To spletno mesto uporablja piškotke.
Z nadaljevanjem uporabe strani se strinjate z uporabo le-teh.

5 SEO napak, ki se jim morate izogniti pri pisanju za splet

Tekstopisje je ključni element vsake strategije optimizacije za iskalnike ali SEO. Visokokakovostne vsebine so tiste, ki vam pomagajo pri rangiranju na iskalnikih in razločevanju od množice drugih spletnih strani.

Napake na tem področju vas lahko stanejo sicer popolnoma dosegljivih visokih pozicij na iskalnikih, kar pomeni manjše število obiskovalcev na vaši spletni strani, s tem pa tudi nižji prihodki za vas!

Pisanja SEO besedil se torej lotite na pravilen način in se tako izognite usodnim napakam. 

Poglejmo si 5 napak, ki se jim morate izogibati!

1. Pisanja besedil ne začenjate z raziskavo ključnih besed

Raziskava ključnih besed ima pri pisanju SEO tekstov zelo pomembno vlogo. Morda vas bo pomanjkanje časa pripravilo do tega, da ta časovno potraten korak preskočite in se enostavno »znajdete«, vendar lahko s tem izgubite priložnost, da bi vaša vsebina rangirala za najbolj pogosto iskane ključne besede

Raziskava ključnih besed

Lahko spišete še tako odlično vsebino, a če v besedilo ne vpletete ključnih besed, po katerih ljudje dejansko iščejo, vam ne bo prav nič koristila

Vedno vzemite čas za razmislek o ključnih besedah, po katerih bi radi, da vas ljudje najdejo. Jemljite raziskavo ključnih besed resno, obrestovalo se vam bo.

2. Pozabljate na iskalčev namen

Preden se lotite pisanja, razmišljajte tudi o namenu iskanja za vsako posamezno ključno besedo, ki jo izberete. Razumeti morate, kakšen je namen iskalca, ko uporabi določeno ključno besedo – morda išče informacije, morda zgolj zabavne vsebine, kakšno določeno spletno stran, ali pa morda želi kaj kupiti

Iskalčev namen SEO

Zakaj je namen iskanja pomemben pri pisanju SEO besedil? Če denimo spišete zelo prodajno orientiran in prepričljiv tekst za ključno besedo, pri kateri prevladuje namen informiranja (ne pa transakcijski oz. nakupni namen), je zelo verjetno, da za to ključno besedo ne boste rangirali prav visoko, če pa že boste, bodo obiskovalci hitro odšli z vaše strani. Vaša vsebina se ne bo ujemala s potrebami iskalca.

Ta izziv boste najlažje rešili tako, da med raziskavo ključnih besed pregledate, kakšne vsebine že rangirajo za posamezne ključne besede in kakšen iskalčev namen nagovarjajo. V skladu s temi informacijami nato ustrezno pripravite svoje vsebine; pazite na namen, ton, dolžino in seveda dodajte primeren poziv k dejanju (CTA – call to action).

3. Ne uporabljate sopomenk

Dandanes so spletni iskalniki že neverjetno pametni, saj razumejo, da imajo nekatere besede med seboj podoben ali celo enak pomen. Izkoristite to dejstvo v svoj prid! Naj ne bodo vaši teksti polni enih in istih izrazov. Raje uporabite kakšen sinonim in tako preprečite nepotrebno ponavljanje, zaradi katerega je lahko vaše besedilo težje berljivo in dolgočasno.

Dodaten plus je, da boste tako povečali verjetnost, da bo vaša vsebina rangirala višje tudi za povezane ključne besede.

Za tekste v slovenskem jeziku si lahko pomagate z Amebisovim slovarjem sopomenk, za angleška besedila pa naj vam bo v pomoč spletni slovar sinonimov Thesaurus.com, ki vključuje tudi orodje, ki vam glede na že spisano besedilo predlaga uporabne sinonime. Tovrstne funkcionalnosti sicer ponujajo tudi nekatera orodja za SEO optimizacijo, denimo Yoast SEO.

