosti za notranje povezovanje, da obdržijo bralce na vašem spletnem mestu.

Vaši vsebinski sklopi se morajo začeti z robustno pillar/glavno stranjo in nato vključevati notranje povezave do strani vseh sorodnih tem. Tematski/vsebinski sklop je sestavljen iz treh komponent:

?Pillar/glavna stran: Je vaše središče za določeno temo. Tovrstne strani so na splošno široke in se povezujejo na več strani tematskih sklopov.

?Tematski grozdi/sklopi. To so “cluster” ali podporne strani, ki bolj poglobljeno pokrivajo sorodne teme, odgovarjajo na določeno vprašanje o široki temi in vodij nazaj na glavno/pillar 

?Notranje povezave med vsemi stranmi. Povezave s tematskimi sklopi na glavno stran so znak iskalnikom, da je ta glavna stran najpomembnejša v skupini. Povezave iz avtoritativne strani do tematske vsebine prenašajo avtoriteto na preostali del vsebinskih/tematskih sklopov. Vsaka povezava mora imeti tudi ustrezno opisno sidrno besedilo. Ta opis pomaga iskalnikom bolje razumeti, kaj je “za” posamezno povezavo.

Tematski sklopi imajo veliko prednosti:

?? Bolj organizirana vsebina. Pillar/glavne strani vašemu podjetju omogočajo organiziranje vaše vsebine. Te strani so zasnovane tako, da organizirajo vaš blog okoli strani tematskih sklopov.

?? Izboljšan SEO. Povezovanje strani tematskih skupin s pillar/glavnimi stranmi bo sčasoma izboljšalo vaš SEO, tako da boste vašemu blogu dali avtoriteto nad določeno temo.

?? Hitrejše ustvarjanje vsebin. Ko opravite večji del dela pri ustvarjanju pillar/glavne strani, je strani s tematskimi sklopi veliko preprosteje ustvariti, saj bodo raziskave, ki jih opravite, veljale za vso vašo vsebino.

?? Poglobljena vsebina. Izogibajte se prekrivanju ali vrzeli v vaši vsebini. Če na primer pišete o financiranju visokošolskega izobraževanja in na svoji pillar/glavni strani omenjate študentska posojila, lahko strani tematskih sklopov vključujejo vrste posojil ali možnosti štipendiranja. Na ta način se vaš prvotni blog ne bo preveč poglobil v te teme.

Model tematskih/vsebinskih sklopov mora upoštevati tudi nakupno pot kupca, saj je vsebina primarno njim namenjena.

Ali tematski grozdi dejansko vplivajo na višje naravne pozicije?

V luči sprememb algoritmov sta nekdanja sodelavca podjetja HubSpot Anum Hussain in Cambria Davies leta 2016 začela eksperimente s tematskimi sklopi. Ugotovitve iz njunih začetnih poskusov so pokazale, da več medsebojnega povezovanja (angl. interlinking) so naredili, boljša je umestitev na straneh z rezultati iskalnikov (SERP). Prikazi (ali ogledi) so se povečali tudi s številom povezav, ki so jih ustvarili.

interne povezave - SEO optimizacija

Kaj je to pomenilo za Hubspot spletno mesto?

Pred prehodom na tematske skupine/sklope je bila struktura spletnega mesta HubSpot videti kot spodnja slika.

notranje povezave - SEO optimizacija

Glavni URL je gostil domačo stran in povezave do poddomen ali podimenikov.

Kadar HubSpot ustvari več vsebine, se strani bloga povečajo in struktura postane bolj zapletena, ker ni enotnih povezav. Zaradi te nastavitve iskalniki težje hitro preiščejo vse strani.

HubSpot in številna podobna podjetja, ki vlagajo v vsebino, imajo na desetine spletnih strani, ki pokrivajo podobne tematske vsebine. Vse te strani na koncu tekmujejo med seboj, da jih najdejo iskalniki in na koncu tudi uporabnik.

Da bi to preprečili, je potrebna bolj urejena, premišljena ureditev – taka, ki iskalnikom pove, kateri strani naj dajo prednost in jo prikažejo kot glavno temo. Vse strani, povezane s to temo, lahko nato organizirate kot en medsebojno povezano vsebinski/tematski sklop.

