Posodobljeno 11. 04. 2024
Raziskave, ki so bile opravljene med malimi podjetniki po vsem svetu, kažejo, da je uspešnost podjetja močno odvisna od kvalitete upravljalskega tima v podjetju. Management tim ima ključno vlogo pri spreminjanju dobre poslovne priložnosti v uspešno podjetje, seveda pa si po drugi strani mala podjetja zaradi omejenih finančnih virov, povečini ne morejo privoščiti kvalitetnega kadra oziroma ,so odvisna predvsem od lastnega znanja in iznajdljivosti. Med investitorji velja splošno prepričanje, da je bolje investirati v podjetje s prvovrstno podjetniško skupino in manj izvirno poslovno idejo, kot pa v podjetje, ki ima zelo dobro poslovno idejo in manj kvaliteten kader.
Pomen visoke tehnologije, trajnostnega razvoja in raziskovalno razvojne dejavnosti se v podjetjih sicer znatno povečuje, a še vedno obstaja splošno trdno prepričanje, da k uspehu podjetja največ prispeva delovanje uspešne skupine, ki zna dobro izkoristiti lastne resurse in oceniti stanje na trgu. To se predvsem jasno kaže v podjetjih z visoko tehnologijo, kjer so ustanovitelji pogosto pomembnejši od tehnologije. Med možnostjo rasti, novega podjetja, njegovo privlačnostjo za kapital zunanjih investitorjev in kvaliteto upravljalskega tima obstaja namreč močna povezava.
Prisotnost kvalitetnega kadra v podjetju je ena največjih razlik med podjetjem, ki omogoča svojemu ustanovitelju samo nadomestilo zaposlitve in podjetjem, ki ima velike ambicije za rast. Študije kažejo, da je možnost preživetja podjetja v začetnih letih obstoja večja, če pri njegovi ustanovitvi sodeluje podjetniška skupina, kot pa če podjetje ustanovi podjetnik posameznik, saj vlagatelji v mlada podjetja verjamejo v pomembnost skupine, kar smo že večkrat prej omenili. Seveda to ne pomeni, da so podjetja, ki jih ne vodijo podjetniške skupine, obsojena na neuspeh, le njihov razvoj je dosti težavnejši in dolgotrajnejši.
Za uspešen razvoj podjetja pa ni pomemben samo obstoj podjetniškega tima, pomembna je tudi njegova kvaliteta. Zunanji vlagatelji v podjetje tako želijo sodelovati pri oblikovanju in preoblikovanju vodstvenega tima. Za ustanovitev podjetja je potrebno predvsem podjetniško znanje, vendar to znanje ne zadostuje tudi kasneje, pri vodenju podjetja, ki raste in se razvija. Za vodenje takšnega podjetja pa je potrebno določeno managersko znanje. Najuspešnejše so tiste podjetniške skupine, ki združujejo člane s podjetniškim in managerskim znanjem. Te skupine lahko imenujemo »podjetniški managerji«.
Podjetniški tim ne samo bolje pokriva vsa funkcijska področja v novo ustanovljenem podjetju kot bi jih posameznik, temveč se skupina kot celota tudi lažje sooča s stresi, pritiski in drugimi problemi, ki se pojavljajo v začetni fazi poslovanja podjetja.
Oblikovanje podjetniškega tima (skupine)
Pri oblikovanju podjetniškega tima je potrebno najprej proučiti obstoječo organizacijsko strukturo podjetja, saj je od nje odvisno potrebno število članov vodstvene skupine. Na organizacijsko strukturo podjetja vpliva vrsta dejavnikov: produkcijski proces podjetja, število zaposlenih in predvsem faza življenskega cikla, v kateri se nahaja podjetje.
V začetni fazi so poslovne funkcije v podjetju enostavne, zato je lahko vodstvena skupina manjša – sestavlja jo ustanovitelj ali ustanovitelji podjetja v kolikor jih je več. Med sabo si razdelijo nadzor nad vsemi zaposlenimi in procesi, ki so vključeni v poslovanje. Ustanovitelji sami vodijo produkcijo, prodajo, trženje in druge poslovne funkcije ter obvladujejo vsa potrebna administrativna dela.
V tej fazi so v vodstveno skupino vključeni pomočniki direktorja, ki koordinirajo, organizirajo in kotrolirajo različne vidike poslovanja podjetja. Direktor proizvodnje je zadolžen za kontrolo kvalitete in sestavljanje končnih izdelkov, medtem ko direktor trženja skrbi za promocijo, oglaševanje in prodajo. V takšni organizacijski strukturi postaja usposabljanje, kontrola, merjenje dosežkov in nagrajevanje delavcev vse pomembnejša funkcija podjetniške skupine, ki mora tako obladovati vse več managerskih znanja in sposobnosti.
Ko podjetje postane veliko (npr. ima več kot 1000 zaposlenih), postane organizacijska struktura še bolj razčlenjena, v vodenju podjetja pa se pojavi tretja raven managerjev. Z razvojem podjetja dobiva podjetnik vse več managerskih (vodstvenih) vlog, zato se mora v podjetju postopoma oblikovati učinkovita managerska skupina.
V naslednjem poglavju bom govoril o tem kako so podjetniki bolj ali manj uspešni pri sestavljanju svojega uspešnega tima, kaj je za uspešne podjetniške skupine značilno in nakatera vprašanja si mora podjetnik odgovoriti preden začne z oblikovanjem tima.
Iz prejšnjih poglavij:
Poglavje 1: Planiranje strategije podjetja
Poglavje 2: Tržne raziskave in analiza trga I.
Poglavje 3: Tržne raziskave in analiza trga II.
Poglavje 4: Ekonomika poslovne zamisli I.
Poglavje 5: Ekonomika poslovne zamisli II
Poglavje 6: Načrt trženja I.
Poglavje 7: Načrt trženja II.
Poglavje 8: Načrt trženja III. (Izdelek in njegove prodajne poti)
Poglavje 9: Prodajne cene
Poglavje 10: Tržno komuniciranje
Poglavje 11: Dizajn in razvoj novih proizvodov in storitev
Poglavje 12: Proces oblikovanja novega proizvoda/storitve v podjetju