Posodobljeno 14. 12. 2022
SEO optimizacija spletnih strani ni enostavna in napake vas lahko stanejo veliko časa in denarja. Glede na to, da prvih 5 rezultatov iskanja v Googlu prejme kar 67 % klikov, je treba optimizacijo spletnih strani vzeti resno. SEO napake vas lahko stanejo sicer popolnoma dosegljivih visokih pozicij na iskalnikih, kar pomeni manjše število obiskovalcevna vaši spletni strani, s tem pa tudi nižji prihodki za vas!
SEO optimizacija iskalnikov poleg on site vsebuje tudi off site optimizacijo, vendar se bomo v tem prispevku osredotočili na tehnični vidik, in sicer tj. on site optimizacija. Le-te se lotite na pravilen način in se tako izognite usodnim napakam. V nadaljevanju vam predstavljamo najpogostejše SEO napake, ki se jim morate izogibati!
Kazalo
1. Pozabljate na dostopnost vaše spletne strani
Glede na študijo, ki jo je opravil Search Engine Journal, dostopnost in indeksacija predstavljata 21 % napak SEO optimizacije. V želji, da bi bili vključujoči, boste želeli dati prednost funkcijam, kot je nadomestno besedilo (angl. alt text), in odpraviti funkcije, kot je html oznaka “iframe”.
Kako odpraviti napako?
Vsaka spletna stran mora imeti slike. Slikam na spletni strani dodajte nadomestno besedilo, da bodo ljudje z motnjami vida s pomočjo orodij, ki naglas preberejo alt opis slike, razumeli vsebino, ki jo pripovedujejo vaše slike. Dajte prednost natančnemu opisu slike pred gostoto ključnih besed. Ko ste že pri tem, se znebite še html oznake “iframe” na spletnem mestu. Te namreč negativno vplivajo na hitrost vaše spletne strani in ne prispevajo pozitivno k SEO optimizaciji.
2. Niste odstranili oznake »noindex«
Oznaka “noindex” v robots.txt iskalnikom sporoča, naj vaše strani ne indeksirajo. To pomeni, da ne glede na to, koliko truda ste vložili v SEO optimizacijo, v Googlu npr. ne boste uvrščeni. Ta posebna težava je precej pogosta in predstavlja 4,68 % SEO napak. Seveda boste morda želeli določene strani izločiti iz indeksiranja, vendar ne vseh.
Kako odpraviti napako?
Preverite datoteko robots.txt za vse svoje strani in preverite, ali obstaja oznaka »noindex« ter jo tam, kjer to želite, odstranite.
3. Vaša vsebina je prekratka
Vsebina je kralj in Google obožuje kvalitetno in informativno vsebino, ki pa je v prvi vrsti seveda namenjena uporabnikom. Čeprav ni treba, da je vsaka spletna stran, ki jo je dotaknila SEO optimizacija, vsebinsko zelo obsežna, študije kažejo, da blogerji, ki vlagajo več časa v vsebino, dosegajo boljše rezultate (4–6 ur dela na daljši in kakovostnejši vsebini prinese za 25 % boljše rezultate).
Na splošno strokovnjaki predlagajo, da Googlu in drugim iskalnikom namenite vsaj 300 besed, čeprav se običajno priporoča daljše zapise. Študija SERPIQ je nedavno pokazala, da ima prvi rezultat iskanja v Googlu običajno 2416 besed, medtem ko ima deseti 2032 besed.
Seveda se ne lotevajte dodajanja vsebin samo zato, da bi dosegli zadostno število besed. Poskrbite, da bo vaš prispevek dovolj dolg, da bo temeljito pokrival temo.
Kako odpraviti napako?
Vrnite se na staro vsebino in preverite, ali lahko kaj popestrite, da boste dosegli vsaj 300 besed. Poiščite konkurenco in preverite, o čem pišejo na določene teme, in si prizadevajte, da bo vaš tekst še boljši. V prihodnje dajte prednost daljšim vsebinam.
4. AMP napaka – optimizacija za mobilne naprave
Google nudi odprtokodni projekt Accelerated Mobile Pages, da bi zagotovil optimalno delovanje mobilnih spletnih strani. AMP standard obstaja že od leta 2015 in omogoča ustvarjanje spletnih strani in oglasov, ki so dosledno hitri, lepi in visoko zmogljivi v vseh napravah ter distribucijskih platformah. Uporaba tega orodja omogoča hitrejše nalaganje strani na mobilnih napravah. To pa povečuje prijaznost spletne strani. Študije kažejo, da z uporabo AMP vaše strani resno okrepijo uvrstitev v SERP-u in izboljšajo uporabniško izkušnjo.