Tematski sklopi preurejajo strukturo spletne strani, da je bolj podobna spodnji sliki. Sklopi vsebine, ki pokrivajo tematsko področje, se povezujejo na osrednjo glavno/stebrno stran, ki dokončno – a na splošno – orisuje temo.

tematski sklopi na spletni strani - SEO optimizacija

Kako ustvariti tematski/vsebinski sklop?

Preglejte svoje obstoječe strani z vsebino in jih združite glede na temo. Po potrebi ustvarite stebrno stran o vsebinskem marketingu, ki zajema vse ključne vidike teme na eni strani (glejte spodnji primer). Ali pa to malce zahtevnejšo strategijo prepustite SEO agenciji.

Primer teme: ”Vsebinski marketing”

  • Strategija vsebinskega marketinga
  • Tehnike nevihte možganov (angl. brainstorming)
  • Bloganje
  • Napake pri pisanju bloga
  • Idealni kupec
  • Nakupna pot
  • Načrtovanje vsebine
  • Orodja za ustvarjanje vsebine
  • Teme objav za blog
  • Slovnične napake
  • Vrste objav

Upoštevajte, da morajo glavne/pillar strani široko pokrivati ​​temo, na katero se osredotočate, tako da lahko z njimi na razumen način povežete vse povezane strani z vsebino. To je lahko nekoliko večji izziv, če delate v določeni niši, kot so lokalne storitve – recimo: pravne/odvetniške storitve, mehaniki in drugimi. V tem primeru boste morda želeli razmisliti o agencijah za specifičen nišni ali lokalni SEO optimizaciji.

Vsebinski/tematski sklop (angl. cluster content), ki ga ustvarite ali optimizirate, bi moral biti poglobljen na samo enem področju, omenjenem na glavni strani (angl. pillar page). Na primer, če imate glavno stran o optimizaciji iskalnikov, bo cluster (pod)stran podrobno opisala, kako optimizirati arhitekturo vaše spletne strani za iskalnike.

Razmislite o svoji vsebini v smislu tem, v katerih želite, da vaše podjetje konkurira, ne glede na ključne besede. Ključne besede lahko še vedno igrajo vlogo v vaši splošni strategiji, vendar so vsebinske teme zdaj kot “dežnik”, pod katerim deluje vaša strategija ključnih besed.

Kadar razmišljate o tem, ali naj se nekaj označi kot stebrna/pillar stran ali ne, se vprašajte naslednje: 

Ali bi ta spletna stran odgovorila na vsa vprašanja bralca, ki je iskal X ključno besedo, IN ali je dovolj “široka”, da bi služila kot stran (t.i. “dežnik”) za 20-30 objav?

Kako lahko naredite enostaven test? V kolikor poskušate stran, na kateri delate, uvrstiti glede na dolgorepo ključno besedo, to ni stebrna/pillar stran. Prav tako ni pillar/stebrna stran, če le-ta poglobljeno raziskuje zelo ozko temo. V kolikor pa se stran dotika številnih vidikov široke teme, pa je to najverjetneje pillar/stebrna stran.

Primer: če bi si želeli lastiti izraz »vsebinski marketing«, bi raziskali sorodne teme ali dolgorepe ključne besede, ustvarili vsebino o teh podtemah in se nato povezali nazaj na glavno/pillar stran vsebinskega marketinga, da ustvarite svoj tematski sklop.

dolgorepe ključne besede - SEO optimizacija

Kadar imate določeno glavno/pillar stran, posodobite povezave na straneh s sorodno vsebino, ki ste jih identificirali, da oblikujejo »grozd« okoli glavne strani. Vsaka objava v nizu grozda mora biti vsaj enkrat povezana z istim sidrnim besedilom (delom, ki vsebuje hiperpovezavo), tako da iskalnik ve, da je del tematskega grozda.

Nato spremljajte uvrstitev glavne/pillar strani v iskalnikih. Ko se vaša uvrstitev stabilizira in pridobite avtoriteto glede teme, lahko verigo tematskih sklopov/grozdov popeljete naprej, tako da se povežete s sorodno temo.

Naravno nadaljevanje teme »vsebinski marketing« bi lahko bil naslednji korak v procesu vsebinskega marketinga, na primer; kako ustvariti vsebino, ki prinaša konverzije.