4. Ne razmišljate z vidika vaših uporabnikov

Ena od pogostejših napak na področju pisanja SEO besedil je ta, da so pisana z vidika lastnika spletne strani, brez upoštevanja bralca samega. To sicer ni nič presenetljivega, saj marsikdo težko kar pozabi vse svoje poglobljeno poznavanje tematike ali produkta, ko se skuša vživeti v vlogo bralca. 

A kljub temu je zelo pomembno, da vsaj poskusite. Vaših uporabnikov ne zanima vaš tehnični žargon, niti jih ne zanima zakaj vi mislite, da je vaš produkt tako zelo super ali pa vaša objava tako zanimiva. Zanima jih, kaj bodo oni imeli od branja vaših vsebin in kateri njihov problem znate rešiti.

Če ponazorimo z dvema kratkima ilustrativnima primeroma:

  1. Nova kolekcija naših prečudovitih dežnih plaščev je tukaj!
  2. Za vas smo pripravili novo kolekcijo dežnih plaščev, v katerih boste čudovite in popolnoma suhe tudi v najhujšem nalivu!

Kateri od njiju je bližje vam, kot uporabnici? Verjetno drugi, kajne? Spomnite se na to, ko boste pisali svoje SEO vsebine, in postavite vidik uporabnika v središče vašega sporočila. 

5. Pišete neberljiva besedila

Ta pogosta napaka pri pisanju za splet je verjetno kriva za ogromno izgubljenih priložnosti. Vsi si želimo, da bi naše vsebine na iskalnikih uvrstile čim višje, a marsikdo pozabi, čemu sploh pišemo – da bi naše potencialne stranke naše vsebine dejansko prebrale in imele od njih korist! 

Neberljivo besedilo SEO

Če boste poskrbeli, da je vaše besedilo karseda razumljivo, bo primerno za širšo publiko, kot sicer. Bolj verjetno bo, da bodo vaši obiskovalci enostavno berljiv tekst prebrali do konca, nato pa morda celo nadaljevali s kakšno drugo objavo in se pri vas zadržali še dlje. Zato naj bosta tudi jasnost in berljivost pomemben del vaše SEO strategije.

Vemo, da pisanje ni najlažje opravilo, še zlasti če nimate žilice za to. A kljub temu se lahko držite nekaterih osnovnih napotkov za boljšo berljivost:

  • Ne uporabljajte predolgih povedi, temveč jih raje razčlenite na več delov. 
  • Preverite, ali je struktura vašega besedila jasna in smiselna. 
  • Če pišete v tujem jeziku, naj vam na pomoč priskoči kakšen materni govorec. 
  • Če pišete v angleščini, pa si lahko pomagate tudi z orodji za pomoč pri pisanju, kot je denimo Hemingway

Tudi nekatera orodja za SEO optimizacijo vključujejo funkcionalnosti, ki pomagajo izboljšati berljivost vaših tekstov. In navsezadnje – naj vaš prispevek pred objavo prebere vsaj še nekdo drug in vam ga pomaga še izboljšati s povratnimi informacijami.

Končni napotki za pisanje SEO besedil

Do napak pri pisanju SEO tekstov pride, ko se premalo posvečamo kakovosti vsebin in si ne vzamemo dovolj časa za pripravo. Naj bo vsak članek izviren in premišljen, naj ima zgodbo in naj njegov jezik upošteva ciljno publiko. In seveda, naj bo tekst zapisan jasno in berljivo. Če boste upoštevali tudi druge dobre prakse na področju optimizacije spletnih strani za iskalnike, vam visoko rangiranje zagotovo ne uide! 

V kolikor potrebujete pomoč ali pa imate še dodatna vprašanja, se obrnite na nas. Vedno smo vam na voljo!

Srečno,
Spletnik

Copyright © 2020 Spletnik . Vse pravice pridržane