Kako odpraviti napako?
Ne uporabljajte slogovnih listov CSS ali kode JavaScript z AMP, ker niso združljivi. Če ne uporabljate AMP, ga vseeno uporabite le za nekatere strani. Preverite (in odstranite) vse zastarele oznake v dokumentu AMP.
5. Vaš meta opis ni ustrezno optimiziran s pravo ključno besedo
Meta opis je besedilo v kodi spletne strani, ki opisuje vsebino te strani iskalnikom, kot so Google, Bing in Yahoo. To pomaga iskalnikom, da bolje razumejo, kaj vaša spletna stran predstavlja, in jo ustrezno indeksirajo. Če ne uporabljate meta opisov ali jih izvajate napačno, delate napako pri optimizaciji spletne strani.
Kako odpraviti napako?
Poskrbite, da je vaš meta opis dolg približno 150 znakov in vanj vključite določeno ključno besedo. Ne pozabite optimizirati slug s ključno besedo in odrezati vse nepotrebne besede iz URL -ja.
6. Vaš status HTTP kode pajkom preprečuje pregledovanje vaših strani
Koda stanja strežnika 4xx ali 5xx lahko prepreči, da bi iskalniki pravilno preiskali vaše strani, kar ima za posledico slabo uvrščanje vaše spletne strani v SERP-u kljub drugače odlični optimizaciji.
Te napake se pojavijo, ko so povezave prekinjene na obeh straneh strežnika. To negativno vpliva na vašo uvrstitev, ker ima Google določen proračun za iskanje po vsebini in ga ne želi zapraviti na spletnem mestu, ki ima zgodovino pošiljanja prekinjenih povezav.
Kako odpraviti napako?
Če imate veliko prekinjenih povezav, ki vodijo do statusnih kod HTTP 4xx ali 5xx, razmislite o uporabi orodja za SEO ali se obrite po pomoč na agencije, ki vam bodo to težavo pomagale odpraviti.
7. Vaši naslovi niso ustrezni
Za iskalnike so naslovi znak, da je vaša vsebina ustrezna. Če jih ne vključite ali jih ustrezno ne optimizirate, vas stanejo odličnih uvrstitev v SERP-u. Če se ljudje vseeno znajdejo na vaši strani, verjetno ne bodo ostali dolgo – naslovi so način, kako pritegniti pozornosti uporabnikov, jih voditi skozi vsebino in tako podaljšati čas, preživet na strani.
Kako odpraviti napako?
V svoje naslovne oznake vključite ključne besede, vključno s H1, H2 in H3. Nikoli ne izključujte naslova H1 in hierarhije naslovov v pravilnem zaporedju. V svojo vsebino ne vključite več kot enega naslova H1 , lahko pa je več podnaslovov.
8. Preveč zunanjih povezav
Če imate v svoji vsebini vključenih preveč zunanjih povezav – kot so na primer wikipedia.org in vse ostale povezave, ki vodijo na druge spletne strani – lahko to negativno vpliva na uvrščanje vaše spletni strani na iskalnikih. Optimalno število zunanjih povezav je 2-3, ki vodijo na ustrezne, močne spletne strani. V kolikor ne želimo, da Google tem povezavam sledi, pa je še boljše, če ustvarimo t.i. Nofollow zunanje povezave. S tem bo Google zunanje povezave opazil, ne bo pa jim sledil.
Pri vključevanju zunanjih povezav v vsebino se izognite povezavam vaše konkurence, prav tako pa ne vstavljate zunanje povezav na glavne ključne besede za katere se želiti visoko uvrščati.
Če na spletno mesto vstavimo nekaj zunanjih povezav, ki vodijo do relevantnih strani, lahko to pozitivno pripomore k optimizaciji naše spletne strani!
Pri tem le pazite, da se povezave, ki vodijo do drugih spletnih strani, odprejo v novem zavihku. Zavedati se morate, da lahko s povezavo do drugih strani izgubite obiskovalca in ga tako usmerite stran od vas. Če pa se link odpre v novem zavihku, imate bistveno več možnosti, da bo nadaljeval z brskanjem po vaši strani.
Kako odpraviti napako?
Z zunanjimi povezavami bodite pazljivi. Predlagam vam, da zunanje povezave uporabljate predvsem v vaših blog člankih, da s tem bralcu pomagate pri razumevanju vsebine. Pri podstreneh, ki so zelo prodajno naravnane, se zunanjim povezavam raje izogibajte.