Taktični nasveti za ustvarjanje vsebinskih sklopov

Izbira teme za ustvarjanje vsebinskega sklopa in revizija obstoječe vsebine je lahko naravnost boleča, zlasti če ima vaše podjetje obsežen arhiv vsebin. Zato podajamo nekaj predlogov, ki vam bodo pomagali organizirati in ustvariti tematske sklope.

  • Načrtujte pet do deset ključnih težav, ki jih ima vaš kupec. Za zbiranje podatkov uporabite ankete, vodite intervjuje in opravite nekaj sekundarnih raziskav v spletnih skupnostih.
  • Združite vsako od težav v široka tematska področja.
  • Z raziskavo ključnih besed sestavite osrednje teme s podtemami.
  • Načrtujte vsebine, ki se ujemajo z vsako od osrednjih tem in ustreznimi podtemami.
  • Raziščite vsebino konkurence, o čem se govori in piše v vaši panogi, s čimer tudi prejmete “zeleno luč” za vaše ideje.
  • Ustvarite vsebino, izmerite učinek le-te in na podlagi rezultatov izboljšajte, kar lahko.

V kolikor želite slediti vsebini in povezavam znotraj tematskega sklopa, lahko usvarite tabelo, kjer sledite naslednjim parametrom:

Kategorije za sledenje vključujejo:

  • URL strani
  • Cluster tema (tema vsebinskega sklopa)
  • Podskupina (če je primerno)
  • Ključna beseda za uvrstitev
  • Ali je povezana z glavno/pillar stranjo? (da/ne)
  • Ali je stran re-linked/ponovno povezana? (da/ne)
  • Morebitni drugi ukrepi
  • Ali je bil drugi ukrep že sprejet? (da/ne)
  • Povezave do strani 1, 2, 3 in/ali 4
  • Ali je to sub-pillar stran (če obstaja)? (da/ne)
tematski sklopi vsebine - SEO optimizacija

Kako izmeriti rezultate tematskih skupin

Zdaj, ko ste ustvarili kakovostno vsebino je pomembno, da merite rezultate tematskega sklopa. Te podatke uporabite za izboljšanje svojih uvrstitev in kakovosti vsebine. 

Eden najboljših načinov, da vidite, kako uspešna je vaša vsebina, je uporaba orodij za analizo prometa kot je recimo SemRush analiza prometa.

Vidite lahko število obiskov in edinstvenih obiskovalcev, angažiranost ter razmerje prometa v namiznih in mobilnih napravah, da optimizirate vsebino za naprave, ki jih vaša publika najpogosteje uporablja.

Ko odkrijete, kateri tematski/vsebinski sklopi so bili najbolj uspešni in kje si jih ogledujejo, lahko te teme razširite in ustvarite več vsebine. To bi moralo zmanjšati količino časa za razmišljanje o vsebini saj boste imeli jasno predstavo o tem, kaj deluje za vaše podjetje.

Uporabite tematske sklope za vzpostavitev avtoritete

Tematski sklopi so pomemben element vaše vsebinske strategije in uspešnosti spletne strani, če so pravilno implementirani. Začnite z malimi koraki in se osredotočite na ustvarjanje kakovostne vsebine.

Organizirajte svojo obstoječo vsebino in poiščite potencialne glavne/stebrne strani. Po potrebi jih izboljšajte in vse skupaj povežite.

Nato se premaknite na ustvarjanje tematskih sklopov in središča z visokokakovostno, organizirano vsebino, ki uporabnikom in iskalnikom olajša iskanje vaše vsebine.V kolikor so vsi koraki pravilno izvedeni, bodo vaši vsebinski/tematski sklopi delovali povezano in postali vaše najmočnejše SEO orožje.

Iščete načine, kako izboljšati vašo vsebino in spletno prisotnost? Pri tem vam lahko pomagamo mi! Posvetili se bomo vašemu primeru, optimizirali spletno mesto, poskrbeli za vsebine in povečali vidnost v iskalnikih. Stopite v stik z nami danes in skupaj dosežimo vrhunske rezultate!

Uspešno!

Vaš Spletnik

4/5 - (4 glasov)
Matjaž Sedlar

Bodite na tekočem s trendi v digitalnem marketingu

Prijavite se na e-novice

Ocenite to stran

4/5 - (4 glasov)