9. Vaše notranje povezave niso pravilno zasidrane
Pri povezovanju z drugimi stranmi vaše spletne strani želite za notranje povezave uporabiti ustrezno sidrno besedilo, ki ni generično. To pomeni, da se izogibate pretirani rabi besedila, kot je »kliknite tukaj«.
Kako odpraviti napako?
Pri notranji povezavi vzemite ključno besedo druge strani kot sidrno besedilo na novi strani. Če se povezujete s stranjo za stik, razmislite o uporabi sidrnega besedila povezave »kontaktirajte nas«.
10. Podvojena vsebina
Odvisno od tega, kako vsebino podvojite, lahko kopiranje vsebine in njena objavo drugje škoduje vaši uvrstitvi. Npr. uporaba podvojenih meta opisov, naslovov in vsebine v gostujočih blogih pošlje iskalnikom napačno sporočilo.
Kako odpraviti napako?
Poskrbite, da ne podvajate lastne vsebine ali vsebine konkurentov. Želite, da je vsebina privlačna in se dobro uvršča, zato je edinstvenost ključnega pomena. Vsebine morajo v prvi vrti informirati uporabnika.
11. Slaba uspešnost spletne strani
Uspešnost spletnega mesta je nesporni dejavnik uvrstitve. Tu pridejo v poštev dejavniki, kot so hitrost strani, kodiranje in predpomnjenje.
Kako odpraviti napako?
Če želite izboljšati hitrost strani, razmislite o uporabi Googlovega “PageSpeed Insights” ali drugega orodja. Medtem se prepričajte, da kodiranje ni preveč zapleteno. Lahko stisnete svoj JavaScript in CSS ter odstranite dodatno vsebino v kodiranju, ki zaustavlja vašo stran.
12. Napačen izbor ključnih besed ali pa jih sploh ne raziščete
O ključnih besedah ves čas govorimo, vendar je njihova zloraba ali odsotnost velika napaka. Najpogostejše napake vključujejo uporabo globalnih ključnih besed za lokalno podjetje, ključne besede s kratkim repom (ang. short tail keywords), ki so preveč splošne, in ključne besede, ki so predolge in nišne. V kolikor pa ključne besede sploh ne raziščete, boste prav tako težje izvedli vašo SEO analizo, ki je osnova za dobro optimizacijo.
Kako odpraviti napako?
Pomagajte si z uglednim iskalnikom ključnih besed za vso vsebino. Odvisno od vašega proračuna in količine vsebine, ki jo želite, lahko plačate za vrhunsko SEO orodje, kot je SEMrush, ali pa uporabite iskalnik ključnih besed Google Ads ali Google Trends. Naredite seznam ključnih besed. Ta seznam lahko nato poljubno dopolnjujete in spreminjate.
13. Kradete lastne ključne besede
Če uporabite isto ključno besedo za več kot eno stran, pomeni, da dve (ali več) strani med seboj tekmujeta. Na svetu je že dovolj konkurence, zato je ne dodajajte s kanibalizacijo lastnih ključnih besed!
Kako odpraviti napako?
Izberite edinstvene ključne besede za vsako stran. Da, sliši se dolgočasno, vendar na svetu res ne manjka ključnih besed (zlasti izpopolnjenih ključnih besed z dolgim repom), med katerimi lahko izbirate. Poleg tega, zakaj bi celotna spletna stran vsebovala vsebino, ki obravnava isto temo?
14. Zanemarjate lokalno optimizacijo
Če ste trgovec z opeko ali malto ali imate preprosto lokalizirano občinstvo, je lokalni SEO nujen. Če temu ne dajete pretirane pozornosti, pomeni, da se lokalno v iskalnikih ne uvrščate v svojo regijo in se posledično ne povezujete s svojim občinstvom.
Kako odpraviti napako?
Vključite ključne besede, značilne za vašo regijo. Dodajte naslov in telefonsko številko na vsako stran (v glavi ali nogi, da vas ne ovira). Ko ste že pri tem, navedite svoje podjetje na vseh velikih spletnih mestih. To vključuje Yelp, Google My Business in celo FourSquare.
15. Ne uspete analizirati konverzij
Organski promet je pomemben, kajne? No, delno. Štejejo tudi konverzije. V nasprotnem primeru je vaše podjetje osamljeno v množici.
Kako odpraviti napako?
Uporabite orodja za sledenje konverzijam, da boste lažje ugotovili, katera vsebina vodi do konverzij in katerim delom prodajnega toka pomaga.
16. Pozabljate na jezikovne atribute
Jezikovni atributi (ali »hreflang« atributi) so pomembni za spletno stran, ki uporablja različne jezike. Če je vaša spletna stran večjezična, jih boste po potrebi vključili v svoje kodiranje. V nasprotnem primeru bodo iskalniki imeli težave pri indeksiranju vaših strani.
Kako odpraviti napako?
Oznakama <html> in <head> dodajte jezikovne atribute. Ne dovolite, da je v nasprotju z drugimi kodiranji, na primer z URL-ji vira strani. Prepričajte se, da je jezikovna koda pravilna (tj. »en« za angleščino) s pravilno spremno kodo države; oboje razdelite s vezajem in na prvo mesto postavite kodo države.
17. Prekomerno indeksiranje vaših spletnih strani
Verjemite ali ne, če indeksirate vsako stran na svojem spletnem mestu, morda indeksirate preveč. Strani, kot so potrditvene strani, strani s zahvalo, strani s politiko zasebnosti in celo pogoji za vaše spletno mesto ne potrebujejo indeksiranja in preprosto preobremenijo googlove pajke.
Kako odpraviti napako?
Indeksirajte strani brez ali z malo kliki, da se izognete znižanju ranga celotnega spletnega mesta (uspešnost vsake strani lahko preverite prek Googlove konzole). Deindeksirajte strani, ki jih ne želite prikazati v iskalnikih ali na katerih ne želite imeti organskega prometa.
18. Na vsaki strani se skriva pojavno okno
Razumemo, obiskovalce želite obvestiti o pomembnem dogodku, glasilu ali napovedi. Res pa je, da pojavnega okna ne bi smeli nastaviti tako, da se pojavlja več kot enkrat ob prvem vstopu na spletno stran. V nasprotnem primeru je zelo nadležno in ljudje bodo zagotovo zapustili stran. In morda se ne bodo nikoli vrnili.
Kako odpraviti napako?
Pojavno okno naj bo samo eno. Preverite kodiranje pojavnega okna in sprožilce nastavite samo na prvi vnos na spletno stran. Kar zadeva čas pojavnega okna, je bolje, da ga nastavite tako, da prispe takoj, ne pa, ko je uporabnik sredi možne konverzije.
19. Vaši URL naslovi so nepravilno oblikovani
URL naslov s podčrtaji, atributom “nofollow”, brez SSL certifikata (HTTP namesto HTTPS) in neprimernimi znaki, kot so #, $, % ipd., je pri optimizaciji spletne strani velika napaka. Pomen pravilno optimiziranih url jev je pri optimizaciji zelo pomemben.
Kako odpraviti napako?
Najprej poskrbite za SSL certifikat (https), ki zagotavlja varnost spletne strani, kar Google podpira in nagrajuje. Nato odstranite podčrtaje v URL -jih in jih zamenjate s vezaji. Odstranite vse atribute “nofollow” v datoteki robot.txt in URL-jih uporabite ključne besede. Ko bodo url ji popravljeni, ne pozabite na redirekte.
20. Preveč pozornosti namenjate optimizaciji in premalo splošni kakovosti
SEO je proces optimizacije vsebine, tako da jo uporabniki lahko najdejo, vendar kliki niso vse, kar potrebujete. Visoke stopnje obiskov ene strani zaradi slabe vsebine lahko negativno vplivajo na vašo uvrstitev, tudi če ste že bili na prvi strani.
Kako odpraviti napako?
Dajte prednost kakovosti svoje vsebine, pa naj gre za objave v spletnem dnevniku, strani z viri, ciljne strani podcasta ali katero koli drugo stran, ki jo morda imate. Ali vlagate v lastne ali zunanje vire, je odvisno od zmogljivosti vaše ekipe in proračuna vašega podjetja, vendar vedno najprej izberite kakovost.
SEO napake in končni napotki za pisanje
SEO je nenehno razvijajoča se industrija, zato se bo moral vsak, ki ga izvaja na svojem spletnem mestu, še naprej učiti. Napake pri SEO so pogoste, vendar se jim lahko izognete.
Do napak pri pisanju in SEO optimiziranju tekstov pride, ko se premalo posvečamo kakovosti vsebin in si ne vzamemo dovolj časa za pripravo. Naj bo vsak članek izviren in premišljen, naj ima zgodbo in naj njegov jezik upošteva ciljno publiko. In seveda, naj bo tekst zapisan jasno in berljivo.
V kolikor potrebujete pomoč ali pa imate še dodatna vprašanja, se obrnite na nas. Vedno smo vam na voljo!
Uspešno! Spletnik
- 9 pogostih napak pri Google oglaševanju - 21. 02. 2024
- 7 ključnih orodij za analizo spletnega nastopa v letu 2024 - 12. 12. 2023
- Za koga SEO ni primeren? - 23. 08. 2023